Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Jeg har bare fått tips til hvordan jeg skal klippe både over nett og de gangene jeg har besøk oppdrettere :) Kan helt fint klippe til utstillingsklipp selv. Det er likevel godt å få en overhaling av bikkja av og til, for å høre hva som passer min hund best og for å få nye tips. Min mening er altså at hvermansen fint kan klare det med innsats. Jo større interesse for det, jo bedre tenker jeg. Synes det er så kos å stelle med bikkjene:)

Nei, de fleste har vel lært ved prøving og feiling og tips fra andre mer erfarne puddelklippere, så det er noe hvermansen kan klare. Det er nok litt opp og ned hvor fort man lærer (Belgerpia f.eks, har lært dette fortere enn jeg har :lol: ), men jeg syns faktisk at puddelmiljøet er veldig ålreite der altså, de svarer villig vekk om du spør, og innimellom kommer noen og "redder" deg hvis du trenger hjelp utenfor utstillingsringen. Malin ble f.eks strammet opp før vi skulle inn i ringen på D4A ifjor av ei som hadde stilt ut storpuddel, det samme har Leah blitt (og Ali er, merkelig nok, ikke stilt annet enn på valpeshow i Norge *ler*), så de er veldig imøtekommende og behjelpelige, de fleste av dem. Det teller jo litt når man er fersk i et miljø det og :ahappy: 

Puddelklubben har klippekurs med ujevne mellomrom, jeg har bare vært på det en gang, men det var artig, og igjen - et inkluderende miljø. Der var det alt fra folk som hadde klippet hund i noen år, til ferskinger som oss. Det ser ikke ut til at de bryr seg noe større om hvor du har hund fra heller, vi har jo vært og kjøpt våre av en svensk oppdretter, uten at det har gjort noen forskjell :) 

Tusen takk til dere begge, det høres jo veldig positivt ut! Jeg får sjekke det ut mer når jeg har funnet ut om sambo tåler DS eller ikke.

 

Elsker forhåndsvisning av bilder her inne.

*klipp*

HAHHAHAA UFF!!

----

I dag har jeg nappet Cairn igjen, en fast frøken som kommer til meg hver tredje måned og skal klargjøres til utstilling. Det tar laaang tid siden hele hunden har blitt klippet tidligere (omplasseringshund), men endelig er pelsen på gang der den skal, jeg ser lys i tunnelen og det er litt gøy når man har jobbet med en pels i over ett år.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Akkurat nå ligger jeg å venter på at krampene i låret skal gi seg. Litt usikker på om jeg skal le eller grine over at fysioterapauten mente det var viktigere å snakke om livet mitt enn å hjelpe meg med det jeg kom dit for. Altså melkesyre og krampe i lårene uten at jeg gjør så mye. Samt at jeg mister kreftene i armer og hender. :icon_confused: 

1. Det er ikke uvanlig at første konsultasjon hos fysioterapeut består av samtale og ikke behandling. Heller ikke unormalt at de vil danne seg et bilde av livet ditt, det kan hjelpe dem til å finne riktig angrepsmetode for din behandling. Jeg har vært hos nok fysioterapeuter til å se verdien i det, det trenger ikke være at de leker psykolog. Først ved andre konsultasjon begynner gjerne behandlingen og/eller treningen. 

2. Det er viktig å ha god kjemi med behandleren din. Om du føler at fysioterapeuten ikke kjører riktig opplegg for deg, enten ta det opp slik at dere kan snakke om det, eller skift fysioterapeut. Dere skal være på samme lag, ha felles mål og forstå hverandre. Jeg har vært hos nok fysioterapeuter til å vite at det ikke er noen skam å bytte. 

