Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

 

Da konkluderer jeg med at jeg bare får se hvem som er der etterpå :P

Jeg hadde håpet på finne ut av vedselger før overtagelse, for uti desember er kanskje litt sent å kjøpe. Så planen var å finne noen jeg kan få kjøpe av, men som oppbevarer det til jeg kan få lempet det inn i vedboden der oppe - og kanskje han hadde tips til noen av det slaget. Jeg er som kjent ikke så snill, så jeg belager meg på å kjøpe :D Cirka fire av målene mine med tomt leies ut til en bonde, så jeg må jo snakke med selger om diverse praktiske ting, for eksempel hvem som eier kyrne som går der :P Og jeg må nesten spørre hvorfor i alle dager det er en splitter ny verandadør i andre etasje, som bare går ut på det skrå taket. WHY???

Kanskje det var meningen å lage en veranda der? Og ved får du kjøpt hele vinteren, sikkert noen som selger ved i nærheten, siden det finnes skog der. Jeg misunner deg egen skog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Ved selger de jo hele vinteren, så det er sjelden noe stress å få tak i ved :). Huseier hadde faktisk skrevet ned alle sånne viktige ting til meg da, blant annet tlf til de som tømmer septiken, og andre viktige ting :). Men det var en kvinne da, de er vel mer forutseende mht slike ting - en mann vil vel ikke tenkt på å skrive ned praktiske ting kanskje :aww:. Jeg synes forresten du må fortelle oss hva den døra er til, når du får svar... :lol:. Kanskje forrige eier likte å gå ut på taket og sette seg der og ta seg en røyk? :D 

Det har jo vært vintre de har gått tom for ved, og jeg fikk beskjed av en vedselgende nabo av mamma at jeg var sent ute. Jaja, det lå ved der fra før av, jeg har vampepumpe, ullpledd, tre levende varmetepper og oljeovn.

Eier er beskrevet som en distré, kunstnerisk sjel, så jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente :P

Nå har jeg lest kontrakten, og ser av et vedlegg at tomta ble utskilt i 1947 fra gården jeg kjører gjennom for å komme til min avkjøring, til den svimlende sum av 300 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JOggeturen i dag var sååå deilig. (faktisk!!!) Hevet t.o.m "level" på klokken i forhold til puls og fart. Eneste trist er å se at Blaze velger legge seg bak, og tussler i sin egen verden. Holder følge altså, men om hun gjør det for at hun syns formen er dårlig eller det er bare ekstremt kjedelig er jo vanskelig å si.

Tror det blir Blaze og "Murphy-valp" tur framover også får Talli bli med meg å løpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd med klosliperen jeg kjøpte meg! Virkelig verd pengene! Får slipt klørene gjevnere enn hva jeg klarte å klippe, slipper å klippe så han begynner å blø og det beste. Mye, mye mindre protester :D så vi bruker en tiendedel av tiden nå enn før :D hvorfor har jeg ikke kjøpt sånn før :icon_confused: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo vært vintre de har gått tom for ved, og jeg fikk beskjed av en vedselgende nabo av mamma at jeg var sent ute. Jaja, det lå ved der fra før av, jeg har vampepumpe, ullpledd, tre levende varmetepper og oljeovn.

Eier er beskrevet som en distré, kunstnerisk sjel, så jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente :P

Nå har jeg lest kontrakten, og ser av et vedlegg at tomta ble utskilt i 1947 fra gården jeg kjører gjennom for å komme til min avkjøring, til den svimlende sum av 300 kroner.

Nåååå, det var EN vinter - for tre år siden - det begynte å gå tomt sånn rundt februar/mars :D. Ingen krise mht ved selv om denne vedselgende naboen til din mor sier noe annet. Manns minne har en tendens til å henge seg opp i DET ene året det var krise, vet du :ahappy:

Hhahaa, kunstnerisk sjel ja... det kan vel bety at ting har fått skure og gå uten at det har blitt gjort stort med det? Hahhahaha. 

