Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Siden sambo stort sett jobber for et stort forsikringsselskap kunne vi ikke ha normale røykvarslere nei. Nei da. ..

Nå har jeg fått ørten meldinger om at alarmen i trappa visstnok har lite batteri. På mobilen. Slitsomt. 

Alt er knyttet opp til mobilen,  jeg har stålkontroll på alt fra innetemperatur i de forskjellige rommene til luftfuktigheten. Jeg kan invitere følgere ( WTF? ?) Via appen og den insisterer hele tiden å vite hvor jeg befinner meg.  

Alt jeg trengte var noe som uler høyt hvis det begynner å brenne om natta. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lemen  den schnauzeren høres ekkel ut å få etter seg... Må si den har mye mot og stahet da. Eierne burde forøvrig gjøre som du sier, legge seg paddeflate og beklage.  Håper Sølve ikke har noen skjulte skader.

 

I dag kom vi oss ENDELIG ut på tur med vogna! Så nå håper jeg det holder seg kaldt til juni :aww:

12038390_10153187494287108_3610170535581

 

Takk :)

Ja, det er skikkelig ekkelt. En ting er hunder som utagerer og brysker seg, men schnauzeren tilter helt og eierne ser tydeligvis ikke problemet. Dessverre bor de rett borti gata så det er ikke så enkelt å unngå å passere huset heller. En ting er at min hund risikerer skade, men den schnauzeren kan jo ikke være helt frisk den heller når den reagerer som den gjør :hmm:

 

EDIT: Skikkelig stemningsfylt bilde! :)

@Lemen fy så ekkelt :( Håper det går bra med Sølve... Disse snuserne er virkelig ikke noe å spøke med når de ikke er rett skrudd sammen :( 

Takk. :) Denne schnauzeren har så enormt med intensitet og aggresjon i seg, første gang den angrep Sølve så kjempet den seg ut av hagen og løp et kvartal for å ta oss igjen..:hmm: Det er ikke noe hyggelig å ha en slik hund i nabolaget som forøvrig kryr av dverg schnauzere, men de bare bjeffer litt om det skulle være noe. 

 

 

Endret av Lemen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, @Linnimingen! Veldig søt!

Nå skal jeg dele ut frokost til oss fire i huset, så får jeg vel gjøre noe fornuftig. Jeg har nok å ta av :P Jeg tror jeg skal begynne med den støvsugingen jeg droppet i går kveld fordi jeg har vegg-naboer. Tenk, i det nye huset kan jeg støvsuge når jeg vil uten å plage noen :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fått innvilga et bittelite billån, så nå kommer samboeren hjem med ny gammel bil til oss i løpet av helga :D

 

og jeg har avtalt å møte ei med to hunder av rasen vi sterkt vurderer på torsdag. Jeg gleder meg! :banana:

Hvilken rase? Er jo ikke nysgjerrig når folk snakker om ny hund da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase? Er jo ikke nysgjerrig når folk snakker om ny hund da :)

hihi, beklager :P men akkurat nå vil jeg egentlig holde kortene tett enn så lenge. Kjenner ingen individer av rasen, bare sett de på utstilling og hilsa kort på to stykker, så alt er helt ukjent. Utenom det som står skrevet rundt om og hva eiere forteller, for det passer oss godt, men vil gjerne bli litt mer kjent med noen individer før jeg legger det fram :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, beklager :P men akkurat nå vil jeg egentlig holde kortene tett enn så lenge. Kjenner ingen individer av rasen, bare sett de på utstilling og hilsa kort på to stykker, så alt er helt ukjent. Utenom det som står skrevet rundt om og hva eiere forteller, for det passer oss godt, men vil gjerne bli litt mer kjent med noen individer før jeg legger det fram :) 

Får være utrolig nyskjærrig litt til da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja :P hvis det virker til å være riktig rase så klarer jeg vel ikke å holde på kortene så alt for lenge :lol: 

Av en eller annen grunn så JA du kommer hjem med den rasen. Ikke spør meg hvorfor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på midtevaluering med lærer og veileder, og begge to er visst godt fornøyde med innsats i praksis, og med oppgaven min. Skal skrive ferdig refleksjonsnotatet etterpå, så skal jeg gjøre det som passer meg resten av fridagen.

Fint vær, hundene vil gjerne ut på tur, men jeg skal se opptak av Broen 3, episode 1, først. Med hvert sitt tyggebein bør de være fornøyde en stund..

Bizi liker å ligge utenfor baderomsdøra hver gang jeg er der inne. Nå synes hun det er så koselig når jeg sitter på do, for da kommer hun, stiller seg foran meg mens hun kikker på meg med store, brune øyne, legger labbene på lårene eller skuldrene mine, og legger kinnet sitt inntil mitt, mens hun vasker meg i øret.:ahappy:

Hun er god,hun der. Bare en uke til hun er et år. Tiden flyr i godt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger hadde det vært enklere å bare drevet med gullfisk. :lol: Kom ut fra fjøset (ble sent fjøsstell, stod brått elektriker her som skulle fikse lamper), og ser masse små kaninører. Vi har jo en som bor fritt, men ikke mange... Jada, 8 av 14 ungdommer har kommet seg ut :o  fanget 7 og observert den siste. De er heldigvi veldig tamme, så de jeg har fanget har det bare vært å sette seg ned og rasle med kraftfor og rope "kom små" (sier alltid det når jeg forer så det betyr mat) og da kommer de sprettende og er bare å plukke opp. :wub: Siste fant jeg ikke, men så den drev ute nå, hvit heldigvis så lett å se.  Den får kose seg litt til, ha i meg lunsj og kaffe, så skal jeg ut og se etter en og ordne de andre før jeg tar med meg en hest og skremmer elgjegere. :D

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med fremføringen vi skal ha på fredag. Vi ligger ikke særlig bra ann, men skal alltids bli ferdig. En liten time til så kan jeg busse til Knarvik. Skal handle litt, så vi har litt mat i hus til mamma og de kommer imorgen. Jeg gleder meg så! Det har dere sikkert skjønt, da :P

 

Vaske gulv og bad når.jeg kommer hjem, og legge på sengene til dem. Utrolig deilig å ha plass til overnattingsbesøk, så de slipper sove påhotell! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ekstremt mye ting, ingen skap (annet enn på kjøkkenet) og i tillegg til at vi pusser opp så er det rot absolutt  over alt. Nå er jeg lei, nå skal det ryddes og kastes! Materialene som ligger rundt omkring skal enten brukes eller kastes så fort som mulig. Vannsagen får samboeren ta med til onkelen sin i kveld. 

Spennende å se hvor lenge jeg er så engasjert i å få det fint her :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...