Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Hvis du har henvisning til fysioterapi, kan du bytte som du vil. Bare få en ny henvisning fra fastlegen din, og lever hos ny fysioterapaut :)

er henvisning til et team som jobber spesifikt med sykdommen jeg lider av, jeg har fått henvisning til. Så har egentlig en misstanke om at jeg ikke kan bytte fysioterapaut uten å måtte betale selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

er henvisning til et team som jobber spesifikt med sykdommen jeg lider av, jeg har fått henvisning til. Så har egentlig en misstanke om at jeg ikke kan bytte fysioterapaut uten å måtte betale selv. 

Da må du i så fall spørre fastlegen din om du kan få henvisning til fysio separat :) Kan godt være du har krav på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du i så fall spørre fastlegen din om du kan få henvisning til fysio separat :) Kan godt være du har krav på det.

tenker å snakkr med disse folkene førs, og se om de er interesert i å hjelpe meg sånn at jeg klarer å ta i mot hjelp først :) men har vurder å få egen henveisning til fysio :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpe bryllupsgave idag. I invitasjonen sto det at de hadde gaveliste på en butikk så vi dro dit. Der var det kun en ting igjen som var uaktuelt å kjøpe pga prisen på 3400,-

Men så sa hu dama at det ikke var så rart det ikke var noe igjen, for brudeparet hadde lagt inn den pluss tre andre ting på  gavelisten. Altså, er ikke litt av poenget med en gaveliste å ha noen ønsker i det minste? Nesten 30 gjester og fire gaveønsker på en liste de informerer om i invitasjon, ? 

 

Jeg var nettopp i et bryllup hvor de ønsket seg veldig lite - mennesker over 30 som eier hus og har bodd sammen trenger ikke alltid så mye, og de ville ikke ønske seg dill bare for å ønske seg noe. Men de ønsket seg penger til garasje, så de var eksplisitt på det (selv om jeg vet noen mislikte å gi penger, fordi de følte det ikke var en bryllupsgave).

Om det var flere dyre gaveønsker, kan det jo hende ditt brudepar har sett for seg at folk går sammen om en spleis?

60-liters med varsellampa på :D

Nice!

Neste spørsmål er hvilken bensinstasjon som selger drivstoff for både bil og hund! Jeg har av og til snudd meg to ganger etter skilt på bensinstasjoner som reklamerer med ProPlan til 199 kroner - men så viser deg seg å være propan...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy har vært hos kiropraktoren sin igjen. Hun synes visst at han er veldig sjarmerende og søt. Det er han jo. Hun synes han virker mye bedre i kroppen, og det merker jeg også. Han hadde en litt merkelig låsning i bakparten, og virket noe mer stiv og sår i muskulaturen nå enn sist gang. Men, det er ikke så rart, for han har vært meget aktiv både med turer, leking med andre hunder, herjing, klatring, og han har løpt mye løs.

Vi ble enige om at han skal få fortsette med å kose seg med å være såpass aktiv så lenge han viser at han har glede av det, og tydelig vil det selv. Så begrenser jeg han når jeg tenker at det er på tide, og når han sier fra selv. Smertestillende ved behov. Fortsatt Metacam da, som jeg ikke synes virker som at fungerer, men vi får se.

Han må nok gå til behandling resten av livet, vi må bare finne ut hvor lenge han kan gå mellom hver gang vi drar innover. Prøver 5 uker til neste gang nå, så får vi se om det går greit. Fikk laserbehandling og kiropraktisk behandling i dag, fortsetter med det videre, og cartrophen-injeksoner neste gang, og ca hver fjerde måned.

 

Etterpå gikk vi tur på Karl Johan.

Timmy gikk med meg, mens Bizi og mister lapp gikk sammen i hanefoten sin, og det fungerte rimelig bra, synes jeg. Nesa i bakken hele tiden. Mye spennende lukter. De var slitne og fornøyde i hodene sine etterpå:)

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp i et bryllup hvor de ønsket seg veldig lite - mennesker over 30 som eier hus og har bodd sammen trenger ikke alltid så mye, og de ville ikke ønske seg dill bare for å ønske seg noe. Men de ønsket seg penger til garasje, så de var eksplisitt på det (selv om jeg vet noen mislikte å gi penger, fordi de følte det ikke var en bryllupsgave).

