Gå til innhold
Hundesonen.no

Deli - spirrevipp pyrre


Kristiin
 Share

Recommended Posts

25 minutter siden, tutle skrev:

Face rase? Poil long? :P 

Face rase= pyreneisk gjeterhund med korthåret hode.

poil long= pyreneisk gjeterhund

to forskjellige raser, men i Frankrike kan de blandes. Her i Norge er ikke det lov.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lille valpen min begynner og bli stor, vill, gal og meget søt. Hun har nå blitt 24 uker gammel og veier 11,4 kilo. Høyden er jeg litt usikker på- men rundt 45cm. Vi trener litt sånn nå og da, og i det

Lille frøken har nå deltatt på 4 valpeshow  Og resultatene er: 4 x BIR 1 x BIG4 1 x BIG3 1 x BIG1 (uplassert i BIS)

Hun er visst grå, men går ikke (trenger ikke?) ikke ann og omreg. Men går visst fint så lenge hun har godkjent farge, som grå også er. Litt biiilder (Ser dere grååå rumpa ) Også g

Posted Images

2 timer siden, tutle skrev:

Face rase? Poil long? :P 

Face rase er Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode. Poil long er vel "vanlig" langhåret.

Gratulerer så mye med fantastisk løp @Kristiin! Dere er flinke! Det blir gøy å se hvor langt dere kommer. Synes dere har kommet utrolig langt bare på dette ene året. :) 

Jeg synes Deli er utrolig vakker. Skikkelig fin farge på henne :heart: Hun ser ut som en skikkelig scruffy, rar, liten sak. Utrolig pen og søt :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lunatic skrev:

Face rase er Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode. Poil long er vel "vanlig" langhåret.

Gratulerer så mye med fantastisk løp @Kristiin! Dere er flinke! Det blir gøy å se hvor langt dere kommer. Synes dere har kommet utrolig langt bare på dette ene året. :) 

Jeg synes Deli er utrolig vakker. Skikkelig fin farge på henne :heart: Hun ser ut som en skikkelig scruffy, rar, liten sak. Utrolig pen og søt :wub: 

For å gjøre det litt enkelt bruker jeg å si korthåret (face rase) og langhåret (poil long). :)

Hun er indeed scruffy :D Søt, grå, longrende krøllhale! :heart:Og kan være fin noen ganger også- men bare noen :P

Vi kom oss forresten frem til 12 pinner i slalåmen for en liten måned siden :D  Nå er neste mål treffsikkerhet til første porten uansett vinkel og fartfart :D

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Litt nye bilder av Deli. Ikke så spesielt mye som har skjedd siden sist :P 

Hun har turet masse, med mange gode hundevenner. Vi har forsåvidt ikke trent så mye, på verken det ene eller det andre. Hun er ikke noe typisk gjeterhund, hun blir fort sliten i kropp og hue - og da er ikke alltid trening den beste kombinasjonen. Vi har gått noen få rallycuper, uoffesiell. På den siste slo hun til og gikk så og si feilfritt igjennom (dog, jeg hadde med synlig belønning i ringen), det var klasse 2 rally. Litt agility har vi gått også, men der er hun veldig av og på, fra og spurte til og trave, fra og tyvstarte til og klistre rumpa i bakken å nekte og starte. Ikke til å bli klok på :lol: 

Vi har også gått en bruks/spor kurs! Og fått bekreftet at jeg fint kan gå spor opp mot kilometer med henne :lol: Og jeg har gått, tja.. 150-200 meter på toppen.. 

Her er iværtfall noen bilder siden sist!

 

Med kullbror, som søsteren alltid plager :lol:

DSC_0930.JPG

 

Fjelltur i sommer

DSC_0892.JPG

Med en av treningskameratene, på tur til stevne!

DSC_0799.JPG

Med @Christine sine på tur i sommer

DSC_0144.JPG

Pyrrebildet fra kurs

DSC_0054.JPG

Agilitykurs i Sverige

DSC_1031-001.JPG

Enda et bildet fra fjelltur

13267892_10154322850637994_1365403642175627556_n.jpg

...å en annen fjelltur

DSC_0019.JPG

..å en annen fjelltur også!