JOggeturen i dag var sååå deilig. (faktisk!!!) Hevet t.o.m "level" på klokken i forhold til puls og fart. Eneste trist er å se at Blaze velger legge seg bak, og tussler i sin egen verden. Holder følge altså, men om hun gjør det for at hun syns formen er dårlig eller det er bare ekstremt kjedelig er jo vanskelig å si.

Tror det blir Blaze og "Murphy-valp" tur framover også får Talli bli med meg å løpe. 

Yasmine er så smart at hun bare "henger" når vi beveger oss fortere enn i gå-tempo - hun er jo smart og sparer så mye hun kan på kreftene. Litt mer bekymringsfullt er det kanskje når en hund som aldri har hengt begynner å gjøre det... Sikkert greit å la henne få tur med krapylet i stedet ja :).

Nå har Willy fått påfyll av rabiesvaksine - og jeg hadde visst sett litt feil i passet hans, for den vaksinen gikk ut for 3 dager siden, den.... jammen godt det er litt mer enn 21 dager til vi skal til Herning da... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timmiansen traff et av menneskene han ble født hos, (i en kjøttkasse fra Gilde), i dag, der han bodde de første åtte ukene av livet sitt. Det var da han veide 103 gram, altså like mye som en liten hamburger. Hehe.

De to har vel ikke sett hverandre på ca 2,5, nærmere 3 år.

Gjensynsgleden var stor. Timmy begynte å pipe høyt da han hørte stemmen hans utenfor bilen, og ble overlykkelig da de hilste. Timmy satt på armen hans og nusset han i hele ansiktet, hoppet opp og ned, og ble vill av begeistring.

Han fikk også møte Bizi, og han synes at hun er smellvakker. Ja, det er jeg jo enig med han i.:)

Vi gikk tur i byen, og langs vannet, og folk nikker og smiler og kommenterer hvor søte hunder jeg har. Så hyggelige folk var i dag, da.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti, han høres rett og slett skummel ut :o 

Han høres ut som et skikkelig sjarmtroll:huh:  Og sånn av ren morbid nysgjerrighet, hva skulle dere egentlig lært av et slikt eksperiment? 
Sikker på at han ikke heter Mengele til etternavn?:ermm:
 

Eksperimentene (som vi må se på svart hvitt film) er fantisk ganske intressante. Han klarer å putte inn ting sammen som vi defintvt har bruk for senere men som kanskje ikke er helt oppdater. Prøv å søk på "aknesia" eller "animal hypnosis" på google og se om det gir noen fornuftige svar på hvordan dopamin fungerer som inhibitor på muskler.

Men det er helt klart mange andre måter å vise oss slike ting på. Går veldig fint å vise hvordan musklene regerer på stimuli uten å måtte flå en frosk levende først liksom, eller kutte opp brystet en kanin for å se på blodtrykkskurven når SA-node, AV-node osv blir kuttet ut :P

krzysztof_waldemar_romanski.jpg

Sjarmtrollet er skummel! Men hadde alle de andre professorene gitt like gode forklaringer på ting så hadde studiet vært reltivt lett å komme seg igjennom. Han har egene definisjoner og egene metoder men han har alltid en begrunnelse og han spør oss alltid hvorfor ting er som det er. 

 

Synes synd på han som må konfrontere han om hva han sa. Gikk nemmelig og snakket med sekretæren til deanen og hun skulle definitivt ta det videre. Kommer nok til å slå tilbake på meg, men har begynt å få litt nok av at han kan bestemme alt som han selv vil og det tror jeg det er flere andre som har sett seg lei på også

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste utsikten som finnes. :ahappy: 

21783002956_51648edf87_k.jpg

Fant ut at ridebuksa mi passa bedre enn sist jeg brukte den (ganske nøyaktig tre år siden :lol: ) så tok det som et tegn på at jeg skulle på ridetur. Ikke Bugen da, henne rir jeg ikke når formen er litt "sånn der". Lånte isisen, og jammen har det faktsk blitt litt fart i gutten, han var seeeeig som sirup den første kilometern, men så tror jeg at han skjønte at han skulle på tur, da kom øra opp og frem og han fikk litt futt og fart i steget, tok tilogmed initsiativ til å løpe litt helt for egen maskin! :o Vill og gæern han jo. Må være kraftforet som gjør det. 