Så, mitt råd til deg vil være enten å skift fysioterapeut, det kan hende du må lete litt før du finner en som passer bra sammen med deg, eller gi h*n en sjanse til hvor du kanskje også tar opp det du forteller om her. Kanskje du ender opp med å forstå hvorfor timen din ble som den ble, eller kanskje terapeuten tar tilbakemeldingene til etterretning og endrer metode. Lykke til iallfall! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen sitter og ser på Dora, det ble usunn middag og bikkja er tissetrengt... sånn går no dagan [emoji3]

Hørtes ut som mine dager egentlig :lol:

Burde vi hatt en egen støttegruppe for folk med godværshunder? Pelsen har gått inn i værstreik i møkkaværet, og hadde det ikke vært for at jeg er så latterlig forkjølt hadde dette vært litt slitsomt.

Kremt.. 3 medlemmer her i huset.. Til og med rottisen lar seg påvirke av de værsjuke whippetene :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en rask kveldstur kan man si :P

Har sett på terminlista for neste års LP, 15   stevner innenfor en fornuftig radius :D og svært få av dem er lagt til samme dag, desto flere dobbeltstevner. Da har vi litt å velge i om vi skulle bli startklare i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på sonen kan du ikke si A men ikke B..... :P Vi er altfor nysgjerrig vi vettu :D

snaaaart :D 

 

Da har jeg prøvd hvordan det er å kræsje litt med bil. Traff en annen bil bakfra for tre timer siden. Måtte bremse ned fort fra 70 km/t, vannplaning - dekkene bare slapp asfalten, og så fikk jeg litt tak igjen før jeg traff den foran. Det gikk helt fint med alle, ingen fikk vondt en gang. Min bil anno -91 tok støyten og må vrakes. Jeg slapp unna med skrekken og tenker at neste bil vi kjøper skal ha airbag og splitter nye dekk.

æsj, godt det gikk bra med dere! Vraka 91'er golfen min for noen år siden jeg også. En idiot som brøyt vikeplikten i 70-sona, som resulterte i at jeg kjørte rett inn i han.. Ikke morsomt :( 

 

______________

i dag har jeg vært på besøk hos ei med to hunder av rasen vi vurderer, jeg er så fornøyd! :D :wub: Aron og samboeren kom også hjem i natt, dobbeltfornøyd :D 

 

ellers er det 10 år siden det brant i stallen, og vi mistet 12 skatter :bye: :heart: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er ikke uvanlig at første konsultasjon hos fysioterapeut består av samtale og ikke behandling. Heller ikke unormalt at de vil danne seg et bilde av livet ditt, det kan hjelpe dem til å finne riktig angrepsmetode for din behandling. Jeg har vært hos nok fysioterapeuter til å se verdien i det, det trenger ikke være at de leker psykolog. Først ved andre konsultasjon begynner gjerne behandlingen og/eller treningen. 

2. Det er viktig å ha god kjemi med behandleren din. Om du føler at fysioterapeuten ikke kjører riktig opplegg for deg, enten ta det opp slik at dere kan snakke om det, eller skift fysioterapeut. Dere skal være på samme lag, ha felles mål og forstå hverandre. Jeg har vært hos nok fysioterapeuter til å vite at det ikke er noen skam å bytte. 

Så, mitt råd til deg vil være enten å skift fysioterapeut, det kan hende du må lete litt før du finner en som passer bra sammen med deg, eller gi h*n en sjanse til hvor du kanskje også tar opp det du forteller om her. Kanskje du ender opp med å forstå hvorfor timen din ble som den ble, eller kanskje terapeuten tar tilbakemeldingene til etterretning og endrer metode. Lykke til iallfall! :)

Jeg vet, greia er at jeg ble satt i et team med forskjellige folk fra helsevesenet. Ble fortalt at pga. min sykdom så skulle jeg få slippe å bruke hele timen på å fortelle om mine plager. Eller rettere sagt slippe å fortelle absolutt hele sykdomshistorien min til alle i teamet. De skulle treffes en gang i uken og da diskutere det. De andre i teamet sa at jeg måtte til fysioterapeut for å få hjelp med gangsperren, melkesyren og krampene. Så da trodde jeg at jeg kom til å komme til en person som viste sykdomshistorien min, men kunne spørre om ting vedkommende lurte på.