20160615_143824.jpg

Solnedgang :D

DSC_0324.JPG

Litt trening

20160601_180255(0).jpg

Med kelpiekompis

IMG_1349.JPG

Weekendtur til venninne med litt forskjellige hunder :lol:

IMG_0794.JPG

Med kullsøstra som vi traff i sommer

13320844_10207856625028247_11412777631535091_o.jpg

 

Også glemte jeg og nevnte at hun gikk godkjent MH på sølen i sommer med bla. 2 på skudd. I går ble hun også 18 måneder og gammel nok for agilityverden, Der debuterte hun noe uforbredt i klasse 1 hopp. Aldri hoppet så høyt gjennom en hel bane, aldri hoppet lengde eller mur :lol: Jiiz, men vi overlevde!

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2016 at 3:06 PM, MarieR skrev:

Hun er bra fin, den spirrevippen din! :wub:

Takk, hihi, søt er hun :D 

På 17.10.2016 at 3:12 PM, Garp skrev:

Hun er superfin!! ????

:wub: 

På 17.10.2016 at 4:33 PM, Christine skrev:

Fineste, flinkeste "tantebarnet"! Selv om hun ikke liker å dele seng med meg :aww: 

Prøver å utnytte tanten :lol::lol:

På 17.10.2016 at 6:16 PM, Shlush skrev:

Hun er skikkelig fin ? men hun ligner ikke de andre korthår jeg har sett før. Hun er mer rufsete! Skikkelig kul faktisk ??

 

Veldig fasinert over rasen. Men usikker på om den passer meg ??

 

Vil gjerne se flere videoer!

Nei, de er jo litt forskjellige, men hun er kanskje ikke helt slik som "alle andre pyrrer" i kropp, men likevel bryter hun ikke noe rasestandard (..som er omtrent på 3 linjer, med stor bredde :lol:

Litt vanskelig og si om pyrre passer folk, de blir så forskjellige, litt som og kjøpe en blandingshund. Men at de er små spretne, med mye futt og fart er de fleste. Hun har feks en (working) kelpie, som er hennes definitivt beste venn, de er veldig like når de er sammen å ut og raser. Mens kelpien er bedre på trening, min kan også være det, hun har det, men det vil liksom ikke alltid frem. 

Tenkte og laste opp flere videoer, men jeg og youtube-brukeren min er ikke så gode venner akkurat nå, men det kommer :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Litt pyrrebilder, og noen videoer fra trening :D

Happy-Deli med kelpiekompis :ahappy:

received_10154070031482694.jpeg

Etter skitrening, med borderkompis og Milla 

20161215_224301.jpg

..Lært seg å sitt bamse å gitt :D

20161208_214954.jpg

..En av de faste turkompisene 

20161124_125045.jpg

..med lita tervvenninne 

20161109_123321.jpg

..og terven, Tesla med'n Kalle! :D

20161123_140257.jpg

og et siste da :P

20161023_142905.jpg

....og tøtta har visst litt venner :lol:

Også litt filmer fra trening:

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Så fin og flink hun har blitt :wub:

Har dere fått hundehall? :ahappy:

Takk :ahappy: Lydighetsklippene er fra snefugl gård, den tror jeg har blitt brukt til lydighetstreninger ganske lenge, så vidt jeg vet. Klippene med agility er fra den helt nye agilityhallen i Trondheim derimot :D Ingen av hallene er spesielt store, så man får ikke så mye fart i beina, men det tar vi fint igjen i ridehus! Elsker og både trene lydighet OG agility inne i fin temperatur :heart:

42 minutter siden, Christine skrev:

Flinke Deli :ahappy:

Og jeg fatter ikke hvorfor snømannen mangler en arm.. *host* 

Hihi :D

Snømannen hadd vell bare en arm?:whistle:

Ser litt ut som:

Deli: Tesla hva har du gjort!?

Tesla: Ikke gjortno jeg vell, poser bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kristiin skrev:

Takk :ahappy: Lydighetsklippene er fra snefugl gård, den tror jeg har blitt brukt til lydighetstreninger ganske lenge, så vidt jeg vet. Klippene med agility er fra den helt nye agilityhallen i Trondheim derimot :D Ingen av hallene er spesielt store, så man får ikke så mye fart i beina, men det tar vi fint igjen i ridehus! Elsker og både trene lydighet OG agility inne i fin temperatur :heart:

Hihi :D

Snømannen hadd vell bare en arm?:whistle:

Ser litt ut som:

Deli: Tesla hva har du gjort!?

Tesla: Ikke gjortno jeg vell, poser bare. 