Skulle dra av han skoa etterpå da, men bakskoa sitter så fryktelig og han ømmer litt når vi herjer. Fått ut en nite på hver, men gav oss med det, håper ha går dem løs litt selv. Prøve oss på tur i skogen i morgen, fikk tak i de som jakter oppi der og han ble glad for beskjed, men påpekte at allemansretten gjelder uansett om det er jakt eller ikke, men ville gjerne vite når og hvor sånn tilfelle. Kjipt å komme mellom elg og jeger uten at de vet at jeg er der. 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, jeg syns det er morsomt å se, ikke bare egne hunder, men andres også, da har man litt å sammenligne med og man ser hva som er vanlig for rasen :ahappy: Det er f.eks mer vanlig med Cæsar og Carlos reaksjon på spøkelser enn Alberts på mellompudler ;) Men det kommer jo flere sjanser, om du vil? Helene skulle være med å se mine Morris-barn f.eks, du kan sikkert få være med på det du og - men da begynner du å nærme deg den der snåling-gruppa "spesielt interessert" :lol: 

 

Hehe det er mulig det, men det får nå være, ikke umulig at jeg kommer å ser på :D  Veldig spennende syns jeg! Er jo dog grønn på å lese resultatet, men forstår så pass (tror jeg) at jeg ser det var mye bra hos for eksempel både Albert og Cæsar (Carlos så jeg ikke). Men i forhold til spøkelset, kan du si noe om hva som er mest ønskelig på MP? Det viktigste er jo avreageringen skjønner jeg og positiv at de tar kontakt selv, men i forhold til trussel/kontroll/redsel (tøffingen min som ikke egentlig er så tøff :P). Det er helheten som er viktig her, men jeg har en tendens til å henge meg opp i detaljspørsmål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er mulig det, men det får nå være, ikke umulig at jeg kommer å ser på :D  Veldig spennende syns jeg! Er jo dog grønn på å lese resultatet, men forstår så pass (tror jeg) at jeg ser det var mye bra hos for eksempel både Albert og Cæsar (Carlos så jeg ikke). Men i forhold til spøkelset, kan du si noe om hva som er mest ønskelig på MP? Det viktigste er jo avreageringen skjønner jeg og positiv at de tar kontakt selv, men i forhold til trussel/kontroll/redsel (tøffingen min som ikke egentlig er så tøff :P). Det er helheten som er viktig her, men jeg har en tendens til å henge meg opp i detaljspørsmål :P

Urutinert. :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, Telemark bilruter nekter å ha med seg hunder. Da kommer jeg meg ikke lenger enn til togstasjonen i Bø, og har enda 1,5t igjen før jeg er hjemme. Lite kult å måtte være avhengig av at andre kan hente oss..

ikke på Åmlibussen heller?? Norway bussekspress sine ruter nekter hund, så hvis det er den ruta de skal kjøre...

http://www.telemarkbil.no/rutetabell.aspx?retning=t&rute=131

Endret av Kokospaniel
la til ei lenke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt god bedring til Nitro! Jeg har ikke fått med meg hva som har skjedd - er det korsbånd?

 

Takk for omtanken :)  Han slet en sene i framfoten to 2 mnd siden, så siden da har det vært rolig båndgåing. Dyrlegen mente at etter 2 mnd burde det gå seg til, og det ser litt sånn ut. Forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, Telemark bilruter nekter å ha med seg hunder. Da kommer jeg meg ikke lenger enn til togstasjonen i Bø, og har enda 1,5t igjen før jeg er hjemme. Lite kult å måtte være avhengig av at andre kan hente oss..

bussen fra åmli til vrådal den tar med hund står det på Telemark Bilruter sin hjemmeside

 

lagt til Eller det kan være fra Nelaug som hadde togstasjon før i tiden

Endret av lijenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gav jeg elevene mine en oppgave de skulle ha gjort ferdig til høstferien SÅNN AT JEG KUNNE BRUKE HØSTFERIEN PÅ Å RETTE? :icon_confused: :fish:

Amatør.

