Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Ja, men hender selvsagt at alle kommer, eller noen tar kjeft på andre personlig av en eller annen grunn. Men jeg setter jo ned en og en matskål og sier navnet, i random rekkefølge med random skål, og alle tre kan "navnet sitt - vente" og så kan jeg be en gå ut mens de to andre venter.

Dæven - hundene mine høres brått lydige ut. :o Det må være en feil. :lol: 

:lol: de er sikkert lydigere enn du selv tror! 

Nei, de heter begge Zelda og Linda :lol: Eneste gangene de virker å skjønne hvem jeg adresserer til, er hvis den ene har gjort noe som de åpenbart skjønner ikke er greit. Linda ble fryktelig skamfull da jeg brummet "næmmen duuuuu" etter at hun hadde revet do-søpla utover stua, mens Zelda var sitt vanlige, fornøyde jeg! 

:lol: Bra de skjønner det når det kommer til "kjeft" iallefall, kjedelig om begge skulle tatt det personlig :P

Haha, Linus er en sånn type som tror at han heter alt og at man alltid snakker til han. :P Er vi på tur med andre hunder heter han gjerne Dennis, Mila, etc (mens Dennis og Mila heter visst ingenting i følge dem selv)... Litt morsomt, men det kan være frustrerende - spesielt om man er rundt folk som er bruker streng/mørk stemme for å få fokus fra sin bikkje, Linus dør litt på seg av sånt. Aner ikke om det går an å gjøre noe med.. :)

Casper tror bare han heter alt når jeg snakker til ham, han skjønner det om eierne til andre hunder snakker til hundene sine, da bryr han seg ikke. Men det er visst veeeldig vanskelig for ham når jeg snakker til andre hunder :P

Jepp, Asti tar alt svært personlig. ALT! Ros, mat, kjeft og innkalling. Alt gjelder han, han kan hete akkurat det jeg vil han :wub: Særlig Nix, så Nix gå å tiss betyr at man går å tisser da. Nix kom hit, betyr at Asti kommer først. And so on. Det verste er når Nix får kjeft (noe som utrolig nok skjer relativt ofte) Hun har det med å tro at "her" gjelder bare i tre sekunder, og det gjør det jo ikke, så 2 gangen blir jeg sur og da har Asti gått å trykket på "her" lenge han stakkars. Så må jeg forsikre han om at han er flink og dermed forsvinner drittungen og da blir Asti lei seg igjen. Det er hardt å være Asti, ta alt personlig og i tillegg være en følsom kar :wub: 

I dag skal jeg klippe meg, det tenker jeg dere lurte veldig på!

Asti høres veldig ut som Casper her! Disse gutta er virkelig noen goinger :wub: Oppe og får tilsnakk relativt ofte, iallefall i forhold til Casper, fordi hun er som en katt iblant... kan vel ikke huske sist jeg hevet stemmen til ham. Så da er jeg litt redd for at han tror jeg er streng med ham, noe jeg jo absolutt ikke er, fordi det ikke trengs. Prøver å si navnene deres før kommandoer, Oppe kom, Casper kom, Oppe sitt, Casper sitt, men alt gjelder Casper uansett. Oppe må jeg ofte si ting flere ganger til, så enda Casper allerede har lagt seg så må han reise seg opp og legge seg igjen :lol: Jeg innser iallefall hvor lydig han egentlig er, i det minste. Men to hunder er sannelig ikke bare enkelt :P 

Tror det er et lite snev av sjalusi eller noe inne i bildet og da. Hvis jeg koser med oppe, så kommer han og brøyter seg imellom, og det blir superviktig at han får all oppmerksomheten, smiler og logrer og er verdens blideste lille smisk. Enebarnet! Absolutt ikke noe ressursforvar eller negativ utstråling inne i bildet, de spiser sammen, deler leker, ligger ved siden av hverandre, jeg klapper samtidig osv, men Casper mener visst han har monopol på kos her i huset. 

