Gå til innhold
Hundesonen.no

Nico - Border Collie


Annik
 Share

Recommended Posts

Valpen fortjener også sin egen tråd! Så kan jeg samtidig bruke denne tråden for å lese tilbake og samle opp litt bilder :aww:

Akkurat nå er valpen straks 11 uker, og er allerede på vei til å bli ganske så bortskjemt :aww:

Bilder blir lagt ut etterhvert som jeg gidder å logge inn fra pc :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi gjorde et nytt forsøk på bilder, og rakk det til og med før det ble for mørkt!    

Siden sist har vi flytta, og er nå tilbake i Kristiansund Nico stortrives, virker det som! Og enda bedre er det at vi ofte har besøk av familien min, som da gir han masse oppmerksomhet. Helst hel

Jeg synes han blir synlig større for hver dag som går!  

Posted Images

Bortskjemt har da vell aldri gjort noe skade :aww::wub:

Han ser jo neste slate ut i fargen. Fortsatt spent på stamtavla :lol:

*titte ned på valpen som kommer med frustrasjonsklynk fordi han ikke får tak i iste flaska mi*... Er du sikker? :aww:

Mamma'en og pappa'en heter noe så avansert som Trixie og Tassen. Både på stamtavla og til daglig :lol:

Edit; Også glemte jeg helt å svare på fargekommentaren :P Han er, i følge oppdretteren, slate. Men hva er egentlig forskjellen på slate og merle? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*titte ned på valpen som kommer med frustrasjonsklynk fordi han ikke får tak i iste flaska mi*... Er du sikker? :aww:

Mamma'en og pappa'en heter noe så avansert som Trixie og Tassen. Både på stamtavla og til daglig :lol:

Edit; Også glemte jeg helt å svare på fargekommentaren :P Han er, i følge oppdretteren, slate. Men hva er egentlig forskjellen på slate og merle? :P

Fant han, går tilbake til Pip flere steder, så han er langt uti der i slekt med Keo på begge sider :lol:

Slate merle er 'riktig' blue merle. Blue merle er egentlig sort merle, slate merle er blå, altså diluted sort. Hadde han ikke vært merle hadde han vært blå/grå og hvit, ikke sort og hvit slik som vanlig blue merle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant han, går tilbake til Pip flere steder, så han er langt uti der i slekt med Keo på begge sider :lol:

Slate merle er 'riktig' blue merle. Blue merle er egentlig sort merle, slate merle er blå, altså diluted sort. Hadde han ikke vært merle hadde han vært blå/grå og hvit, ikke sort og hvit slik som vanlig blue merle :)

Fant akkurat en forståelig forklaring på google :D Så ja, han er nok slate :ahappy:

Jeg ga opp og ga han iste-flaska med litt tørrfor i... Det der skjønte han visst ikke noe av, så nå synes han bare at jeg er litt teit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant han, går tilbake til Pip flere steder, så han er langt uti der i slekt med Keo på begge sider :lol:

Slate merle er 'riktig' blue merle. Blue merle er egentlig sort merle, slate merle er blå, altså diluted sort. Hadde han ikke vært merle hadde han vært blå/grå og hvit, ikke sort og hvit slik som vanlig blue merle :)

Er han i slekt med Keiron også da kanskje? Keiron er jo langt uti der i slekt med Keo :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han i slekt med Keiron også da kanskje? Keiron er jo langt uti der i slekt med Keo :P

Nå husker jeg ikke stamtavlen til Keiron annet enn at der var flere av de 'norske' Astra-hundene bak han, Nico har en veldig god håndfull av dem på alle hjørner, så det skal du ikke se bort fra :lol:

Nico har blant annet halvsøster til mor til Keo relativt nært, samt Pip et stykke uti. Sånn uten å kuppe tråden helt!

Vi trenger flere bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ødelagt Nico - navnet faktisk :P

Hvis personligheten følger navnet får dere mange spennende og morsomme øyeblikk fremover :lol:

Han har jo akkurat passe rampete blikk :wub:

Han er rampete og finnes ikke redd! Innimellom er det nesten slik at han er litt for høy på seg selv :lol:

I dag er han 11 uker! :D Og veldig trøtt. Han har holdt samboeren våken i natt, og da må man sove lenge på dagen for å ta igjen tapt søvn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er rampete og finnes ikke redd! Innimellom er det nesten slik at han er litt for høy på seg selv :lol:

I dag er han 11 uker! :D Og veldig trøtt. Han har holdt samboeren våken i natt, og da må man sove lenge på dagen for å ta igjen tapt søvn :P

Litt vel trygg på seg selv og tøff i trynet til å være bebis ja :lol::wub: Men herlighet så god og skjønn.

Hvor fornøyd er egentlig gubben med det? Tipper han gleder seg mer enn litt til Nico blir stor :lol: Bare å si ifra om dere trenger bebispass en dag, da blir Baiusen glad^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vel trygg på seg selv og tøff i trynet til å være bebis ja :lol::wub: Men herlighet så god og skjønn.

Hvor fornøyd er egentlig gubben med det? Tipper han gleder seg mer enn litt til Nico blir stor :lol: Bare å si ifra om dere trenger bebispass en dag, da blir Baiusen glad^^

Han synes det er skikkelig kult i 10 minutter, så blir han lei og spør når han kommer til å bli voksen :aww:

Kan hende jeg skal være med de på jobb på fredag. Lønningspils og middag :P da kan dere gjerne få passe om dere vil, fyren jobber til 9 på fredag om jeg ikke husker helt feil :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han synes det er skikkelig kult i 10 minutter, så blir han lei og spør når han kommer til å bli voksen :aww:

Kan hende jeg skal være med de på jobb på fredag. Lønningspils og middag :P da kan dere gjerne få passe om dere vil, fyren jobber til 9 på fredag om jeg ikke husker helt feil :ahappy:

:lol: :lol:

Jaa :ahappy: Har han vokst mye eller? På bildene Silje la ut så han jo like liten ut fremdeles :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...