Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater EDS 2015


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

2x European junior vinner, hjemmelaget Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

En fornøyd eier av BIR-hunden :D

Jeg er helt gåen, så jeg orker ikke skrive noe langt. De som har meg på FB får se resten der. Kort sagt tok jeg med meg en sånn der Europavinner hjem, jeg. Verdens beste Tibra.

Posted Images

Gratulerer til alle!

Vi hadde også spesial i dag. Pim ble nummer 2 i en flott championklasse og endte opp som 4.beste tispe. Jeg er kjempefornøyd! I tillegg oppførte hun seg som en drøm i ringen, selv om hun galloperte litt :P Hun er egentlig aldri trent på utstilling - og det angrer jeg alltid på rett før jeg går inn i ringen. Men sålenge jeg har gode nok godbiter (stekte kjøttboller i gårkveld), så holder jeg motivasjonen hennes høy nok til at hun ikke ser ut som en potetsekk ;)

post-80-0-30880000-1441487364_thumb.png

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøgd! :D Spesialen i går gikk til skogs (blå på både Drita og Joffen, flat rød på Gamla), men i dag gikk det bedre. Joffen fikk blå igjen (pga lyse øyne, noe som er helt fair, for det har han). Dita rød og nr 4 i åpen og gamla på straks 11 ble BIM Vetran. Jeg var nervøs som fy! Heldigvis tror hun at det er hennes oppgave å vise fram meg <3 Så da ble det tittel på gamla mi <3

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde rasespesial i dag - og dagen startet veldig tidlig, for jeg er sånn at jeg VIL ha god p-plass, så da må man være ute  i god tid. Samtidig har jeg pelshunder faktisk *host*, og når man ligger i senga si og hører regnet som siler ned utenfor, så får man ikke sove helt til kl halv fem som opprinnelig tenkt - nei, da må man komme seg opp litt tidligere sånn at man får dratt på hundene regndress og boots slik at de ikke ble søkk våte under lufteturen. Turen nedover gikk fort da - det er jo 110 km/t nesten hele turen, så jeg svingte inn på parkeringen nøyaktig kl 7 :D. Med tørre hunder :D

 

Dagen startet på rasestanden, fikk plassert burene til hundene på en tilsynelatende bra plass, fulgte med på bedømmelsen i ringen der vi skulle være, satt på rasestanden igjen, luftet Willy uten at han ble våt siden han IKKE gjorde fra seg skikkelig på morgenluftingen, fikk på meg rett antrekk (som forøvrig led litt under at mitt prosjekt "inn i drakten før EDS" var litt for vellykket - jeg gikk med buksesig hele resten av dagen liksom :aww:), fikk inn hundene uten at de ble søkkvåte igjen, og måtte ta på dem våt regndress og våte boots. Jeg fikk lirt av meg en skikkelig lekse til ei dame med dalmatiner som hadde plassert buret med hunden sin helt inntil mine bur. Det hadde jo vært greit om det ikke var for at bikkja smalt i burveggen hver gang noen gikk forbi - sinna som f.... Han skremte vettet av Yasmine som jo er litt sart mht andre hunder, så hun fikk panikk og rømte inn i buret sitt og nektet å komme ut igjen. Det var såpass ille til slutt at jeg måtte flytte burene mine. Jeg tror ikke jeg var spesielt diplomatisk i min tordentale, for å si det sånn :aww:. Så måtte jeg få børstet gjennom hundene slik at de var klare før utstillingen, før jeg måtte få organisert premier og rosetter og diverse til spesialen vår. Litt småstressa ja, kan man si :D. Noen ganger ønsker jeg meg en sherpa og slave... :aww:

 

Ringen vi skulle være i ble ferdig i god tid til kl 13:00 - og bedømmelsen kom i gang uten at folket måtte vente noe særlig :)

 

Willy oppførte seg fint heldigvis, men dommeren syntes han hadde en kotelett for mye og gjerne kunne hatt litt lengre bein. Han var vel ikke så imponert over tennene hans heller *ler*. Han ble plassert som nr 3 i klassen m CK og ble 3. BHK. Det var bare tre hannhunder som fikk CK, og ingen CERT ble utdelt. 

