Gå til innhold
Hundesonen.no

noen som har prøvd eller hørt om Susan Garrett recallers onlinekurs?


Bumblebee
 Share

Recommended Posts

Jeg vurderer å melde meg på recallers med Susan Garrett som er et års onlinekurs der du får treningsvideoer med "leker " du kan følge som jobber med fokus, innkalling og impulskontroll.

kan lese mer her

hunden min sliter med at han er overfokusert på andre hunder og mister fokus om vi er i parken og en annen hund går forbi. Han har en god innkalling om vi går tur og det ikke er noen hunder i nærheten, men om han tror jeg roper fordi det kommer noen ser han seg rundt før han kommer. Om det kommer en hund eller en person må jeg se den først. Jeg kan ikke rope han til meg, men jeg kan si sitt og bli og om jeg er über rolig kan jeg gå hente ham og sette på ham båndet. Det gjør at vi går tur 5 om morgenen for å ikke treffe noen. Det er slitsom i lengden, så jeg vil veldig gjerne få orden på dette.

Jeg kom over Susan Garrett sitt kurs, og ble gratis gjestemedlem som de åpnet for i sommer. Det har jeg fått 4 videoer med leker som skal være med å bygge grunnmuren for å få en god innkalling. Det er i alt 40 videoer som man jobber seg systematisk gjennom. Har lett på nettet og det er mange gode tilbakemeldinger, fra personer som har fått hjelpe av kurset. Det som gjør meg usikker er at det er veldig dyrt (og eg egentlig ikke har råd) og jeg er usikker på om jeg og hunden min egentlig er på et litt høyere nivå enn de innledende videoene viser. Det er selvsagt alltid lurt å begynne på begynnelsen, og noe må jeg ha gjort "feil" siden han er såpass fokusert på andre hunder og med fokus/impuskontroll.

Jeg er usikker på om jeg ble blendet av det amerikanske salgspitchet eller om dette faktisk kan være løsningen jeg har lett etter for at jeg og hunden min kan bli et enda bedre team.

Noen som har hørt om Susan Garrett eller har prøvd enten gjestekontoen eller hele kurset? Evt forslag til andre ting jeg kan prøve isteden som ikke koster så mye?

Vi trener med den lokale hundeklubben, og det går supert på treningsbanen, men utenom treningsbanen får jeg problemer med fokuset og det at han stort sett blir stående å se på hunder istendfor å komme når jeg roper på ham. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjest på de fire første lekene hun har. Mye nyttig og jeg skal definitivt bruke en del av det jeg fikk med meg derifra når jeg trener valpen, men jeg synes Recallers kurset er for dyrt... Men jeg tror ikke at det er å kaste bort pengene sine altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjest på de fire første lekene hun har. Mye nyttig og jeg skal definitivt bruke en del av det jeg fikk med meg derifra når jeg trener valpen, men jeg synes Recallers kurset er for dyrt... Men jeg tror ikke at det er å kaste bort pengene sine altså.

Ja, det er prisen som gjør at jeg tviler. Har egentlig ikke råd, men om det er så bra som alle sier så er det kanskje verdt det. Om det løser fokus og innkallingsproblemene våre, og jeg kan begynne å gå tur kl 8 istedenfor 5, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det var verdt det. Delvis fordi så mange av lekene gikk ut på at man hadde folk som kunne hjelpe til med trening støtt og stadig (+ ting som at man hadde veldig god plass å leke på, gjerne også hage, og kanskje noen fremmede hus man kunne la hunden gå løs som en del av en lek osv...)

At du trenger et bur, og gjerne ha brukt "crate games" før kunne de også ha nevnt før kurset startet.

Ville heller brukt pengene på proff hjelp/kurs i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser bloggen, har lest et par av bøkene hennes, og gått kurs med Fanny Gott som har fått en del fra Susan Garret (gått kurs hos henne og bruker mye av det selv). Jeg liker mye av det hun gjør, men har ikke sett spesielt på recallers-kurset, da jeg foretrekker mer "hands-on" instruksjon.

Hun har blogget mye om recallerskurset i det siste, og vist videoer. Du kan jo se gjennom det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det var verdt det. Delvis fordi så mange av lekene gikk ut på at man hadde folk som kunne hjelpe til med trening støtt og stadig (+ ting som at man hadde veldig god plass å leke på, gjerne også hage, og kanskje noen fremmede hus man kunne la hunden gå løs som en del av en lek osv...)

At du trenger et bur, og gjerne ha brukt "crate games" før kunne de også ha nevnt før kurset startet.

Ville heller brukt pengene på proff hjelp/kurs i virkeligheten.

