Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Før i tiden overlevde vi fint kusma faktisk :D. Men jeg husker at en kamerat av min bror fikk det som tenåring - og da var de redde for at  han skulle bli steril :). Jeg har hatt kusma :hyper:

Jeg har også hatt kusma, det hadde alle da jeg var barn, det var bare noe man skulle gjennom. Men hvis fagfolk sier at det er lurt med vaksine så er det vel det da. :P

**** ass, idag kjørte jeg på en katt :icon_cry: Griner bare jeg tenker på det, den var så pen og velstelt :no: Dumme dyret løp etter et løv i veien og snudde lynraskt midt på og løp tilbake der den kom fra.... Jeg rakk **** nesten ikke å reagere før det smalt :icon_cry: Heldigvis døde den med en gang, men jeg satt en stund i bilen før jeg tørte å gå bort til den.... Heldigvis hadde jeg en pose i bilen som jeg fikk lagt den inni, var nærmest Maura men klarte ikke for mitt bare liv å huske om det er veterinærklinikk der, så kjørte helt til Nannestad og leverte den der mens jeg strigråt. Håper den var chippa så eieren får beskjed, stakkars :no:

Henge opp en lapp i nærheten av der den ble påkjørt? Det er så fælt å ikke finne katten sin og gå rundt å lure på om den er innestengt i en garasje eller ligger skadet et sted. Forøvrig er det å kjøre på en katt et hendelig uhell, ingen kan klandres! :hug:

Jeg skal ut og bruke kantklipperen i en skråning, skal bare grue meg litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å informere om at nå er det faktisk en slik sykdom ute å går er vel greit? For igjen varsle den gruppen som ikke kan vaksinere seg og dermed kan ta sine forhåndsregler..

Dette er vel viktigere enn 90% annet som avisa skriver om..

Joda, det bare virket veldig hysterisk liksom... de fleste av oss som vokste opp før 80-tallet var jo vant med dette, det var ikke noe oppstyr liksom. 

Rydder på pc og kontor før vi skal flyttes. Trykka delete på noen mapper og så påstår maskina at den skal kvitte seg med 8 gb og 24000 element. Hva var det egentlig jeg trykka på tro??

:| :|

Jeg har også hatt kusma, det hadde alle da jeg var barn, det var bare noe man skulle gjennom. Men hvis fagfolk sier at det er lurt med vaksine så er det vel det da. :P

Ja, det var liksom det - ALLE hadde det før, så jeg greier ikke helt å se oppstyret jeg altså :). Jeg er veldig for vaksinering også - jeg er en sånn som blir kjempehissig når jeg kommer borti vaksinemotstandere - men det er liksom litt rart å tenke på at det blir slik oppstandelse over at det er utbrudd av kusma nå til dags :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis det ikke er for mange ting, så venter fotografen mens du flytter vekk det akkurat mens bildet tas. Så har du frem til visning med å finne en endelig plass til det.

Åh, takk, selv om jeg ikke leste før nå setter jeg pris på beroligende råd! Jeg snakket om halsbånd og lenker og jakker og sånt, men det ordnet seg - fotograferingen gikk smidig og kjapt, og jeg fikk skryt for hvor mye vi hadde fått ryddet bort. Jeg kjenner ikke igjen huset, det er liksom ikke hjemmet mitt lenger, når det er stablet over 20 banankasser i kjelleren med "personlige eiendeler" :P

Bortsett fra SFX som har vært særs aktiv, når hører om alt du gjør, så håper jeg at jeg aldri skal selge..


Jeg tror mange planlegger litt bedre, slik at de gjør seg ferdig med oppussing før de leter etter ny bolig. Mens jeg startet oppussingen rett før jeg signerte kontrakten, og måtte dermed pusse opp kjøkken, midtstue og to ganger i hyrtenstyrten - og det tok selvfølgelig mer tid enn jeg hadde antatt, det gjør jo alltid det... Også har jeg en ganske maksimalistisk stil, med MASSE "dill" - jo mer en har, jo lenger tid tar det å pakke bort :P

I og med at Lucia forlot landet i går tidlig, har jeg nå vært våken i 32 timer. Så da tenker jeg at jeg skal sove et par timer, før jeg skal på middag hos ei venninne i ettermiddag. Jeg har vært så stresset at jeg ikke har fått i meg ordentlig mat, så da mente hun at jeg må ha skikkelig middag. Disse 32 timene har jeg levd på Red Bull og frosne kanelboller...

Natta!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN sitter jeg på jobben min sammen med min aller beste venn å bare chiller.. VI sitter på kjøkkenet å trykker på hver sin pc og planlegger litt til ett møte vi skal ha i kveld! Denne dagen er fin! :D Og ikke minst vi har kaffe i koppen! :D 

 

EDIT:

Er det bare hos meg hele skjermen har fløte ut til høyre og alt bare ser rart ut? 

Endret av Cattn
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt koselig å ha sykedag, selv om det sikkert er hysj å si det.

Ser på alle opptakene mine, shopper vilt og uhemmet- fordi jeg fikk en god nyhet. 

