Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland september 2015


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Hva med Brusand Camping ?  Det ligger vel en halvtimes kjøring fra Orre?  

Takk for tips, har sendt mail dit. :) Jeg var igrunn fornøyd med hotellet på Bryne også, men helt ærlig syns jeg det er vanvittig dyrt å betale nesten en tusenlapp for et sted man skal oppholde seg i under 12 timer... 
Edit: De hadde ikke plass, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnatting ja, jeg har jo bomma helt på hvilken helg det var, så jeg var litt for sent ute med de faste private. Vet om et par hoteller, men kan vurdere campingplass o.l. også hvis noen vet om noe. Er ikke så kjent med overnatting akkurat der da jeg som regel har bodd privat.

Sandnes og Forus er jo også helt overkommelig, og litt flere steder å velge i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, har sendt mail dit. :) Jeg var igrunn fornøyd med hotellet på Bryne også, men helt ærlig syns jeg det er vanvittig dyrt å betale nesten en tusenlapp for et sted man skal oppholde seg i under 12 timer... 
Edit: De hadde ikke plass, nei.

Hva med Reveparken camping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
58 minutter siden, Thea skrev:

Hvordan er veiforholdene til NKK Rogaland? Vurderer å dra, men kommer litt an på om veien dit fra Østlandet er veldig slitsom eller helt grei å kjøre :)

Noen som vet hvor LP-ringene skal være i år?

Spørs om du kjører indre veier eller følger E18/E39. Sistnevnte er helt ok synes jeg, er gjort en del utbedringer fram til kristiansand i hverfall. Indre er jo typiske små norske jallaveier som man finner overalt med rimelig variert kvalitet. :P Kjekkere å kjøre gjerne da, eventuelt enklere å holde seg våken på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rocket skrev:

Spørs om du kjører indre veier eller følger E18/E39. Sistnevnte er helt ok synes jeg, er gjort en del utbedringer fram til kristiansand i hverfall. Indre er jo typiske små norske jallaveier som man finner overalt med rimelig variert kvalitet. :P Kjekkere å kjøre gjerne da, eventuelt enklere å holde seg våken på. 

Tenkte å kjøre om Kristiansand, det er vel enklest? Veien dit er fin, var mest resten jeg tenkte på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thea skrev:

Tenkte å kjøre om Kristiansand, det er vel enklest? Veien dit er fin, var mest resten jeg tenkte på. :)

Rogaland er ikke så flinke på vei. :P (Med mindre Blink løperne skal gå der da, da har dem penger og tid) 
Nå er det noen måneder siden vi kjørte den vei, men veien er ok nok synes jeg. Men definitivt det dårligste strekket av veien er fra kristiansand og hit ja. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rocket skrev:

Rogaland er ikke så flinke på vei. :P (Med mindre Blink løperne skal gå der da, da har dem penger og tid) 
Nå er det noen måneder siden vi kjørte den vei, men veien er ok nok synes jeg. Men definitivt det dårligste strekket av veien er fra kristiansand og hit ja. 

Det er penere din vei da :)  Jeg kjører heller vestover enn østover selv om veiene er dårligere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, yurij skrev:

Fra Kristiansand til Stavanger er det knotete 70 / 80 vei . Pent men det tar tid :/ 

Hm. :/ Google maps sier 3 timer og 18 minutter fra Kristiansand til Orre (det er rundt der det er?), det er litt optimistisk, det da, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thea skrev:

Hm. :/ Google maps sier 3 timer og 18 minutter fra Kristiansand til Orre (det er rundt der det er?), det er litt optimistisk, det da, kanskje?

Ca 4 timer tar det. Vi bruker ca 3 timer til kr.sand og vi bor i egersund. Til orre tar det ca 1 time +- 5-10 min. ☺

Sneglekjøring begynner når du kommer til dyreparken. Ok å kjøre men går seint å ikke på øangt nær slike veier som på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thea skrev:

Hm. :/ Google maps sier 3 timer og 18 minutter fra Kristiansand til Orre (det er rundt der det er?), det er litt optimistisk, det da, kanskje?

