Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå ligger jeg å venter på at krampene i låret skal gi seg. Litt usikker på om jeg skal le eller grine over at fysioterapauten mente det var viktigere å snakke om livet mitt enn å hjelpe meg med det jeg kom dit for. Altså melkesyre og krampe i lårene uten at jeg gjør så mye. Samt at jeg mister kreftene i armer og hender. :icon_confused: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

God morgen!

Gjett hva jeg skal gjøre i dag? MALE! :D
Men jeg har egentlig ikke sånn veldig mye igjen. Jeg skal ta et strøk på en side av en bjelke tvers over stua, jeg skal male et strøk på en side av gangen nede, jeg skal male et strøk på to vegger av en gang oppe og to skapdører, jeg skal male første strøket på to skapdører på soverommet (de trenger nok to strøk), gulvlistene på kjøkkenet skal ha et strøk til, også har jeg mindre enn to halve vegger på kjøkkenet som skal vaskes, sparkles og få to strøk. Det burde jeg klare i løpet av dagen i dag og i morgen.

Så har jeg bilen full av søppel, så om noen vil komme og kjøre den til fyllinga for meg er det helt greit. Jeg skal flytte en dør til et soverom uten dør (tenker kjøpere liker dører på soverom...) og montere en dør jeg kjøpte for noen år siden nede. Jeg skal pakke bort alt som heter berner og andre hundeeffekter. På lørdag får jeg hjelp til å montere nytt kjøkkentak. Jeg venter enda på anbud fra elektrikeren som var her på mandag, og har purret det. Blir det varmere igjen, skal trappa ute få et strøk med beis. Også må jeg plukke bæsj og klippe gress i hagen. Til slutt vaske greit over for fotografering, skikkelig skuring venter jeg med til visningen.

Jeg har kontroll. Og jeg har masse ting på bonuslista jeg kan gjøre om jeg skulle bli ferdig før tiden :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser magisk ut:wub:! Kjører du løp også, ellerr holder du deg til deilige turer? 

-----

@Siri har dessverre vokst opp med tidenes verste fiskekoker *grøsse* :P 

Kjører løp og ja :) Og tur:)  Prøver å tenke på hver trening som en tur - ellers forsvinner motivasjonen! Så veldig ofte har vi bålpause under eller etter treninga. Så lærer gjengen å ligge på linesettet og ta det med ro også. 

Vi konkurrerer i mellomdistanse (og et og annet sprintløp). 

Endret av Meg
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Sweetheart'en min (Timmy) skal til favorittdyrlege/kiropraktoren sin i dag. Han liker henne godt,for der får han pølse. Ny laserbehandling i dag,så er jeg som vanlig spent på om hun merker at han er bedre i kroppen. Skal spørre om hun har funnet noe smertestillende til han,kunne tenkt meg å hatt det ved behov. Han trenger det ikke hver dag,men av og til. Han har lagt på seg det han skal,også. Bizi og mister lapp blir med,så får de lufta seg litt sammen etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er virkelig høstferien for naturopplevelser, altså! Telttur første helg, så blodsupermåne, så uteklatring, og i dag skal jeg først gå skogstur før jeg skal på hytte og være der resten av ferien. Deiliiiiig!

Så trenger vi ikke snakke om at den surklende hosten min kanskje hadde hatt bedre av en uke under pledd på sofaen. :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid likt fisk, så lenge den ikke er overkokt. Men siden jeg alltid har fått fisk som er overkokt, og ikke trukket i varm vann så har jeg litt (veldig) aversjoner mot fisk som skal i kokvann :P stekt laks og ørret kan jeg maule uten  noe tilbehør, og det har jeg alltid kunnet :) 

Jeg lyger litt til dere, for jeg elsker (!) kveite. Og den blir lagt i dampkokeren. Hmm.. men torsken den må stekes altså :aww: 

Kveite skal stekes/grilles :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid likt fisk, så lenge den ikke er overkokt. Men siden jeg alltid har fått fisk som er overkokt, og ikke trukket i varm vann så har jeg litt (veldig) aversjoner mot fisk som skal i kokvann :P stekt laks og ørret kan jeg maule uten  noe tilbehør, og det har jeg alltid kunnet :) 

Jeg lyger litt til dere, for jeg elsker (!) kveite. Og den blir lagt i dampkokeren. Hmm.. men torsken den må stekes altså :aww: 

KVEITE er supergodt :). Og der kom jeg på at jeg må skaffe meg kveite igjen... synd jeg glemte det da fiskemannen sendte melding om at han var på vei forbi.... 

