Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Jeg blir så irritert på folk som er nysgjerrige og MÅ vite absolutt alt..

Om vi har 1,2,3 eller 8,9,10 hunder,skal folk drite i!

Hundene våre er godt stelt,får vetrinærbehandling når det trengs,(og ikke trengs), de fóres på kvalitetsfór og er mye i aktivitet.

Vi går kurs,og vi trener på fellestreningene..

ALIKEVEL forstår ikke folk "at det går an"..

Kan ikke folk bry seg med sine egne ting?

*utblåsning over*

Det der skal du blåse i så lenge hundene får det dem har behov for. Jeg har hørt det fra jeg kjøpte første hunden. Selv om dem ahr fått nok av tid mat og stell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lijenta

Ja,mem jeg blir så frustrert,når det er folk man kjenner som går rundt å prater..

Kan ikke folk bare snakke med oss,eller holde ting for seg selv?

Vi har fått høre av flere at det ikke ser ut som vi har hund i det hele tatt,hjemme hos oss..

Men man skal vel ikke "lide" av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg fort ha gjort uten å tenke :P haha :lol: men er som sagt nok av boliger til salgs her altså, så er bare å komme :D bor også 2 shibaer her ;)

@Tinkie måtte lese innlegget mitt igjen, og jeg skrev dere seg jeg, men som i Aslan, mannen og Thorvald :lol:

Til dere, deg og @Enits skrev jeg at tok feil angående bostedst til Aslans familie :lol: :lol:

Skjønner! :lol:

Men enn så lenge er det flere shibaer bare i Frognerparken, så det skal nok litt mer tid til å lokke oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lijenta

Ja,mem jeg blir så frustrert,når det er folk man kjenner som går rundt å prater..

Kan ikke folk bare snakke med oss,eller holde ting for seg selv?

Vi har fått høre av flere at det ikke ser ut som vi har hund i det hele tatt,hjemme hos oss..

Men man skal vel ikke "lide" av den grunn?

Du må da sørge for at dem har noe å prate om. Altså det blir så mange prater og prater uten grunn men dem må ha noe å gjøre. Så lenge du vet at dere tar godt vare på hundene i alle forhold ja så da kan dem vel bare prate. De er friske så lenge de prater om andre, bygdesladder på godt norsk. Det er jo noen som sier at vet du ikke hva du driver på med spør naboen. Ofte er det noe i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååå driver jeg og får dotter i ørene... Hvis dette er en forkjølelse, så håper jeg den går over mye raskere enn den kommer, for nå har den vært i anmarsj i en uke snart :thumbsdown:

På den lyse siden har jeg redigert ferdig bildene til @SiriEveline ! Nå som jeg ser dem på Surfacen og ikke bare på laptopen, så tror jeg ikke de blir så verst altså. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lærer jeg aldri? Må bare spise pizzaen 2 minutter før den er avkjølt nok til at jeg ikke får vannblemmer i ganen...

You and me both. Og det er så vondt å ha blemme rett bak tennene i overmunnen!

Koser meg sånn med vofsene mine for tiden, lurer på om det henger sammen med at begge er kortklipt så jeg slipper å tenke at de må børstes hver gang jeg ser på dem. Finnes det noe som tilsvarer en kortklipt beardis, både i utseende og lynne? Nei det gjør ikke det, jeg vet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flom og greier rundtomkring - nesten litt glad for å bo i skogen med tett septikktank etter å ha sett klipp av vann som bare fosser ut av en do.. grøss. Ikke ble det flom inni skauen her heller, selv om det har virkelig øspøsregna, noen bekker er blitt litt store og litt mer vått på myrene, men ellers ser det ut til at skogen har tatt av for alt.