 

Oppe og Casper kirkegård 2015-10-08 020_43facebook.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Yep! :lol: Helt normalt det her i oktober.  Vi har jo hatt hele tre mnd uten snøfall :o 

 

sikker på at du ikke bor på Svalbard?

Ringte for å høre med proffene om å skifte dekk på bilen... ikke ledig time før ettermiddagen den 14. så da får jeg bare angre på at jeg ikke var tidligere ute :/

På den positive siden er jeg endelig feberfri og kjenner meg frisk :) Vært helt utafor i ei ukes tid nå, så utrolig deilig å kjenne seg i form igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toddy og Nico skiller lett på hvem jeg prater til.

De fikk en lang god tur løs i skogen med en gang lyset kom i dag,  etter det har de vært deilig sløve. 

Nico drar avgårde med sambo i kveld, så han blir alenehund i helgen. Han er faktisk mer behagelig å ha løs på tur enn Nico siden han ikke vokter.  Til gjengjeld har han en litt større radius enn 10 meter da...Han blir jo tilmed ute av syne et par sekunder hvis det er kupert terreng.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang tur gått med snuppene, og nå har vi spist frokost og jentene har slokna i sofaen :) Fått mail fra Møller da, om at bilen min må inn pga det der programvaregreiene. Jeg hadde vel en mistanke om det ja... Nåde dem om den blir dyrere i drift / får dårligere yteevne :getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, jeg gjør jo også det egentlig :D. Jeg bare sjekker jordet her FØR jeg slipper ut hundene fortsatt. Nå var de ikke der i går, så jeg håper på at bonden har fanget dem nå da. Tror muligens de ble jaget ut av skogen pga jakta. 

Det er lov :D. Helt innafor :D 

Ja, sjekker jorder og sånt jeg og. Men i stupmørket så løper ikke hundene ut av tunet. så da er det større sjans for at de snubler over villkaninen min, og skulle den bli tatt så... vel, er det ingen som skyter dem hvertfall. :aww: :lol: 

:lol: de er sikkert lydigere enn du selv tror! 

 

Lurer litt på det innimellom, men så motbeviser de meg til gangs med å finne på etellerannet :lol: Tror det er tryggest at de har rykte på seg for å være uoppdragne drittbikkjer :D (sagt med all mulig kjærlighet :wub: jeg digger dem, alle tre. ) 

 

 

sikker på at du ikke bor på Svalbard?

 

Helt :D Men bor 800 moh da - så er ikke så fryktelig rart med snøfall i oktober. Derimot unormalt med så mye snøfall i juni som det var i år, det pleier det ikke å være. Hadde den mest snørike 17.mai i år siden 1955, og ikke målt så mye snø i fjella her i mai siden 1957 - eller omvendt. 

 

Rengjort hos kaniner og omgjort gjengene litt. Flyttet noen inn og fanget inn de siste ungdommene som var på rømmen. 

Mini, Blåmann og Silke var fornøyd med omstruktureringen igjen: 

12119139_10156203746620171_2044788910564

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du også til kor-NM???? :D

Er det her i Trondheim det skjer?!

Edit: Det er det ja, sier Google. Nå har jeg til og med sett på programmet. Jeg fikk lyst til å se på. Hvordan foregår konkurransen? Blir det kvalitetsbedømming etter hver korgruppe, og å må alle med rød sløyfe opp på scenen for å konkurrere om certet?

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at du ikke bor på Svalbard?

Ringte for å høre med proffene om å skifte dekk på bilen... ikke ledig time før ettermiddagen den 14. så da får jeg bare angre på at jeg ikke var tidligere ute :/

På den positive siden er jeg endelig feberfri og kjenner meg frisk :) Vært helt utafor i ei ukes tid nå, så utrolig deilig å kjenne seg i form igjen.