Kveite skal stekes/grilles :aww: 

Neida, den kan godt bare trekke i godt saltet vann med noen laurbærblader i :D. 

Skal jeg lage plan for ytre miljø for et svært prosjekt. Håper jeg greier å bli ferdig på 14 dager... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KVEITE er supergodt :). Og der kom jeg på at jeg må skaffe meg kveite igjen... synd jeg glemte det da fiskemannen sendte melding om at han var på vei forbi.... 

Neida, den kan godt bare trekke i godt saltet vann med noen laurbærblader i :D. 

Skal jeg lage plan for ytre miljø for et svært prosjekt. Håper jeg greier å bli ferdig på 14 dager...

Jeg havner kanskje i Utvalg for areal og samfunnsplanlegging, kan du bli med meg på møtene? Føler at jeg mangler bittelitt kompetanse her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst på mellompuddel etter @Belgerpia sin beskrivelse i den ene rasetråden!! Jeg må ha en backup rase hvis ikke mannen tåler Dvergsnuser (jeg MÅ få avklart det snart!!), så da er jo mellompuddel et godt alternativ.

Men jeg liker å stille ut, er "passe" god med klipp og napping, men krever det VELDIG mye å få utstillingsklippen?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 oktober ja, det betyr at jeg gifter meg om 9 dager! Eller, egentlig 7 men det er bare fordi vi ikke får lov til å vie oss i kirken, så vi må ha gjort det på forhånd. Bare for å ha sagt det så er bryllup skikkelig stress, spesielt når man nettopp har begynt å studere ved siden av fulltidsjobb og i tillegg bygger hus :blink:

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var elektriker i boks igjen. Men må klare meg uten strøm på badet og begge soverommene til den 12 :P 

Men har overlevd større mangler i 5 uker, så det går nok bra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var elektriker i boks igjen. Men må klare meg uten strøm på badet og begge soverommene til den 12 :P 

Men har overlevd større mangler i 5 uker, så det går nok bra :lol:

Jeg må få tips om elektriker av deg, for han som var her på mandag lovte å sende prisoverslag i dag tidlig, etter at jeg purret når han lovet å gi pristilbud på tirsdag. Selv jeg som er innbarka B-menneske synes vi har passert "torsdag tidlig morgen". Det begynner å bli litt hast, når fotografen kommer på onsdag...

Og nå kom jeg på at jeg var lovet penger av NAV mandag, senest tirsdag. Det er torsdag i dag. Okay, ringe NAV, og så kjøre på Dal med enda mer søppel jeg fant i kjelleren. Men så ble det ryddig i lagerrommet også. Plankerester fra valpekassa i 2011 trenger jeg vitterligen ikke å dra med meg til Strandlykkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, oktober... høsten har kommet for fullt her og det blir færre av insektene ute. Thea liker!

Nettopp tilbake fra hundetur i skogen med Nemi og Buddy. Den huskyen har jo bedre innkalling enn Nemi noen gang kommer til å få! Så klart, ser han en katt eller noe annet så slår jaktinstinktet inn og han forsvinner av sted, men roper jeg uten at det er noe som distraherer så snur han på femøringen og kommer tilbake til meg i en rasende fart. Artig. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader som sår i munnen blør :o gutta barket sammen ute, og det virkelig velta blod ut av munn og nese på lupin, men finner kun et bittelite hull. Kasko fikk noen stygge sår i nakken,  men tror det gikk gret. Får antibiotika just in case. Skulle gjerne visst hva som skjedde, for de slåss aldri ute, inne er det kun lyd. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader som sår i munnen blør :o gutta barket sammen ute, og det virkelig velta blod ut av munn og nese på lupin, men finner kun et bittelite hull. Kasko fikk noen stygge sår i nakken,  men tror det gikk gret. Får antibiotika just in case. Skulle gjerne visst hva som skjedde, for de slåss aldri ute, inne er det kun lyd. :( 

Sånt er ikke noe moro! Håper begge kommer seg fort igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst på mellompuddel etter @Belgerpia sin beskrivelse i den ene rasetråden!! Jeg må ha en backup rase hvis ikke mannen tåler Dvergsnuser (jeg MÅ få avklart det snart!!), så da er jo mellompuddel et godt alternativ.

