Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kan du gjøre for flyktningene?


Gjest
 Share

Recommended Posts

@Kangerlussuaq : jeg gir opp kjenner jeg.

Jada, de er kjemperike. Krig er selvfølgelig statisk og du sitter på mer kunnskap enn de som jobber med dette.

Grunnen til at flere av barna på flukt er dehydrerte og utsultede er fordi foreldrene prioriterte dyre mobiltelefoner.

Og Norge er selvfølgelig det eneste landet som tar i mot flyktninger...De er alle på vei hit.

Jeg har bestemt meg for å slutte å diskutere med folk som ikke klarer å ta inn over seg fakta kjenner jeg.

Det er jo ikke rart du gir opp når du lager et scenario og lager argumenter fra min side som ikke eksisterer og ikke er skrevet overhodet. Det er klart vi ikke kan diskutere når du ser spøkelser og ting som ikke eksisterer en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg personlig bruker aller helst ikke uttrykket flyktning, da jeg synes det er dehumaniserende på norsk. Jeg liker derimot engelske refugee mye bedre, "en som søke beskyttelse". Her har jeg skrevet fl

Dette er ikke økonomiske flyktninger, det er krigsflyktninger. Det er variabelt hvor god økonomi de har. Jeg forstår helt ærlig ikke hvorfor det er et spørsmål man stiller seg en gang, Syria va

Ok, for ikke å dvele for mye med noe som egentlig ikke har noe med saken å gjøre : vi har regler for lønn i Norge. Polakker får ikke polske lønninger. Den jevne polakk er ikke jordbærplukkere, jeg

Nå har jeg forresten meldt meg som frivillig hos Røde Kors, og skal på kurs der neste uke. Det kan kanskje være noe for flere? Da får en informasjon om de ulike frivillig-tiltakene i ditt lokalområder, og kan velge hvilket som passer best til sin profil. En binder seg for 6 mnd, og må bruke mellom 3 og 12 timer i mnd på frivillig arbeid. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forresten meldt meg som frivillig hos Røde Kors, og skal på kurs der neste uke. Det kan kanskje være noe for flere? Da får en informasjon om de ulike frivillig-tiltakene i ditt lokalområder, og kan velge hvilket som passer best til sin profil. En binder seg for 6 mnd, og må bruke mellom 3 og 12 timer i mnd på frivillig arbeid. :)

Det der har jeg faktisk vurdert litt frem og tilbake.

Per dags dato er jeg litt for mye alene med hunder og barn ( pluss at jeg er veldig i tvil på om jeg har de personlige egenskapene som skal til , all den tid jeg er usosial av natur :P ) til at jeg har hverken overskudd eller tid, men når sambo får mer tid til å være hjemme er det noe jeg faktisk vurderer.

Jeg ser jo hver dag hvilken kjemperessurs mange tidligere flyktninger er for landet ,og jeg ser hvor fort de lærer seg språk og kultur ved å inkluderes i samfunnet.

De trenger ikke bare mat, ly og psykologer liksom , de trenger å møtes som vanlige mennesker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your'e 29 years old with a wife, two children and a job. You have enough money, and can afford a few nice things, and you live in a small house in the city.

Suddenly the political situation in your country changes and a few months later soldiers are gathered in front of your house. And in front of your neighbours houses.

They say that if you dont fight for them, they will shoot you.

Your neighbour refuses.

One shot. Thats it.

You overhear one of the soldiers telling your wife to spread her legs.

Somehow you get rid of the soldiers and spend the night deep in thought.

Suddenly you hear an explosion. Your house no longer has a living room.

You run outside and see that the whole street is destroyed.

Nothing is left standing.

You take your family back into the house, and then you run to your parents' house.

It is no longer there. Nor are your parents.

You look around and find an arm with your Mothers ring on its finger. You cant find any other sign of your parents.

~~~~~

"But asylum seekers have so many luxury goods! Smartphones, and designer clothes!"

~~~~~

You immediately forget it. You rush home, and tell your wife to get the children dressed. You grab a small bag, because anything bigger will be impossible to carry for a long time, and in it you pack essentials. Only 2 pieces of clothing each can fit in the bag.

