Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater EDS 2015


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

2x European junior vinner, hjemmelaget Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

En fornøyd eier av BIR-hunden :D

Jeg er helt gåen, så jeg orker ikke skrive noe langt. De som har meg på FB får se resten der. Kort sagt tok jeg med meg en sånn der Europavinner hjem, jeg. Verdens beste Tibra.

Posted Images

På spesialen i går ble Arthur nr 1 i åpen klasse med exc og ck, og 5 bhk. Totalt ca 45 påmeldte, ca 20 hanner :)

På EDS i dag ble han nr 2 i åpen klasse med exc. 92 påmeldte!

Generelt sett fornøyd med resultatene, men drømte om cert og championat! :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabyhounklubben hadde spesial i går og midt oppi bedømmingen kom Erna Solberg med hoff og TV-kameraer på besøk ? morsomt innslag!

Storm fikk very good i åpen klasse og Amigo fikk excellent og ble BIM veteran ❤️

I dag var det selve EDS og vi hadde en meget spesiell opplevelse i ringen.... Det fungerte overhodet ikke mellom dommer og ringpersonale og det ble høylytte diskusjoner og kjefting dem i mellom slik at vi alle følte det var pinlig. Mange kommer nok til å klage for her gikk det i hytt og vær.

Bedømmingen var også noe spesiell... Mange gode hunder røyk ut med blått.

1 KIP

7 Good

29 Very Good

18 Excellent

Storm var i blågjengen i dag også. Amigo var en av de heller få som fikk excellent og han ble også EVW-15 og BIM veteran ?

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen tro på plassering, men håp om en excellent. Det ble motsatt :P

Fikk ikke excellent, men ble plassert.. Kun 2 av 24 påmeldte i klassen fikk excellent, så da måtte alle med very good inn og da ble Nora nummer 4.

Bella og Fredrik fikk hver sin "ikke møtt" siden ingen av de er mer :(

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd med dagen! Jeg har stilt tre generasjoner, alle tisper, og det skjer jaggu ikke ofte at en ser. Vi håper på pent vær på utendørsspesialen i morgen, så vi kan få tatt noen bilder.

Men det er mye jobb å stille tre hunder, så jeg har egentlig ikke fått sett noe i dag. Ingenting av hannene, og jeg var inne i annen hver tispeklasse, og gjorde klar hund når øvrige klasser ble bedømt, så jeg er ganske så utslitt nå.

Men vi startet i junior, 24 påmeldte, hvor Mira - Latrudas Get Lucky - debuterte. Jeg har så fine fôrverter, som kommer med henne ferdig badet og klippet, de er rett og slett suverene. Jeg forventer overhode ikke at fôrvertene skal stille opp på det viset, jeg er veldig innstilt på å gjøre all jobben selv. Men de synes det er moro og er Miras egen heiagjeng, så da er det jo bare stas. Synd at hun har begynt å røyte, for jeg kunne tenkt meg å stilt litt framover. Jaja, pels kommer og går, og hun blir neppe verre eksteriørt med et par måneder til på baken. Hun blir ti måneder i morgen. Dommer delte ut ti excellent, og vi fikk en av de, og da var jeg kjempefornøyd. Mira logrer jo med hele hoftepartiet, og storkoste seg i ringen. Syntes det var så deilig når dommeren tok på henne, løp ordentlig og oppførte seg som om hun har gjort dette plentifullt av ganger, mens hun i realiteten kun er stilt på fire valpeshow. Det viktigste for meg var at hun hadde en god opplevelse og koste seg i ringen, at hun fikk excellent av en streng dommer er en kjempebonus.

Søstra til Mira var også påmeldt, men ble ikke stilt, hun skal få vokse ferdig.

Så skulle Foenix - Latrudas Foenix From the Ashes - inn i åpen, og hun var vel i grunnen kun med fordi hun ble med i dragsuget. En må jo stille om en skal ha noe, og skulle jeg melde på tre kunne jeg jo melde på en fjerde også, litt rabatt var det tross alt. Så da ble Foenix med. Jeg synes hun sto keitete og var ukonsentrert i ringen, så jeg regnet med en kort affære så jeg kunne fokusere på dagens siste ut i ringen. Men jaggu syntes ikke dommeren at fuglen min fortjente en excellent, så da måtte jeg jo være klar til i hvert fall å løpe en runde til. Jeg hadde i grunnen ikke sett hvem som var der og ei, men ble overrasket over at ringsekretæren ropte inn SÅ mange til plassering - jeg vet jo at dommeren er streng, så hadde ikke forventet at så mange skulle få very good. Men som Mona skriver, så var det kun 2 - to - excellent i åpen klasse! Så av 24 påmeldte også i denne klassen fikk Foenix'en min en spinnvill andreplass! Det verste er jo at hun har SÅ mange andreplasser at jeg er helt ute av telling, så det er mulig det hviler en forbannelse over henne? I så fall føler jeg at vi vant, og ikke tapte, i dag.