Neida, bare et isøde sør for Trøndelag.. Jeg flyttet i Raksha-område-ish nordover til Trøndelag og fikk plutselig opplevde både vår og høst som var lengre enn 2 uker, en sommer som startet før st.hans og en vinter som ikke varer i 6 Mnd :lol: 

Ja, sjekker jorder og sånt jeg og. Men i stupmørket så løper ikke hundene ut av tunet. så da er det større sjans for at de snubler over villkaninen min, og skulle den bli tatt så... vel, er det ingen som skyter dem hvertfall. :aww: :lol: 

Lurer litt på det innimellom, men så motbeviser de meg til gangs med å finne på etellerannet :lol: Tror det er tryggest at de har rykte på seg for å være uoppdragne drittbikkjer :D (sagt med all mulig kjærlighet :wub: jeg digger dem, alle tre. ) 

 

 

Helt :D Men bor 800 moh da - så er ikke så fryktelig rart med snøfall i oktober. Derimot unormalt med så mye snøfall i juni som det var i år, det pleier det ikke å være. Hadde den mest snørike 17.mai i år siden 1955, og ikke målt så mye snø i fjella her i mai siden 1957 - eller omvendt. 

 

Rengjort hos kaniner og omgjort gjengene litt. Flyttet noen inn og fanget inn de siste ungdommene som var på rømmen. 

Mini, Blåmann og Silke var fornøyd med omstruktureringen igjen: 

12119139_10156203746620171_2044788910564

 

åh, har du ikke mynde som ikke bryr seg om mørket? 

Hilsen hun med whippet som gjerne jager kviger, med los, i mørket :aww: 

 

Linni hilser og sier det er hysterisk artig.. For kvigene blir kjempe redde og hun kan late som hun er kjempe stor hund :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: de er sikkert lydigere enn du selv tror! 

:lol: Bra de skjønner det når det kommer til "kjeft" iallefall, kjedelig om begge skulle tatt det personlig :P

Casper tror bare han heter alt når jeg snakker til ham, han skjønner det om eierne til andre hunder snakker til hundene sine, da bryr han seg ikke. Men det er visst veeeldig vanskelig for ham når jeg snakker til andre hunder :P

Asti høres veldig ut som Casper her! Disse gutta er virkelig noen goinger :wub: Oppe og får tilsnakk relativt ofte, iallefall i forhold til Casper, fordi hun er som en katt iblant... kan vel ikke huske sist jeg hevet stemmen til ham. Så da er jeg litt redd for at han tror jeg er streng med ham, noe jeg jo absolutt ikke er, fordi det ikke trengs. Prøver å si navnene deres før kommandoer, Oppe kom, Casper kom, Oppe sitt, Casper sitt, men alt gjelder Casper uansett. Oppe må jeg ofte si ting flere ganger til, så enda Casper allerede har lagt seg så må han reise seg opp og legge seg igjen :lol: Jeg innser iallefall hvor lydig han egentlig er, i det minste. Men to hunder er sannelig ikke bare enkelt :P 

Tror det er et lite snev av sjalusi eller noe inne i bildet og da. Hvis jeg koser med oppe, så kommer han og brøyter seg imellom, og det blir superviktig at han får all oppmerksomheten, smiler og logrer og er verdens blideste lille smisk. Enebarnet! Absolutt ikke noe ressursforvar eller negativ utstråling inne i bildet, de spiser sammen, deler leker, ligger ved siden av hverandre, jeg klapper samtidig osv, men Casper mener visst han har monopol på kos her i huset. 

 

Så klart Casper har monopol, tulle dame hilsen Prima:)

Prima koser seg på skuldra mi. Og jeg er syk,og tror jeg dropper stevne imorra:no: Men kanskje like greit, vi er ikke så gode.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er bare en teit dag. Jeg er så dritt lei av dette livet jeg må leve! Har lyst å være normal, ha jobb, studere, trene og gjøre kjekke ting! I dag har jeg et hat elsk forhold til sofaen. Hater at jeg ikke orker annet enn å ligge her, og elsker at jeg kan ligge her. 

Enda godt jeg har personlig varmeflaske! 

Gleder meg til neste uke, da er jeg nok i litt bedre humør :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hjelp. Da har jeg meldt på unge frøken Bizi i juniorklassen til utstillingen i Kongsberghallen i desember. Det er selvfølgelig min jobbhelg, men jeg får satse på at jeg får bytta, det var i hvertfall flere kollegaer med hund som stilte seg til disp. for at jeg skal få stilt ut henne. En kollega ble litt interessert, og lurte på å stille ut puddelen sin også.

