Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøkkenleverandør


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Noen som har en kjøkkenleverandør å anbefale? Huseby er en ganske aktuell men vil sjekke ut andre også. Ikea er uaktuelt, pris er ikke veldig viktig (men nevn gjerne hva prisen ble) , kvalitet, utseende og kundeservice er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Sigdal, er ikke fornøyd med kvaliteten.

Der er vi uenige, for vårt Sigdal-kjøkken står enda som gull uten slitasje eller andre skavanker på 9(?)år :)

Ei venninne av oss fikk nettopp installert et Huseby-kjøkken. De var meget fornøyd med utvalg og det ferdige produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vi uenige, for vårt Sigdal-kjøkken står enda som gull uten slitasje eller andre skavanker på 9(?)år :)

Ei venninne av oss fikk nettopp installert et Huseby-kjøkken. De var meget fornøyd med utvalg og det ferdige produktet.

Kan være kvaliteten har endret seg siden dere kjøpte? Mitt er tre år gammelt og er ikke spesielt pent lenger. Spesielt benkeplaten har tålt lite. Og eg er definitivt ingen kokk, så det brukes ikke så altfor mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Noen som har erfaring med Svane? Har booka møte med Huseby og Svane om to uker ihvertfall.

Har sjekka ut litt de andre men er så vanskelig å finne riktig leverandør. Spesielt når samboeren har i hodet hvordan han vil ha det og han egentlig hadde bestemt seg for Huseby. Men han var enig i at det er lurt å sjekke andre også.

Vi skal ikke ha sånn kjøkken i tre, det synes han er kjedelig. :P Skal ha granitt benkeplater, mest sannsynlig svart og hvit på skuffer og skap og ganske mye fancy greier. Tenkte å bruke mellom 150.000 og 200.000, Uten montering det ordner vi selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Noen som har erfaring med Svane? Har booka møte med Huseby og Svane om to uker ihvertfall.

Har sjekka ut litt de andre men er så vanskelig å finne riktig leverandør. Spesielt når samboeren har i hodet hvordan han vil ha det og han egentlig hadde bestemt seg for Huseby. Men han var enig i at det er lurt å sjekke andre også.

Vi skal ikke ha sånn kjøkken i tre, det synes han er kjedelig. :P Skal ha granitt benkeplater, mest sannsynlig svart og hvit på skuffer og skap og ganske mye fancy greier. Tenkte å bruke mellom 150.000 og 200.000, Uten montering det ordner vi selv.

Pappa og kona har Svane kjøkken. Det er råkekkert! De er veldig fornøyde og har ikke noe å utsette på noe i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTH har vel stort sett alltid upåklagelig kvalitet på sine kjøkken i alle fall. Min far installerte et fra HTH for tre år siden, og det virker innmari solid og moderne. Digge skuffer f.eks!

Selv har vi kjøkken fra KVIK. Fint er det, men det oser ikke kvalitet, selv om benkeplata er skikkelig fin og holder godt. Det er for øvrig en kompositt benkeplate vi har. Kjøkkenet for øvrig er veldig fint, men kunne gjerne fremstått som mer "luksus" spør du meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det noen flere som har erfaring med kjøkken fra KVIK? Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe fra HTH, men så fant jeg akkurat den typen front jeg vil ha hos KVIK.. Av det jeg har klart å google meg til er kjøkkenene fra KVIK vanskelige å sette opp (ingen god bruksanvisning) og litt dyrere enn HTH. Kvaliteten virker å være tilnærmet lik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt om Kvik er at det er samme kjøkken som på IKEA, bare vanskeligere å sette opp..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det tror jeg stemmer på en prikk! :lol: (Men IKEA har ikke riktige fronter..)

Jeg har KVIK, og er fornøyd med det :) Men kjøpte det i leilighet, så vet ikke hvordan det er å sette opp.

Hvilke fronter har dere? Gammelt? I og med at du nevnte det ikke oste kvalitet.. Det er jo et ganske dårlig tegn. Håper deres er et lite unntak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig formulert over her fra meg. Det ER kvalitet altså. Men vårt er snart 8 år gammelt. Folk tror ennå det er nytt. Vi har hvite høyglans fronter med store skuffer uten håndtak. Greia er vel egentlig mest at det ikke er et heltre-kjøkken, og at det føles "lett". Men det ser veldig pent ut benkeplata eeeelsker jeg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Noen som har noen input på hvilke farge vi bør ha på veggene? Kommer til å ha lys grå fliser på gulvet  (de er litt mer grå enn bildet, lyset juger lit på fargen ) . Benkeplaten er granitt (steel grey, nesten sort)  og kjøkkenet er eggehvitt (den er ikke gulaktig som det ser ut som.  Det er åpen løsning til stuen rett etter terassedøren. Spiseplassen blir da mellom åpningen og døren til gangen, der er det også mur pga peis i stuen)  

received_10153663586386411.jpeg

Screenshot_2015-11-10-16-37-39.jpg

Screenshot_2015-11-10-16-38-00.jpg

Screenshot_2015-11-10-16-38-22.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en slik gråblå farge typ kveldshimmel eller skyggeblå fra Jotun? Veldig pene farger som jeg tror hadde passet bra. Og det kan jo males om når man blir lei. 

Ellers er jeg veldig glad i hvite fasettfliser jeg da. :) 

På mitt kjøkken har jeg en gråbeige farge jeg er veldig fornøyd med, men husker ikke hva den heter - tror den heter lys hamp! Den er grå i noen typer lys og mer beige i andre typer lys. Knallfin farge fra butinox. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2015, 18.03.21, Maria skrev:

Hva med en slik gråblå farge typ kveldshimmel eller skyggeblå fra Jotun? Veldig pene farger som jeg tror hadde passet bra. Og det kan jo males om når man blir lei. 

Ellers er jeg veldig glad i hvite fasettfliser jeg da. :) 

På mitt kjøkken har jeg en gråbeige farge jeg er veldig fornøyd med, men husker ikke hva den heter - tror den heter lys hamp! Den er grå i noen typer lys og mer beige i andre typer lys. Knallfin farge fra butinox. 

Fargen var fin den.  Litt usikker på om vi skal male alle veggene, eller ha hvitt der kjøkkenet er og en annen farge på "spiseveggen" .   Er så vanskelig å se for seg, vil helst ikke male ved kjøkkenet igjen med det første, er ganske så dritt lei oppussing ogsånt :P   

Fasettfliser synes jeg ikke er så fint, vi skal mest sannsynlig ha glassplate mellom skaper og benkeplate. Men det tar vi etterhvert. 

Er så vanskelig, synes det er umulig å se for meg, spesielt når kjøkkenet er helt ribba :P  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...