Gå til innhold
Hundesonen.no

HD - glucosamin og grønnleppet musling?


Tempus
 Share

Recommended Posts

Dr. Clauders har ett produktet som inneholder både glukosamin og grønn leppet musling som heter Mobil & Fit leddpulver: http://www.dr-clauders.no/products/leddpulver

Jeg bruker dette på mine hunder og er superførnøyd!

Finner ikke noe sted hvor mange mg glucosamin det inneholder..? Vil gjerne vite det og ikke bare hvor mange gram pulver daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg kjøper dette http://norskedyreapoteket.no/produkt/glukosamin/ og omega 3 da, så "gjør jeg det jeg kan" (på dette området), for å si det slik? Eller er det enda flere ting jeg kan gi? 

(Her snakker vi prolapser og spondylose.)

Hva med MSN, kan det være noe, mtp. det kan være smertelindrende og? http://norskedyreapoteket.no/?product=msm (forebygger røyting står det og... vidundermiddel? :P )

Og norske dyreapoteket er legit? Endel dårlige oversettelser av ting der, som får det til å virke litt useriøst.

 

Spør dumt, men dette er ikke et område jeg kan noe særlig om. Men kan det gjøre skade å gi grønnleppemusling, glukosamin, omega 3 osv? Eller er det bare å kjøre på (og følge dosering), og det verste som skjer er at det ikke virker?

edit: på nettsidene står det om grønnleppemusling:

Dette er det leddpreparatet som har vist mest synlig effekt.  Vi forsøker alltid å få våre glukosaminkunder til å prøve grønnleppemusling, ettersom dette produktet er mye bedre. Vi har hatt konkurranseekvipasjer som har slitt med både ryggproblemer og halting, men som er blitt helt skadefrie etter å ha tatt i bruk grønnleppemussling. Mange kunder som kjøper grønnleppemussling er ekvipasjer som konkurerer på høyt nivå,  men produktet benyttes selvfølgelig også av andre brukere med godt resultat. For eksempel eldre hunder, hunder som har problem etter korsbåndsoperasjoner, løse benbiter, artrose eller andre leddplager.

Musslingen er storselger nummer 1 blant alle leddpreparater og
Kan med fordel kombineres med MSM.

 

---

 

Så da er det ikke noe poeng å gi glukosamin i tillegg? Grønnleppemusling + MSN (og omega 3? eller inneholder gm nok?) kan være en god miks?

Endret av Lola Pagola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å kjøpe ren grønnleppemusling fra Norske dyreapoteket, men etter å ha lest enda litt så endte jeg opp med å kjøpe Athlet tilskuddet. Mye fordi jeg liker alt i en pakke - riktig sammensatt og det tilskuddet inneholdt msm, grønnleppemusling, glukosamin, kondroitin og c vitamin. Altså et ganske standard leddtilskudd om jeg sammenliker med andre.

En annen faktor er at hunden min er så liten at han skal ha 1/4 tabl om dagen om jeg bare gir grønnleppemusling, Athlet ble lettere å dosere og da vet jeg også at han får "resten av pakka".  Han vil da få samme dose grønnleppemusling - som om jeg ga ren grønnleppemusling, men også ytterligere støtte fra de andre kosttilskuddene og det funker for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lemen skrev:

Jeg holdt på å kjøpe ren grønnleppemusling fra Norske dyreapoteket, men etter å ha lest enda litt så endte jeg opp med å kjøpe Athlet tilskuddet. Mye fordi jeg liker alt i en pakke - riktig sammensatt og det tilskuddet inneholdt msm, grønnleppemusling, glukosamin, kondroitin og c vitamin. Altså et ganske standard leddtilskudd om jeg sammenliker med andre.

En annen faktor er at hunden min er så liten at han skal ha 1/4 tabl om dagen om jeg bare gir grønnleppemusling, Athlet ble lettere å dosere og da vet jeg også at han får "resten av pakka".  Han vil da få samme dose grønnleppemusling - som om jeg ga ren grønnleppemusling, men også ytterligere støtte fra de andre kosttilskuddene og det funker for meg. :)

Kjøpte du det på dyreapoteket? Er det lovlig å kjøpe derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30. oktober 2015 kl. 11.38.41, Lola Pagola skrev:

Så hvis jeg kjøper dette http://norskedyreapoteket.no/produkt/glukosamin/ og omega 3 da, så "gjør jeg det jeg kan" (på dette området), for å si det slik? Eller er det enda flere ting jeg kan gi? 

(Her snakker vi prolapser og spondylose.)

Hva med MSN, kan det være noe, mtp. det kan være smertelindrende og? http://norskedyreapoteket.no/?product=msm (forebygger røyting står det og... vidundermiddel? :P )

Og norske dyreapoteket er legit? Endel dårlige oversettelser av ting der, som får det til å virke litt useriøst.

 

Spør dumt, men dette er ikke et område jeg kan noe særlig om. Men kan det gjøre skade å gi grønnleppemusling, glukosamin, omega 3 osv? Eller er det bare å kjøre på (og følge dosering), og det verste som skjer er at det ikke virker?

edit: på nettsidene står det om grønnleppemusling:

Dette er det leddpreparatet som har vist mest synlig effekt.  Vi forsøker alltid å få våre glukosaminkunder til å prøve grønnleppemusling, ettersom dette produktet er mye bedre. Vi har hatt konkurranseekvipasjer som har slitt med både ryggproblemer og halting, men som er blitt helt skadefrie etter å ha tatt i bruk grønnleppemussling. Mange kunder som kjøper grønnleppemussling er ekvipasjer som konkurerer på høyt nivå,  men produktet benyttes selvfølgelig også av andre brukere med godt resultat. For eksempel eldre hunder, hunder som har problem etter korsbåndsoperasjoner, løse benbiter, artrose eller andre leddplager.

Musslingen er storselger nummer 1 blant alle leddpreparater og
Kan med fordel kombineres med MSM.

 

---

 

Så da er det ikke noe poeng å gi glukosamin i tillegg? Grønnleppemusling + MSN (og omega 3? eller inneholder gm nok?) kan være en god miks?

Jada, det er trygt.. Jeg vet av eieren.. Han stakkars er bare svensk og sikkert derfor oversettingene er så som så :lol: Neida, men jeg hadde ikke hatt tvil å kjøpe derfra.. Eller, jeg har jo kjøpt derfra, såe :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tempus skrev:

Kjøpte du det på dyreapoteket? Er det lovlig å kjøpe derfra?

Ja,jeg kjøpte Atlhet fra det Norske dyreapoteket. Det er helt lovlig. :) 

Jeg har tidligere kjøpt Seniortilskuddet derfra og det var veldig kjapt og greit. Jeg har ikke noe problemer med å anbefale den nettbutikken  - annet enn at jeg synes de norske prisene på kosttilskudd til hund generelt er hinsides..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Malamuten skrev:

har tenkt på å gi noe forebyggende siden vi er ganske aktive, men er det virkelig slik at de da blir avhengig av å få tilskudd videre når man først har begynt å gi det?

Jeg har prøvd å finne noe dokumentasjon på dette, men fant ingenting. Tenkte jeg skulle spørre vet neste gang jeg skal inn å vaksinere. Kelpisene får en lav dose som forbyggende, men siden jeg er litt glemsk og noen ganger glemmer å ta med dersom vi er på reise så får de antageligvis en gang mellom 3 og 6 ganger pr uke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...