 

I tispeklassen stilte Yasmine i unghund - og dommeren var overbevist om at det var championklassen han hadde fått inn i ringen :). Han var riktig imponert over henne og mente at hun om et halv års tid ville være helt ferdig og nærmest perfekt :D. Hun var alene i klassen, og fikk CK. Det var kun to tisper som fikk CK - Yasmine og veterantispa. Veteranen trakk det lengste strået, så Yasmine ble 2. btk :). Veldig fornøyd med det, for jeg fikk jobbe litt for å få henne opp etter at hun ble så skremt av den dalmatineren. 

Resten av dagen fikk Yasmine være med på rasestanden vår - og hun flirtet og koste seg, tisset på rasestanden til havanaise-klubben ( :blink: ), vi fikk lånt oss tørkepapir av DG-klubben hvor jeg hadde en kjempekoselig prat med @Annegru :D

 

I morgen er det EDS - og jeg kjenner jeg er veldig spent :)

Jeg gikk forbi deg mange ganger uten at jeg turde hilse :P Sånn OT. Haha.

- Maria

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde rasespesial i dag - og dagen startet veldig tidlig, for jeg er sånn at jeg VIL ha god p-plass, så da må man være ute i god tid. Samtidig har jeg pelshunder faktisk *host*, og når man ligger i senga si og hører regnet som siler ned utenfor, så får man ikke sove helt til kl halv fem som opprinnelig tenkt - nei, da må man komme seg opp litt tidligere sånn at man får dratt på hundene regndress og boots slik at de ikke ble søkk våte under lufteturen. Turen nedover gikk fort da - det er jo 110 km/t nesten hele turen, så jeg svingte inn på parkeringen nøyaktig kl 7 :D. Med tørre hunder :D.

Dagen startet på rasestanden, fikk plassert burene til hundene på en tilsynelatende bra plass, fulgte med på bedømmelsen i ringen der vi skulle være, satt på rasestanden igjen, luftet Willy uten at han ble våt siden han IKKE gjorde fra seg skikkelig på morgenluftingen, fikk på meg rett antrekk (som forøvrig led litt under at mitt prosjekt "inn i drakten før EDS" var litt for vellykket - jeg gikk med buksesig hele resten av dagen liksom :aww:), fikk inn hundene uten at de ble søkkvåte igjen, og måtte ta på dem våt regndress og våte boots. Jeg fikk lirt av meg en skikkelig lekse til ei dame med dalmatiner som hadde plassert buret med hunden sin helt inntil mine bur. Det hadde jo vært greit om det ikke var for at bikkja smalt i burveggen hver gang noen gikk forbi - sinna som f.... Han skremte vettet av Yasmine som jo er litt sart mht andre hunder, så hun fikk panikk og rømte inn i buret sitt og nektet å komme ut igjen. Det var såpass ille til slutt at jeg måtte flytte burene mine. Jeg tror ikke jeg var spesielt diplomatisk i min tordentale, for å si det sånn :aww:. Så måtte jeg få børstet gjennom hundene slik at de var klare før utstillingen, før jeg måtte få organisert premier og rosetter og diverse til spesialen vår. Litt småstressa ja, kan man si :D. Noen ganger ønsker jeg meg en sherpa og slave... :aww:.

Ringen vi skulle være i ble ferdig i god tid til kl 13:00 - og bedømmelsen kom i gang uten at folket måtte vente noe særlig :).

Willy oppførte seg fint heldigvis, men dommeren syntes han hadde en kotelett for mye og gjerne kunne hatt litt lengre bein. Han var vel ikke så imponert over tennene hans heller *ler*. Han ble plassert som nr 3 i klassen m CK og ble 3. BHK. Det var bare tre hannhunder som fikk CK, og ingen CERT ble utdelt.

