Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpehalsbånd til katt?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Dere som har hatt kull, hvor sikre er valpehalsbånd? Åpner de seg om en valp setter seg fast el.? Kom tilfeldigvis over trixie sine og tenkte det kunne være greie halbånd til ene katten min som stadig vekk mister halsbåndene sine. http://www.dyrebilen.no/produkt/32348733/valpehalsband-pakke
Bruker hovedsaklig halsbånd på dem for at ingen skal plukke dem opp og tro de er hjemløse. Alle 3 er chippet og kastrerte, og har kun gått ute siste 2 ukene. (Derav mye misting av halsbånd, de sniker rundt og gjør seg kjent i terrenget rundt huset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til før de løser seg ut så jeg ville ikke brukt de. Måtte bruke makt for å få opp de jeg har i butikken her, og aldri om jeg hadde satt det på pus.

Hadde sjekka ebay.

Isj, nei da er det uaktuelt. Må være enkle klips, aller helst safety klips. Får kikke på ebay isteden da ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er særdeles skeptiske til strikk halsbånd. Hadde en nær døden opplevelse med en av mine gamle katter med et slikt. For dårlig lås på halsbåndet, katta klødde seg og klarte dermed å stramme halsbåndet og omtrent kvele seg selv. Det satt så stramt at vi måtte klippe det opp for å få det av. Takker det som takkes kan for at hun kom seg hjem og "ba om hjelp" istedenfor å gå å hjemme seg.

Jeg sjekker forøvrig låsen i ny og ne på de nåværende med sikkerhetsklips, blir den for hard så hiver jeg halsbåndet heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på å teste de du kjøper på ebay. Jeg kjøpte masse kattehalsbånd med sikkerhetslås på ebay til en billig penge. Heldigvis sjekker jeg alltid låsene flere ganger før jeg setter de på pusen, og de jeg kjøpte på ebay løsnet ikke når jeg testa de.

Jeg pleier å bestille halsbånd på animail.no. har funnet med sikkerhetslås til 39 kr der. Jeg hadde ei katt som mista minst to halsbånd i uka, så har kjøpt ganske mange. Strikk ville jeg holdt meg langt unna, huff, livsfarlige greier.

Valpehalsbåndene ville jeg og holdt meg unna. Kun kattehalsbånd med sikkerhetsklips. Jeg klipper alltid av bjella på de, slik at hun faktisk har sjans til å fange mus lydløst.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...