Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Ønskeliste etter mitt hjerte - to pondusbøker (spesifisert med tittel) og lommebok. :aww: Stefar har bursdag straks. Det har forøvrig min bror og... Hva finner jeg på til en som blir 35 år? Har "alt" og litt til, og ikke kan ønske seg noe om det så står om livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke regnjakke siden Norrønajakka mi er nyvasket og skal sendes inn og den nye jakka jeg har bestilt ikke har kommet enda. Meldt masse regn i hele dag, og jeg klarte å gå 1,5 timer ute i fleecejakke uten regn :P Hadde regna med at jeg kom til å bli gjennomvåt. Litt flaks må man ha! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste etter mitt hjerte - to pondusbøker (spesifisert med tittel) og lommebok. :aww: Stefar har bursdag straks. Det har forøvrig min bror og... Hva finner jeg på til en som blir 35 år? Har "alt" og litt til, og ikke kan ønske seg noe om det så står om livet...

to kinobilletter og en flaske øl :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig litt digg å gå tur i regnværet, jentene synes det var kjempestas å løpe løse i 1 time ihvertfall :D Også er det ganske godt å dusje seg varm etter en sånn tur og, både for meg og de firbeinte som ligna på drukna katter :P

Trym ville selvfølgelig ikke ut, tror ikke han har tissa siden idag tidlig heller. Skal ta noen blodprøver av han hos dyrlegen idag, sjekke stoffskifte og sånt. Noe mer man burde sjekke? Nyreverdier kanskje? Han legger så fort på seg og har blitt enda slappere enn normalt + han peser fort og stønner for ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenkte spørsmålet kom litt ut av det blå :lol: Har fått med meg at du er i vegvesenet nemlig. Jeg går byggingeniør nå, og vei er en veldig mulig retning å ta, så da ble jeg interessert i hva du gjør i vegvesenet :ahappy: Spennende da!

Her kommer ingen spørsmål ut av det blå vet du :lol:.

Å, vi har så behov for byggingeniører på vei, så det kan være en smart vei å gå (pun intended) :). Så kan jeg passe på at vegene dine ikke ødelegger for salamandre, humler og elg :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ingen spørsmål ut av det blå vet du :lol:.

Å, vi har så behov for byggingeniører på vei, så det kan være en smart vei å gå (pun intended) :). Så kan jeg passe på at vegene dine ikke ødelegger for salamandre, humler og elg :lol:

Vi har ja? Genialt! Da blir det enda mer aktuelt. Har planer om å søke sommerjobb i vegvesenet da, men det er det veldig mange andre som også skal, så sjansen er vel liten til at jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får melding fra mamma som lurer på om vi er oversvømt, skjønner ingenting jeg for jeg har da kommet meg til og fra Bærum Sykehus uten problemer, sjekker så litt på nett og hele sentrum (der vi har butikk/post og sånn er oversvømt visst! Skikkelig oversvømt også... håper det går bra med alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der, ja! Jøss, de er kjappe på opptakskontoret. Ser visst ut som jeg skal være litt student igjen, ja! Nå må jeg bare få tak i pensum og få kommet i gang... Jeg må lese på egenhånd, da, iom at jeg har fulltidsjobb og forelesningene er i arbeidstida. Men pøh, hvor mye rekker de egentlig å gå gjennom på 2 timer i uka..? Det er jo ikke lab en gang :P *overbevise seg selv om at dette går greit*

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk oss en fin tur i regnet :) Merker at jeg liker dårlig vær fremfor fint vær når det kommer til å skulle gå tur. Slipper å møte så mange folk da :P

AN så vasker den nye vaskemaskinen sengetøy, etterpå så skal den tørke sengetøyet :bananas: Livets små gleder :yes:

Hvilken maskin har dere kjøpt? :)