I tispeklassen stilte Yasmine i unghund - og dommeren var overbevist om at det var championklassen han hadde fått inn i ringen :). Han var riktig imponert over henne og mente at hun om et halv års tid ville være helt ferdig og nærmest perfekt :D. Hun var alene i klassen, og fikk CK. Det var kun to tisper som fikk CK - Yasmine og veterantispa. Veteranen trakk det lengste strået, så Yasmine ble 2. btk :). Veldig fornøyd med det, for jeg fikk jobbe litt for å få henne opp etter at hun ble så skremt av den dalmatineren.

Resten av dagen fikk Yasmine være med på rasestanden vår - og hun flirtet og koste seg, tisset på rasestanden til havanaise-klubben ( :blink: ), vi fikk lånt oss tørkepapir av DG-klubben hvor jeg hadde en kjempekoselig prat med @Annegru :D.

I morgen er det EDS - og jeg kjenner jeg er veldig spent :)

Grattis, veldig gøy. Satser på å se deg i den store ringen i dag:)

Og husker godt det du beskriver fra dalmisringen :hmm:

Phoenix BIR og BIS valp på rasespesialen i dag :-) Vegas fikk excellent i championklasse og ble nr 3 der, ingen ck. Mye blått fra den dommeren i dag. Heldigvis mye trivelige folk rundt ringen (y)

Grattis

Kjenner litt på savnet etter utstilling.

Grattis til alle som har gjort det godt, eller kost seg. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på lørdag hadde vi rasespesial hvor hun fikk blått på grunn av meg :hmm:

Men han plasserte henne som nr 5 i klassen (trodde ikke dem gjorde det da de allerede hadde 4 :P)

I dag fikk hun excellent men ble uplassert i en stor champion klasse. dommeren syntes hun var for tjukk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært livlig flere ganger på briardstanden tydeligvis! Eem hva het hun? Blondinen! Babs?

Hvertfall kom både hun og Willy byksende ut av en type valpegrind når jeg kom forbi for noen år siden :lol:

Hahhahahaa, ja, det stemmer jo det *ler*. Husker Willy og Babs hang over valpegrinda og hilste på folk.... det ble døden for den valpebingen, det :lol: :lol:

Jeg gikk forbi deg mange ganger uten at jeg turde hilse :P Sånn OT. Haha.

- Maria

:lol: Men Maria da - du skulle jo sagt hei :D.

Jeg var såpass stressa i går at jeg ikke enset så himla mange folk før etter at vi var ferdige i ringen :lol:

Grattis, veldig gøy. Satser på å se deg i den store ringen i dag:)

Og husker godt det du beskriver fra dalmisringen :hmm:

Grattis

Takk takk :). Ja, det er synd det er noen som ødelegger på den måten :hmm:

Ja, hva skal man da si om dagen? Jeg hadde veldig bange anelser med tanke på dommeren - finske dommere er liksom ikke favorittene mine, og denne vi hadde i dag har jeg bare hørt om, men det jeg har hørt var vel ikke direkte positivt. Men frisk til sinns stilte vi da opp - og i dag trengte jeg ikke å stresse noe som helst. Ikke var det regn, det var tørt og fint å få luftet hundene, vi var på plass i god tid og fikk parkert helt perfekt, kom lett inn i hallene med både utstyr og hunder (ehhhhhh... noen er kanskje litt sleipe her *host*). Vi var klare ved ringen i god tid, og det var jammen godt, for dommeren var kjapp og jeg tror vi ble ropt inn i ringen før det var satt opp på tidsskjema ved ringen. Jeg ble bittelitt stressa da jeg så at det bare var 2 juniorer mellom Willy i hannhundklassen og Yasmine i unghund, og med det tempoet dommeren dømte, så var det knapt med tid å få børstet opp Yasmine på etter hannhundklassen. Men med gode hjelpere så går det meste bra :).

Jeg var kjempespent på Willy da, han var LITT høy i dag, Yasmine har tydeligvis gått inn i høyløp og jeg så for meg sirkus i ringen, men godeste Willersen gjorde jobben sin han og løp som en konge uten tegn til å bjeffe og tulle :wub: . Dommeren likte åpenbart hunder med futt og fart - og plasserte Willy som nr 1 i championklassen - og jammen meg fikk han ikke CACIBet også - og ble beste hannhund - og kan dermed smykke seg med Europavinnertittel :).

