Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpe fritt i Oslo eller omegn?


13de
 Share

Recommended Posts

Det er takk og lov ikke helårsbåndtvang her enda.

Om du vil ha selskap så er friområdene i Frognerparken og Ekeberg stedene å dra. Ekeberg er mye større og bedre, Frognerparken har mer "tvilsomt" klientell. Ellers er det Oslomarka. Rundt Sognsvann er det en del folk og løse bikkjer, ellers så skal du ikke så langt av veiene før du har marka mer eller mindre for deg selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er takk og lov ikke helårsbåndtvang her enda.

Om du vil ha selskap så er friområdene i Frognerparken og Ekeberg stedene å dra. Ekeberg er mye større og bedre, Frognerparken har mer "tvilsomt" klientell. Ellers er det Oslomarka. Rundt Sognsvann er det en del folk og løse bikkjer, ellers så skal du ikke så langt av veiene før du har marka mer eller mindre for deg selv.

Kommer helt an på når på dagen du er der, helgene ville jeg holdt meg unna. Ellers er lunsj tider en veldig koselig tid å være der på. Da er de fleste gamle hunder og folk som koser seg med skravling og hundene bare surrer rundt og er gamle. Er jeg i parken rundt den tiden, går jeg alltid innom og slår av en prat. Det kommer av og til opp barn og ungdom fra Majorstua skoles avdeling for funksjonshemmede for å hilse på å. Så, heldigvis ikke så ille som ryktene vil ha det til på formiddagene :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola Narr på Tøyen er et annet frislippområde som også er hyggeligere enn Frognerparken.

Er det relativt saklig der, også på en søndag? Lurte på å rusle ned med Kovu på søndag formiddag.

Relativt nytt altså. Men hvor er det skrevet offisielt? For nå har jeg lest politivedtektene to ganger, og det står

 

§ 6-1.Ansvar for dyr på offentlig sted

På offentlig sted plikter person med ansvar for dyr å ha kontroll med dyret ved bruk av bånd eller på annen måte, slik at dyret ikke er til fare eller sjenanse.

Ikke "eller inngjerdet" slik som det står om båndtvang i hundeloven. Jeg tolker det ovenstående slik at man skal ha kontroll på hunden sin, punktum. Det skal man jo uansett i hundeloven, men det kan jeg jo irritere meg grønn over et annet sted.

Edit: Ser nå at avisartikkelen skriver at de har vedtatt å innføre. Altså er det vel enda ikke innført, tenker jeg. Og slik kan det jo godt bli, de kan vel heller gi noen ekstra kroner til politiet for å bøtelegge en hundeeier eller tre som faktisk ikke har kontroll på dyret.

Endret av simira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det relativt saklig der, også på en søndag? Lurte på å rusle ned med Kovu på søndag formiddag.

 

Det er veldig lenge siden jeg var der, typ et par år...men jeg har bare gode erfaringer derfra. Har verken opplevd eller hørt noe negativt om stedet.

Ser nå at avisartikkelen skriver at de har vedtatt å innføre. Altså er det vel enda ikke innført, tenker jeg.

Det er slik jeg og har tolket det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...