Jeg har vært på møte, what else is new? Gikk tur med hunder først da, og så skal de få en lengere tur når jeg har ørta litt i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk er bare rare! :gaah:

Om du har en hund som klikker helt i vinkel av å se andre hunder så kanskje du burde ta tak i atferden eller..  Hadde min hund blitt så rabiat at han stuper ut av et 2 meter høyt vindu for å ta en hund som går (i bånd) på veien utenfor, ja da hadde jeg faktisk 1. Lagt meg flat 2. Sikra egen hund så det aldri skjer igjen og 3. Lagt meg enda mer flat. Jeg er så himla lei (mellom)schnauzersaken borti gata. Han har vært på vei ut av vinduet mange ganger og i dag klarte de ikke å stoppe han, så han stupte ut og ned i asfalten og rett på Sølve. At ikke den bikkja ble skadet av stupet skjønner jeg ikke, men det brydde eierene seg ikke om. Heller ikke om min hund ble skadet.. problemet er at hunden deres kunne blitt påkjørt må skjønne.. Ja, jeg ser det, men kanskje det går ann å tenke flere tanker på en gang og som når en 16 kg schnauzer flyr på en 4,5 kg dvergpuddel så er det mildt sagt ugreit eller..og det er 2 gangen den kommer seg løs og angriper bakfra, men neida..Noen folk..!!:gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi dere trenger å se schæfere og phalene i høsten.

IMG_3169_(2).thumb.JPG.736b514ab924a8478
Nix geiper til alle som sier hun er ørlite granne slitsom!

IMG_3191.thumb.JPG.6f0d6e80949f3da175abd

Tinka holder med dere alle som sier at Nix er slitsom!

IMG_3156_(2).thumb.JPG.a2eb5d45624ae5961

Asti vil helst holdes utenfor småkranglingen til jentene han. Vil bare være i fred og aller helst uten pauser, for han lader så sabla fort på små pauser. Hurtiglader i kroppen han  :wub:

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er mulig det, men det får nå være, ikke umulig at jeg kommer å ser på :D  Veldig spennende syns jeg! Er jo dog grønn på å lese resultatet, men forstår så pass (tror jeg) at jeg ser det var mye bra hos for eksempel både Albert og Cæsar (Carlos så jeg ikke). Men i forhold til spøkelset, kan du si noe om hva som er mest ønskelig på MP? Det viktigste er jo avreageringen skjønner jeg og positiv at de tar kontakt selv, men i forhold til trussel/kontroll/redsel (tøffingen min som ikke egentlig er så tøff :P). Det er helheten som er viktig her, men jeg har en tendens til å henge meg opp i detaljspørsmål :P

Det er vel egentlig ikke noe "ønskelig" reaksjon på dette momentet på puddel i det hele tatt, de har jo aldri vært avlet for å forsvare eller passe på noe så vidt jeg veit, så det er litt sånn "alt er riktig", så lenge de ikke får fullstendig panikk og må brytes :) Men han har en fin reaksjon, uavhengig av rase egentlig, syns jeg. Det er jo en potensiell trussel som kommer mot dere, og han prøver jo å stoppe dem, og han blir stående sammen med dere hele tiden, selv om han ser på dere for hjelp og støtte, så prøver han ikke å stikke av - så han er nok tøffere enn det ser ut til ;) Når trusselen opphører, altså når spøkelsene snur seg, så skrur han rett over i nysgjerrighet og går bort og sjekker spøkelsene alene, og når han finner ut at det er jo bare folk, så blir han en glad gutt :ahappy: 

Jeg syns jo han fremstår som en fornuftig gutt som vurderer situasjonen han står i på en forholdsvis rasjonell måte. Selv om vi veit at spøkelsene ikke er farlige, så gjør jo ikke han det :lol: Så som sagt, han er nok tøffere enn han ser ut til. Tøffere enn jeg hadde trodd han ville være, for å være helt ærlig, fordi han er jo så snill, at jeg hadde sett for meg at han var litt veikere :P Så jeg ble veldig positivt overrasket over ham. Jeg har alltid syns han var en snill og grei gutt, men han er ikke pysete, og det syns jeg ofte at snille og greie gutter er *ler* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...