Så var det kjapt ut med Willy og inn med Yasmine. HUn var ikke helt på gang i dag, og likte ikke at det var noen bak henne i ringen. Hun løp dermed ikke så himla bra - ble nr 2 i klassen med exc. Dermed var hun ferdig for i dag, men det var jo like greit, for da fikk jeg tid til å finbørste litt på Willy før han skulle inn igjen.

På slutten av tispeklassen var det ingen som skjønte noe som helst... Dommeren tok ikke inn klassevinnerne for tildeling av cert og cacib - han kalte bare inn både hannhundene (CACIB-vinner, CERT-vinner, som egentlig ikke skulle hatt cert siden han er fullcertet, veteranen og res. CACIB-vinneren - det var ingen res. CERT-vinner) og tispene (junior, unghund, champion og veteran) - og så sprang alle sammen i ringen og dommeren utpekte BIR og BIM - og så ble cert, res. cert, CACIB etc del ut til tispene.... Dommeren overprøvde ringsekretæren som ikke fikk sagt noe (slik jeg oppfattet det), men hun fikk vel heldigvis med seg resultatene like vel. Det oppstod også mye styr ang certet til juniorhannen, for eieren visste ikke om han var fullcertet eller ikke, men han fikk nå certet da...

Tross kaos i ringen og en lite trivelig dommer, så er jeg jo superfornøyd med Willersen da :D. Det var kjapt inn og kjapt ut i gruppa, men vi hadde vel ikke forventet noen plassering der - jeg tror aldri jeg har opplevd en gruppefinale med så mange hunder gitt :). Artig å oppleve da :).

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhahahaa, ja, det stemmer jo det *ler*. Husker Willy og Babs hang over valpegrinda og hilste på folk.... det ble døden for den valpebingen, det  :lol: :lol:

 

:lol: Men Maria da - du skulle jo sagt hei :D

Jeg var såpass stressa i går at jeg ikke enset så himla mange folk før etter at vi var ferdige i ringen :lol:

 

Takk takk :). Ja, det er synd det er noen som ødelegger på den måten  :hmm:

 

Ja, hva skal man da si om dagen? Jeg hadde veldig bange anelser med tanke på dommeren - finske dommere er liksom ikke favorittene mine, og denne vi hadde i dag har jeg bare hørt om, men det jeg har hørt var vel ikke direkte positivt. Men frisk til sinns stilte vi da opp - og i dag trengte jeg ikke å stresse noe som helst. Ikke var det regn, det var tørt og fint å få luftet hundene, vi var på plass i god tid og fikk parkert  helt perfekt, kom lett inn i hallene med både utstyr og hunder (ehhhhhh... noen er kanskje litt sleipe her *host*). Vi var klare ved ringen i god tid, og det var jammen godt, for dommeren var kjapp og jeg tror vi ble ropt inn i ringen før det var satt opp på tidsskjema ved ringen. Jeg ble bittelitt stressa da jeg så at det bare var 2 juniorer mellom Willy i hannhundklassen og Yasmine i unghund, og med det tempoet dommeren dømte, så var det knapt med tid å få børstet opp Yasmine på etter hannhundklassen. Men med gode hjelpere så går det meste bra :)

 

Jeg var kjempespent på Willy da, han var LITT høy i dag, Yasmine har tydeligvis gått inn i høyløp og jeg så for meg sirkus i ringen, men godeste Willersen gjorde jobben sin han og løp som en konge uten tegn til å bjeffe og tulle  :wub: . Dommeren likte åpenbart hunder med futt og fart - og plasserte Willy som nr 1 i championklassen - og jammen meg fikk han ikke CACIBet også - og ble beste hannhund - og kan dermed smykke seg med Europavinnertittel :)

 

Så var det kjapt ut med Willy og inn med Yasmine. HUn var ikke helt på gang i dag, og likte ikke at det var noen bak henne i ringen. Hun løp dermed ikke så himla bra - ble nr 2 i klassen med exc. Dermed var hun ferdig for i dag, men det var jo like greit, for da fikk jeg tid til å finbørste litt på Willy før han skulle inn igjen. 