Sist ut var den jeg må innrømme at jeg hadde høyest ambisjoner for i dag - jeg drømte om en veterantittel, særlig med tanke på at dommer likte henne veldig godt som junior. Men X'en stilte ganske så lettkledd, så det ble very good og tredjeplass, slått av to internasjonale sopper i full pels. Det var fire møtt i klassen, og den fjerde fikk faktisk good, så dommeren brukte skalaen.

Jeg er kjempefornøyd, jeg har brukt altfor mye penger i russiske stands på pokaler og rosetter for å ha minner fra mine to EDS-plasseringer, og nå skal jeg liksom få organisert litt til spesialen i morgen. Jeg er sliten, jeg... Jeg også vil ha sånn proft team hvor en gjør klar pelsen, en lufter hund, en tar bilder, en filmer, en henter mat, en pakker tingene, en bærer, også kan jeg bare stille. Jeg er bare lille meg, en liten oppdretter med et kull i ny og ne, som gjør det meste selv uten et digert apparat i ryggen - jeg tror faktisk ikke noen tenkte på å ta bilde av Foenix da hun fikk andreplassen en gang. Og da smaker det ekstra godt å kunne markere seg såpass godt som jeg har gjort i dag, en må ikke være stor og internasjonalt kjent for å kunne lage gode hunder.

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro halvveis ut i spesialen vår i dag fordi det drøyde så innmari, men min oppdretter fikk nr. 2 i ungundklassen med CK på sin hannhund. Uplassert i hannhundklassen. Men SÅ fornøyd med kritikken da, som var rettferdig og riktig. Krysser fingrene for morgendagen :D Moro å være selverklært dømmer og heiagjeng også, selv uten egne hunder med :D

- Maria

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde rasespesial i dag - og dagen startet veldig tidlig, for jeg er sånn at jeg VIL ha god p-plass, så da må man være ute i god tid. Samtidig har jeg pelshunder faktisk *host*, og når man ligger i senga si og hører regnet som siler ned utenfor, så får man ikke sove helt til kl halv fem som opprinnelig tenkt - nei, da må man komme seg opp litt tidligere sånn at man får dratt på hundene regndress og boots slik at de ikke ble søkk våte under lufteturen. Turen nedover gikk fort da - det er jo 110 km/t nesten hele turen, så jeg svingte inn på parkeringen nøyaktig kl 7 :D. Med tørre hunder :D.

Dagen startet på rasestanden, fikk plassert burene til hundene på en tilsynelatende bra plass, fulgte med på bedømmelsen i ringen der vi skulle være, satt på rasestanden igjen, luftet Willy uten at han ble våt siden han IKKE gjorde fra seg skikkelig på morgenluftingen, fikk på meg rett antrekk (som forøvrig led litt under at mitt prosjekt "inn i drakten før EDS" var litt for vellykket - jeg gikk med buksesig hele resten av dagen liksom :aww:), fikk inn hundene uten at de ble søkkvåte igjen, og måtte ta på dem våt regndress og våte boots. Jeg fikk lirt av meg en skikkelig lekse til ei dame med dalmatiner som hadde plassert buret med hunden sin helt inntil mine bur. Det hadde jo vært greit om det ikke var for at bikkja smalt i burveggen hver gang noen gikk forbi - sinna som f.... Han skremte vettet av Yasmine som jo er litt sart mht andre hunder, så hun fikk panikk og rømte inn i buret sitt og nektet å komme ut igjen. Det var såpass ille til slutt at jeg måtte flytte burene mine. Jeg tror ikke jeg var spesielt diplomatisk i min tordentale, for å si det sånn :aww:. Så måtte jeg få børstet gjennom hundene slik at de var klare før utstillingen, før jeg måtte få organisert premier og rosetter og diverse til spesialen vår. Litt småstressa ja, kan man si :D. Noen ganger ønsker jeg meg en sherpa og slave... :aww:.

Ringen vi skulle være i ble ferdig i god tid til kl 13:00 - og bedømmelsen kom i gang uten at folket måtte vente noe særlig :).

Willy oppførte seg fint heldigvis, men dommeren syntes han hadde en kotelett for mye og gjerne kunne hatt litt lengre bein. Han var vel ikke så imponert over tennene hans heller *ler*. Han ble plassert som nr 3 i klassen m CK og ble 3. BHK. Det var bare tre hannhunder som fikk CK, og ingen CERT ble utdelt.

