Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye jodlere på vei!


Yodel
 Share

Recommended Posts

Vi har i år planlagt to kull (og to skal IKKE bli tre!)
Det ene er mellom Benedictes Pim og Rufuss, og har egen tråd her. Dette kullet skal bo hos Benedicte hele perioden :)

Vi skal derfor kun ha ett kull hjemme hos oss i år (oh, the glory!). Dette kullet har jeg planlagt i snart 8 år, og det på tross av at Jubel bare er to selv, og er superspent!

Siden jeg er lat kopierer jeg bare det jeg har skrevet på hjemmesiden:

We are super-excitied to announce this winters breedingplans, which has been planned since we first imported Sunnys semen 8 years ago. The plan was always to save the last doze to something from his own lines, yet not too close. A bitch with many of his qualities. Now the time has come. Jubel is of Afrikenji heritage from both sides, but still not too close. She is an amazing bitch. Super sweet to all humans, loves kids, and does not have big issues with strange dogs. She has done very well in the ring. Even though she is still young she has proved herself in the ring with counting CACIBS and CACs from both Norway, Sweden and Finland. So if all goes as planned, she will be a CIB (INT) NORD SE NO FIN Ch if / when she gets her crowning CAC and CACIB after the right age. She has got several albreed BIS as a puppy and junior, as well as a speciality BOS puppy. Sunnys merits speaks for itself, as he is one of Australias top winning Basenjis of all time, also including several Allbreed and Speciality BIS´s. They are both DNA Fanconi and PRA-BJ-1 CLEARs.
They are both super elegant, gazelle like basenjis with a gorgeous clean gait.
Sunny is also tested clear on eyes, hips and thyroids. Jubels hips and eyes will be done shortly. So much looking forward to this dream combo. Red/ white and tricolor puppies expected.

sunny_jubel-1_zpseilpu2v4.jpg

Begge er: Hd fri, øyelyst helt fri, fanconi fri, PRA BJ-1 fri.

Jubel fikk løpetid MYE tidligere enn ventet (tidligste jeg noen gang har hatt) sist søndag!
Med my luck tipper jeg hun er klar for inseminering neste søndag. For det første skal vi da til EDS, og for det andre koster det vesentlig mer i helgene med inseminering. Og som basenjien hun er antar jeg planene er klare :P

Jeg har is i magen (med mindre jeg ser tydelige tegn på at jeg ikke kan ha det) og tar første blodprtøve på onsdag - dag 11 i løpetiden.

Dette blir da et Q- kull (!) -navneforslag mottas med takk.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beklager mangelfull oppdateringer- skylder på store dataproblemer, men de som følger meg på FB har blitt oppdatert Valpene kom i dag tidlig, da 60 (62 etter eggløsning) 2 tric jenter 1 rød j

Jubel passer på at frøene får gode muligheter til å vokse:

Progesteronnivå på 48 og inseminering i kveld! Det gir en due-date til...fredag 6. november om man regner 61 dager (som man skal når man inseminerer, siden de inseminerer to dager etter eggløsning)

Siden pappa har knight i navnet og mamma har love, så må Queen Of My Heart være det perfekte navnet for en tispevalp? :D

EDIT: Andre forslag
Queerest Of Them All (Ref til f.eks drag queens? masse kjærlighet der i tillegg til tittelen)
Question Of Love/Heart/Heartbreak
Quickest In Battle
Quench My Thirst/Quenched in Tears
Quit The Throne
Quote The King
Quest From The Prince

EDIT2: mulighet for å legge inn bug her og der også om man føler for det. f.eks Quickest (Lady/Love)bug in battle.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, flere basenjier. :wub:

Questionable er det første som slår meg. Questing/quest er vel kanskje også ganske passende på eventyrlystne basenjier. Queen, quick, quiet.

Q er en utrolig vanskelig bokstav!