 

På slutten av tispeklassen var det ingen som skjønte noe som helst... Dommeren tok ikke inn klassevinnerne for tildeling av cert og cacib - han kalte bare inn både hannhundene (CACIB-vinner, CERT-vinner, som egentlig ikke skulle hatt cert siden han er fullcertet, veteranen og res. CACIB-vinneren - det var ingen res. CERT-vinner) og tispene (junior, unghund, champion og veteran) - og så sprang alle sammen i ringen  og dommeren utpekte BIR og BIM - og så ble cert, res. cert, CACIB etc del ut  til tispene.... Dommeren overprøvde ringsekretæren som ikke fikk sagt noe (slik jeg oppfattet det), men hun fikk vel heldigvis med seg resultatene like vel. Det oppstod også mye styr ang certet til juniorhannen, for eieren visste ikke om han var fullcertet eller ikke, men han fikk nå certet da... 

 

Tross kaos i ringen og en lite trivelig dommer, så er jeg jo superfornøyd med Willersen da :D. Det var kjapt inn og kjapt ut i gruppa, men vi hadde vel ikke forventet noen plassering der - jeg tror aldri jeg har opplevd en gruppefinale med så mange hunder gitt :). Artig å oppleve da :)

Så deg mange ganger i dag og :D haha. Stalker! Neste gang lover jeg å hilse.

Vi så dere i gruppa. Synes dere gjorde en god figur altså :D Fine Willy! Grattis med flotte resultater.

- Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde spesial i dag med 150 voksne og 23 valper - nesten like mange som på EDS, så det har vært en lang og hektisk dag. Jeg hadde ambisjoner om å se én hund i dag, fordi han er aktuell som far til et framtidig kull, men det var så innmari mye å gjøre gjennom hele dagen at jeg ikke rakk :( Gudene vet hva slags potensielle kandidater jeg har gått glipp av, for i sannhet har jeg i grunnen bare sett egne hunder i dag, og ellers løpt rundt som et pisket skinn og laget utstilling. Det er takken for at en forsøker å gjøre en innsats...

Det har også blitt hintet at de som jobber på utstillingsdagen ikke burde stille hund, fordi det tar bort tid en kunne jobbet dugnad. Men jeg nekter å la være å stille hund på våre utstillinger i to-fire år, det må være rom for begge deler.

Så også i dag stilte jeg tre, men ikke helt de samme tre som i går.

Mira stilte i junior for andre gang, og var preget av å være sliten etter i går. Men hun var fremdeles like glad og fornøyd, bare tung. Det var jeg også, med tett brystkasse og lite pust, så vi løp oss litt bort - men det holdt til excellent, i det minste. Det var nøyaktig 20 påmeldt, og jeg mener dommeren ga excellent til cirka halvparten, så det var ikke oppmøtepremiering. Hun fikk en god kritikk, og jeg forventet ingenting i så stor konkurranse.

I veteran tispe var det seks påmeldte, og X'en var vel cirka like naken som i går. Jeg har stilt henne for dommeren før, uten gedigen suksess, men jeg håpte å skrape sammen noen poeng til mestvinnende veteranlista i klubben. Med excellent og fjerdeplass holdt det akkurat til å få noen poeng.

Men dagens høydepunkt var nok Glam, som for første gang hadde konkurranse i sin aldersklasse, med fem påmeldte, og jeg gledet meg til å se hvordan han kunne hevde seg mot jevnaldrende. Han trenger også mer trening i å løpe med andre i ringen, særlig foran seg. Og han var jo i syvende himmel da vi kom inn i ringen og han så de fire andre babyguttene. Så den første runden var mer jumping og lykkesprett for å komme nærmere de andre - men jeg økte avstanden og fikk kontakt med ham, så han landet litt mer. Da vi løp alene, løp han akkurat slik jeg vet han kan, og det tok han med seg når vi løp alle i klassen til slutt, løp så fokusert og fint. Han er helt herlig, og lærer så fort hva jeg vil, fine lille fraglegutten min. Dommeren syntes også godt om ham, så vi fikk en finfin andreplass og en kritikk med mye skryt. Dagens valpedommer er en av de dommerne jeg liker aller best å stille for, rasespesialist og gir alltid grundige kritikker, hun kan rasen og hund, og hun skriver ikke fine ting bare for å være snill, hun forteller som det er på en hyggelig måte. Så jeg verdsetter hennes tilbakemelding veldig høyt.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhahahaa, ja, det stemmer jo det *ler*. Husker Willy og Babs hang over valpegrinda og hilste på folk.... det ble døden for den valpebingen, det :lol: :lol:

