Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå September

Recommended Posts

Det nytter ikke å tviholde på augusttråden. Høsten kommer som hvert år, og nå er det september.

I morgen kommer forhåpentligvis sauene hjem fra fjellbeite.

Knapt om jeg vet hva efit er. Men jeg tror jeg har et liv siden jeg må stå opp og sette ut søpla til renovasjonsbilen kommer ?

Forumet fortsetter under annonsen

Men altså.... dere kan jo ikke bare stenge forrige tråd sånn helt uten videre mens jeg driver og skriver i den??? :|

Nå må jeg jo skrive alt om igjen da... :aww:.

Men altså @Krutsi - lykke til i ny jobb, selv om det gikk "fort å gæli" :lol:.

Jeg lurer forresten på om jeg holder på å bli gammal kjerring - på ordenlig - for da jeg leste statusen til Krutsi på FB tidligere i morges, så gikk det sånne gledesilinger gjennom magen min - bare fordi hun skulle begynne i jobb liksom. Og jeg kjenner henne jo ikke engang?? :lol:. Kjerringer altså :aww:.

Og @2ne - lykke til på kontroll! Det skal gå helt finfint denne gangen også :).

Guest 2ne

Og @2ne - lykke til på kontroll! Det skal gå helt finfint denne gangen også :).

Takk! Det gjør det selvsagt! :ahappy:

Jeg får vel gå i dusjen da, selv om jeg strengt tatt er rein nok for et legebesøk :P

@vivere tusen takk :)

Lurer på om jeg har konkludert med at jeg ikke har noe å gjøre på jobb i morgen. :aww:

Så forferdelig @Tøfflus! Fikk helt vondt inni meg av å lese det. Kjempegod bedring til søte Mocca!

Jeg skal jaggu prøve å huske efit i dag jeg også, for første gang!

Lurer jeg litt på at man må betale for å være fórrytter selv om hesteeier søker etter det pga mangelfull tid til hesten, mens man som regel må betale for at noen lufter bikkja ...

• Like 2

Gratulerer med ny jobb, @Krutsi,og lykke til på kontroll @2ne, og god bedring @raksha. Jeg prøver å få Milva til å tisse etter at vi har stått opp men hun vil bare ligge inntil føttene mine på trappen og se på verden.

1 September er offisielt høst ikke sant? Ser sånn ut på været idag og :jump: Jeg elsker høsten! Håper det blir en knall en :D

• Like 5

1 September er offisielt høst ikke sant? Ser sånn ut på været idag og :jump: Jeg elsker høsten! Håper det blir en knall en :D

Snart begynner du vel å snakke om hvor mye du gleder deg til jul også :GrinBlue:

Men ser du det bare på været? har ikke trærne begynt å bli gule i resten av landet?

Snart begynner du vel å snakke om hvor mye du gleder deg til jul også :GrinBlue:

Men ser du det bare på været? har ikke trærne begynt å bli gule i resten av landet?

Jula begynte jeg å glede meg til 24 August :P

Jo, så noen gule blader her om dagen, men det har jo vært så varmt så har liksom ikke vært sånn høstaktig, men nå er det sånn at jeg snart må sette på varmepumpa :D

• Like 1

113 dager igjen til jul! :D

Her er alt sommergrønt fremdeles.

Så forferdelig @Tøfflus! Fikk helt vondt inni meg av å lese det. Kjempegod bedring til søte Mocca!

Takk :) Det var skikkelig ekkelt var det, men jeg beholdt roen helt til hun var vel ivaretatt av vet-teamet, da begynte jeg stresse gitt.

Takk til dere andre om god bedring-ønsker også, får ikke sitert dere da det er ny tråd.

Prinsessen har det fint hun, begynte med å sove i sengen min, men da jeg våknet hadde hun lagt seg ut på verandaen. Sikkert varmt med bandasje rundt magen :P Hun blir iaf med på jobb i dag, tar ikke sjansen på å finne 21 sting revet løs når jeg kommer hjem gitt..

• Like 5

Gratulerer med ny jobb, @Krutsi,og lykke til på kontroll @2ne, og god bedring @raksha. Jeg prøver å få Milva til å tisse etter at vi har stått opp men hun vil bare ligge inntil føttene mine på trappen og se på verden.

