Gå til innhold
Hundesonen.no

Nico - Border Collie


Annik
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi gjorde et nytt forsøk på bilder, og rakk det til og med før det ble for mørkt!    

Siden sist har vi flytta, og er nå tilbake i Kristiansund Nico stortrives, virker det som! Og enda bedre er det at vi ofte har besøk av familien min, som da gir han masse oppmerksomhet. Helst hel

Jeg synes han blir synlig større for hver dag som går!  

Posted Images

  • 4 weeks later...
5 timer siden, Annik skrev:

Jeg og Nico har begynt å lære "spill død". Jeg må bare finne en genial kommando på det! Forslag mottas gjerne! :lol: 

Så fin altså :wub: Genialt er det vel ikke, men jeg bruker pang/bang som kommando på spill død :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han er i det minste enkel å slite ut nå som det er så mye snø. Stoppe med en +/-4 meter høy brøytekant, og la han løpe opp og ned :aww: 

12644946_10153796417865734_5684246492871

12651092_10153796417725734_3450610304878

Jeg visste jeg burde tatt med noe annet enn mobilkamera da vi gikk ut. Men nå er det for sent, så da får dere overleve med mobilbilder i alt for dårlig lys denne gangen også :D 

 

Edit; @maysofie, hvor høye er Lyn og Keo? Gjerne svar dere andre som har BC også, jeg kom bare ikke på noen flere i farta. Jeg prøvde å måle Nico nå, og kom fram til sånn ca 50cm. Han ser så liten ut i forhold til andre :P Også er han bitteliten i forhold til nabo BC'en :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har virkelig en fin slatefarge :ahappy: 

Kan måle dem i morgen! Tenker Keo er opp mot 60cm, cirka 22kg. Lyn har jeg aldri målt, så etter øyemål rundt 50cm og cirka 16kg. Keo er en stor, kalvete hanne, Lyn forholdsvis normal+ tispe, hun ser litt større ut enn hun er pga den gode pelsen.

Man får jo bordere fra 10-40kg/30-65cm, så om de er store eller små er litt vanskelig å si :lol: Nico er vell en medium til liten hanne, kan jeg tenke meg til. Han har vell ikke så alldeles store linjer heller. Hvor tung er han? :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Han har virkelig en fin slatefarge :ahappy: 

Kan måle dem i morgen! Tenker Keo er opp mot 60cm, cirka 22kg. Lyn har jeg aldri målt, så etter øyemål rundt 50cm og cirka 16kg. Keo er en stor, kalvete hanne, Lyn forholdsvis normal+ tispe, hun ser litt større ut enn hun er pga den gode pelsen.

Man får jo bordere fra 10-40kg/30-65cm, så om de er store eller små er litt vanskelig å si :lol: Nico er vell en medium til liten hanne, kan jeg tenke meg til. Han har vell ikke så alldeles store linjer heller. Hvor tung er han? :ahappy: 

Sant, variasjon i rasen gjør det der veldig vanskelig :lol: jeg har ikke veid han på lenge(i mangel på vekt), så jeg aner faktisk ikke hva han veier. Skaffe meg vekt på vei hjem fra jobb i morgen, kanskje?

Pappaen hans var ganske stor, men mammaen ganske lita igjen. Men han var også minst i kullet, så jeg forventet ikke at han skulle bli diger. Han veide tross alt bare 3,5 ca ved henting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kristiin skrev:

Så fin :D

Men det er vell ingen fasit på størrelse på BC? :) Har møt de som er oppimot 30 kg og senest forrige uke møte jeg en på 13-14kg og 45cm kanskje. :)

 

Nei, de varierer enormt mye i størrelse. Men jeg tror jeg syntes Nico er så liten, fordi jeg er mest vant til de store BC'ene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koda er vel i overkant av 55 cm høy (ca 23-24 kg), og han er veldig ofte størst når vi møter andre bc'er. Men så møter vi brått de som er større enn ham igjen. Men ofte veier de ikke mer likevel, dog. De varierer så fælt. Lurer litt på hvor kiloene på mine ligger hen, men. Blir han stort tynnere nå, forsvinner han vel snart [emoji85] Han er relativt kompakt, da, så kanskje derfor.

Håper neste hund blir litt mindre [emoji28] Han blir fort litt tung på agilitybanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:wub: 

 

45 minutter siden, tonjek skrev:

Koda er vel i overkant av 55 cm høy (ca 23-24 kg), og han er veldig ofte størst når vi møter andre bc'er. Men så møter vi brått de som er større enn ham igjen. Men ofte veier de ikke mer likevel, dog. De varierer så fælt. Lurer litt på hvor kiloene på mine ligger hen, men. Blir han stort tynnere nå, forsvinner han vel snart emoji85.png Han er relativt kompakt, da, så kanskje derfor.

Håper neste hund blir litt mindre emoji28.png Han blir fort litt tung på agilitybanen.

Koda ser jo diger ut på bildene jeg har sett av han! Alltid sett for meg at han var noen hakk større enn det der :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...