:lol: Men Maria da - du skulle jo sagt hei :D.

Jeg var såpass stressa i går at jeg ikke enset så himla mange folk før etter at vi var ferdige i ringen :lol:

Takk takk :). Ja, det er synd det er noen som ødelegger på den måten :hmm:

Ja, hva skal man da si om dagen? Jeg hadde veldig bange anelser med tanke på dommeren - finske dommere er liksom ikke favorittene mine, og denne vi hadde i dag har jeg bare hørt om, men det jeg har hørt var vel ikke direkte positivt. Men frisk til sinns stilte vi da opp - og i dag trengte jeg ikke å stresse noe som helst. Ikke var det regn, det var tørt og fint å få luftet hundene, vi var på plass i god tid og fikk parkert helt perfekt, kom lett inn i hallene med både utstyr og hunder (ehhhhhh... noen er kanskje litt sleipe her *host*). Vi var klare ved ringen i god tid, og det var jammen godt, for dommeren var kjapp og jeg tror vi ble ropt inn i ringen før det var satt opp på tidsskjema ved ringen. Jeg ble bittelitt stressa da jeg så at det bare var 2 juniorer mellom Willy i hannhundklassen og Yasmine i unghund, og med det tempoet dommeren dømte, så var det knapt med tid å få børstet opp Yasmine på etter hannhundklassen. Men med gode hjelpere så går det meste bra :).

Jeg var kjempespent på Willy da, han var LITT høy i dag, Yasmine har tydeligvis gått inn i høyløp og jeg så for meg sirkus i ringen, men godeste Willersen gjorde jobben sin han og løp som en konge uten tegn til å bjeffe og tulle :wub: . Dommeren likte åpenbart hunder med futt og fart - og plasserte Willy som nr 1 i championklassen - og jammen meg fikk han ikke CACIBet også - og ble beste hannhund - og kan dermed smykke seg med Europavinnertittel :).

Så var det kjapt ut med Willy og inn med Yasmine. HUn var ikke helt på gang i dag, og likte ikke at det var noen bak henne i ringen. Hun løp dermed ikke så himla bra - ble nr 2 i klassen med exc. Dermed var hun ferdig for i dag, men det var jo like greit, for da fikk jeg tid til å finbørste litt på Willy før han skulle inn igjen.

På slutten av tispeklassen var det ingen som skjønte noe som helst... Dommeren tok ikke inn klassevinnerne for tildeling av cert og cacib - han kalte bare inn både hannhundene (CACIB-vinner, CERT-vinner, som egentlig ikke skulle hatt cert siden han er fullcertet, veteranen og res. CACIB-vinneren - det var ingen res. CERT-vinner) og tispene (junior, unghund, champion og veteran) - og så sprang alle sammen i ringen og dommeren utpekte BIR og BIM - og så ble cert, res. cert, CACIB etc del ut til tispene.... Dommeren overprøvde ringsekretæren som ikke fikk sagt noe (slik jeg oppfattet det), men hun fikk vel heldigvis med seg resultatene like vel. Det oppstod også mye styr ang certet til juniorhannen, for eieren visste ikke om han var fullcertet eller ikke, men han fikk nå certet da...

Tross kaos i ringen og en lite trivelig dommer, så er jeg jo superfornøyd med Willersen da :D. Det var kjapt inn og kjapt ut i gruppa, men vi hadde vel ikke forventet noen plassering der - jeg tror aldri jeg har opplevd en gruppefinale med så mange hunder gitt :). Artig å oppleve da :).