Blir ganske frustrert når jeg da bruker 40 min på å fortelle akkurat det samme som jeg gjorde til de andre i teamet 2 uker tidligere. Fysioterapeuten spurte heller ikke hva jeg trengte hjelp meg. 

Dessverre kan jeg ikke bytte, da det opplegget jeg er under ikke koster meg noe. Mens å finne en egen fysioterapeut kommer til å koste alt for mye. 

Min mor og jeg har planer om å snakke med teamet og fortelle at de må gjøre ting annerledes med andre pasienter med samme lidelser. For det er for krevende når man skal treffe 6-7 mennesker (som jobber i et team) og man må fortelle alt sammen om og om igjen fordi de ikke klarer å snakke sammen seg i mellom for å gjøre det enklest mulig for pasienten. Selv når pasienten har sagt at dette er veldig viktig.

Og takk :) 

Om ikke annet så håper jeg at de kan ta min erfaring, og min mor sitt engasjement for sykdommen å gjøre så de som kommer etter meg får den beste hjelpen som er mulig å gi :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg misliker jobben til gubben noe innmari. Ikke nok med at han jobba morraskift og natta forrige søndag, denne helga skal han jobbe ettermiddagsskift både lørdag og søndag. Møkkafolk. De har kalt inn folk som er på pappaperm til og med, bare fordi de ikke kan planlegge. Sjefen dro på ferie han, rett etter å ha jaga folk på jobb forrige helg. Selv om det er under to måneder siden han kom hjem fra tre uker i Tyrkia. Grrr.

Ellers har jeg funnet drømmerasen min, hadde jeg bare vært mer friluftsmenneske av meg. Digger samojed :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg misliker jobben til gubben noe innmari. Ikke nok med at han jobba morraskift og natta forrige søndag, denne helga skal han jobbe ettermiddagsskift både lørdag og søndag. Møkkafolk. De har kalt inn folk som er på pappaperm til og med, bare fordi de ikke kan planlegge. Sjefen dro på ferie han, rett etter å ha jaga folk på jobb forrige helg. Selv om det er under to måneder siden han kom hjem fra tre uker i Tyrkia. Grrr.

Ellers har jeg funnet drømmerasen min, hadde jeg bare vært mer friluftsmenneske av meg. Digger samojed :-)

altså du må ikke bo i telt og sånn for å ha polarhund. de blir fornøyde om du gir dem mosjon via sykkel/ski også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, greia er at jeg ble satt i et team med forskjellige folk fra helsevesenet. Ble fortalt at pga. min sykdom så skulle jeg få slippe å bruke hele timen på å fortelle om mine plager. Eller rettere sagt slippe å fortelle absolutt hele sykdomshistorien min til alle i teamet. De skulle treffes en gang i uken og da diskutere det. De andre i teamet sa at jeg måtte til fysioterapeut for å få hjelp med gangsperren, melkesyren og krampene. Så da trodde jeg at jeg kom til å komme til en person som viste sykdomshistorien min, men kunne spørre om ting vedkommende lurte på.

Blir ganske frustrert når jeg da bruker 40 min på å fortelle akkurat det samme som jeg gjorde til de andre i teamet 2 uker tidligere. Fysioterapeuten spurte heller ikke hva jeg trengte hjelp meg. 

Dessverre kan jeg ikke bytte, da det opplegget jeg er under ikke koster meg noe. Mens å finne en egen fysioterapeut kommer til å koste alt for mye. 

Min mor og jeg har planer om å snakke med teamet og fortelle at de må gjøre ting annerledes med andre pasienter med samme lidelser. For det er for krevende når man skal treffe 6-7 mennesker (som jobber i et team) og man må fortelle alt sammen om og om igjen fordi de ikke klarer å snakke sammen seg i mellom for å gjøre det enklest mulig for pasienten. Selv når pasienten har sagt at dette er veldig viktig.