Men Strider har fått vondt i ryggen igjen, tåler visst ikke regn han? :( Lurer på om jeg skal be om en skikkelig røntgen-undersøkelse, men da han ble HD-røntgnet måtte han ha trippel dose dop, og ble helt vanvittig dårlig etterpå, har virkelig ikke lyst å dope han. Og massasje og laser gjorde underverk sist, men skulle gjerne visst om det var noe skjelett-tull.. så vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er innmari teit å drive å advare om fartskontroller, men det er jo helt på tryne å advare om at det er det rett ved skolen barna dine går på

http://m.db.no/2015/09/02/nyheter/fartskontroll/up/bodo/norge/40929927/

Skjønner ikke hvordor folk ikke ser viktigheten i slike kontroller jeg...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå er jeg veldig lei å få dette fargestemplet uten at folk har satt seg inn i oppdrettet, så orker ikke kommentere videre. Nei, Keo er ikke fra en oppdretter som fargeavler. Han er fra en oppdretter som har noen hunder som er av andre farger enn sort/hvitt og som tilfeldigvis selger både til arbeids- og sportshjem :)

Forskjellen er at alle hundene som går i avl kan gjete, flere av avkommene gjeter, de er fra arbeidslinjer og registrert i ISDS. En annen forskjell er at hun ikke har et ensfarget syn på at hun ikke avler pga utseendet. Flere av hundene har prøve, noen har ikke. Men det er så enkelt som at man får bli med på jorde å se hundene gjete selv, for de kan alle i varierende grad :)

Nå kjenner jeg Hege meget godt og det er en kjensgjerning at hun avler hunder på farge, ikke kom med noe annet ræl. At dere som kjøper valp av henne ikke har baller til å innrømme at det er pga morsomme farger de er kjøpt, så er det en sak, men hunder fra my trusted friend har I utgangspunktet blitt avlet på fordi de er gule, røde, brune, blå eller lilla for alt jeg vet.

Det er kun de siste årene hun har hunder som gjeter, det har ikke vært et tema tidligere. Grunnen til at det har blitt et tema er fordi hun har endret syn på rasen og oppdrettet.

Det er langt ifra alle hunder fra Hege som gjeter, enda mindre avlshunder. Så ikke gidd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg Hege meget godt og det er en kjensgjerning at hun avler hunder på farge, ikke kom med noe annet ræl. At dere som kjøper valp av henne ikke har baller til å innrømme at det er pga morsomme farger de er kjøpt, så er det en sak, men hunder fra my trusted friend har I utgangspunktet blitt avlet på fordi de er gule, røde, brune, blå eller lilla for alt jeg vet.

Det er kun de siste årene hun har hunder som gjeter, det har ikke vært et tema tidligere. Grunnen til at det har blitt et tema er fordi hun har endret syn på rasen og oppdrettet.

Det er langt ifra alle hunder fra Hege som gjeter, enda mindre avlshunder. Så ikke gidd.

Hjelpe meg :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flom og greier rundtomkring - nesten litt glad for å bo i skogen med tett septikktank etter å ha sett klipp av vann som bare fosser ut av en do.. grøss. Ikke ble det flom inni skauen her heller, selv om det har virkelig øspøsregna, noen bekker er blitt litt store og litt mer vått på myrene, men ellers ser det ut til at skogen har tatt av for alt.

Men Strider har fått vondt i ryggen igjen, tåler visst ikke regn han? :( Lurer på om jeg skal be om en skikkelig røntgen-undersøkelse, men da han ble HD-røntgnet måtte han ha trippel dose dop, og ble helt vanvittig dårlig etterpå, har virkelig ikke lyst å dope han. Og massasje og laser gjorde underverk sist, men skulle gjerne visst om det var noe skjelett-tull.. så vanskelig..

Om du får han til å ligge stille så går det helt fint å ta bilde av rygg uten å dope :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hjelpe meg :lol:

Just for the record, så er jeg en av få som faktisk anbefaler Hege sitt oppdrett til potensielle valpekjøpere, men man må være ærlig med hva man har og hvilke intensjoner som ligger bak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er innmari teit å drive å advare om fartskontroller, men det er jo helt på tryne å advare om at det er det rett ved skolen barna dine går på

http://m.db.no/2015/09/02/nyheter/fartskontroll/up/bodo/norge/40929927/

Skjønner ikke hvordor folk ikke ser viktigheten i slike kontroller jeg...

Ja! Det er virkelig noe av det mest talentløse, minst gjennomtenkte jeg har sett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...