Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater EDS 2015


maysofie
 Share

Recommended Posts

Skitt - jeg kommer ikke inn på resultatene? Dvs det står bare at det ikke finnes resultater for denne rasen? Driver NKK med kvalitetssikring av resultatene kanskje?

Jeg kom heller ikke inn på min rase.

-------

Very good på Lykke som var for lett i kroppen for dommer, som også ønsket en bedre pels på henne (helt grei kommentar, hun var nylig helt nedrøytet).

I tillegg var Lykke kjempetrøtt og alt annet enn intressert i å delta så jeg er helt enig i dommer som ønsket henne mer sosial og tilstedeværende.

Om hun først skal melde seg ut så synes jeg hun kan gjøre det på en 350 kroners utstilling :aww::P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

2x European junior vinner, hjemmelaget Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

En fornøyd eier av BIR-hunden :D

Jeg er helt gåen, så jeg orker ikke skrive noe langt. De som har meg på FB får se resten der. Kort sagt tok jeg med meg en sånn der Europavinner hjem, jeg. Verdens beste Tibra.

Posted Images

stilte hund på spesialen, det gikk ikke så bra (hun trakk seg for dommeren og fikk KIP...). Men kullsøstra (som er fra oss) fikk exc og ble beste juniortispe. En hund vi tidligere eide som "flyttet" i våres ble andre beste tispe med reserve cert. Vi er ikke oppdrettere av den, men gleder oss likevel over gode resultater!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder var ikke noe tess synes dommeren. Aldri fått så dårlige resultater samlet før. At en ikke gjør det noe særlig er greit, men 4? Ikke sa han et kløyva ord heller så hva som var så galt kan man jo bare gjette seg til.

Åh, så kjedelig!

Dommeren vår sa heller ikke et ord, så jeg synes det var skikkelig surt å få VG og miste tittelen (eneste juniorhann).. Hadde jeg visst hvorfor hadde det kanskje vært litt mer "greit". Men jeg var stolt av lillegull som oppførte seg fint, så glemte helt å se på de neste dreverne oppi all kosen utom ringen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte du på rasespesialen også?

Kjedelig med sånne resultater da. Jeg så ikke siberian på søndag, men var ved raseringen lørdagen.

Stilte ikke, men jeg var der å hjalp til. Hvis du så en med kamera som ringsekretæren snakket en del med og som innimellom løp inn med noen premier så var det meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto en stund ved SH-ringen og titta, men så deg ingen steder. Mange fine hunder, og som vanlig blir jeg overraska over hvor små de er. :)

Er på mobil, så det ble dobbelt post...

Jeg var der hele tiden, men flyttet meg litt rundt. Så ikke deg heller, det var jo dumt. Hadde vært hyggelig å si hei :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som reiste hjem med vinnere, rød sløyfer og annet fint :flowers: :flowers:


Ingen forhåpnger når vi meldte på, da vi kun meldte på kun for å delta, og får å kunne se arrangementet. Først var det Yoshi som fikk Good pga ørene. Dommer kom jo med pipeleken, og den vil jo ikke Yoshi ha, han synes det er teit. Ingen grunn til å ta frem ører synes han. Og ikke er det fysisk mylig for ham heller, å få normale kipp-ører. Han er født med for tunge ører, og at dommer slår ned på de er helt greit. Dommer ga muntlig kritkk på at Yoshi's kropp var super fin, strek og sprek -men at ørene ødelegger raseutrykket. Noe jeg kan være enig i, selvom jeg er vandt til å se på Yoshi. Takket dommer høflig for at han ga Yoshi en positiv opplevelse i ringen :)

Så var det Zarek Samojed sin tur. Han er en liten hannhund, og han er bisquit farget, så ikke var håper så stort her heller. Så en Very Good og nr 5 i klassen var helt innafor. Dommer var taus som et lik, så ingen vet hva dommeren synes var feil. Vi ble bare dirigert hit og dit. Men Zarek var flink og oppførte seg fint, litt trippete og kikkete. Men det er fint å se hva vi må trene mer på, nemlig å løpe med flere hunder foran og bak. Zarek er ikke min hund, men hunden til en veldig god hundevenn.