Om det var flere dyre gaveønsker, kan det jo hende ditt brudepar har sett for seg at folk går sammen om en spleis?

Nice!

Neste spørsmål er hvilken bensinstasjon som selger drivstoff for både bil og hund! Jeg har av og til snudd meg to ganger etter skilt på bensinstasjoner som reklamerer med ProPlan til 199 kroner - men så viser deg seg å være propan...

Ha ha, den har jeg til og med "gått på". Ikke på bensinstasjon, men en sjappe på veien ved sokna eller noe. Hver gang vi kjørte forbi sa jeg til gubben at der har de jammen billig proplan. Så vi stoppet for å kjøpe. Det var propan, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keo likte visst det nye høyenergifôret sitt, så får vi håpe han ikke blir pipstilk til vinteren men klarer å holde både vekt og muskler. Se om vi kjøper 30kg til mens det enda pågår kampanje, da har vi en stund iallefall  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste spørsmål er hvilken bensinstasjon som selger drivstoff for både bil og hund! Jeg har av og til snudd meg to ganger etter skilt på bensinstasjoner som reklamerer med ProPlan til 199 kroner - men så viser deg seg å være propan...

bensinstasjonen her solgte hundefor når den var i drift.. riktignok Labb/Appetitt men:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, den har jeg til og med "gått på". Ikke på bensinstasjon, men en sjappe på veien ved sokna eller noe. Hver gang vi kjørte forbi sa jeg til gubben at der har de jammen billig proplan. Så vi stoppet for å kjøpe. Det var propan, ja...

Jeg kjørte forbi en bensinstasjon, hvor nabobutikken var en zoobutikk. DA var det skiltet ekstra forvirrende forlokkende :D

bensinstasjonen her solgte hundefor når den var i drift.. riktignok Labb/Appetitt men:P

Jeg har vel sett frolic også på bensinstasjoner. Menneh... :P

Forsikringen på hundene har gått opp med nesten en tusenlapp per hund - hvorfor det? Jeg har ikke en gang brukt den mye dette året, jeg tror faktisk bare to av seks hunder har trengt den - takk og lov, bank i bordet. En del av meg tenker at de pengene kan jeg sette på en konto - men klarer jeg å gjennomføre det? Og om det først skjer noe dyrt, da forsvinner tusenlappene fort. Så jeg tør ikke si opp. Men jeg tenker jeg skal sjekke om andre selskap kan være billigere. 32.514 kroner er mye... Det blir mindre når Lucia drar til Australia til uka og hennes forsikring kan sies opp, men økningen per hund i snitt er der fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp i et bryllup hvor de ønsket seg veldig lite - mennesker over 30 som eier hus og har bodd sammen trenger ikke alltid så mye, og de ville ikke ønske seg dill bare for å ønske seg noe. Men de ønsket seg penger til garasje, så de var eksplisitt på det (selv om jeg vet noen mislikte å gi penger, fordi de følte det ikke var en bryllupsgave).

Om det var flere dyre gaveønsker, kan det jo hende ditt brudepar har sett for seg at folk går sammen om en spleis?

Nice!

Neste spørsmål er hvilken bensinstasjon som selger drivstoff for både bil og hund! Jeg har av og til snudd meg to ganger etter skilt på bensinstasjoner som reklamerer med ProPlan til 199 kroner - men så viser deg seg å være propan...

Det var ett dyrt ønske, vinglass, ølglass og et sausnebb.

Fant jo noe så de får bare bytte det hvis de ikke vil ha det. Vi har ingen å spleise med ihvertfall, så det var ikke så aktuelt. :)

Sent fra min SGP521 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig å stå opp, for så bli møtt av en happy boxer (og Mio da)! Ble som vanlig overfalt av Gira igår, og det er så utrolig koselig :wub:

Bob (pusen min) og Mio fant hverandre med en gang, og begynte å leke! Bob har ikke sett hunder på et par mnd nå, men han er ikke særlig redd av seg... så når vi går ut med hundene så er Bob rundt å leter etter dem :P Søting!

