Gå til innhold
Hundesonen.no

Uønsket atferd


BareLinn
 Share

Recommended Posts

Noe av problemet som jeg ser det her, er at en gang kommer det en dag hvor man ikke har kontroll på denne store hunden. Plutselig er det glatt, man sklir, noen kommer brått på, hunden blir skremt og rykker til osv. Jeg har mer enn nok med å holde igjen 35 kg schäfer på isen om vinteren når han trekker normalt, uten å risikere å gå på trynet, og hadde jeg møtt noen med en 100 kgs hund på sånt føre tror jeg at jeg hadde beina i motsatt retning, uansett hvor "snill" den var. Når min hund ser en katt skal jeg ikke påstå at jeg har veldig god lydighet på ham, men jeg har alltid fysisk kontroll, fordi jeg veier mer enn ham og kan holde ham igjen.

Det spiller egentlig ingen rolle om hunden bare er dust fordi den vil hilse eller fordi den er reelt aggressiv, kommer den bort til noen så vet man aldri hva som skjer. Hunden kan drepe en mindre hund bare med et slag med labben, den kan velte folk overende, folk kan bli redde og slå eller sparke hunden, slik at den svarer tilbake. Og slik forventningsutagering har ikke akkurat en tendens til å bli bedre, den går ofte over i frustrasjon og deretter aggresjon, og har man ikke fått kontroll innen den tid har man et problem når man har en så stor hund. Og de som blir utagert på har heller ingen forutsetning for å vite hva som ligger bak utageringen

Før man kan begynne å tenke på lydighet så må du i alle fall få fysisk kontroll på hunden, med grime festet i et solid halsbånd, gjerne sammen med en sele med brystfeste (et bånd i grima og et bånd i selen). I tillegg bør du investere i solide brodder sånn at du har feste før det begynner å bli glatt ute.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi leser tydeligvis ikke samme tråd. Jeg har reagert på et par av dine innlegg i tråden her, syns de er lite konstruktive og på grensen til å være ufine. Hadde hun ikke tatt dette på alvor hadde hun h

Her var det mange kjerring kommentarer, tipper TS aldri prøver å bruke forumet igjen til å løse problemer. Det er MANGE som har samme problemer som henne, bare at disse har under halve størrelsen hund

Hvorfor spør du her inne når vi ikke har peiling?

ja, det er veldig vanlig, men jeg blir oppgitt over holdningen og hvordan TS tar imot råd. Jeg har vært på begge sider, jobbet med hunder som utagerer og vært redd for hunder som utagerer mot megog hunden min . Når du har en EM som utagerer mot mennesker og hunder så er noe man må ta på alvor og ikke bortforklare og bli irritert på råd man får 

Vi leser tydeligvis ikke samme tråd. Jeg har reagert på et par av dine innlegg i tråden her, syns de er lite konstruktive og på grensen til å være ufine.

Hadde hun ikke tatt dette på alvor hadde hun heller ikke laget tråden. Hun har fysisk kontroll på hunden per dags dato (den har ikke kommet bort til noen på tur enda), men hun har også hele veien vært tydelig på at situasjonen slik den er i dag ikke kan fortsette - igjen, hvis ikke hadde hun ikke laget tråden. Hun tar i mot råd fra folk, hun leter etter grime som passer hunden, og har hørt på de som har kommet med råd angående dressur.

Dette er tydelig en sår og frustrerende situasjon for henne, så jeg forstår ikke hvorfor det ikke går an å lese det som står skrevet med beste hensikt? Og om det var slik at ts ikke tok i mot råd slik du påstår, hvordan tror du dine innlegg vil hjelpe situasjonen?

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leser tydeligvis ikke samme tråd. Jeg har reagert på et par av dine innlegg i tråden her, syns de er lite konstruktive og på grensen til å være ufine.

Hadde hun ikke tatt dette på alvor hadde hun heller ikke laget tråden. Hun har fysisk kontroll på hunden per dags dato (den har ikke kommet bort til noen på tur enda), men hun har også hele veien vært tydelig på at situasjonen slik den er i dag ikke kan fortsette - igjen, hvis ikke hadde hun ikke laget tråden. Hun tar i mot råd fra folk, hun leter etter grime som passer hunden, og har hørt på de som har kommet med råd angående dressur.

Dette er tydelig en sår og frustrerende situasjon for henne, så jeg forstår ikke hvorfor det ikke går an å lese det som står skrevet med beste hensikt? Og om det var slik at ts ikke tok i mot råd slik du påstår, hvordan tror du dine innlegg vil hjelpe situasjonen?

Nei, vi gjør nok ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om noen har sagt noe om det, men hva med å få hjelp fra noen? Ser du bor i Buskerud og det er jo ikke så ille langt fra Nina Haaland som bor i Nedre Eiker.

Jeg vet du ikke vil snakke om valpen, men klarer ikke å la det være. Husk at din hund er diger og slik atferd smitter lett, så få hjelp eller fiks så fort som mulig, så dere ikke har to brøleaper i huset. Ikke noe annet enn ett velmenende råd :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Selv om hunden din "bare vil hilse" og "bare er snill" ifølge deg så kan den faktisk skade og skremme både dyr og mennesker. Om en hund på 80 kg hadde kommet byksende mot min på 6 kg så hadde hun blitt livredd, hun kunne også blitt skadet uten at det er hensikten rett og slett grunnet størrelseforskjellen. Jeg må si jeg er veldig glad du ikke bor i mitt nabolag...  

Du er virkelig en skikkelig solstråle på mørke natta du. Her sitter du å direkte prøver å være frekk og utidig. Å si at du er glad for at hun ikke bor i ditt nabolag er så ***** frekt at du burde ta fatt i hva du lirer utav deg! Hun spør om råd og hjelp, hva er det du egentlig svarer på med det du lirer utav deg? hvor er medfølelsen din?

 

Skjønner henne veldig godt, og føler med den frustrasjonen hun sitter med. Kjempemorro å da lese sånne her meldinger som du spyr utav deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...