Hvor dere skal bo er da ikke noe problem? Oslo vel? :P

IT-mannen vår er bare vikar, og han mener visst at jeg er sett ut som tiltenkt IT-ansvarlig sammen med jobben min etter jul... Og jeg skal jo studere og jobbe redusert prosent, da vil jeg helst ha noen fag liksom, ikke den fulltidsjobben det blir å være IT-ansvarlig. :ermm: Jeg sa jo på intervjuet at jeg kunne se an om jeg følte at jeg kunne nok om IT til å være datadamen her, men det kan jeg ikke altså. Og ikke har jeg lyst heller... Får håpe ikke det blir IT eller ingenting etter jul da, for jeg har jo bare kontrakt på at jeg får noe ved skolen, ikke at jeg får lærerstilling.

Du det er jo helt feil! Hun skal til Bergen nemlig :ahappy: og det skal du oooog! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ja? Genialt! Da blir det enda mer aktuelt. Har planer om å søke sommerjobb i vegvesenet da, men det er det veldig mange andre som også skal, så sjansen er vel liten til at jeg får.

Jepp vi har :D. Det er veldig lurt å søke jobb hos oss - en god del av de som har hatt sommerjobb hos oss får også jobb videre :). Det er et godt springbrett, men selvsagt er det ganske mange om beinet :). Også kommer det jo litt an på hvilke sommerjobber som lyses ut fra år til år :). Men en god søknad hjelper ofte veldig :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp vi har :D. Det er veldig lurt å søke jobb hos oss - en god del av de som har hatt sommerjobb hos oss får også jobb videre :). Det er et godt springbrett, men selvsagt er det ganske mange om beinet :). Også kommer det jo litt an på hvilke sommerjobber som lyses ut fra år til år :). Men en god søknad hjelper ofte veldig :).

Lurer på om ikke jeg skal skaffe meg profesjonell hjelp til å lage søknad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannhundjakt :gaah:

Finner et par hanner, som antageligvis vil passe utmerket godt til Ali og/eller Leah, og det er jo flott det, men nå var det strengt tatt Malin vi så etter hannhund til da.. Neste hannhund, næh, der er en av oppdretterens ikke-hunder i stamtavla, sånn i tillegg til at han er stor, så ikke han.. Enda en hannhund, åh, men han har anlegg for brunt, så da blir det nok en på Ali/Leah-lista da, og fortsatt ikke på Malin-lista (Malin har anlegg for hvitt, så vi vil ikke ha brunt på henne).

Fader meg godt jeg er valpesjuk, hvis ikke så hadde jeg utsatt det et år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannhundjakt :gaah:

Finner et par hanner, som antageligvis vil passe utmerket godt til Ali og/eller Leah, og det er jo flott det, men nå var det strengt tatt Malin vi så etter hannhund til da.. Neste hannhund, næh, der er en av oppdretterens ikke-hunder i stamtavla, sånn i tillegg til at han er stor, så ikke han.. Enda en hannhund, åh, men han har anlegg for brunt, så da blir det nok en på Ali/Leah-lista da, og fortsatt ikke på Malin-lista (Malin har anlegg for hvitt, så vi vil ikke ha brunt på henne).

Fader meg godt jeg er valpesjuk, hvis ikke så hadde jeg utsatt det et år :P

:lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
    • Det er umulig å si uten å se og kjenne på hunden. Du skal kunne såvidt kjenne konturene av ribbeina på siden, av en voksen hund. Valper kan godt være litt rundere. Med puddel er det jo også vanskelig å si fordi de kan variere veldig i størrelse. Du kan eventuelt spørre oppdretter om hvor mye søsknene veier, og hvor mye foreldrene veier som voksne. Dyrlegen vil hjelpe deg å se om han er overvektig eller ikke.
    • Hei, har en dvergpuddel valp på 16 uker, som veier 2,5 kg. Er han overvektig? Skal dra til veterinær denne uken, men ble helt sjokkert når jeg veide han. 12 uker var han 1,8kg  Gjerne kom med konstruktiv tilbakemelding. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...