 

Redd skoledagen går sent idag; gleder meg så til å få den overstått, så jeg kan treffe folket og hundene i byen etterpå :D Se om vi kommer oss gjennom en noget uferdig fremføring først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, den har jeg til og med "gått på". Ikke på bensinstasjon, men en sjappe på veien ved sokna eller noe. Hver gang vi kjørte forbi sa jeg til gubben at der har de jammen billig proplan. Så vi stoppet for å kjøpe. Det var propan, ja...

Var det PROPAN det stod på det skiltet, og ikke ProPlan???? Jeg tenkte mange ganger jeg skulle stoppe der, for det hørtes jo billig ut :lol:

Forsikringen på hundene har gått opp med nesten en tusenlapp per hund - hvorfor det? Jeg har ikke en gang brukt den mye dette året, jeg tror faktisk bare to av seks hunder har trengt den - takk og lov, bank i bordet. En del av meg tenker at de pengene kan jeg sette på en konto - men klarer jeg å gjennomføre det? Og om det først skjer noe dyrt, da forsvinner tusenlappene fort. Så jeg tør ikke si opp. Men jeg tenker jeg skal sjekke om andre selskap kan være billigere. 32.514 kroner er mye... Det blir mindre når Lucia drar til Australia til uka og hennes forsikring kan sies opp, men økningen per hund i snitt er der fremdeles.

Det er ikke bare mye, det er jo hårreisende!!!! Det du kan vurdere er jo om det er noe poeng i å ha alle forsikret, evt redusere hva du har forsikring på (jeg har ikke livsforsikring f eks, det ser jeg ikke noe poeng med - dør hunden av en eller annen grunn, så skal jeg vel alltids få kjøpt meg ny hund ved behov - det viktigste for min del er veterinærforsikringen, alt annet er bare ekstra tøv). Jeg betaler drøyt 3000 kr PR ÅR for begge mine til sammen, jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fjerner jeg det fra to do-lista, og prioriterer slike detaljer i eget hjem.

Hahahah, sånn pleier jeg å gjøre også! På sist stevne gikk jeg for topp 3, og vi ble nummer 3. Eller sist, om du vil :P

Det kommer jo an på hvor stor tank du har :D

Vel hjemme fra korøvelse, og jeg forsøker å bestemme meg for om jeg skal male noe mer i kveld, eller legge meg tidlig. Jeg har malt veldig lite i dag, sammenlignet med planen - men jeg har fått ryddet og kastet en del, som var planen for mandag. Jeg trengte bare å gjøre noe annet i dag.

Takk:) Elsker at det finnes andre som tenker som meg der ute:)

Jeg har vært oppe lenge. Venta på rørlegger, og tenkte at her var det bare så smøre meg med tålmodighet. Han kom presis, han brukte 16 minutter- og jeg har DO igjen:D ( da kommer jeg sikkert ikke til å ha løs mage lenger)

Prima sover, og jeg tror jeg skal ha en sløvedag, men sola skinner:)

Vi får se.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forsikringen på hundene har gått opp med nesten en tusenlapp per hund - hvorfor det? Jeg har ikke en gang brukt den mye dette året, jeg tror faktisk bare to av seks hunder har trengt den - takk og lov, bank i bordet. En del av meg tenker at de pengene kan jeg sette på en konto - men klarer jeg å gjennomføre det? Og om det først skjer noe dyrt, da forsvinner tusenlappene fort. Så jeg tør ikke si opp. Men jeg tenker jeg skal sjekke om andre selskap kan være billigere. 32.514 kroner er mye... Det blir mindre når Lucia drar til Australia til uka og hennes forsikring kan sies opp, men økningen per hund i snitt er der fremdeles.

Skjønner at det er raseforskjeller og sånt, men det der er jo ran! Lag deg heller en egen konto, hvor du setter inn de månedlige avdragene som ellers ville gått i lomma på agria. 