Jeg vet jo ikke helt hva jeg skal gjøre, eller hvordan, men jeg sendte en sms til hundetreneren vår, som bor rett borti svingen her, og spurte om litt bistand.Jeg hater å ikke være forberedt godt nok når jeg skal delta på ting jeg ikke kan noe særlig om.

Det er kjempestas med litt sosial angst for større forsamlinger kjenner jeg, men det er vel bare å hoppe i det. Kommer til å irritere meg grønn hvis jeg feiger ut, så da var det bare å betale så fort som mulig før jeg ombestemte meg igjen, og tenke at nå må jeg, faktisk.

Dessuten har hverken jeg eller Bizi prøvd oss på slikt før, så om det ikke går så bra, så skal vi nå uansett gjort et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er bare en teit dag. Jeg er så dritt lei av dette livet jeg må leve! Har lyst å være normal, ha jobb, studere, trene og gjøre kjekke ting! I dag har jeg et hat elsk forhold til sofaen. Hater at jeg ikke orker annet enn å ligge her, og elsker at jeg kan ligge her. 

Enda godt jeg har personlig varmeflaske! 

Gleder meg til neste uke, da er jeg nok i litt bedre humør :P 

:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, bare et isøde sør for Trøndelag.. Jeg flyttet i Raksha-område-ish nordover til Trøndelag og fikk plutselig opplevde både vår og høst som var lengre enn 2 uker, en sommer som startet før st.hans og en vinter som ikke varer i 6 Mnd :lol: 

åh, har du ikke mynde som ikke bryr seg om mørket? 

Hilsen hun med whippet som gjerne jager kviger, med los, i mørket :aww: 

 

Linni hilser og sier det er hysterisk artig.. For kvigene blir kjempe redde og hun kan late som hun er kjempe stor hund :lol: 

:lol:  Jeg er vestlending jeg da, så jeg er bare glad for å slippe 300 dager med regn i en eller annen variant og 2 uker holkeføre som skal minne om en vinter... :lol: 

 

Jeg har mørkedd lukis jeg :aww: Hottie og Kasko er strengt tatt ikke det, men de har merkbart kortere radius i mørket. :D 

 

 

Dere som kan alt - jeg har sånn ondskapsfull sjokoladekake i frysern, og skal ha folk innom på møte i dag. Regner med de spiser marsipankake, men tenkte å ta opp noen stykker uansett. Ta opp og tine i romtemp, eller nuke dem litt i micro? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har naboen i etasjen over kommet hjem. Han er heldigvis mye borte pga jobb, men når han er hjemme er også hans to sønner på 6 og 4 der. Han selv er skikkelig tung i stega, ungene springer rundt som om han forer dem på espresso med sukker. De er aldri i ro så lenge de er våkne, og han tar dem aldri med ut for å leke så de får brukt energien sin. Ikke engang når de spiller xbox sitter de i ro, neida de hopper opp og ned mens de spiller. Jeg skal liksom jobbe med skoleoppgaver jeg henger langt etter med, det er pokker ikke lett med dunk-dunk-dunk-KRÆSJ-dunk-dunk ovenfra hele tiden. Nevnte jeg at jeg ønsker meg enebolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Måtte bare grave den frem fra papirsøpla :D

10% rabatt bare, minimum ordreverdi 750 kr, men alt hjelper: WFWFLZT9P6

Takk! Der sparte jeg en hundrelapp :) 

(Og jeg arbeider med redoksreaksjoner og balansering av kjemiske ligninger sånn innimellom klesvask, lufting av hunder og middagslaging). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud,  jeg er rå på lammelår! 

Jeg er ikke særlig egnet på kjøkkenet på noe annet enn den type retter som skal stå i ovnen i timevis.  Men der er jeg skikkelig god! Sausen ble dritgod også.  

Ask og jeg har forspist oss. Sambo spiste rester av vegetarlasagne.  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...