Takk! Nå har jeg sendt mail om at jeg ikke kommer på jobb hverken i morgen eller på torsdag, så da er jeg sikkert frisk som en fisk i løpet av kvelden :D

Dere sykehuserfarne, jeg skal inn på en undersøkelse 15. sept. Og fått brev med rekvisisjon til blodprøver, som skal tas 14. dager før undersøkelsen. Hvor supernøye er det at de blir tatt i dag? Og kan jeg ta dem selv om jeg er syk? (Jada ringe sykehuset er sikkert lurest, men jeg orker virkelig ikke snakke i telefon i dag. )

Guest 2ne

Takk @Eplefe :)

@raksha Jeg antar at grunnen til at det må tas 14 dager før, er for at de skal ha tid til å analysere prøvene de tar, og om det virkelig tar 14 dager eller ikke, er ikke så lett for oss å svare på :P

Takk @Eplefe :)

@raksha Jeg antar at grunnen til at det må tas 14 dager før, er for at de skal ha tid til å analysere prøvene de tar, og om det virkelig tar 14 dager eller ikke, er ikke så lett for oss å svare på :P

Soniser skal jo vite alt! :cry:

Soniser skal jo vite alt! :cry:

Når du har ringt sykehuset vet soniser alt igjen, sant? Så det er din jobb å rette opp ubalansen :)

• Like 1

Guest Klematis

Bizi spiste opp halve godbitballen til Timmy i dag. Håper den smakte! Siden de to elsker å stjele hverandres ting,er det nok best å kjøpe samme type ball til han som hun har:En som ikke kan spises!

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• I dag la jeg interesse for en hannvalp. Han er født 13.juli, og vil derfor være leveringsklar i september. Han kom litt på et dumt tidspunkt, men likevel så perfekt. Skal møte oppdretter 9.august når jeg er ferdig i militæret. Ikke er han rasen jeg egentlig skulle ha, og ikke kjønnet heller. Men jeg kunne ikke la han gå fra meg. Slik at nå blir det spennende å se hvordan han utvikler seg😁 Kanskje jeg blir hundemamma i 2019 likevel? 
    • Jeg hadde stort hell med å trene på "vi holder sammen lenge" med tollerfrøkna mi som gjerne rulla på apporten, og spytta ut så fort hun så hånda mi. Blir som variant av å jobbe med frys-target mot hånda med dummy i munnen, bare at jeg holdt i siden på apporten, og ikke at hun trykte den i hånda på meg (gjorde også det, men syns det ble litt tydeligere for henne om jeg holdt i siden). Om hunden ikke vil ta den om du holder den i ro foran funker det ofte å bevege den litt vekk fra hunden, ved at du beveger den bakover eller går i en sirkel.  Hvordan tar du mot hunden når hun kommer inn med dummy? For mange kan det funke fint å bare vri seg litt til siden, og bevege hånda vekk fra hunden og ikke mot, slik at de må trykke på litt ekstra for å få den i hånda - og ikke at en gjør seg klar til å ta ei keeper-redning. Jeg gikk over til det etter å ha hatt problem med rulling og slaskete grep rundt meg hos eldste, kombinert med det jeg skrev over. Yngste har jeg konsekvent gjort det, og hun avleverer bedre enn eldste. Og jeg har vært så vill og gal at vi har hatt drakamp med dummy som belønning. 😎 Jeg pleier også å veksle på om jeg tar imot med en gang, eller om de må gå litt fot først, eller jeg kan plutselig løpe i motsatt retning. Bryte forventningene litt sånn at de konsentrer seg mer. Noen ganger må eldste også markere på nytt før hun har avlevert, eller sitte/stå og holde den ved meg ei stund, før jeg tar imot. Og noen ganger får de gå rett i belønning.    
    • Ja du skrev det, men slik du foreslår er mer preget av at dette MÅ hunden gjøre i stedet for å la den selv ta valget og holde for å belønninga. Det er den lille forskjellen.
    • Dette  er enkelt å få orden på.  Som sagt, beveg hånda rundt hodet på hunden, samtidig som du gir kommandoen Hold!  Gjenta Hold! mens du holder hånda under apporten.  Først bare helt kort, for deretter å forlenge hvor lenge hunden skal holde.  Ros masse når hunden holder.  Hvis hunden slipper, korriger med Nei!, og deretter legg apporten inn igjen, og ros masse når hunden holder.  Slik lærer hunden fort hva du ønsker den skal gjøre.  Husk at atferd endrer seg pga konsekvensene.
    • Det er akkurat det min gjorde. Hun venter ikke på slipp, men slipper i det jeg griper etter apporten. Og i og med at jeg fryktet hun skulle miste den har jeg vært lynkjapp med å ta den. Tror det er dette som har forplantet seg bakover og gjort at hun begynner å løsne grepet allerede før hun kommer helt inn. Fordelen er at jeg nå kan jobbe med dette uten å gå helt tilbake til start. Jeg får jobbet med den biten uten at hun frivillig og perfekt plukker opp en dummy rett ved meg. Ulempen er at det kanskje er kortsiktig, det er fremdeles et litt skjørt korthus all den tid vi ikke har jobbet inn hvert element isolert først. Vi får sjå.
  • Nylig opprettede emner