Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne angrepet og skambittt av politihund


Justisia
 Share

Recommended Posts

artikkel

Den 12. juli ble en ansatt ved Asker dyrepensjonat angrepet og skambitt av en patruljehund fra Oslo politidistrikt.

Angrepet skal ha skjedd uten forvarsel inne i luftegården på dyrepensjonatet. Kvinnen ble påført betydelige bittskader og måtte fraktes vekk i ambulanse.

Endret av RAH
formattering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det enkelte skriver så er ikke saken så ensidig.  De hadde fått streng beskjed om å ikke oppholde seg i buret med hunden, Noe som ikke ble fulgt. Kan man da klandre andre enn seg selv når man ikke følger instruksene som blir gitt av Politiet? - Om dette stemmer da selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det enkelte skriver så er ikke saken så ensidig.  De hadde fått streng beskjed om å ikke oppholde seg i buret med hunden, Noe som ikke ble fulgt. Kan man da klandre andre enn seg selv når man ikke følger instruksene som blir gitt av Politiet? - Om dette stemmer da selvfølgelig...

Om det stemmer, så er jo saken et hakk verre, syns jeg. Hvorfor i all vide verden setter de ei bikkje som man ikke kan gå inn til på kennel hos folk som er ukjent med den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Om det stemmer, så er jo saken et hakk verre, syns jeg. Hvorfor i all vide verden setter de ei bikkje som man ikke kan gå inn til på kennel hos folk som er ukjent med den? 

På en kennel som har spesialisert seg på og lever av å ta seg av politihunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en kennel som har spesialisert seg på og lever av å ta seg av politihunder?

Gjør de? Jeg kan ikke se at det sto noe sted i artikkelen om det, men det er vel en sånn ting jeg burde visst helt av meg selv? 

Men ja, jeg syns allikevel at om de veit de har ei bikkje som er så lumsk at man ikke skal gå inn til den, at man ikke setter den hos folk som er ukjent med den bikkja. Ting skjer på kennel, som gjør at du må gå inn i boksen til den, og da er det jo kjekt om den ikke flyr i trynet på deg helt ut av det blå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Gjør de? Jeg kan ikke se at det sto noe sted i artikkelen om det, men det er vel en sånn ting jeg burde visst helt av meg selv? 

Men ja, jeg syns allikevel at om de veit de har ei bikkje som er så lumsk at man ikke skal gå inn til den, at man ikke setter den hos folk som er ukjent med den bikkja. Ting skjer på kennel, som gjør at du må gå inn i boksen til den, og da er det jo kjekt om den ikke flyr i trynet på deg helt ut av det blå. 

Ja i følge det du svarte på, det enkelte skriver og skal ha det så gjør de det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som, pardon my french, en klin hakke gærn hund. Sikkert en god hund i jobben sin, men dersom den er så kørka i hodet at den angriper sånn helt ut av det blå, og går inn for å ta livet av folk, så bør den a) ha munnkurv til en hvert tid og b) ikke håndteres av sivile.

Hvordan gikk denne gjennom tilgjengelighetsbiten på mentaltesten? :o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i følge det du svarte på, det enkelte skriver og skal ha det så gjør de det. 

Det jeg svarte på var: 

Etter det enkelte skriver så er ikke saken så ensidig.  De hadde fått streng beskjed om å ikke oppholde seg i buret med hunden, Noe som ikke ble fulgt. Kan man da klandre andre enn seg selv når man ikke følger instruksene som blir gitt av Politiet? - Om dette stemmer da selvfølgelig...

Jeg kan ikke se at det står at kennelen har spesialisert seg på og lever av å ta seg av politihunder her? De har fått streng beskjed om å ikke oppholde seg i buret med hunden, åpenbart av en grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det jeg svarte på var: 

Jeg kan ikke se at det står at kennelen har spesialisert seg på og lever av å ta seg av politihunder her? De har fått streng beskjed om å ikke oppholde seg i buret med hunden, åpenbart av en grunn. 

Jeg er blitt for gammel til å kverrulere med deg. Som sagt så viste jeg bare til det samme som Rhavina.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man da klandre andre enn seg selv når man ikke følger instruksene som blir gitt av Politiet?

Visst pokker klandrer jeg ikke noen som har blitt skambitt av en hund kun fordi de oppholdt seg i nærheten av den. Virkelig? Klandre seg selv? 
Dette kan være alt fra kommunikasjonssvikt til misforståelser til regelrett dårskap, det vet vi ikke. Men å legge skylden på offeret er bare æsj. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det enkelte skriver så er ikke saken så ensidig.  De hadde fått streng beskjed om å ikke oppholde seg i buret med hunden, Noe som ikke ble fulgt. Kan man da klandre andre enn seg selv når man ikke følger instruksene som blir gitt av Politiet? - Om dette stemmer da selvfølgelig...

Hvor står det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt for gammel til å kverrulere med deg. Som sagt så viste jeg bare til det samme som Rhavina.

Kverulere? Du påstår jeg tar feil, evt burde vite noe som ikke er oppgitt noe sted. Jeg ber deg om å utdype hvor jeg burde ha lest den informasjonen du mener jeg burde ha, og når jeg fortsatt ikke finner den, så kverulerer jeg? 

