Gå til innhold
Hundesonen.no

Fish4dogs


Tøfflus
 Share

Recommended Posts

Fikk vareprøver for over 400 kr fra dem her i høst. 18 bokser med våtfór og en hel haug av tørrfór. Wow. Men det er bare blitt noe jeg kan bruke en gang i blant for å variere hva slags tørrfór kan får. Får primært V&H og Orijen, men liker å variere tørrfór. Jeg synes Fish4Dogs var veldig fint jeg. God smakelighet, gav flott pels og luktet ålreit. Min hund synes det var godt i alle fall, så har ingenting negativt å si om det slik :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg foret på det i tre uker og den siste uken har pelsen vært merkbart tørrere, noe jeg ikke synes er rart mtp fett% i foret. Hadde aldri foret de langhåret på det som eneste inntakskilde, ikke fornøyd men er så usikker med Lundisen så får fortsette. Jeg forer forøvrig litt om hverandre på tørr&bløt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perfect Image skrev:

Nå har jeg foret på det i tre uker og den siste uken har pelsen vært merkbart tørrere, noe jeg ikke synes er rart mtp fett% i foret. Hadde aldri foret de langhåret på det som eneste inntakskilde, ikke fornøyd men er så usikker med Lundisen så får fortsette. Jeg forer forøvrig litt om hverandre på tørr&bløt.

Om du ser at pelsen på lundisen blir tørr og matt, så ville jeg faktisk byttet fôr altså. De skal ha lite fett, men ikke så det går utover pels eller helse forøvrig :) 

Jeg skjønner det er vanvittig skummel som helt ny i lundehundverdenen, med alt snakket om IL og fett% etc, jeg var der selv med min første. Men senk skuldrene og se på henne som en helt normal hund (vel det er hun jo ikke, hun er jo lundehund tross alt :wub:) , og bare ha prosentregelen i bakhodet. Så lenge du ikke går over 15 prosent som hovedregel, så er det ikke noe stress i det hele tatt. 

Jeg vil også sterkt anbefale å gi veldig variert, det er garantert takket være det at Shensi hadde så sterk mage hele livet. Vi var aldri streng med hva hun fikk i hverdagen, så lenge det ikke var veldig overdrevent med fettinnhold selvfølgelig. Fôret var ca 14%, men alt annet var jeg ikke så nøye på faktisk. Sikkert ikke noe de fleste lundehundfolk vil anbefale, men etter min erfaring med min første som var dårlig i magen nesten hver dag, så orka jeg ikke det samme med Shensi. Der var målet mitt å opparbeide en tolerant mage, samtidig som jeg hadde fettprosent i bakhodet :)  

Sorry ot, resten kan evt fortsettes på pm om det er ønskelig for trådstarter :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Gammel tråd,  men dere som forer dette, hvor kjøper dere? Jeg har ikke funnet forhandlere i Oslo-området og ingen nettbutikker utover demmes egen. Noen som vet om animail bruker ha det inne? De har ikke nå, men usikker om det er for de ikke fører foret eller bare er utsolgt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tmp skrev:

Gammel tråd,  men dere som forer dette, hvor kjøper dere? Jeg har ikke funnet forhandlere i Oslo-området og ingen nettbutikker utover demmes egen. Noen som vet om animail bruker ha det inne? De har ikke nå, men usikker om det er for de ikke fører foret eller bare er utsolgt.. 

Er en forhandler (privat) i son..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
3 timer siden, JTT skrev:

Gammeltråd, men lurer på om dere fortsatt forer med fish4dogs, hvilken type og hvor fornøyde dere er etter langvarig bruk?  :)

Jeg brukte to store sekker av White fish og sluttet. Hunden var konstant sulten,  og ble blass og ekkel i pelsen. Var helt tydelig fóret  ikke hadde på langt nær nok fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foret ikke ferdig på det, prøvde noen uker til da forhandler mente dette kom til å snu og bli bra men pelsen ble dårligere og neglene sprø, og hun flasset enormt. Byttet over til rc og halvannen måned senere hadde jeg en helt ny hund :) Endte med å bruke det som "lommefor" som jeg sprer på tur for at bikkjene skal søke etter på bakken  til det var tomt og kommer ikke til å prøve mer av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 4.1.2017 at 0:23 PM, JTT skrev:

Gammeltråd, men lurer på om dere fortsatt forer med fish4dogs, hvilken type og hvor fornøyde dere er etter langvarig bruk?  :)

Jeg fôer min schæfer og Dansk svensk gårdshund med det. Veldig fornøyd. Hundene elsker det og jeg kjenner meg ikke igjen i det som blir sagt om flisete klør og dårlig pels. Pelsen skinner hos oss og de klør så og si aldri.  Den lille får den med hvit fisk fordi hun har mye hvit i pelsen, scæferen får den med laks. Laksen blir jo fôret med noe som gjør kjøttet dennes rosa så derfor kan det gjøre lyse hunder litt orange i pelsen, har jeg hørt. Det har jeg helst ikke lyst til :S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har fôret min golden retriever på dette fôret i snart ett år. Hun elsker smaken og har en utrolig vakker og sterk pels.  GR legger som kjent lett på seg og med dette fôret er det lett å holde vekta.  Røytingen holder seg og kun til de forventede tidene. Deilig! 

Kan det være andre faktorer som gjør at noen av hundene her får dårlig pels? Det høres så rart ut mtp at dette fôret er så rikt på omega3 ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått igjennom 3 sekker (white fish og laks) og har kjøpt to til. Blir nok å bytte til noe mer høyenergi etter dette da akitaen trenger det. Begge hundene synes det smaker godt og pelsen deres er fin, men duuuuu så mye de driter! Shibaen på 12kg har like store ruker som akitaen på 30 (og akitaen legger nå kabler en newfoundland ville vært stolt av).. og det har ikke blitt bedre etter 3+ sekker, så tviler på at det vil bli noe bedre.  :P

Så grunnene til at jeg vil bytte til noe annet: kravene til akitaen og mengden avføring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt noen prøveposer av fish4dogs og så langt ble den med superior laks inhalert av Knerten så smaken var det ingenting å si på. :) Det som kom ut var sånn klassisk tørrfôrbæsj, ikke det verste jeg har sett, men det kan jo ikke sammenliknes med det som kommer ut når han bare får V&H.

Jeg liker tanken på at fôret skal ha mye omega 3 og krill og grønnleppemusling og ikke så mange rare ingredienser.  Siden jeg hovedsakelig fullfôrer med V&H er tørrfôret kjøpt inn til de dagene jeg har glemt å ta opp maten fra frysa og siden Knerten ikke liker V&H med laks er det veldig greit å gi et tørrfôr med laksebasis - har jeg tenkt.  Så langt er jeg fornøyd. Godbitene deres falt veldig i smak, så nå er makrellbiter, squidbites og lakserullene gjemt bort i skapet og Knerten ligger foran og passer på.. :ahappy:

Er det flere som har prøvd fish4dogs over tid og har erfaringer de vil dele?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det i et år nå. Riktignok blandet med kjøtt, det siste halvåret med provit vom. Er så langt absolutt fornøyd med den komboen. Bruker valpefôr pga fettinnhold, superior valpefôr fra det kom. Synes det som kommer ut er bra til å stamme fra tørrfôr (vom'en gjør nok sitt) Smått og fast. Bikkjene er knallfine i pelsen, og lett å regulere vekt. Prøvde et par sekker med sardin til de som er i lavest aktivitet. Det var ikke så bra mtp pels og hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...