Veldig gøy å se deg i den store ringen, og Willy er LEKKER(dog mindre enn det jeg trodde..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg mange ganger i dag og :D haha. Stalker! Neste gang lover jeg å hilse.

Vi så dere i gruppa. Synes dere gjorde en god figur altså :D Fine Willy! Grattis med flotte resultater.

- Maria

Hahhahahaa, så mye som jeg gikk fram og tilbake i hytt og pine der, så skulle det vel nesten være umulig å ikke se meg *ler*. Men NESTE gang, NESTE gang, må du si hei altså :D.

Og tusen takk! Han hadde det litt vel travelt inn i ringen i dag, og var ikke spesielt samarbeidsvillig da jeg skulle stille opp, men pytt sann - vi VAR der :D.

Jeg er helt gåen, så jeg orker ikke skrive noe langt. De som har meg på FB får se resten der.

Kort sagt tok jeg med meg en sånn der Europavinner hjem, jeg. Verdens beste Tibra. :wub:

Grattis :). Som om vi tvilte på at du kom til å få med deg den tittelen liksom :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en opptur fra i går!

På rasespesialen i dag stilte Nora i en flott championklasse med 22 championer fra 6 forskjellige land. Det skal godt gjøres å ha det lille ekstra som gjør at man skiller seg ut i en sånn konkurranse, men Nora greide det! Ikke bare fikk hun excellent, men hun gikk faktisk hen å VANT hele klassen med ck! :o

For en gledesrus! Etter en eviglang kåring av beste tispeklasse sto vi til slutt igjen som nummer 1 der også, av over 80 påmeldte tisper!!! :heart: Helt helt fantastisk!

Hun ble til slutt BIM, slått av en flott hanne fra Danmark.

Jäger fikk også excellent og ble tatt ut i en semifinale, men ikke plassert, blandt 21 hanner i championklassen.

Endte til slutt dagen med å vinne den uoffisielle konkurransen "beste parklasse" med Nora og Jäger foran 4 andre par :)

Har ikke fått så mange bilder enda, men her er et av parklassen:

post-609-0-85135400-1441569267_thumb.jpe

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott helg er over og jeg er strålende fornøyd med resultatene da Frost mangler nesten all underulla si.

Spesialen på lørdag ble han 3 beste hannhund og det var veldig moro.

Idag ble han 4 beste i championklassen av 11 championer så konkurransen var hard. Men han var også eneste norskavlede championhann som ble plassert i den klassen.

Så jeg er veldig glad for resultatene idag ;)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle soniser med flotte resultater!

Jeg er kjempefornøyd etter en superkoselig hundehelg!❤️

Nyx fikk exc og ble 2. junior tispe, til tross for beina litt her og der. Det var neeesten 1.! Litt surt, men sånn er det. Veldig fornøyd likevel når jeg bare forventet exc og ut. :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder var ikke noe tess synes dommeren. Aldri fått så dårlige resultater samlet før. At en ikke gjør det noe særlig er greit, men 4? Ikke sa han et kløyva ord heller så hva som var så galt kan man jo bare gjette seg til.

Jeg sto en stund ved SH-ringen og titta, men så deg ingen steder. Mange fine hunder, og som vanlig blir jeg overraska over hvor små de er. :)

På shiba blei det BIR på en fin juniorhannhund fra et eller annet sted i Øst/Sentraleuropa, og BIM på ei pen, japanskimportert tispe fra Spania. Veldig kult å se så mange hunder samla, og ikke minst av så høy kvalitet. Vilt mange påmeldte champions!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder var ikke noe tess synes dommeren. Aldri fått så dårlige resultater samlet før. At en ikke gjør det noe særlig er greit, men 4? Ikke sa han et kløyva ord heller så hva som var så galt kan man jo bare gjette seg til.

Stilte du på rasespesialen også?

Kjedelig med sånne resultater da. Jeg så ikke siberian på søndag, men var ved raseringen lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...