Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for Kreativ Lydighet!


Lunatic
 Share

Recommended Posts

vi trener kreativ lydighet :D

Så bra at det er flere enn meg på sonen! :D Har du tanker om å konkurrere eller er det mest triksetrening?

Jeg sliter skikkelig med å velge musikk! Klarer virkelig ikke bestemme meg for hvilken sang jeg skal ha... Har heldigvis bare noen få jeg tenker å ha nå, men de er ganske forskjellige, så jeg er usikker på hva som faktisk passer oss best. Lett skal det hvert fall ikke være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Akkurat nå, froeken skrev:

Hehe, er fortsatt litt uvant med norske uttrykk, jeg (kom til Norge i fjor) emoji14.png Har lyst å begynne med Freestyle når valpen er gammel nok, nå vet jeg i hvert fall hva jeg må søke etter når jeg leter etter info på norsk. Takk emoji4.png

Det er aldri for tidlig å begynne med freestyle :) jeg ville startet med grunnferdigheter og enkle triks med en gang. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker hun må nu i hvert fall ha litt kontroll over blæra, kanskje [emoji14] Skal hente hun neste uke, hele kullet ser ut til å være veldig lettlært.

Det er jo noen ting man MÅ vente med mht. den fysiske utviklingen (spesielt hofte og skulder), men grunnlagene og enkle morsomme triks som ikke er så fysisk krevende skal jeg definitivt begynne med tidlig. Alt etter hvor rask hun blir komfortabel i det nye hjemmet [emoji4] Gleder meg helt sykt. Valpekurs blir det ikke før Januar (curse you, juletid!), dit skal vi egentlig mest for miljøtreningen og sosialisering (får se hvor mye av det andre hun kan til da!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hentet hunden enda, nei! Da er det jo litt vanskelig å starte :P

Selvfølgelig er det mange ting man må vente med, men det er ingenting som stopper for å begynne med grunnferdighetene :) Snurring, slalom mellom beina, gi labb, gå rundt, osv osv osv. Det meste er jo svært lite belastende, men det er jo noe man burde vente med ja :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2015, 22.10.15, Lunatic skrev:

Så bra at det er flere enn meg på sonen! :D Har du tanker om å konkurrere eller er det mest triksetrening?

 

Jeg sliter skikkelig med å velge musikk! Klarer virkelig ikke bestemme meg for hvilken sang jeg skal ha... Har heldigvis bare noen få jeg tenker å ha nå, men de er ganske forskjellige, så jeg er usikker på hva som faktisk passer oss best. Lett skal det hvert fall ikke være :P

Mitt tips er å danse litt til sangene sammen med hunden. Tull litt rundt og gjør de triksene der kan og velg den sangen som føltes best.

Savner litt å drive med det, får bli en gang i fremtiden når jeg har en egnet hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...