Det ble en kjempe fin dag på tross av mindre gode resultater, så hadde vi det kjempe hyggelig. Kikket på mange fine raser, snakket med venner og bekjente, og sto egenlig ikke stille et sekund.

Jeg er veldig stolt av Yoshi som oppførte seg kjempe bra, ikke noe tøys mtp bjeffing og reaksjoner på domiante hanner, ikke noe masing osv. Litt bjeff her og der, men han er jo en hund, så litt må man tåle. For første gang la han seg faktisk ned frivillig på utstilling også, hver gang vi stoppet, så la han seg ned og bare slappet av. Tror lillemann begynner å bli voksen jeg :wub:.

Jatzy var hjemme sammen med mannen, som også passet Ramses Samojed.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke quotet fra mobilen, men gratulerer så mye til alle med gode resultater og til alle som er fornøyde selv med litt mindre gode resultater :D

Se så fine BIR og BIM bilder jeg har fått fra spesialen i går :heart:

Nora til venstre/BIM

post-609-0-33277000-1441651803_thumb.jpg

post-609-0-74419900-1441651829_thumb.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke quotet fra mobilen, men gratulerer så mye til alle med gode resultater og til alle som er fornøyde selv med litt mindre gode resultater :D

Se så fine BIR og BIM bilder jeg har fått fra spesialen i går :heart:

Nora til venstre/BIM

attachicon.gifFB_IMG_1441648172834.jpg

attachicon.gifFB_IMG_1441648175712.jpg

Nydelige bilder :) Grattis igjen med superresultat!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle fornøyde med og uten nye titler :)

Jeg stilte kun min egen på spesialen lørdag, og med over 120 påmeldte ble det en slett excellent i champion, men det kan vi leve med....
Særlig siden halvbrorsan med oppdretteren tok hjem BIR og BIS på spesialen, samt BIR og BIG på EDS :D :D *banandans*

Jeg fikk stille en av mine "faste" tisper, som til vår glede ble klassevinner, men dessverre ikke noe mer ellers, men hva skal man håpe på blant 180 påmeldte, hvor de fleste er av meget god kvalitet :)

11537888_830576707062562_244171111115758

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

It was a very good weekend :D

Trenger vel strengt tatt ikke sinså mye mer :lol:

Men unge hunder fra mitt oppdrett og naken hunder så ble det endel VG i helgen.

Beste var nok Talli på EdS som fikk excellent 2 i veteran og excellent 4 og res.cert i åpen klasse på en fra kull IV.

Selv var jeg ikke tilstede og snille Lill tok med seg Talli for nemlig hysterisk "mor" hjemme med speperasjonsangst *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag klinket Ani til og ble BEST IN SHOW på pinscherspesialen og det kan man ikke klage på
På EDS lørdag, det såkalte "kuperingsmesterskapet" imponerte han de fleste med nr 2 i championklasse og til slutt R-CACIB bak en helkupert russer som også er 2 x WW. Så er mektig imponert over 6 åringen min (Det var 118 påmeldt i rasen og 20 championhanner)

post-11909-0-80668700-1441698899_thumb.j

post-11909-0-06994500-1441698924_thumb.j

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louie stilte for første gang i championklassen på EDS og fikk excellent, kjempefornøyd jeg :) Dagen etter på spesialen stilte begge gutta. Oscar med very good, nedrøytet og litt for tynn så var forventet. Louie fikk excellent og andre beste hanne i champion klassen. Jeg syns gutta mine er gode jeg, og er kjempefornøyd :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR og BIM aussie :)
Ch Seventy Seven Rurikovichy My og Ch Leading Angel's Cherish Thornapple
11951618_10203625401755810_5316620841120Bildet er tatt av Elin Landén

Tibra har fått en finfin tittelrekke etterhvert, altså; BH Int Nord (NO DK SE) Uch FinJV-09 FinV-09 NordJV-09 NordV-09 NV-10-11-13 SEV-15 EUV-15 Leading Angel's Cherish Thornapple.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR og BIM aussie :)

Ch Seventy Seven Rurikovichy My og Ch Leading Angel's Cherish Thornapple

11951618_10203625401755810_5316620841120Bildet er tatt av Elin Landén

Tibra har fått en finfin tittelrekke etterhvert, altså; BH Int Nord (NO DK SE) Uch FinJV-09 FinV-09 NordJV-09 NordV-09 NV-10-11-13 SEV-15 EUV-15 Leading Angel's Cherish Thornapple.