What do you take?

You will probably never see your home country again.

Not your family, not your neighbours, your workmates

But how can you stay in contact?

You hastily throw your smartphone and the charger in the bag.

Along with the few clothes, some bread and your small daughters favourite teddy.

~~~~~

"They can easily afford to get away. They arent poor!"

~~~~~

Because you could see the emergency coming, you have already scraped all your money together.

You managed to save some money because of your well paid job.

The kind people smuggler in the neighbourhood charges 5,000 euros per person.

You have 15,000 euros. With a bit of luck, youll all be able to go. If not, you will have to let your wife go.

You love her and pray that you the smugglers will take you all.

By now you are totally wiped out and have nothing else. Just your family and the bag.

The journey to the border takes two weeks on foot.

You are hungry and for the last week have barely eaten. You are weak, as is your wife. But at least the children have enough.

They have cried for the whole 2 weeks.

Half the time you have to carry your younger daughter. She is only 21 months old.

A further 2 weeks and you arrive at the sea.

In the middle of the night youre loaded onto a ship with other refugees.

You are lucky: your whole family can travel.

The ship is so full that it threatens to capsize. You pray that you dont drown.

The people around you are crying and screaming.

A few small children have died of thirst.

The smugglers throw them overboard.

Your wife sits, vacantly, in a corner. She hasnt had anything to drink for 2 days.

When the coast is in sight, you are loaded onto small boats.

Your wife and the younger child are on one, you and your older child are on another.

You are warned to stay silent so that nobody knows youre there.

Your older daughter understands.

But your younger one in the other boat doesnt. She doesnt stop crying.

The other refugees are getting nervous. They demand that your wife keeps the child quiet.

She doesnt manage it.

One of the men grabs your daughter, rips her away from your wife and throws her overboard.

You jump in after her, but you cant find her again.

Never again.

In 3 months she would have turned 2 years old.

Isnt that enough for you? They still have it too good here and have everything handed to them on a plate?

You dont know how you, your wife and your older daughter manage to get to the country that takes you in.

Its as though everything is all foggy. Your wife hasnt spoken a word since your daughter died.

Your older daughter hasnt let go of her sisters teddy and is totally apathetic.

But you have to keep going. You are just about to arrive at the emergency accommodation.

It is 10pm. A man whose language you dont understand takes you to a hall with camp beds. There are 500 beds all very close together.

In the hall its stuffy and loud.

You try to get your bearings. To understand what the people there want from you.

But in reality you can barely stand up. You nearly wish that they had shot you.

Instead you unpack your meagre possessions:

Two items of clothing each and your smartphone.

Then you spend your first night in a safe country.

The next morning youre given some clothes.

Among the donated clothes are even branded label clothes. And a toy for your daughter.

You are given 140 euros. For the whole month.

~~~~~

"Theyre safe here. Therefore they should be happy!"

~~~~~

Outside in the yard, dressed in your new clothes, you hold your smartphone high in the air and hope to have some reception.

You need to know if anyone from your city is still alive.

Then a 'concerned citizen comes by and abuses you.

You dont know why. You dont understand Go back to your own country!"

You understand some things like smartphone and handed everything on a plate.