Nå skal jeg jommen sove litt, og så til middag blir det noe med jækla mye hvitløk og chilli. Det funker ofte fint når en er litt forkjøla.

Høsten er vakker, og jeg gleder meg til jeg er friskere så jeg kan tusle rundt i skogen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henge opp en lapp i nærheten av der den ble påkjørt? Det er så fælt å ikke finne katten sin og gå rundt å lure på om den er innestengt i en garasje eller ligger skadet et sted. Forøvrig er det å kjøre på en katt et hendelig uhell, ingen kan klandres! :hug:

 

Det var på E16 midt immellom ingenting :( Veterinærkontoret sa de skulle ta hånd om det, så håper de henger opp lapp på kontoret og så kan jeg jo sjekke FB siden dems om de har lagt ut der, hvis ikke kan jo jeg gjøre det :) Jeg skjønner jo at jeg ikke kan klandres, men fader å altså, det er liksom min skyld at noen har mistet familiemedlemmet sitt :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri Det er vel ca kaos på hovedbygget her, tipper ca som på Hamar når de flytta på seg. Noen innbitte sjeler har ikke starta nedpakkinga enda, tror de at de kan bite seg fast i veggene tro? Evt at papirene mystisk nedskalerer seg til to esker og flyr ned i eskene av seg selv?? "Time vill sjåv"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri Det er vel ca kaos på hovedbygget her, tipper ca som på Hamar når de flytta på seg. Noen innbitte sjeler har ikke starta nedpakkinga enda, tror de at de kan bite seg fast i veggene tro? Evt at papirene mystisk nedskalerer seg til to esker og flyr ned i eskene av seg selv?? "Time vill sjåv"

Det var vel sånn passe halvkaotisk her også ja, og noen otimistiske sjeler trodde de skulle greie å pakke ned et fullstappa kontor på null tid :lol:. Jeg tror jeg hadde 3-4 kasser - og de hadde på mystisk vis faktisk forflyttet seg fra kontoret mitt og over i det nye helt uten at jeg var til stede.... sånn går det når man har hyperaktive kolleger som står opp tidlig på morran og gleder seg vilt til flytting *ler*. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst hund med patellaluksasjon som må opereres, jeg... Og er sånn passe deppa over det. Hurra for at hun var fritestet for 2 år siden og aldri har hatt symptomer, men plutselig må opereres. Jeg er livredd for å miste babyen min. :hmm:

 

Minn meg på at jeg aldri skal ha miniatyrhund igjen, for dette sykdsomsgreiene her gidder jeg virkelig ikke ikke... At oppdretter er sjokkert er lite til hjelp akkurat nå. 

Så kjipt, god bedring til minien! :hug: 

**** ass, idag kjørte jeg på en katt :icon_cry: Griner bare jeg tenker på det, den var så pen og velstelt :no: Dumme dyret løp etter et løv i veien og snudde lynraskt midt på og løp tilbake der den kom fra.... Jeg rakk **** nesten ikke å reagere før det smalt :icon_cry: Heldigvis døde den med en gang, men jeg satt en stund i bilen før jeg tørte å gå bort til den.... Heldigvis hadde jeg en pose i bilen som jeg fikk lagt den inni, var nærmest Maura men klarte ikke for mitt bare liv å huske om det er veterinærklinikk der, så kjørte helt til Nannestad og leverte den der mens jeg strigråt. Håper den var chippa så eieren får beskjed, stakkars :no:

Huff så ekkelt! :hug:

 

 

 

 

 

.....har jeg vært 2 1/2 t på tur med hundene, det var herlig. :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble visst sykemeldt ut uken, jeg. Med beskjed om at jeg kunne dra på jobb på fredag om jeg skulle føle meg veldig bra. Særlig. :lol:  Nå har jeg vært syk i fire uker, om jeg plutselig skulle føle meg kjempebra i overimorgen hadde det vært et mirakel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres like barnslig ut som alltid på denne tiden av året - Nå teller jeg ned til arbeidsdagen slutter - da skal jeg nemlig få på meg vinterskoa og så skal vi kjøre opp i lia og lage snøballer og engler :D 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst hund med patellaluksasjon som må opereres, jeg... Og er sånn passe deppa over det. Hurra for at hun var fritestet for 2 år siden og aldri har hatt symptomer, men plutselig må opereres. Jeg er livredd for å miste babyen min. :hmm:

 

Minn meg på at jeg aldri skal ha miniatyrhund igjen, for dette sykdsomsgreiene her gidder jeg virkelig ikke ikke... At oppdretter er sjokkert er lite til hjelp akkurat nå. 

Ååh :( :hug: Heldigvis ofte gode prognoser på PL. Basenjien jeg hadde en kort periode i krisehjem har operert begge bakbeina, og er i dag symptomfri. Ble litt komplikasjoner der, så måtte operere to ganger  på ene beinet, for strengen røk, eller noe sånt. Men det har gått helt fint med han. Håper det går knirkefritt for Minien også. 