Men jeg liker å stille ut, er "passe" god med klipp og napping, men krever det VELDIG mye å få utstillingsklippen?

Hva legger du i "veldig mye"? Og hva mener du med "å få utstillingsklippen"? Har du tenkt å klippe selv, krever det noen timer med øvelse :P Har du tenkt å betale noen for å klippe, så krever det penger :P 

Det som er krevende med puddel i utstillingspels, er at de har pels som samler på alt. Kvister, grus, barnåler, frø, alt sånn shit. Så du må belage deg for å plukke pelsen fritt for sånt etter hvert tur. Hvor mye som fester seg i pelsen er avhengig av pelskvaliteten. Leah f.eks har stri og hard pels, og der fester det seg nesten aldri noe. Ali har myk pels, så hun har alltid noe hengende i buksene og sånt. Det tar lenger tid å børste, bade og blåse Leah, men hennes pels holder lenger mellom hvert bad. Ali er "lett" å børste gjennom, og det tar ikke så lang tid å børste, bade og blåse henne som det gjør med Leah, men hun trenger det stellet oftere. Jeg foretrekker pelsen til Leah, i hvert fall i mellom de gangene hun bades og blåses :lol: 

Men er du flink og har rutiner på pelsstellet, så er det ikke krevende egentlig. Det er jobb, men om du børster litt hver dag mens du ser på tv, så har du antageligvis ikke flokedyr. Er du flink til å gå over pelsen etter tur, så blir det ikke floker. Om du kjøper halsbånd og sele som ikke gnur rundt i pelsen, så blir det ikke floker osv. Så joda, det krever litt å ha puddel i utstillingspels, men har du gode rutiner og gode produkter, så er det helt overkommelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er ikke noe moro! Håper begge kommer seg fort igjen :) 

Takk! Blir så skjelven og redd når sånt skjer og jeg ser det faktisk er alvorlig. Så alvorlig har ikke disse to slåss på flere år. :(  De går heldigvis greit sammen igjen nå. Som normalt. Kasko er litt ekstra klegg på meg, men det er greit. Erfaringsmessig vet jeg at det verste jeg gjør etter sånt er å skille dem med en gang. Da er det veldig anspent når de kommer sammen igjen, så derfor jeg ikke har skilt dem. Ikke noe kult å  stå alene på et jorde med tre hunder når to virkelig barker sammen, men klarte å skille uten å bli bitt selv heldigvis. 

 

Blir ikke noe efit i dag. Kanskje det dukker opp en forsinka en i løpet av noen dager. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Blir så skjelven og redd når sånt skjer og jeg ser det faktisk er alvorlig. Så alvorlig har ikke disse to slåss på flere år. :(  De går heldigvis greit sammen igjen nå. Som normalt. Kasko er litt ekstra klegg på meg, men det er greit. Erfaringsmessig vet jeg at det verste jeg gjør etter sånt er å skille dem med en gang. Da er det veldig anspent når de kommer sammen igjen, så derfor jeg ikke har skilt dem. Ikke noe kult å  stå alene på et jorde med tre hunder når to virkelig barker sammen, men klarte å skille uten å bli bitt selv heldigvis. 

 

Blir ikke noe efit i dag. Kanskje det dukker opp en forsinka en i løpet av noen dager. 

 

Santo og Dennis (til foreldrene mine) slåss også om de møtes, og det er ikke noe gøy altså.. Før kunne de helt fint være løse sammen ute, men nå tør vi ikke det lengre. Bra du unngikk å bli bitt selv, det er jo så vondt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...