Vi betaler ca 15 tilsammen i året for 10 bikkjer. Men jeg og gubben forsikrer bare 5 hver, så da blir det ikke så mye i mnd på hver. Alikevel har jeg sterkt vurdert sparing. Eneste er jo at når man har hundene forsikret, så skjer det jo aldri noe med dem, så det er jo verdt det på en måte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups! Tipper du våknet ganske raskt da (om du ikke allerede var det) :P 

 

 

Ble en kort trening i dag, det var haugevis med småbarn på og rundt treningsbanen når vi kom så da ble det først en god skogstur mens vi ventet på at de skulle gå. Koselig det og :ahappy:

Fikk også lagt spor til bc valpen, for en herlig liten tass!  

Joda, det fikk litt ekstra sving i systemet... I dag er kaffekoppen plassert trygt mellom skjermen og telefonen, innerst på pulten

 

Jeg er så flink! I går spiste jeg kikerter til middag (hjemmelagde falafler! Sykt godt!) og i dag tidlig, kl. 06:20, var jeg på plass på treningssenteret, løp 3 km på tredemølla og gjorde styrkeøvelser for armene. Flink!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Monikawt så moro at rasen klaffet.  Og jeg er jo overhodet ikke nysgjerrig på hvilken rase :)

 

Jeg er sur på jobben jeg har sluttet i, få sluttoppgjør med siste lønn var de ikke villige til nei. Duster!

 

Ellers ikke så mye som skjer her, jeg kjører, leser og jobber...  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gad. Jeg har så mange rasister på vennelista mi! Som klarer å legge ut så ufattelig mye piss på FB-sida si! Jeg blir dritsur hver gang jeg er inne på der :aww: Blir bare for dumt!

 

Ellers er jeg sjuk. Skikkelig manneinfluensa har jeg fått. Litt greit at det kommer nå som det nesten er helg, så får jeg ikke så mye fravær fra skolen. Men på den annen side så er jo barnehagen stengt i helga da :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en arbeidsdag igjen, så er det fredagskveld, og etter det er det helg, og etter det er det høstferie!  a049.gif

Og den arbeidsdagen begynte med at jeg falt så lang jeg var da jeg luftet hunder. Nå sitter jeg i sofaen med hovent kne (heldigvis det som ikke er operert) og tenker på alt det jeg absolutt skulle gjort på jobb i dag før høstferien. Jeg må dit en tur på mandag rett og slett. 

 h014.gif    Bortsett fra at det var vått gress, ikke bananskall.

Edit: Fasan, jeg varmet opp to rundstykker, tok på ost og spiste begge. Jeg skulle jo ha appelsinmarmelade på det ene! Livet er grusomt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg akkurat legetime, fikk time neste uke allerede :D Men er det ikke normalt å bli spurt om hva det gjelder? Jeg sa det nå alikevel selv om jeg ikke ble spurt jeg da. Synes det er greit at legen er forberedt på hva jeg vil :P På tide med en sjekk av stoffskifte og vitaminmangel igjen vel, kjenner jeg kroppen min rett så er jeg vel på minussiden med b12 :P Gynekologisk undersøkelse er vel kanskje på tide og, siden jeg kun har hatt "mensen" i gang iløpet av de siste 12 mnd. Ahus driver jo å maser på meg anngående celleforandringene mine og, så kjekt å få gjort unna alt på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gad. Jeg har så mange rasister på vennelista mi! Som klarer å legge ut så ufattelig mye piss på FB-sida si! Jeg blir dritsur hver gang jeg er inne på der :aww: Blir bare for dumt!

 

Ellers er jeg sjuk. Skikkelig manneinfluensa har jeg fått. Litt greit at det kommer nå som det nesten er helg, så får jeg ikke så mye fravær fra skolen. Men på den annen side så er jo barnehagen stengt i helga da :aww: 

Jeg har luka ut noen nå under flyktningkrisa ja, folk viser hva de står for og jeg gidder bare ikke ta krangelen. Eneste "rasisten" jeg har igjen er fattern, noe som i og for seg er godt gjort siden han er skotte i Norge. God bedring!

Endret av Pixie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...