I tispeklassen stilte Yasmine i unghund - og dommeren var overbevist om at det var championklassen han hadde fått inn i ringen :). Han var riktig imponert over henne og mente at hun om et halv års tid ville være helt ferdig og nærmest perfekt :D. Hun var alene i klassen, og fikk CK. Det var kun to tisper som fikk CK - Yasmine og veterantispa. Veteranen trakk det lengste strået, så Yasmine ble 2. btk :). Veldig fornøyd med det, for jeg fikk jobbe litt for å få henne opp etter at hun ble så skremt av den dalmatineren.

Resten av dagen fikk Yasmine være med på rasestanden vår - og hun flirtet og koste seg, tisset på rasestanden til havanaise-klubben ( :blink: ), vi fikk lånt oss tørkepapir av DG-klubben hvor jeg hadde en kjempekoselig prat med @Annegru :D.

I morgen er det EDS - og jeg kjenner jeg er veldig spent :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde rasespesial i dag - og dagen startet veldig tidlig, for jeg er sånn at jeg VIL ha god p-plass, så da må man være ute i god tid. Samtidig har jeg pelshunder faktisk *host*, og når man ligger i senga si og hører regnet som siler ned utenfor, så får man ikke sove helt til kl halv fem som opprinnelig tenkt - nei, da må man komme seg opp litt tidligere sånn at man får dratt på hundene regndress og boots slik at de ikke ble søkk våte under lufteturen. Turen nedover gikk fort da - det er jo 110 km/t nesten hele turen, så jeg svingte inn på parkeringen nøyaktig kl 7 :D. Med tørre hunder :D.

Dagen startet på rasestanden, fikk plassert burene til hundene på en tilsynelatende bra plass, fulgte med på bedømmelsen i ringen der vi skulle være, satt på rasestanden igjen, luftet Willy uten at han ble våt siden han IKKE gjorde fra seg skikkelig på morgenluftingen, fikk på meg rett antrekk (som forøvrig led litt under at mitt prosjekt "inn i drakten før EDS" var litt for vellykket - jeg gikk med buksesig hele resten av dagen liksom :aww:), fikk inn hundene uten at de ble søkkvåte igjen, og måtte ta på dem våt regndress og våte boots. Jeg fikk lirt av meg en skikkelig lekse til ei dame med dalmatiner som hadde plassert buret med hunden sin helt inntil mine bur. Det hadde jo vært greit om det ikke var for at bikkja smalt i burveggen hver gang noen gikk forbi - sinna som f.... Han skremte vettet av Yasmine som jo er litt sart mht andre hunder, så hun fikk panikk og rømte inn i buret sitt og nektet å komme ut igjen. Det var såpass ille til slutt at jeg måtte flytte burene mine. Jeg tror ikke jeg var spesielt diplomatisk i min tordentale, for å si det sånn :aww:. Så måtte jeg få børstet gjennom hundene slik at de var klare før utstillingen, før jeg måtte få organisert premier og rosetter og diverse til spesialen vår. Litt småstressa ja, kan man si :D. Noen ganger ønsker jeg meg en sherpa og slave... :aww:.

Ringen vi skulle være i ble ferdig i god tid til kl 13:00 - og bedømmelsen kom i gang uten at folket måtte vente noe særlig :).

Willy oppførte seg fint heldigvis, men dommeren syntes han hadde en kotelett for mye og gjerne kunne hatt litt lengre bein. Han var vel ikke så imponert over tennene hans heller *ler*. Han ble plassert som nr 3 i klassen m CK og ble 3. BHK. Det var bare tre hannhunder som fikk CK, og ingen CERT ble utdelt.

I tispeklassen stilte Yasmine i unghund - og dommeren var overbevist om at det var championklassen han hadde fått inn i ringen :). Han var riktig imponert over henne og mente at hun om et halv års tid ville være helt ferdig og nærmest perfekt :D. Hun var alene i klassen, og fikk CK. Det var kun to tisper som fikk CK - Yasmine og veterantispa. Veteranen trakk det lengste strået, så Yasmine ble 2. btk :). Veldig fornøyd med det, for jeg fikk jobbe litt for å få henne opp etter at hun ble så skremt av den dalmatineren.

Resten av dagen fikk Yasmine være med på rasestanden vår - og hun flirtet og koste seg, tisset på rasestanden til havanaise-klubben ( :blink: ), vi fikk lånt oss tørkepapir av DG-klubben hvor jeg hadde en kjempekoselig prat med @Annegru :D.