 

Har vært så demotivert i det siste, og bare latt som jeg ikke trenger søke på jobber. Noe jeg jo må. Så i dag skal jeg søke på en (eller, det er flere stillinger som er utlyst under samme), og de ble lagt ut i en gruppe for yrkesgruppen min nettopp for å sikte seg inn på de som er nyutdannede, siden det er en kjent sak at det ikke er så lett for oss å få relevant jobb. Og nå merker jeg at jeg får skikkelig prestasjonsangst.... 

Ånei :( tror alle er medlever-turnus... det går jo ikke :( Gir opp og blir barnehagetante istedenfor (ikke at det er noe galt i det, men er faktisk ikke det jeg utdannet meg til). Kjenner jeg gikk på en liten smell nå faktisk, hadde jo ikke søkt enda, men øynet likevel håp. Hater dette!  Også må jeg jo finne et sted å bo. Bare det blir jo vanskelig med hund. Og Casper kan ikke bo i 4.etasje uten heis, en trapp ned er mer enn nok for ham når den må brukes mange ganger om dagen... så det er plutselig enda flere hensyn jeg må ta (og jeg takler ikke kjellerleilighet, jeg må bo over bakken, ikke i et edderkopp-reir).

:hug: Kunne kommet med masse "det ordner seg"pjatt, men jeg tror egentlig du kommer lenger med en klem. 

 

**** ass, idag kjørte jeg på en katt :icon_cry: Griner bare jeg tenker på det, den var så pen og velstelt :no: Dumme dyret løp etter et løv i veien og snudde lynraskt midt på og løp tilbake der den kom fra.... Jeg rakk **** nesten ikke å reagere før det smalt :icon_cry: Heldigvis døde den med en gang, men jeg satt en stund i bilen før jeg tørte å gå bort til den.... Heldigvis hadde jeg en pose i bilen som jeg fikk lagt den inni, var nærmest Maura men klarte ikke for mitt bare liv å huske om det er veterinærklinikk der, så kjørte helt til Nannestad og leverte den der mens jeg strigråt. Håper den var chippa så eieren får beskjed, stakkars :no:

Åååh :( Mareritt! Snill du som leverte den inn, og bryr deg :hug: 

 

Jeg ordner til bursdagsfeiring til Bonden. Laget marengsbunnen til pavlovaen og burde vel begynne på vaniljekremen (nekter å kjøpe, så bare gå vekk med dere). Ryddet ganger, vasket toalett, overflateryddet litt mer på kjøkken, konstatert at jeg har en helvetes jobb foran meg med å tømme og skrubbe ned vaskerommet i morgen, trodde vi hadde fått opp alt vannet etter at vaskemaskinslangen hoppet av, vel - det hadde vi ikke. :aww:   Gjenstår å overflaterydde stue, bytte om på et par lamper og bare generelt prøve å få det til å se litt koselig ut. Regner med jeg failer miserabelt, men det blåser vi i, kaka er sikkert god uansett. :aww: 

Plommer, jeg har omtrent fire kg plommer. Hva i allverden gjør man med 4kg plommer? Spiser dem? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg gå skikkelig lang tur i fjellet i blåsten, eller gå en litt kortere tur i skogen med innlagt godbitsøk og litt fjasetrening? For min del burde jeg løpt opp til fjellet, men fader heller :P  Planen er å være ute like lenge uansett lengde da :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg gå skikkelig lang tur i fjellet i blåsten, eller gå en litt kortere tur i skogen med innlagt godbitsøk og litt fjasetrening? For min del burde jeg løpt opp til fjellet, men fader heller :P  Planen er å være ute like lenge uansett lengde da :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Åååh :( Mareritt! Snill du som leverte den inn, og bryr deg :hug: 

Det skulle bare mangle når man først har drept et dyr, såfremt man har sjangsen selvfølgelig. Håper det der var første og siste gang!

 

 

Plommer, jeg har omtrent fire kg plommer. Hva i allverden gjør man med 4kg plommer? Spiser dem? 

 

Plommekompott! :drool: Ønsker meg plommetre! Hadde nok ikke hatt noe problem med å spise opp 4 kg heller, men magen pleier vel ikke å bli så blid for det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle bare mangle når man først har drept et dyr, såfremt man har sjangsen selvfølgelig. Håper det der var første og siste gang!

Plommekompott! :drool: Ønsker meg plommetre! Hadde nok ikke hatt noe problem med å spise opp 4 kg heller, men magen pleier vel ikke å bli så blid for det :P

Ikke alle som tenker sånn. Håper du aldri opplever det igjen ! :hug: 

 

Hmm *google plommekompott* Kjøpte plommer dette, kom en mann med en hvit varebil på døra igår og skulle selge oss plommer, jeg sa egentlig nei, men Bonden hadde lyst på. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som tenker sånn. Håper du aldri opplever det igjen ! :hug: 

 

Hmm *google plommekompott* Kjøpte plommer dette, kom en mann med en hvit varebil på døra igår og skulle selge oss plommer, jeg sa egentlig nei, men Bonden hadde lyst på. 

 

Takk :)

Skulle ønske det kom en mamm med hvit varebil på døra til oss og, med plommer altså :P Plommekompott er syyykt digg, ihvertfall når mormor lagde det med blåplommer og med fløte over!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...