Quest noteres! :)

Dette var jo ikke et fristende kull i det hele tatt :aww:

Tar du innbytte eller? :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

*fnis* nooope, holder meg til basenji :P

Ojojoj, dette kullet ser sinnsykt spennende ut! Masse lykke til :wub: er vel ikke julestemning hos dere uten småjodlere i hus :lol:

"Basenji time is puppy time in most basenji houses" er set et dikt som heater. Stemmer her i huset ja <3

Siden pappa har knight i navnet og mamma har love, så må Queen Of My Heart være det perfekte navnet for en tispevalp? :D

EDIT: Andre forslag

Queerest Of Them All (Ref til f.eks drag queens? masse kjærlighet der i tillegg til tittelen)

Question Of Love/Heart/Heartbreak

Quickest In Battle

Quench My Thirst/Quenched in Tears

Quit The Throne

Quote The King

Quest From The Prince

EDIT2: mulighet for å legge inn bug her og der også om man føler for det. f.eks Quickest (Lady/Love)bug in battle.

Queen Of My Heart var fint! Quote the King også.. Quest of the knight kanskje? Da er vi jo halvveis til et kongelig tema :P

Siden Jubel er en Bug - etter en Bug må jeg nesten ha med en Bug her også (tispevalpen som beholdes fra denne linjen får et bug-navn) Bug -navn som starter på Q? Anyone?

Fra før av har vi Jitterbug, Lovebug og Pretty Wildbug.

The quick and the dead :P

... :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet bug navn på q for harde livet, men eneste jeg fant var sånne latinske greier dessverre. :/ Men er jo mulig å gjøre slik som dere har gjort med Pretty Wildbug. Eventuelt så kan kanskje queen bee fungere?

Quirky Bed Bug f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet bug navn på q for harde livet, men eneste jeg fant var sånne latinske greier dessverre. :/ Men er jo mulig å gjøre slik som dere har gjort med Pretty Wildbug. Eventuelt så kan kanskje queen bee fungere?

Quirky Bed Bug f.eks?

Quirky Bedbug kan funke! Ikke akkuratt royalt (om man skulle gå for et slikt tema OGSÅ)

Men både Q, tema OG en bug inni der blir kanskje litt mye av det gode :P

Queen Bee kunne jo ha gått, sånn egentlig, men mangler liksom bugén i navnet da. Selvom det ER en bug.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quirky Bedbug kan funke! Ikke akkuratt royalt (om man skulle gå for et slikt tema OGSÅ)

Men både Q, tema OG en bug inni der blir kanskje litt mye av det gode :P

Queen Bee kunne jo ha gått, sånn egentlig, men mangler liksom bugén i navnet da. Selvom det ER en bug.

Queen Beebug da? Eller bare Queen Bug?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må alle valpene selges lenge før de blir født altså, for dyh det blir farlig fristende. Men tenker på lange vintre, snø og minusgrader, en liten bedbugqueen vil ikke trives her oppe. :aww:

Vi har MANGE på liste. Mange oppdrettere i utlandet er interessert, men det er meget begrenset hvor mange (og til hvem!) jeg sender ut av landet. Vi har nå uansett "førstevalg" selv, vi avler først og fremst for oss selv, men synes jo det er en ekstra bonus å kunne gi andre det de ønsker også.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har MANGE på liste. Mange oppdrettere i utlandet er interessert, men det er meget begrenset hvor mange (og til hvem!) jeg sender ut av landet. Vi har nå uansett "førstevalg" selv, vi avler først og fremst for oss selv, men synes jo det er en ekstra bonus å kunne gi andre det de ønsker også.

Merker du noen forskjell på henvendelser etter valpefilmen ble så populær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker du noen forskjell på henvendelser etter valpefilmen ble så populær?

Mnja, har jo fått noen henvendelser, men som regel er dette folk som er ute etter en ny basenji som familiemedlem, og da synes jeg ikke det er noe behov for å importere. De fleste har jeg derfor heller hjulpet til å finne gode oppdrettere i sitt hjemland/ nærområde :)

De valpene jeg selger som familiehunder liker jeg å ha i nærheten, da er det mye enklere å følge opp / møte og prate med eierne personlig.

De oppdrettere / utsillere som er interessert er interessert på bakgrunn av linjer / foreldredyr, og ikke på grunn av filmen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...