Nei, det høres sånn noenlunde riktig ut. Vi bruker ca 3 timer fra Kr.sand til Sandnes. Kjører denne veien to ganger i året; til og fra Gjøvik. Helt grei vei egentlig. Går fort til Kr.sand og siste strekket går ganske greit det også. Men jeg tror ikke du kjører helt inn mot Sandnes/Stavanger først. Jeg mener ganske sikkert at jeg kjører forbi skilting mot Klepp(på veien til Orre). Alternativt går det an å kjøre til Egersund fra Krossmoen og kjøre ytreveien, altså Jæren. Men spørs om ikke det egentlig blir en omvei? Jeg har igrunnen ikke kjørt til Jæren når jeg kommer østover :P 

RED: Ser at avkjøringen til Klepp stemmer :) Den er på Vikeså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wildlife skrev:

Ville tatt inn til egersund og fulgt r44 derfra. Kjappere når du skal til orre. 

Nei, faktisk ikke. Kjøre til Vikeså og så mot Klepp er raskere. Hvert fall i følge Google maps. Noe som gir mening. Veien til Vikeså er hvert fall 10 ganger bedre enn veien fra Egersund til...ehm...et stykke hvert fall. Før det blir 80 og fin vei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sprettballen skrev:

Nei, det høres sånn noenlunde riktig ut. Vi bruker ca 3 timer fra Kr.sand til Sandnes. Kjører denne veien to ganger i året; til og fra Gjøvik. Helt grei vei egentlig. Går fort til Kr.sand og siste strekket går ganske greit det også. Men jeg tror ikke du kjører helt inn mot Sandnes/Stavanger først. Jeg mener ganske sikkert at jeg kjører forbi skilting mot Klepp(på veien til Orre). Alternativt går det an å kjøre til Egersund fra Krossmoen og kjøre ytreveien, altså Jæren. Men spørs om ikke det egentlig blir en omvei? Jeg har igrunnen ikke kjørt til Jæren når jeg kommer østover :P 

RED: Ser at avkjøringen til Klepp stemmer :) Den er på Vikeså :) 

 

1 minutt siden, Wildlife skrev:

Ville tatt inn til egersund og fulgt r44 derfra. Kjappere når du skal til orre. 

Aha, takk, begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sprettballen skrev:

Nei, faktisk ikke. Kjøre til Vikeså og så mot Klepp er raskere. Hvert fall i følge Google maps. Noe som gir mening. Veien til Vikeså er hvert fall 10 ganger bedre enn veien fra Egersund til...ehm...et stykke hvert fall. Før det blir 80 og fin vei.

 

Er det over bue du mener? Kjørte den vegen i går og vet ikke om det er så mye forskjell i tid for den veien er forferdelig å kjøre på. Da foretrekker jeg r44. Men er nok smak å behag. Vi kjører utrolig mye på disse veiene da vi har slekt over hele jæren og stavanger men bor i egersund.

Det er forøvrig ikke skilta til klepp fra vikeså. Men det er skilta til bryne litt etter vikeså (bue)? i tilfelle en leter etter klepp skilt på vikeså ☺ 

Men i det hele og det lange er det nok samme hvilke av disse veiene en velger. Men orre har avkjørsel rett etter nærbø på r44. Å r44 er svingete i starten men når du har kjørt ca 15 min er alt bare strak vei☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sprettballen skrev:

Nei, det høres sånn noenlunde riktig ut. Vi bruker ca 3 timer fra Kr.sand til Sandnes. Kjører denne veien to ganger i året; til og fra Gjøvik. Helt grei vei egentlig. Går fort til Kr.sand og siste strekket går ganske greit det også. Men jeg tror ikke du kjører helt inn mot Sandnes/Stavanger først. Jeg mener ganske sikkert at jeg kjører forbi skilting mot Klepp(på veien til Orre). Alternativt går det an å kjøre til Egersund fra Krossmoen og kjøre ytreveien, altså Jæren. Men spørs om ikke det egentlig blir en omvei? Jeg har igrunnen ikke kjørt til Jæren når jeg kommer østover :P 

RED: Ser at avkjøringen til Klepp stemmer :) Den er på Vikeså :) 

Man kjører av rett etter at motorveien har startet når man kommer østrfra. Gjennom vest agder er det mye knot , svinger - bobiler og få forbikjørings strekker . Det beste er å kjøre grytidlig eller på natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...