Gå til innhold
Hundesonen.no

Pim sitt andre kull


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Ved neste løpetid (forventet i slutten av september til midten av november en gang) skal Pim parres med Rufuss fra Lithauen, og dette blir hennes andre og siste kull. Hannhunden er brukt to ganger tidligere i Europa, og har gitt veldig bra valper så langt.

11143596_10153532734851303_9919391792452

Begge foreldrene har veldig godt gemytt og elsker andre hunder. Pim er HD fri, øyelyst fri, PRA fri og fanconi bærer.

Rufuss er HD/AA fri, øyelyst fri (2014), PRA fri og fanconi fri.

Pim har et kull fra før som blir 2 år gamle i januar. Det er et kull som jeg er veldig fornøyd med, og de har vokst opp til å bli trivelige og flotte valper. En hannhund bor i Canada, tispen bor foreløpig i USA og en annen hannhund bor i Danmark. De to andre hannene i kullet er bosatt i Oslo-området, så jeg er heldig og får følge de ganske nært. Kun to av valpene er stilt i voksen alder, hvorav Barney har flere CK og res.cert, og Pendo og flere norske cert, i tillegg til cert og cacib i Danmark.

Vi gleder oss VELDIG til å fylle huset med basenjivalper igjen, og krysser fingrene littebittegranne for at Pim gir oss flere tisper henne gangen :lol:

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og der kom det en joker! En jente! Er ganske sikker på at hun er ferdig nå  3 gutter + 3 jenter altså. Det er så perfekt som jeg kunne ha ønsket det! 

Tusen takk for gratulasjoner! Vi er helt utslitte her, både hund og mennesker, så vi går og legger oss  Prøvde å ta et bilde av alle samlet, men Pim klarte å skjule halvparten av de

Turen til Riga førte til to (av to) vellykkede parringer med 15-20 minutter heng Valpene ventes som forsinkede julegaver den 26. desember!

Posted Images

*sukk* faller mer og mer for basenjien jeg...Venninna mi har ei basenjitispe som er bestevennen til mine to. Hun er bare elsk ^^

Er det mye samkjønnsaggresjon på de? Venninna mi sin tispe har ikke det, hun har dog ganske heftig ressursforsvar ovenfor andre hunder da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎08‎.‎2015 at 11:22 AM, Sprettballen skrev:

*sukk* faller mer og mer for basenjien jeg...Venninna mi har ei basenjitispe som er bestevennen til mine to. Hun er bare elsk ^^

Er det mye samkjønnsaggresjon på de? Venninna mi sin tispe har ikke det, hun har dog ganske heftig ressursforsvar ovenfor andre hunder da.

Ja, det er en del samkjønnsaggresjon på rasen, spesielt ovenfor andre basenjier. Det er en av egenskapene jeg setter høyest hos Pim; hun er veldig glad i andre hunder uansett kjønn og rase, og det samme gjelder Rufuss.

Jeg er ikke kjent med at basenjiene sliter med ressursforsvar, og det er heller ikke noe Pim har. Det skal sies at min australian shepherd har mye ressursforsvar og ofte prøver å stjele mat fra de andre hundene, noe som gjør at Pim knurrer når Tia kommer bort til hennes tyggebein. Dette er nødvendig for at Tia ikke skal rive tyggebeina til Pim rett ut av munnen hennes :P Dette gjelder kun ovenfor Tia, og jeg ser på det som en helt naturlig reaksjon fra Pim sin side. Når det kommer til andre hunder så deler hun gjerne mat, og Cita (vår labrador) kan gå og ta av Pim sin mat som hun selv vil.

Ellers er Tia og Pim veldig gode venner, selv om Pim kan være "litt" slitsom :D

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en del samkjønnsaggresjon på rasen, spesielt ovenfor andre basenjier. Det er en av egenskapene jeg setter høyest hos Pim; hun er veldig glad i andre hunder uansett kjønn og rase, og det samme gjelder Rufuss.

Jeg er ikke kjent med at basenjiene sliter med ressursforsvar

Det kan jo gå på individ, jeg er ikke spesielt godt kjent med rasen, bare truffet etpar og kjenner bare en godt. Det er litt frustrerende, for vi kan ikke passe hverandres hunder. Hun angrep schäferen min fordi hun gikk bort til sofaen når basenjien hadde lagt seg på fanget til samboern min. På gulvet gikk det fint, men med en gang basenjien var i sofaen eller nær et menneske, så angrep hun. Da hadde disse to vært på tur maaaange ganger, null problem. Hun blir også sint om eier har godbiter og andre hunder kommer bort. Hun tåler det fra mine nå da, men ikke fremmede. Nå har hun ikke bodd hos denne eieren hele livet, hun er omplassering, så det kan ha noe med oppvekst eller at akkurat hun er ekstra disponert for ressursforsvar uten at det trenger å ha noe med rasen generelt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo gå på individ, jeg er ikke spesielt godt kjent med rasen, bare truffet etpar og kjenner bare en godt. Det er litt frustrerende, for vi kan ikke passe hverandres hunder. Hun angrep schäferen min fordi hun gikk bort til sofaen når basenjien hadde lagt seg på fanget til samboern min. På gulvet gikk det fint, men med en gang basenjien var i sofaen eller nær et menneske, så angrep hun. Da hadde disse to vært på tur maaaange ganger, null problem. Hun blir også sint om eier har godbiter og andre hunder kommer bort. Hun tåler det fra mine nå da, men ikke fremmede. Nå har hun ikke bodd hos denne eieren hele livet, hun er omplassering, så det kan ha noe med oppvekst eller at akkurat hun er ekstra disponert for ressursforsvar uten at det trenger å ha noe med rasen generelt å gjøre.

Jeg har hørt om noen få basenjier som knurrer på hunder som kommer bort når de f.eks ligger i sofaen, men jeg tror det heller er unntakene. Pim deler meg gjerne :thumbsup: Om det kommer andre hunder bort, så er hun mer opptatt av å invitere til lek enn noe annet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎08‎.‎2015 at 0:17 PM, Benedicte skrev:
Ellers er Tia og Pim veldig gode venner, selv om Pim kan være "litt" slitsom :D

 

Hahahahaahahah, stakkars Tia :lol: , for en irriterende lillesøster hun har!!

---

Lykke til med kullet, blir spennende å følge med!!! :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...