Somebody translates it for you.

~~~~~

And now tell me how you feel and what you own?

The answer to both parts of that is Nothing.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramaturgisk effekt nok til å bli en Hollywoodfilm. Synd det antakeligvis er det som får ørti likes og delinger på facebook, mens barna som sitter igjen i Syria ikke har noen stories eller likes durende på internettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir uvell og gretten av alle historiene om den 3 år gamle gutten som det deles bilder av, som spekulerer i motiver, siste var vel om gutten var flyttet på for å få et mer dramatisk bilde (!!). Jeg har lest alt om han, hjertet mitt blør for han, bildet er ikonisk, et symbol på en tragedie og en katastrofe som vi har "nektet" å se. Jeg blåser i akkurat motivene til faren og mora, jeg blåser i hvorfor de valgte å sette seg i båten, faktum er at de gjorde det, og tapte kampen. Og han representerer akkurat det... (Og dette selv om jeg er inbitt motstander av å få bildet på newsfeeden min på fb konstant, akkurat det har heldigvis roet seg i det siste). Faktumet er at folk ser seg nødt til å reise, nødt til å flykte, ikke har noen plass de kan kalle hjem, ikke har tryggheten, stabiliteten, fremtiden...

Til de som sitter igjen, de skal ikke glemmes, de MÅ ikke glemmes. De fortjener det samme som de som kommer seg ut flykter mot. De burde, etter mitt syn, hentes ut og bringes til trygghet. :cry:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramaturgisk effekt nok til å bli en Hollywoodfilm. Synd det antakeligvis er det som får ørti likes og delinger på facebook, mens barna som sitter igjen i Syria ikke har noen stories eller likes durende på internettet.

@Kangerlussuaq.

Dagbladet har en oversikt over de stridende partene i konflikten. Her fremgår det også hvorfor det ikke er mulig å "krige krigen" til opphør, noe man har betalt betalt en høy pris for å forstå i andre land, blant annet i midt-østen.

I et land hvor det meste av infrastruktur og logistikk er ødelagt og hvor de stridende partene (med unntak av al-Assad om har tillatt assistanse av russiske eksperter på krigføring og tildels også militært personell og materiell) motsetter seg enhver inngripen fra vestlig eller annet hold er det umulig å "balansere" noe som helst.

Forøvrig synes jeg det er intressant men frustrerende å observere at Denning og Krugers undersøkelser og konklusjoner lever godt også på sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger uten grenser slakter Norge og EUs flyktningepolitikk.

- Avskrekking fungerer ikke, for disse menneskene er på flukt fra noe som er så mye verre. EUs stengte grenser dreper, forårsaker lidelser og stripper folk for verdighet.

- Norge som en del av Schengen og som en del av grensesamarbeidet, må slutte å stenge sine grenser og la folk komme hit og søke asyl på en trygg måte. Norge må også ha et mottaksapparat som gir et minimum av menneskelig verdighet, legehjelp og juridisk hjelp, sier Hurum til Dagbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kangerlussuaq.

Dagbladet har en oversikt over de stridende partene i konflikten. Her fremgår det også hvorfor det ikke er mulig å "krige krigen" til opphør, noe man har betalt betalt en høy pris for å forstå i andre land, blant annet i midt-østen.

I et land hvor det meste av infrastruktur og logistikk er ødelagt og hvor de stridende partene (med unntak av al-Assad om har tillatt assistanse av russiske eksperter på krigføring og tildels også militært personell og materiell) motsetter seg enhver inngripen fra vestlig eller annet hold er det umulig å "balansere" noe som helst.

Forøvrig synes jeg det er intressant men frustrerende å observere at Denning og Krugers undersøkelser og konklusjoner lever godt også på sonen.

Ifht innholdet i din post finner jeg det vanskelig å forstå hvorfor du quoter og mentioner meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundrer meg ikke. Du får gå tilbake og lese dine egne innlegg.

