Gå til innhold
Hundesonen.no

Deli - spirrevipp pyrre


Kristiin
 Share

Recommended Posts

Hun kan vell få sin egen tråd nå. :) Deli er en spirrevipp av en pyrre. Hun heter på stamtavla; Douce noire petit norvegien, og er logisk nok fra kennel petit norvegien som holder til på Hvaler i Norge.

Rasen heter på fancy: Berger des pyrenees a face rase eller på godt norsk, pyreneisk gjeterhund med korthåret hode.

Hun er født 16 april og er nå 4,5 mnd og begynner virkelig og vise sitt sanne seg. Hun er supersøt, men hun har virkelig duracell batterier, føler energien er evigvarende. Men hun er også lagt fra den mest vimsete valpen, hun har bra kontakt og kan fort tilby atferd, og så moro å se at hun tar ting så fort når hun enda er baby.

Planen er henne er agility og som "bisport" blir det både lydighet og rallylydighet. Delis lille jevngamle kelpievenninne skal trenes i bruks, og prøver å friste oss også, så mulig vi prøver oss på det OG.

For de mer interesserte hadde vell Deli gått som mi long (tror jeg) om hun hadde vært i Frankrike. Og pr dd. er det registrert 37 stykk av rasen i Norge. :)

19 uker og 8,8 kilo tung.

Postet bilde

Vips på ca 1,5 år og Deli på ca 3mnd.

Postet bilde

Begge på 11-12 uker

Postet bilde

Kullbror på besøk! Begge 10 uker

Postet bilde

Deli 10 uker bekjemper rottis på 15 uker :P

Postet bilde

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lille valpen min begynner og bli stor, vill, gal og meget søt. Hun har nå blitt 24 uker gammel og veier 11,4 kilo. Høyden er jeg litt usikker på- men rundt 45cm. Vi trener litt sånn nå og da, og i det

Lille frøken har nå deltatt på 4 valpeshow  Og resultatene er: 4 x BIR 1 x BIG4 1 x BIG3 1 x BIG1 (uplassert i BIS)

Hun er visst grå, men går ikke (trenger ikke?) ikke ann og omreg. Men går visst fint så lenge hun har godkjent farge, som grå også er. Litt biiilder (Ser dere grååå rumpa ) Også g

Posted Images

Guest Christine

Og jeg er fortsatt fascinert over hvor fort den lille, tjukke valpen har vokst seg til å bli høy og slank ! Vips sa det! :P Spennende å se hvor stor hun blir som ferdig utvokst!

Nydelige lille jenten :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt hun er :wub:

Jaa, hun er det :wub:

Åh heldiggris :wub: Har fulgt kullet på Facebook. Min neste hund blir forhåpentligvis en pyrre. Blir gøy å følge henne her :D

Moro om det kommer til flere pyrrer, de er så artige saker :D

Og jeg er fortsatt fascinert over hvor fort den lille, tjukke valpen har vokst seg til å bli høy og slank ! Vips sa det! :P Spennende å se hvor stor hun blir som ferdig utvokst!

Nydelige lille jenten :wub:

Ganske så høy og slank nå ja :P

Så fin hun er :ahappy:

Hva er grunnen til at pelsen hennes er sånn halvlang? Er det noe "langhåret" bak henne? 

På pyrre er det poil long, mi long og face rase (pelslengdene). I hjemlandet får man registrere pelslengde. Altså poil long i face rase kull og omvendt. Som vi har på belgerene, registrere terv i groen kull feks. Så moren til Deli er en face rase født i poil long kull, derfor kan det komme litt forskjellige pelslengder etter henne. Men i Norge er det ikke lov å registrere på kryss av rasene. :) Et kullsøsken av Deli er langhåret i ansiktet, men er og kommer alltid til å være reg. som face rase, i Frankrike hadde hun definitivt blitt registrert som poil long. :)

Fine jenta :D

Nah :D

Så utrolig søt sak ! :wub:

Ja hun er det altså :wub:
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så fin! :)

Helt greit å være litt fin når man er 100% bølle og :lol:

Jeg er forelsket! :wub: Følger jo pyrrene på sonen, pluss at jeg møter dem litt overalt nå og jeg får mer og mer lyst på en selv! For noen søte, små skapninger :wub:

Elsker pelsen til Deli! Det er en fin mellomting. Og de sølvfargede bølgene på ryggen hennes *dør*

:wub:

Ja, de er fine, men såå mye forskjellige pyrrer da gitt! Det er litt kult! :D

Hun har fått en spesiell farge ja, lurer på hvordan hun ender opp til slutt :P Hadde aldri trodd den helsorte pelsdotten jeg henter 8 uker gammel kom til og få en slik farge :D

Postet bilde

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Lille valpen min begynner og bli stor, vill, gal og meget søt.:D Hun har nå blitt 24 uker gammel og veier 11,4 kilo. Høyden er jeg litt usikker på- men rundt 45cm.

Vi trener litt sånn nå og da, og i det siste har det gått i rette fine utgangsstilinger og bliiii-trening. Ellers trener vi agility, hun synes det er steinkult og begynner allerede å "tenne" på det. 

Om 2 uker starter vi på agilitykurs å om 3 uker starter vi konkurranselydighetskurs, gleder meg vilt! 

 

FB_IMG_1443721835574_zps7u0tomhf.jpgFB_IMG_1443721946547_zpsnwdfopog.jpg

Og søskenkjærligheten er stooor mellom disse to små :wub:

FB_IMG_1443722749283_zpsmiixuhbz.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...