Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Ånei, en sørrogalending kan også prestere det. Sikkert ei ku som har kalva, har husmannssyke, melkefeber eller noe sånn.

:lol:Ja altså var en nabo som kjører møkk for kompanjongen, så da bare måtte han skru litt møkkpumpe og skravle med han. -kjempefint når jeg stressa fordi han måtte være inne fra fjøset før halv åtte siden jeg fikk kommitegreier på besøk, og hyper 2åring og kommitearbeid er dårlig match. :aww: Blir sent fjøs på han i kveld. 

Haha jeg har 2 som oppfører seg i mørket. Hun siste.. Jah :P

 

og ang kaka kan du gjøre som du vil ;) begge deler funker.. Men litt lunken sjokoladekake er jo veeeeeldig snadder da :P

 

:lol:  Det er de jeg sier, skjønner ikke hvorfor alle sier at whipsene er så mye enklere enn salukiene :lol: 

Droppet hele kaka jeg. :aww: Hadde ikke lyst på, så gjestene fikk marsipankake og plommer. Det får de være fornøyde med. 

 

jeg leste ved og vann og kunne skjønne hvorfor du skulle drive og skrive på engelsk :lol: :icon_redface: 

:lol:   !  (hvorfor blir ikke alltid koder til smily selv om de er rett? )  Aner ikke om det er skrevet riktig engang jeg da, men han fikk det med seg inn da. Imponert. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettet! Ingen spor av noen typer parvo i hundene som har blitt syke! :ahappy: NVH venter på svar på bakteriologi prøve til valpis og den andre hunden. 

Valpis har kommet hjem og vi har fjernet veneflon nå, litt smertestillende og valpen hang i taklista igjen :wub: nå er det antibiotika og ro til hun er ordentlig på bena igjen.

12079469_10156104944085464_6043697788422

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettet! Ingen spor av noen typer parvo i hundene som har blitt syke! :ahappy: NVH venter på svar på bakteriologi prøve til valpis og den andre hunden. 

Valpis har kommet hjem og vi har fjernet veneflon nå, litt smertestillende og valpen hang i taklista igjen :wub: nå er det antibiotika og ro til hun er ordentlig på bena igjen.

12079469_10156104944085464_6043697788422

Så godt å høre at alt går bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Elsker når det skjer... Spesielt de gangene hundene kranglet om spyet til den ene... :|

Ja var tiløp til krangel her og, Casper knurret på Oppe. Men tror ikke det var pga. spyet, mer pga. at han var dårlig. Han ble dårlig igjen litt etterpå, og ville ut. Da satte han seg bare ned, og så skikkelig stakkarslig ut... etterhvert la han seg ned på den kalde bakken og, og da kjente jeg at jeg ble veldig bekymret... klarte ikke få ham på beina :( så gikk inn og fant telefon og nummer til veterinærvakt, i tilfelle. Gikk inn for å hente bilnøklene og låste Oppe inn på kjøkkenet. Da jeg gikk ut utgangsdøren sto Casper ute og ventet på meg, glad for at vi skulle på tur... så det var deilig, han var bare skikkelig kvalm... har spist noe i skogen tror jeg, sto og gomlet på noe. Stinkebæsj på tur i stad. Men glad og fornøyd iallefall, så tror ikke han er døende, som jeg begynte å tro...

...

og da kom det opp ja... og denne gangen fikk han ikke muligheten til å spise igjen! Skulle hørt på ham da han ba om å få komme ut igjen, nå kan jeg angre :P Men da er magen tom iallefall... bortsett fra vannet han drikker nå, men det må han få lov til. Stakkars liten! Men man dør iallefall ikke av oppkast og dårlig mage... jeg krisemaksimerer litt nå om dagen. 

 

Endret av Lola Pagola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her i Trondheim det skjer?!

Edit: Det er det ja, sier Google. Nå har jeg til og med sett på programmet. Jeg fikk lyst til å se på. Hvordan foregår konkurransen? Blir det kvalitetsbedømming etter hver korgruppe, og å må alle med rød sløyfe opp på scenen for å konkurrere om certet?