Litt misunnelig på den nye hallen kjenner jeg..! Nå har dere opplyst, fin hall, så nå kreves det mye filmer fremover :ahappy:

Vi har drivhus, hvor det skal være 10 grader, men vannet i vannflaskene fryser :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2016 at 10:34 AM, Nathalie98 skrev:

Litt misunnelig på den nye hallen kjenner jeg..! Nå har dere opplyst, fin hall, så nå kreves det mye filmer fremover :ahappy:

Vi har drivhus, hvor det skal være 10 grader, men vannet i vannflaskene fryser :lol: 

Hihi :D

Har dere ikke noe hall? *følte Trondheim var eneste plassen som ikke hadde* :lol:

 

14 timer siden, MarieR skrev:

Fine Deli :D Syns du hun fungerer bedre nå ifht intensitet, fart og utholdenhet i treningen? :) Ser jo bra ut på filmene i alle fall!

Agility er så gøy, skulle ønske det var enklere å få trent uten bil...for den hallen ligger jo strengt talt ikke i Trondheim :P 

Ja, hun blir bedre. Fikk tips om å notere treningene, hvordan hun var. For å se totalt om flere er bedre, om det blir bedre ect. 

Jeg har notert oppi hodet mitt :D Hun har begynt og få flere bra enn dårligere treninger nå, og det er deilig! Om det blir en dårlig, bruker jeg som regel å ikke la henne få trene (tar ut Milla istedet). 

Jeg tror fremdeles fart og intensitet har mer potensiale. Hun er ikke så fryktelig utholden, men det må bare jeg skjerpe meg på, ikke dra ut øktene :P

(med dårlige mener jeg altså at hun ikke er interessert/går sin vei/småtraver agility - gode, det motsatte). 

Skyss til hall kan jo alltids la seg fikse! :D

7 timer siden, WelshenNemi skrev:

Kjempefine bilder og nydelig hund:wub:

Tusen takk :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kristiin skrev:

Ja, hun blir bedre. Fikk tips om å notere treningene, hvordan hun var. For å se totalt om flere er bedre, om det blir bedre ect. 

Jeg har notert oppi hodet mitt :D Hun har begynt og få flere bra enn dårligere treninger nå, og det er deilig! Om det blir en dårlig, bruker jeg som regel å ikke la henne få trene (tar ut Milla istedet). 

Jeg tror fremdeles fart og intensitet har mer potensiale. Hun er ikke så fryktelig utholden, men det må bare jeg skjerpe meg på, ikke dra ut øktene :P

(med dårlige mener jeg altså at hun ikke er interessert/går sin vei/småtraver agility - gode, det motsatte). 

 

Så bra du ser bedring! :) Og å ta ut Milla istedenfor når Deli slacker høres ut som en veldig god taktikk syns jeg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kristiin skrev:

Hihi :D

Har dere ikke noe hall? *følte Trondheim var eneste plassen som ikke hadde* :lol:

Neida, vi har drivhus på vinteren og ute resten av året :P Er en annen klubb her nede som har hall da, men den er ikke så stor og ligger litt langt unna :lol: Ingen ren hundehall som man kan leie litt eller som ikke er tilknyttet en klubb... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MarieR skrev:

Så bra du ser bedring! :) Og å ta ut Milla istedenfor når Deli slacker høres ut som en veldig god taktikk syns jeg! :) 

Ja, det absolutt beste er å la Deli se på trening med Milla :P Men det lar seg ikke gjør hele tiden.. Hun blir helt spinne gal av det, sist bindte jeg henne i en stolpe. Da holdte hun på å kvele seg selv med å stå på bakføttene å hoppe.. Hun harka i flere dager etterpå :lol:

 

2 timer siden, Nathalie98 skrev:

Neida, vi har drivhus på vinteren og ute resten av året :P Er en annen klubb her nede som har hall da, men den er ikke så stor og ligger litt langt unna :lol: Ingen ren hundehall som man kan leie litt eller som ikke er tilknyttet en klubb... 

 

Denne hallen ligger jo teknisk sett ikke i byen den eller :lol: Men kjøringen er verde! 

Ville prøvd den andre hallen om jeg var deg :D. Jeg er forsåvidt glad bare jeg slapp unna ridesanda.. (som klistrer seg i pels)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kristiin skrev:

 

Denne hallen ligger jo teknisk sett ikke i byen den eller :lol: Men kjøringen er verde! 

Ville prøvd den andre hallen om jeg var deg :D. Jeg er forsåvidt glad bare jeg slapp unna ridesanda.. (som klistrer seg i pels)

Hvor er den da? :D 

Jeg meldte meg akkurat ut av den klubben som har den hallen, siden jeg bare trener i en annen klubb :P Men jeg overlever egentlig, for vi har en litt varmere vinter enn dere :lol: 
Får se hva jeg gjør neste år, hvis vi trener agility igjen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...