Gå til innhold
Hundesonen.no

Generelt fotosnakk


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg føler jeg er litt i motbakke for tiden, blir aldri fornøyd :P Føler det kanskje er på tide å se ettet annet objekt? 

Jeg har nikon d3100, kjøpt des 13. Aldri vært på service/rens, er med overalt. Objektet som alltid står på sigma 70-300mm. Det er vell rundt 7 år gammelt og veldig godt brukt. 

Det er litt mye zoom, må alltid gå et stykke unna. Føler det ofte blir kvantitet foran kvalitet om jeg zoomer mye også. Mye uklart fokus på 300mm. 

Jeg kunne tenkt meg noe med litt mindre zoom, men på andre siden liker jeg det godt også.. 

Jeg tar mye hund, action bilder, en del portrettbilder også. Kunne tenkt meg litt mer vidvinkel. 

Er absolutt ingen ekspert, kan ikke så mye om foto, trykker meg frem til jeg finner noe passer innstillinger og veldig glad i og ta bilder. 

Noen tips? Har ikke kjempe budsjett, student :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har vært stuck med kun 50mm en stund, og nytt objektiv var definitivt ikke i budsjettet på lenge (har flyttet, måtte ha hvitevarer, får dårligere økonomi fremover). Har virkelig savnet å ha noe annet

Årh.. Jeg har fått "sol dilla". Har prøvd meg mye på foto i skog osv i solskinn. Morsomt

Gleder meg til å bruke det og venne meg til det, LITT overgang vektmessig fra 50mm kan du si  ..

På 22.9.2016 at 10:52 AM, Kristiin skrev:

Jeg føler jeg er litt i motbakke for tiden, blir aldri fornøyd :P Føler det kanskje er på tide å se ettet annet objekt? 

Jeg har nikon d3100, kjøpt des 13. Aldri vært på service/rens, er med overalt. Objektet som alltid står på sigma 70-300mm. Det er vell rundt 7 år gammelt og veldig godt brukt. 

Det er litt mye zoom, må alltid gå et stykke unna. Føler det ofte blir kvantitet foran kvalitet om jeg zoomer mye også. Mye uklart fokus på 300mm. 

Jeg kunne tenkt meg noe med litt mindre zoom, men på andre siden liker jeg det godt også.. 

Jeg tar mye hund, action bilder, en del portrettbilder også. Kunne tenkt meg litt mer vidvinkel. 

Er absolutt ingen ekspert, kan ikke så mye om foto, trykker meg frem til jeg finner noe passer innstillinger og veldig glad i og ta bilder. 

Noen tips? Har ikke kjempe budsjett, student :lol:

 

Denne: http://www.japanphoto.no/tamron-sp-af-17-50mm-f28-xr-di-ii-vc-ld-asph-if-med-fokusmotor-for-nikon#.V-mY6PCLS5M

Eventuelt den samme uten bildestabilisator: http://www.japanphoto.no/tamron-sp-af-17-50mm-f28-xr-di-ii-ld-aspherical-if-med-fokusmotor-for-nikon#.V-mYTfCLS5M

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Freerider skrev:

Tror kanskje overgangen blir litt for stor fra 70-300 til 17-50 :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kristiin skrev:

Tror kanskje overgangen blir litt for stor fra 70-300 til 17-50 :icon_redface:

Du skrev selv at du må alltid gå et stykke unna. Objektivene jeg foreslo går jo opp til 50mm. Du skriver også at du kunne tenke deg litt mer vidvinkel, og objektivene jeg foreslo går ned til 17mm. Jeg tilfredsstilte kriteriene du etterspurte.

Forøvrig er det greit å vite at jo mer zoom og jo lavere pris, jo dårligere generell kvalitet blir det på alle bildene med dét objektivet. Jeg har faktisk eid det Tamron objektivet med bildestabilisering i Canon-versjon, og jeg vil si det er mye objektiv for pengene. 

Her er et bilde jeg tok med Canon 60D og det Tamron objektivet. Bildet er rett ut av kamera, altså helt uredigert. Jeg brukte kun stativ og ingen andre hjelpemidler: https://db.tt/8uRfgoFq

 

EXIF:

Camera:
Lens:
Tamron AF 17-50mm F2.8 XR Di-II LD Totally Tamron
Shutter Speed:
1/1600s
Aperture:
f/6.3
ISO:
100
Focal Length:
39.0 mm
Taken:
26 Oct 2013 3:02pm
Film:
JPEG (digital)
Exposure Mode:
Manual
Metering Mode:
Evaluative
White Balance:
Shade
Flash:
Off, Did not fire
Max Aperture:
f/2.8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 7 months later...
1 time siden, Kristiin skrev:

Noen som hadde vært snille og grei å hjulpet med å redigere ett bilde litt? Lys og skarphet (om det er mulig) gjerne i løpet av helga :)

Kan gjerne betale en slump for det også:ahappy:

Hvis det er noe som du ikke tror tar så lang tid så kan jeg se på det i morgen :) . Send meg PM så får du mailadressen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...