 

Det er litt mer som lydighet - vi får poeng på en skala til 100, og om vi får mellom 90 og 100 får vi gullmerke, 80 til 90 er sølv og 70 til 80 er bronse. Om en får gull og er best i klassen, blir en også Norgesmester (i de lavere klassene holder det med sølv for å få tittelen), og til slutt konkurrerer alle norgesmesterne i en grand prix-finale - men dommerne kan også velge å ta med andre ekvipasjer/kor de mener fortjener en sjanse i GP-finalen, siden det også er en god mulighet til å få vist seg fram.

Kom gjerne og hei på oss, alltid koselig å synge til noen! Crème Fraîche går på scenen 14:15.

...sitter jeg og googler/youtuber de andre korene i vår klasse, og låtene de skal framføre...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp. Da har jeg meldt på unge frøken Bizi i juniorklassen til utstillingen i Kongsberghallen i desember. Det er selvfølgelig min jobbhelg, men jeg får satse på at jeg får bytta, det var i hvertfall flere kollegaer med hund som stilte seg til disp. for at jeg skal få stilt ut henne. En kollega ble litt interessert, og lurte på å stille ut puddelen sin også.

Jeg vet jo ikke helt hva jeg skal gjøre, eller hvordan, men jeg sendte en sms til hundetreneren vår, som bor rett borti svingen her, og spurte om litt bistand.Jeg hater å ikke være forberedt godt nok når jeg skal delta på ting jeg ikke kan noe særlig om.

Det er kjempestas med litt sosial angst for større forsamlinger kjenner jeg, men det er vel bare å hoppe i det. Kommer til å irritere meg grønn hvis jeg feiger ut, så da var det bare å betale så fort som mulig før jeg ombestemte meg igjen, og tenke at nå må jeg, faktisk.

Dessuten har hverken jeg eller Bizi prøvd oss på slikt før, så om det ikke går så bra, så skal vi nå uansett gjort et forsøk.

Så moro! Jeg skal også dit. Hvilken dommer skal hun gå for? Hvis det ikke er langt unna skal jeg prøve å få med meg deg også. Skal melde på "noen" egne hunder så vet ikke hvor mye jeg får med meg da. :lol:

 

Takk! Der sparte jeg en hundrelapp :) 

(Og jeg arbeider med redoksreaksjoner og balansering av kjemiske ligninger sånn innimellom klesvask, lufting av hunder og middagslaging). 

Du jobber med ca det samme som meg. Dvs kjemibiten. Jobber med kjemisk likevekt for øyeblikket, termodynamikk neste (gleder meg til organisk kjemi, mye artigere).

 

Jeg spiser julemarsipan jeg :icon_redface::innocent::|

JJuksemaker pipelort :shocked:  :shocked:

Helt enig! :thumbs: 
Kan'ke spise julemarsipan nå :shocked:

 

Jobbhelg, 4 kapitler kjemi å gå igjennom + en oppgave jeg skal oponere på i et annet fag på mandag. Hvordan skal dette gå tro? Hm...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ... vannet kom og opp i stad, med litt attått. Så mye! Og litt havnet på teppet og. Urk. Akkurat da jeg var ferdig med å lage meg to deilige tacos, og var på vei til å ta første bit... da begynner brekningene. Typisk. Bra jeg ikke mister apetitten av hundespy. Menneskespy derimot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg og funderer på hvor mye det koster å importere hund fra England. Ikke prisen på hunden, vaksiner og ormkur, men frakten om man ikke skal kjøre. 
Noen som har peil på ca pris og enkleste måte å gjøre det på?
Vil det f.eks være rimligere å få hunden til Norge ved å dra via London til Hoek van Holland og så til Norge med fly fra Schipol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å tusle opp i senga, men hater å legge meg når Bonden er ute enda. Får ikke sove før han er inne uansett. *gjesp* Bored. :aww:  Men fy så digg å ha relativt rent og ryddig 1.easje :o  Jeg må finne på en måte å klare å holde det omtrent slik altså. Helts uten å måtte være sykemeldt eller ha ferie konstant :lol: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å tusle opp i senga, men hater å legge meg når Bonden er ute enda. Får ikke sove før han er inne uansett. *gjesp* Bored. :aww:  Men fy så digg å ha relativt rent og ryddig 1.easje :o  Jeg må finne på en måte å klare å holde det omtrent slik altså. Helts uten å måtte være sykemeldt eller ha ferie konstant :lol: 