Nei, det forundrer ikke at du kommer med disse litt syrlige kommentarene ;) Jeg er krystallklar på hva jeg mener, så du bør nok gå tilbake selv og lese uten et kraft-filter av politisk korrekthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det forundrer ikke at du kommer med disse litt syrlige kommentarene ;) Jeg er krystallklar på hva jeg mener, så du bør nok gå tilbake selv og lese uten et kraft-filter av politisk korrekthet.

Du er vel sitert fordi du gjentatte ganger nå har ment at løsningen på problemet er at USA/vesten bare bomber IS, og artikkelen fra Viviere forklarer ganske godt hvorfor det er en løsning som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de trenger noen rammeverk/en leder som hindrer daesh-aktige greier å oppstå på nytt igjen. Absurd nok var jo ting "mer stabilt" med både Gadaffi og Hussein ved roret der nede. Satt litt på spissen, men okke som.... Meh!

Men å hjelpe de der de er er jo en kort og simpel måte å si det jeg sa i åpningsinnlegget... Så jeg synes man bør være litt større enn som så, og ikke dømme alle som sier det for samme "forbrytelse". Det er nå en gang slik at det føles relativt håpløst når vi har eldre i norge som ikke ser dagslys (lever livet som en hund som står i bur 24/7) og flere som ikke har hus og hjem - også skal man plutselig ta inn flere tusen i økonomier som allerede er sykt røde. Dette gjelder nok for alle land i Europa. Ser ufattelig mange stakkars eldre her nede i Hellas, som ikke får sykehjemsplasser engang - ikke medisiner.. Ingen ting. Lever mer uverdige liv enn det flyktningene som kommer til Norge vil få i Norge. Det er trist, på et vis, for det er alltid noen som har det verre. Og hva med de stakkars barna i Syria som er fanger for de islamske stats ledere - som brukes som små sexdukker for perverse menn dag ut og dag inn... Hvordan skal vi hjelpe de? :(

Det er vel også derfor man vil hjelpe der de er - for det er det beste for alle - hvis vi bare kunne knuse forbanna Islamske Stat... Men det er jo en sykt kompleks situasjon, som krever at man begynner å arbeide NÅ :/ Type, jeg leste at Assad er det nærmeste EU har til samarbeidspartner mot IS? Sykt...

--------

Du er vel sitert fordi du gjentatte ganger nå har ment at løsningen på problemet er at USA/vesten bare bomber IS, og artikkelen fra Viviere forklarer ganske godt hvorfor det er en løsning som ikke fungerer.

Sliter litt med å se hvordan jeg "gjentatte ganger nå har ment at løsningen på problemet er at USA/vesten bare bomber IS", hvis du ser utdrag fra mine egne kommentarer ovenfor. Jeg skulle tro det er en enkel greie å orke å lese 4 sider av en diskusjon, framfor å "gå ut i fra" at folk har sagt ting som andre debattanter finner på (herunder Mud og viviere i framste rekke). Som jeg har påpekt kommer de med påstander om meg og mine uttalelser som ikke har funnet sted, enten fordi de ikke har lest, misforstår med vilje eller leser med særdeles tykke filter-briller på seg.

Hvis dette nå blir en sånn typisk hundesonengreie hvor quoter skal plukkes fra hverandre og brukes til å underbygge en mening man har bestemt seg for å ha om motparten så melder jeg meg ut umiddelbart. Det var kjedelig nok å finne fram to ting jeg allerede har skrevet for å quote dem. Det føles som et ekstremt tidssløseri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte konkret på dette innlegget:

Jeg lurer litt på når bilder av barn som drepes i sin mors mage for morsomheter, når bilder av barn som brukes som forsøksdyr og som brukes som arbeidsslaver i Nord-Koreanske konsentrasjonsleire skal gå viralt? Og hvorfor gråtekonene i kommentarfeltene trenger så sykt grafiske greier for å reagere? Jeg kjenner jeg blir forbanna på hele jalla europa! Nå må vi sette inn full føkkings trøkk mot Den islamske stat (IS) og bombe de sønder og sammen så ikke barn og voksne må flykte og bli så desperate at de drukner i middelhavet. Det er den eneste løsninga, teppebomb den islamske stat herfra til månen! Vi har klart det før i afrika, å stoppe genocider, hvorfor skal midtøsten være vanskelig. Føkk altså. For en drittverden man lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte konkret på dette innlegget:

Igjen, ja, hvis du deretter leser alle de 4 sidene, i kontekst, så ser du at jeg overhodet ikke mener at det "bare er å bombe IS også er alle problemer løst" slik du framstiller det. Merk deg datoen på innlegget du quoter, og datoen på innleggene jeg quotet. De kom ETTER mitt første innlegg. Det blir litt vanskelig å drive en diskusjon om man ikke får med seg utviklingen og "drivet framover"? :P Og jo, jeg står enda for at vi burde fått vekk ISIS/Daesh først som sist, men det er selvsagt ikke "bare" noe som helst. Like lite som det ikke "bare" er å ta i mot alle verdens flyktninger i Europa uten å ha infrastruktur til det. Det er ikke noe "bare" noen steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av det dere snakker om akkurat nå, så tenker jeg hvertfall at det er viktig å begynne å stable velfungerende systemer på beina for å ta seg av strømmen som kommer hit. For den kommer, uansett. Da kan vi ikke begynne å "henge etter", for det ser jeg for meg blir en farlig situasjon for alle..

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg enig med Kangerlussuaq, det er ingenting ved Syria-konflikten som er "bare", vi kan ikke bare ta i mot alt som er av flyktninger, vi kan ikke bare bombe midtøsten til fred, vi kan ikke bare sitte på sidelinja og ikke gjøre noe, vi kan ikke bare gå inn i konflikten med millitærmakt og be folk om å oppføre seg (oh, men tenkt så fint det hadde vært om det bare var sånn?), og vi kan ikke bare sette opp gjerder og forvente at flyktningene holder seg pent på sin side av gjerdet og ikke plager oss med sin nød.

Situasjonen rundt Syria er kompleks og vanskelig, og jeg er veldig for å debattere hva som kan gjøres. Selv om jeg helst så at vi faktisk var hele verdens sosialkontor, så skjønner selv jeg at det er vanskelig å bare ta inn folk hvis alt de får her er å være i en lukka leir der de ikke får noen mulighet som helst til å få en normal hverdag igjen.

Men holdninga til flyktninger skremmer meg. Alt hatet i verden skremmer meg. Det er mennesker som deg og meg vi diskuterer skjebnen til, den eneste forskjellen på dem og oss, er hvor vi er født. Og vi har hatt flaks som er født i Norge. Det er flaks for oss at vi er nordmenn. Og med den flaksa, så kommer det noen forpliktelser ovenfor de som ikke har hatt like mye flaks som oss. Syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo, jeg står enda for at vi burde fått vekk ISIS/Daesh først som sist, men det er selvsagt ikke "bare" noe som helst. Like lite som det ikke "bare" er å ta i mot alle verdens flyktninger i Europa uten å ha infrastruktur til det. Det er ikke noe "bare" noen steder...

Helst sist vil jeg tro. Eksperter og analytikere på midt-østenpolitikk anslår det det i beste fall vil ta 15 - 30 år før IS forsvinner - om det i det hele tatt lar seg gjøre.

Til sammenligning forsøkte russerne på 1980/90-tallet å eliminere Taliban fra Afghanistan uten å lykkes. Noe senere prøvde USA og noen vestlige makter å stabilisere Afghanistan men måtte trekke seg ut med uforrettet sak. Taliban er fortsatt en betydelig maktfaktor ikke bare i Afghanistan men også i landene omkring.

IS, Nusra-fronten/al-Qaida og Taliban er også betydelige aktører i midt-østen. Delvis har de felles mål, delvis er det motsetninger mellom dem men en ting som er rimelig sikkert er at de vil konsolidere mot en vestlig inngripen før de igjen opptar stridighetene innbyrdes. Samme side av samme sak er at både IS og Taliban har betydelige økonomiske reserver og vil ikke ha store problemer med å anskaffe de våpnene de ønsker.

Red: M h t Afrika har vel FN ikke klart å forhindre/avverge folkemord der. Hendelsene i Rwanda og Kongo var i stor grad avsluttet før FN klarte å stabilisere situasjonen og på vårt eget kontinent sto FN tafatt og bokstavelig talt så på folkemordet som skjedde i Srebrenica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Ikke nok med at de flykter fra krig, IS og utbombing, drukner på havet og kveles i lastebiler...

Dette må du vite om flyktningkrisen:

Hvordan er flyktningene blitt møtt i Europa?

Flyktningene har fått en blandet mottagelse. I Makedonia brukte politiet tåregass og sjokkgranater for å spre tusener av flyktninger og migranter som ville passere grensen fra Hellas. På grensen mellom Serbia og Ungarn, ble et fire meter høyt piggtrådgjerde satt opp på ungarsk side for å hindre migrantene å komme gjennom.

