Gå til innhold
Hundesonen.no

Canon EF 70-200mm f/4L USM


HHC
 Share

Recommended Posts

Hallo - en fotoretard spør om hjelp :P

Har et EOS 500D som jeg har hatt siden det kom på markedet. Tar hundebilder på hobbybasis (dvs på tur, utstilling etc). og har de siste årene brukte en sigma 18-200 linse som har fungert helt ok til mitt bruk. Men kikker nå litt på canon EF 70-200mm f/4L USM. Noen som kan si noe om den ift mitt bruk? Utover generelt er jeg interessert i gode løpebilder, og gjerne litt ok bilder inne i haller.

Skjønner nada av spesifikasjoner etc. så spørsmål tilbake må stilles på idiot nivå :D Men jeg takker for all hjelp :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det objektivet. Liker det svært godt. Men med en cropfaktor på 1.6 som kamerahuset har synes jeg 70 an bli litt mye brennvidde på trange utstillinger. Det er ikke det beste objektivet inne i haller pga lysstyrken. men det er et veldig godt og allsidig objektiv.
Jeg sikler på 24-135 mm f/4 L til ca samme bruk som du skisserer, fortsatt ikke godt innendørs, men mer annvennlig all round objektiv synes jeg, med tanke på brennviddene. Alternativt for meg ville vært 24-70 f/2.8 II (det vil jeg aller helst ha) men der er prisen et hinder siden det koster ca 17.000

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt et lavere blendertall om du skal ta inni haller :) Men da går prisen opp også :)

Jeg har det objektivet. Liker det svært godt. Men med en cropfaktor på 1.6 som kamerahuset har synes jeg 70 an bli litt mye brennvidde på trange utstillinger. Det er ikke det beste objektivet inne i haller pga lysstyrken. men det er et veldig godt og allsidig objektiv.

Jeg sikler på 24-135 mm f/4 L til ca samme bruk som du skisserer, fortsatt ikke godt innendørs, men mer annvennlig all round objektiv synes jeg, med tanke på brennviddene. Alternativt for meg ville vært 24-70 f/2.8 II (det vil jeg aller helst ha) men der er prisen et hinder siden det koster ca 17.000

Takk for gode svar begge to :)

Innendørs er ingen prioritet, bare stort pluss :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

av 70-200 L objektivet ja, helt klart. Det er jo fysisk mye større også. Av de to jeg nevnte er ikke forskjellen så stor 670g vs 805g

det er jo verdt å nevne, jeg valgte jo f4 fordi jeg ikke ville ORKET å bære det en hel dag og ta bilder.

Har flere andre linser men den linsa er gull verdt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...