 

Jeg har ren og ryddig førsteetasje i dag, tilsammen har vi et rent og ryddig hus! :P  Og jeg sitter også her og vurderer om jeg skal gå opp og legge meg. Det hadde sikkert vært lurt, selv om jeg alltid har hatt vanskelig for å gi slipp på dagen. Spennende bok på nattbordet hjelper litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ren og ryddig førsteetasje i dag, tilsammen har vi et rent og ryddig hus! :P  Og jeg sitter også her og vurderer om jeg skal gå opp og legge meg. Det hadde sikkert vært lurt, selv om jeg alltid har hatt vanskelig for å gi slipp på dagen. Spennende bok på nattbordet hjelper litt da.

Duverden, helt rent og ryddig hus - det hadde vært noe :lol:  Jeg skal nemlig ikke prøve å late som at det er rent og ryddig i andre etasje her...  

Hmm har spennende bok på nattbordet jeg og, kanskje i dag er kvelden for å begynne? 

Savner snusern noe helt forskrekkelig i dag. Spurte Lukisen om han savnet henne, da kom halen forsiktig frem før han plutselig lå i fanget mitt :wub:  (vi kan jo late som at han sikkert ikke hadde reagert anderledes om jeg spurte om han savnet julenissen :aww: ) 

 

Lufte, så tusle opp og begynne på boken. Yep. Lurt. 

 

Ps. andre gang jeg skriver dette innlegget fordi internettet mitt er omtrent like stabilt som en mygg i orkan... 

 

Endret av Raksha
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! 

Poden har fått smoothie,  og beskjed om at det ikke blir saltvannsfisking i dag siden vi får besøk.

Toddy ligger å slapper av på gresset jeg strødde maten hans på i hagen. 

Kaffe i koppen til husets slave,  før jeg mopper gulv.  

Poden vekte meg ved å legger armene rundt meg og si " mamma,  jeg kommer aldri til å glemme deg " :|  :| 

Han erklærte en morgen at dette var dagen vi alle kom til å dø på hvor noen år siden , så jeg velger å ikke vektlegge avskjeden hans for mye :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våken! :D 

Snart drar vi og henter Skip! Så tutler vi hjemover. Gleder meg! Har kosa hos masse i Trondheim, bodd SD og hundene, utforska byen, vært hos valpene og valgt ut min valp. Så dro vi til Krutsi, og har kosa oss masse her! Fått kake, mannen hjalp oss å skifte lyspære på bilen, kosa masse med hundene, ikke sett nordlys. :lol: 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp,  jeg lærer aldri.  Legge seg før midnatt, ikke halv to. Fatter ikke at det skal være så vanskelig for et voksent menneske.  Jaja lillemor lot seg underholde med doktor mac stuffin på netflix en stund mens jeg fant veien ut av drømmeland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud,  jeg er rå på lammelår! 

Jeg er ikke særlig egnet på kjøkkenet på noe annet enn den type retter som skal stå i ovnen i timevis.  Men der er jeg skikkelig god! Sausen ble dritgod også.  

Ask og jeg har forspist oss. Sambo spiste rester av vegetarlasagne.  

Åh guri nå fikk jeg vann i munnen-lammelår er så godt.

Skrevet litt rapport, men nå er jeg for utålmodig til å sitte i ro lengre. Venter på at mamma skal bli ferdig på jobb slika at vi får kasta oss i bilen og satt kursen for Vennesla. Krysser fingrene for åpne veier!

Lykke til, heier på dere fra sofakroken(syk). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus. Vet ikke hva jeg skal svare på det engang. Vi skal til byen etterpå, må sørge for at vi GJØR noe. Det er ikke mulig å ikke finne på noe. Gruer meg til ferie :aww: 

:lol: Jeg syns det er hektisk med en ja... Innimellom er det veldig godt når mandagen kommer og det er barnehage igjen. :lol: (og inni den setningen måtte jeg løpe og løsne haletak på pusekatten :aww: ) Men å som jeg savner henne, mandagene er verst. :o 

Her skal mamman bare våkne litt mer så skal vi kle på og gå ut med hundene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...