I morgen er det EDS - og jeg kjenner jeg er veldig spent :)

Det var hyggelig å hilse på deg "på ordentlig" :) Og Yasmine er jo bare helt herlig! Jeg skal stalke standen deres i morgen og se om jeg får et glimt at den berømte Willy også :)

Vi hadde en hyggelig dag i dag, begge fikk VG, og det tror jeg aldri har skjedd før. Hvis en dommer ikke liker Jesper liker han Robert, og omvendt :P Det var ikke så moro, men det var veldig hyggelig å stå på stand, Jesper har sjarmert fryktelig mange mennesker og vært en god representant for rasen og klubben. Og så har han pissa på puddelstanden (sorry :( ) og fått masse godbiter. Han er veldig sliten nå og ligger og snorker :)

I morgen er det på igjen, fra 07:30 til 18:00 med etterfølgende nedrigging. Og så skal jeg hjem å sove :P

Gratulerer til alle fornøyde i dag, og lykke til til de som skal stille i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig å hilse på deg "på ordentlig" :) Og Yasmine er jo bare helt herlig! Jeg skal stalke standen deres i morgen og se om jeg får et glimt at den berømte Willy også :)

Vi hadde en hyggelig dag i dag, begge fikk VG, og det tror jeg aldri har skjedd før. Hvis en dommer ikke liker Jesper liker han Robert, og omvendt :P Det var ikke så moro, men det var veldig hyggelig å stå på stand, Jesper har sjarmert fryktelig mange mennesker og vært en god representant for rasen og klubben. Og så har han pissa på puddelstanden (sorry :( ) og fått masse godbiter. Han er veldig sliten nå og ligger og snorker :)

I morgen er det på igjen, fra 07:30 til 18:00 med etterfølgende nedrigging. Og så skal jeg hjem å sove :P

Gratulerer til alle fornøyde i dag, og lykke til til de som skal stille i morgen :)

:lol: :lol: :lol:

Det kan nok hende Willy blir med en tur i standen i morgen - vi får se... noe sier meg at det er LITT enklere å ta med Yasmine *ler*. Det blir ofte litt sirkus når Willy er med (minnes med gru en gang han tok sats og bare hoppet over bordet og rett i fanget til ei som satt der :aww:).

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol: :lol:

Det kan nok hende Willy blir med en tur i standen i morgen - vi får se... noe sier meg at det er LITT enklere å ta med Yasmine *ler*. Det blir ofte litt sirkus når Willy er med (minnes med gru en gang han tok sats og bare hoppet over bordet og rett i fanget til ei som satt der :aww:).

Han høres ut som briardutgaven av Isak :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesial idag, og selvfølgelig ble en Russer BIR idag og :P Vi hadde ingen god dag idag for å si det sånn, kom hjem fra jobb litt etter 8, sov en dupp før vi dro avgårde så jeg var sånn passe trøtt og sliten da vi ankom. Vigdis var førstemann inn og fikk very good, alt ble litt mye for henne tror jeg for hun tittet seg rundt hele tiden mens vi var i ringen. Så var det Tuva sin tur og jeg var skikkelig nervøs, hun er så ***** var på mine følelser så da skapte hun seg litt, da ble jeg irritert og det ble bare værre.... Så hu stod som en krøkke og bare trakk seg hele tiden (totalt min skyld og jeg er forbanna på meg selv!) idag var vi der hvor jeg tar det blodig seriøst igjen, og da er det ikke noe gøy! Jeg holder for stramt i båndet, noe som jeg veit hun misliker, så toltalt idiotisk av meg. Jaja, hun ble nr 4 i ch uten CK med exelent da, vi fortjente ikke den 4 plassen synes jeg da. Men når dommeren plasserer hunder med halen mellom beina og halveis krypende så er det vel kanskje ikke så overraskende.

Og utlendinger er noen ***** griser! De lar bikkja pisse og drite overalt uten å plukke opp! Itilegg hiver de om seg med godbiter i ringen så de andre hundene blir distrahert...

Nuh har jeg sovet litt mer og fått i meg en bolle med graut, så begynner å føle meg som et menneske igjen :P Men jeg gleder meg ikke til å jobbe igjen inatt for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol: :lol:

Det kan nok hende Willy blir med en tur i standen i morgen - vi får se... noe sier meg at det er LITT enklere å ta med Yasmine *ler*. Det blir ofte litt sirkus når Willy er med (minnes med gru en gang han tok sats og bare hoppet over bordet og rett i fanget til ei som satt der :aww:).

Det har vært livlig flere ganger på briardstanden tydeligvis! Eem hva het hun? Blondinen! Babs?

Hvertfall kom både hun og Willy byksende ut av en type valpegrind når jeg kom forbi for noen år siden :lol:

Blått er flått! Lykke (med mange andre) fikk VG på spesialen i dag, ble plassert som nr 2 i åpen klasse.

Gleder meg til i morgen :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...