Forresten, liten fun fact. Jeg tenkte ikke over hvem som dømte da jeg meldte på, for det er sånt jeg sjelden bryr meg om. Men så tenkte jeg da PM kom at det navnet hørtes litt kjent ut... Fant ut noen dager før hvor jeg hadde dommeren fra, for hun dømte nemlig Tibra som valp for 6 år siden. Sjelden jeg snakker med dommeren etter bedømming, men ettersom vi ble BIM og ikke skulle inn igjen for henne, så måtte jeg fortelle henne det, og hun husket henne faktisk. :)

10399238_274636380640_3454000_n.jpg?oh=1

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :D Bikkjene dine er alltid så velstelte og fine, den andre ser ikke så velstelt ut. Og for et antrekk. :Og

Tusen takk :D. Jeg er vel kanskje litt i overkant opptatt av at de skal se velstelte ut... litt... bare litt... :aww:. :lol:

Forresten, liten fun fact. Jeg tenkte ikke over hvem som dømte da jeg meldte på, for det er sånt jeg sjelden bryr meg om. Men så tenkte jeg da PM kom at det navnet hørtes litt kjent ut... Fant ut noen dager før hvor jeg hadde dommeren fra, for hun dømte nemlig Tibra som valp for 6 år siden. Sjelden jeg snakker med dommeren etter bedømming, men ettersom vi ble BIM og ikke skulle inn igjen for henne, så måtte jeg fortelle henne det, og hun husket henne faktisk. :)

10399238_274636380640_3454000_n.jpg?oh=1

Barbara Müller er veldig koselig - og hun har god husk mht hunder hun har dømt :). Hun satte opp Willy som 2. BIG på Nesbyen for noen år siden - og husket oss veldig godt da vi en stund etterpå stilte for henne på EDS i Nederland. Og da hun dømte gruppa på EDS nå på søndag, så smilte hun veldig til oss (ja, Willy og meg altså) og viste at joda, hun husket oss fortsatt :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten bilde av fraggelen min, som gjorde det så bra på spesialen:

11143169_10153121102292045_1847886876850

Foto: Pernilla Svedjeby.

Og her er tre generasjoner, som ble stilt lørdag og søndag (minus Foenix):

11927458_10155928640130136_7570357456973

X'en (8 år), Foenix (4 år) og Mira (10 måneder).

X'en ble plassert i veteran begge dager, Foenix ble plassert i åpen klasse på EDS og ble ikke stilt på spesialen, og Mira fikk excellent begge dager - ikke verst når det var 175 og 150 voksne bernere påmeldt.

Veldig stas å få stille tre generasjoner - neste milepæl må vel være å få stilt oppdretterklasse en dag.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D. Jeg er vel kanskje litt i overkant opptatt av at de skal se velstelte ut... litt... bare litt... :aww:. :lol:

Hehe, er litt der jeg også! ;) Og da setter jeg ekstra pris på andre velstelte hunder. :) Og så blir jeg litt snurt når folk med ustelte hunder vinner. :P Det må jo gå an å i alle fall BØRSTE hunden før den skal i ringen, liksom? :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er litt der jeg også! ;) Og da setter jeg ekstra pris på andre velstelte hunder. :) Og så blir jeg litt snurt når folk med ustelte hunder vinner. :P Det må jo gå an å i alle fall BØRSTE hunden før den skal i ringen, liksom? :P

Det har jeg tenkt noen ganger også - tenk å bruke så mye penger på å melde på, også gidder man ikke å forberede hunden skikkelig før den skal i ringen engang :).

Gratulerer så mye :)

Tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...