Gå til innhold
Hundesonen.no

Canicross heter Dogrun på norsk :)


Guest vivere
 Share

Recommended Posts

Det har da vært arrangert Canicross i Norge tidligere? Da under navnet canicross.

Det mener jeg også at det har, men iflg arrangøren skal dette være det første. Muligens menes det første løpet under navnet DogRun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Mocca tenkte vi skulle være med. Sendte inn tlf nr. mitt og har ikke fått noen tilbakemelding eller spørsmål om hva jeg vil være med på..

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Da har du kanskje hemmelig telefonnummer? For når jeg la inn nr mitt, så dukka hele påmeldingsskjemaet opp, ferdig utfylt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dogrun høres ut som frislippsområde på engelsk...

betyr det ikke egentlig noe ala løpegård for hunder? altså større inngjerdet område kalles "run" for andre dyreslag :)

men nå har jeg spikket ferdig

KJEMPEMORSOMT for dem som liker å løpe med hunden sin :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kaller det tidenes første "Vom Dogrun". De hevder vel ikke at løping med hund ikke er arrangert før. :P God reklame for V&H da.

Vi har bare kortdistanseløpere i hus, samt at jeg kunne aldri løpt så langt, men gå halve distansen skulle vi jo greid. Men må se an formen etter en måned på veien i USA med mye amerikansk mat... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det heter SNØRELØPING på norsk, og er en egen NM klasse som nevnt over :) Tror tilogmed Norge har VM og EM medaljer i grenen

(Nm barmark hundekjøring 10 og 11 oktober 2015 - Elverum)

Og for de som ikke vil dra til Elverum arrangerer "min" trekkhundklubb, Hakadal sledehundklubb barmarksløp samme lørdag som NM på Elverum. Erfaringsmessig er Hakadal sine løp stor stas :)

Kopierer hemningsløst :

"Vi i Hakadal Sledehundklubb har gleden til å invitere til høstens morsomste barmarksløp!

MERK AT DATOEN ER ENDRET - DETTE FOR Å UNNGÅ HØSTFERIEN OG FOR Å IKKE KOMME I KONFLIKT MED ANDRE ARRANGEMENT!

Dagen blir: Lørdag 10. oktober 2015 kl 11.

Løpet flyttes i år tilbake til Sessvollmoen militærleir i Ullensaker. Her er supre løyper, kanonbra og potevennlig underlag, samt mange artige utfordringer i form av bl.a løypekryss. Det vil bli "alle" klasser, vogn og sykkel, endog også snøreløping for de som vil løpe sjøl. Bortimot alle spannstørrelser blir tillatt (max 12).

Løypa er ikke merket ennå, men vil bli på ca 5 km. For de som vil kjøre lenger, kan sløyfa kjøres flere ganger. Vi legger opp til at det ikke blir møtinger.

Startkontigent 100 kroner.

Start og mål blir på "Helikopterplassen". Her tenner vi også bål etterhvert og det blir mulighet for både grilling og overnatting. Ta med det du trenger av mat,drikke, telt etc. Gjerne en vedsekk om du har. Husk også drikke til hundene, det er ikke tilgang på vann.

Følg med her og på Facebook-siden til Torunn Garder for oppdateringer. Og gled deg til en morsom helg i oktober!

Arrangementet er åpent for alle :-) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for de som ikke vil dra til Elverum arrangerer "min" trekkhundklubb, Hakadal sledehundklubb barmarksløp samme lørdag som NM på Elverum. Erfaringsmessig er Hakadal sine løp stor stas :)

Kopierer hemningsløst :

"Vi i Hakadal Sledehundklubb har gleden til å invitere til høstens morsomste barmarksløp!

MERK AT DATOEN ER ENDRET - DETTE FOR Å UNNGÅ HØSTFERIEN OG FOR Å IKKE KOMME I KONFLIKT MED ANDRE ARRANGEMENT!

Dagen blir: Lørdag 10. oktober 2015 kl 11.

Løpet flyttes i år tilbake til Sessvollmoen militærleir i Ullensaker. Her er supre løyper, kanonbra og potevennlig underlag, samt mange artige utfordringer i form av bl.a løypekryss. Det vil bli "alle" klasser, vogn og sykkel, endog også snøreløping for de som vil løpe sjøl. Bortimot alle spannstørrelser blir tillatt (max 12).

Løypa er ikke merket ennå, men vil bli på ca 5 km. For de som vil kjøre lenger, kan sløyfa kjøres flere ganger. Vi legger opp til at det ikke blir møtinger.

Startkontigent 100 kroner.

Start og mål blir på "Helikopterplassen". Her tenner vi også bål etterhvert og det blir mulighet for både grilling og overnatting. Ta med det du trenger av mat,drikke, telt etc. Gjerne en vedsekk om du har. Husk også drikke til hundene, det er ikke tilgang på vann.

Følg med her og på Facebook-siden til Torunn Garder for oppdateringer. Og gled deg til en morsom helg i oktober!

Arrangementet er åpent for alle :-) "

Vet, det er "min" klubb også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for de som ikke vil dra til Elverum arrangerer "min" trekkhundklubb, Hakadal sledehundklubb barmarksløp samme lørdag som NM på Elverum. Erfaringsmessig er Hakadal sine løp stor stas :)

Kopierer hemningsløst :

"Vi i Hakadal Sledehundklubb har gleden til å invitere til høstens morsomste barmarksløp!

MERK AT DATOEN ER ENDRET - DETTE FOR Å UNNGÅ HØSTFERIEN OG FOR Å IKKE KOMME I KONFLIKT MED ANDRE ARRANGEMENT!

Dagen blir: Lørdag 10. oktober 2015 kl 11.

Løpet flyttes i år tilbake til Sessvollmoen militærleir i Ullensaker. Her er supre løyper, kanonbra og potevennlig underlag, samt mange artige utfordringer i form av bl.a løypekryss. Det vil bli "alle" klasser, vogn og sykkel, endog også snøreløping for de som vil løpe sjøl. Bortimot alle spannstørrelser blir tillatt (max 12).

Løypa er ikke merket ennå, men vil bli på ca 5 km. For de som vil kjøre lenger, kan sløyfa kjøres flere ganger. Vi legger opp til at det ikke blir møtinger.

Startkontigent 100 kroner.

Start og mål blir på "Helikopterplassen". Her tenner vi også bål etterhvert og det blir mulighet for både grilling og overnatting. Ta med det du trenger av mat,drikke, telt etc. Gjerne en vedsekk om du har. Husk også drikke til hundene, det er ikke tilgang på vann.

Følg med her og på Facebook-siden til Torunn Garder for oppdateringer. Og gled deg til en morsom helg i oktober!

Arrangementet er åpent for alle :-) "

Det er mulig jeg er litt kørka, men... de har lagt løpet til lørdag 10. oktober for å unngå høstferie og konflikt med andre arrangement - men NM på Elverum er liksom ikke inkludert i "andre arrangement" liksom? Er det ikke litt dumt å legge et løp til samme dato som NM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg er litt kørka, men... de har lagt løpet til lørdag 10. oktober for å unngå høstferie og konflikt med andre arrangement - men NM på Elverum er liksom ikke inkludert i "andre arrangement" liksom? Er det ikke litt dumt å legge et løp til samme dato som NM?

NM- datoen ble lagt ut etter at Hakadal hadde flytta løpet sitt . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...