Og takk :) 

Om ikke annet så håper jeg at de kan ta min erfaring, og min mor sitt engasjement for sykdommen å gjøre så de som kommer etter meg får den beste hjelpen som er mulig å gi :)  

Jeg synes fortsatt ikke du skal holde det mot fysioterapeuten at teamet ikke har informert dem godt nok. 
Jeg har krav på gratis fysioterapi også, jeg skiftet fysioterapeut nylig da den forrige virkelig ikke fungerte med meg. Det var ikke noe stress. Du må finne en med driftstilskudd, men det er ikke umulig å skifte behandler. :) 

God bedring!

edit: og veldig bra du/dere skal ta det opp med fysioterapeuten! :)

Endret av Mari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsiden av skapdører hadde ikke jeg prioritert særlig høyt nei.

Da fjerner jeg det fra to do-lista, og prioriterer slike detaljer i eget hjem.

Første stevne i lydighet unnagjort, og det gikk tålig bra- mi blei blant de 20 beste som var målet mitt( var 8 påmeldte:P)

Hahahah, sånn pleier jeg å gjøre også! På sist stevne gikk jeg for topp 3, og vi ble nummer 3. Eller sist, om du vil :P

Ikke hver dag man får full tank bensin og 30kg tørrfôr til 1200kr :D

Det kommer jo an på hvor stor tank du har :D

Vel hjemme fra korøvelse, og jeg forsøker å bestemme meg for om jeg skal male noe mer i kveld, eller legge meg tidlig. Jeg har malt veldig lite i dag, sammenlignet med planen - men jeg har fått ryddet og kastet en del, som var planen for mandag. Jeg trengte bare å gjøre noe annet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså du må ikke bo i telt og sånn for å ha polarhund. de blir fornøyde om du gir dem mosjon via sykkel/ski også :) 

Joa, hadde bare vært greit om jeg hadde vært litt mer glad i snø og litt mindre vaksinert mot ski etter tvangsskiturer gjennom hele barndommen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt ikke du skal holde det mot fysioterapeuten at teamet ikke har informert dem godt nok. Jeg har krav på gratis fysioterapi også, jeg skiftet fysioterapeut nylig da den forrige virkelig ikke fungerte med meg. Det var ikke noe stress. Du må finne en med driftstilskudd, men det er ikke umulig å skifte behandler. :) 

God bedring!

edit: og veldig bra du/dere skal ta det opp med fysioterapeuten! :)

tror ikke jeg kan skifte terapaut.. har faktisk ikke sjekket. 

Er veldig fornøyd med de andre i teamet og jeg har fått fantastisk hjelp av dem :) bare så jeg ikke er missførnøyd med alt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke jeg kan skifte terapaut.. har faktisk ikke sjekket. 

Er veldig fornøyd med de andre i teamet og jeg har fått fantastisk hjelp av dem :) bare så jeg ikke er missførnøyd med alt :P 

Hvis du har henvisning til fysioterapi, kan du bytte som du vil. Bare få en ny henvisning fra fastlegen din, og lever hos ny fysioterapaut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpe bryllupsgave idag. I invitasjonen sto det at de hadde gaveliste på en butikk så vi dro dit. Der var det kun en ting igjen som var uaktuelt å kjøpe pga prisen på 3400,-

Men så sa hu dama at det ikke var så rart det ikke var noe igjen, for brudeparet hadde lagt inn den pluss tre andre ting på  gavelisten. Altså, er ikke litt av poenget med en gaveliste å ha noen ønsker i det minste? Nesten 30 gjester og fire gaveønsker på en liste de informerer om i invitasjon, ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det kreves litt logistikk når to av bilene til foreldrene mine må inn på verksted på en og samme dag.. Heldigvis har de en datter som ordner opp :aww: Snakket med en mann på det ene verkstedet i kveld, og han trodde sikkert jeg var gal der jeg ba han ta vare på dekkene slik at jeg kunne trene hund :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...