På togstasjonen i Budapest, hindret ungarsk politi flyktningene og migrantene å slippe om bord på toget mot Tyskland, som de allerede hadde kjøpt billetter til.Opptøyer brøt ut, før de etter hvert tok bena fatt til den østerrikske grensen

I Tyskland er 200 improviserte asylmottak blitt påtent av høyreekstreme så langt i 2015. Også i Sverige ble flere mottak forsøkt påtent.

I den østtyske byen Heidenau utenfor Dresden oppsto det voldsomme opptøyer mellom høyreekstreme og politi, da førstnevnte gruppe hadde kastet steiner på, og forsøkt å blokkere bussen på vei inn til mottaket.

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marie - det er det som er problemet... Hvis man ikke viser til noen bærekraftige planer og overdriver ting i media - så blir det Breivik volume 2 som ulmer i gresset. Jeg tror særlig mediene har skyld i der, siden de fyrer så sykt opp under ting, feks her i Norge hvor de profilerer alt av idiotiske ideer som ellers burde vært forbigått i stillhet. Det er feks bare svada av miljøpartiet de grønne å foreslå asylmottak på svalbard (???!!!!) men allikevel får det spalteplass. Det er utelukkende bare med på å fyre opp "mini Breiviks" rundt om i Europa.

Det være sagt så må vi ikke være historieløse. Jeg bor i en suburb utenfor Stockholm hvor mange asylsøkere sendes - her mangler folk språk, sysselsetting og generelt er det en fullstendig mangel på integrering. Dermed finner det sted både bilbranner, knivstikking og skyteepisoder ca hver helg. Og nå tuller jeg ikke, vil du ha navnet på stedet kan du få det på PM og gjøre et søk i medier selv. Og dette er en situasjon som har oppstått som et resultat av den heller moderate mengden asylsøkere Sverige har tatt i mot de siste årene. Det er jo ikke sånn at man magisk får mer penger i et statsbudsjett om man tar i mot nesten 50,000 ekstra flyktninger på et år. Jeg frykter samfunnssituasjonen i Sverige vil bli enda verre framover, fordi det fra før av er en problematisk situasjon med overfylte mottak og dårlig integrering i Sverige. Og jeg er nok ikke alene om å tenke det, slik som feks SverigeDemokraterna fosser fram i Sverige - siden ingen tør ta debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn/ung kom de første pakistanske familiene til Norge, gikk helt fint. Så kom det vietnamesiske båtflyktninger, gikk helt fint.Og så var det den forferdelige krigen på Balkan, da kom det flyktninger til Norge, gikk helt fint.

Deretter har det skjedd et eller annet. Jeg er litt usikker på hva, men har mistanke om at innføringen av ordet "integrering" med dertilhørende politiker-tolkning av begrepet, har forsuret alt.

Nå har vi syriske flyktninger, de er annerledes enn andre flyktninger/asylsøkere. Har dere lagt merke til at de er flinke til åsnakke engelsk når de blir intervjuet? At de virker som helt normale familier som uforskyldt har havnet i en forferdelig situasjon? At et land som tyskland faktisk ser på dem som en ressurs? At denne plutselige vestlige sympatien, kanskje har noe å gjøre med at denne gruppen er lettere for oss å kjenne oss selv igjen i? Jeg har filosofert litt på det - og bare for å ha sagt det - også jeg føler at akkurat disse må vi bare hjelpe. Men flere myndighetsinstanser snakker om at først må vi få ut de 5000 vi har i asylmottak som har oppholdstillatelse og venter på en kommune som vil huse dem, slik at de syriske flyktningene kan komme dit. Og at de som vil stille hus og husrom til disposisjon for flyktningene heller kan ta hånd om mennesker fra asylmottak. Og det er nok ikke det samme tror jeg. Hva tror dere?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn/ung kom de første pakistanske familiene til Norge, gikk helt fint. Så kom det vietnamesiske båtflyktninger, gikk helt fint.Og så var det den forferdelige krigen på Balkan, da kom det flyktninger til Norge, gikk helt fint.

Det kom 600-1000 pakistanere på 70-tallet (http://www.kildenett.no/artikler/2009/1236597403.29). Nå er det snakk om 20,000-50,000 mennesker. Deretter får man også ta høyde for kulturforskjellen, det er forskjell på mennesker fra Vietnam, Balkan og midtøsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...