Rhavina skriver heller ikke noe om at dette var en 

På en kennel som har spesialisert seg på og lever av å ta seg av politihunder?

Det hun skreiv var (og det er tredje gangen jeg siterer det nå, så jeg håper du leser det denne gangen) 

Etter det enkelte skriver så er ikke saken så ensidig.  De hadde fått streng beskjed om å ikke oppholde seg i buret med hunden, Noe som ikke ble fulgt. Kan man da klandre andre enn seg selv når man ikke følger instruksene som blir gitt av Politiet? - Om dette stemmer da selvfølgelig...

Jeg bestrider ikke det at de har fått beskjed om å ikke gå inn til hunden, Joachim, det jeg skreiv, som du åpenbart var uenig i, var: 

Om det stemmer, så er jo saken et hakk verre, syns jeg. Hvorfor i all vide verden setter de ei bikkje som man ikke kan gå inn til på kennel hos folk som er ukjent med den? 

(Og nå bare venter jeg på neste saklige argument, som helt sikkert kommer til å dreie seg om at jeg siterer og "plukker i fra hverandre det folk har skrevet til det ikke ligner det de har skrevet lenger, en stråmannargumentasjon", fordi det er ****** vanskelig å bare svare på det jeg spør om, og mye enklere å bare slå rundt seg med usakligheter). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem som har gjort hva, eller ikke hørt på informasjon som er eller burde vært gitt, hvor nå denne bikkja oppholdt seg - om den ut av det blå bare har angrepet et menneske, uavhengig av hvem, så er vel det eneste rette å avlive dyret? Er det virkelig noe å diskutere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem som har gjort hva, eller ikke hørt på informasjon som er eller burde vært gitt, hvor nå denne bikkja oppholdt seg - om den ut av det blå bare har angrepet et menneske, uavhengig av hvem, så er vel det eneste rette å avlive dyret? Er det virkelig noe å diskutere? 

Jeg kan ikke se at noen har sagt seg uenig i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem som har gjort hva, eller ikke hørt på informasjon som er eller burde vært gitt, hvor nå denne bikkja oppholdt seg - om den ut av det blå bare har angrepet et menneske, uavhengig av hvem, så er vel det eneste rette å avlive dyret? Er det virkelig noe å diskutere? 

Dyret er jo avlivet, så jeg skjønner ikke at det er en diskusjon i det hele tatt jeg. En hund skader et menneske stygt, en hund død. Hva er det egentlig å si?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dyret er jo avlivet, så jeg skjønner ikke at det er en diskusjon i det hele tatt jeg. En hund skader et menneske stygt, en hund død. Hva er det egentlig å si?

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Det er da masse å diskutere rundt et alvorlig hundebitt selv om hunden er død. 
Kanskje det ikke er noe å diskutere i dette tillfellet, det vet jeg ikke nok om, men på generelt grunnlag så kan jeg undre meg mye rundt alvorlige hundeangrep helt uavhengig av utfall for selve hunden.
Hva skjedde? Hvordan? Hvorfor? Kunne det vært unngått? Hva er forhistorien? Kan man lære noe av det slik at det ikke skjer igjen? Var det bare feil person på feil plass til feil tid? 
Farlig hund-problematikk er komplekst og, for meg iallfall, veldig interessant. Det stopper ikke ved enkeltindividenes skjebne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da masse å diskutere rundt et alvorlig hundebitt selv om hunden er død. 

Kanskje det ikke er noe å diskutere i dette tillfellet, det vet jeg ikke nok om, men på generelt grunnlag så kan jeg undre meg mye rundt alvorlige hundeangrep helt uavhengig av utfall for selve hunden.

Hva skjedde? Hvordan? Hvorfor? Kunne det vært unngått? Hva er forhistorien? Kan man lære noe av det slik at det ikke skjer igjen? Var det bare feil person på feil plass til feil tid? 

Farlig hund-problematikk er komplekst og, for meg iallfall, veldig interessant. Det stopper ikke ved enkeltindividenes skjebne.

 

Det er jeg enig, men da er forutsetningen for meg, at man vet noe om hendelsesforløpet, hundens mentalitet og eiers kompetanse. Det å diskutere en mediesak uten annen informasjon enn det som kommer frem der, når hunden i tillegg ble avlivet umiddelbart etterpå gir ingen kunnskap, utvikling eller forebyggende handling.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig, men da er forutsetningen for meg, at man vet noe om hendelsesforløpet, hundens mentalitet og eiers kompetanse. Det å diskutere en mediesak uten annen informasjon enn det som kommer frem der, når hunden i tillegg ble avlivet umiddelbart etterpå gir ingen kunnskap, utvikling eller forebyggende handling.

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Ja, da er vi enige. Det var bare ikke dette jeg fikk ut av innlegget ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig.. :no: 

Hvis hunden var sÅ ille at politiet hadde gitt beskjed om at ingen kunne inn til den, så lurer jeg på hvorfor den var på kennel. Skal den sitte i et bur over lengre tid, uten lufting eller noe?

Men man snur aldri ryggen til en politihund..

Endret av Monikawt
Skrivefeil..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...