Takk for at du delte dine erfaringer! :) Var litt godt å lese, kanskje jeg kan klare meg fint uten dette kurset. Vurderer å ta kontakt med en profesjonell, har hørt mye bra om hund i fokus, kanskje det kan være en mulighet. Gikk du på kurset som gikk over 1 år, eller det eldre kurset som var på 8 uker? Fikk du noe materiell om crate games eller noe? Jeg bruker ikke bur, men tenkte det kanskje kunne være en måte å lære hunden min å holde seg i hundesengen sin når jeg ber ham om det. F.eks når vi har besøk og han ikke skal hilse.

Jeg leser bloggen, har lest et par av bøkene hennes, og gått kurs med Fanny Gott som har fått en del fra Susan Garret (gått kurs hos henne og bruker mye av det selv). Jeg liker mye av det hun gjør, men har ikke sett spesielt på recallers-kurset, da jeg foretrekker mer "hands-on" instruksjon.

Hun har blogget mye om recallerskurset i det siste, og vist videoer. Du kan jo se gjennom det?

Takk for svar :) Jeg har fulgt de fire første videoen og har fått et godt inntrykk, det er absolutt ting her som jeg kommer til å jobbe videre med. Det er et omfattende opplegg og jeg er usikker på om det er så godt som det de reklamerer med. Det er litt amerikansk i markedsføringen som gjorde at jeg ble sugd rett inn, og prisen er $499 som er ca 4100 kr. Akkuratt nå er det litt mye for meg.

Har du tenkt på det her?

http://www.fannygott.com/relationship-building-2015

Kanskje det kan være nyttig? Jeg går foundationskurset nå med valpen.

Det ser veldig spennende ut, tusen takk for tips. :flowers: Ser det begynte forrige uke, kanskje det er lov å slenge seg med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok recallers da bikkja var ett år gammel, og syntes vi fikk mye for prisen (da kostet det 2500 kroner, vet ikke hvordan det har endret seg nå), men pga helse mm så klarte jeg ikke helt å følge opp etter hvert og fikk aldri fullført. Materialet har jeg jo dog liggende, så jeg kan gå tilbake og gjøre øvelser osv i ettertid. Bikkja og jeg hadde det dog veldig gøy sammen, så for min del var det helt klart verdt det, selv om vi ikke kom gjennom.

Det som var litt dumt var at man stadig var avhengig av andre folk, og at man skulle trene "i parken", og det er ikke så lett når man bort midt ute på landet og sjelden har noen til å hjelpe seg, så det krever litt planlegging, spesielt når de som skal hjelpe til ikke klarer å gjøre det de får beskjed om (det er veldig spesifikke oppgaver man skal gjøre).

Vi fikk også opplæring i crate games, og det synes i alle fall bikkja her var ganske gøy, og han ble fort glad i tøyburet sitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok recallers da bikkja var ett år gammel, og syntes vi fikk mye for prisen (da kostet det 2500 kroner, vet ikke hvordan det har endret seg nå), men pga helse mm så klarte jeg ikke helt å følge opp etter hvert og fikk aldri fullført. Materialet har jeg jo dog liggende, så jeg kan gå tilbake og gjøre øvelser osv i ettertid. Bikkja og jeg hadde det dog veldig gøy sammen, så for min del var det helt klart verdt det, selv om vi ikke kom gjennom.

Det som var litt dumt var at man stadig var avhengig av andre folk, og at man skulle trene "i parken", og det er ikke så lett når man bort midt ute på landet og sjelden har noen til å hjelpe seg, så det krever litt planlegging, spesielt når de som skal hjelpe til ikke klarer å gjøre det de får beskjed om (det er veldig spesifikke oppgaver man skal gjøre).

Vi fikk også opplæring i crate games, og det synes i alle fall bikkja her var ganske gøy, og han ble fort glad i tøyburet sitt. :)

Nå koster det 4100 kr, det er for et helt år, så det er ikke så mye hver dag, men en stor sum allikevel.

Godt å høre du fikk mye ut av det, hun virker absolutt veldig dyktig og jeg liker godt måten hun jobber på der hunden får valg og lærer gjennom det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte dine erfaringer! :) Var litt godt å lese, kanskje jeg kan klare meg fint uten dette kurset. Vurderer å ta kontakt med en profesjonell, har hørt mye bra om hund i fokus, kanskje det kan være en mulighet. Gikk du på kurset som gikk over 1 år, eller det eldre kurset som var på 8 uker? Fikk du noe materiell om crate games eller noe? Jeg bruker ikke bur, men tenkte det kanskje kunne være en måte å lære hunden min å holde seg i hundesengen sin når jeg ber ham om det. F.eks når vi har besøk og han ikke skal hilse.

Jeg tok 8 ukers kurset (tror 1 års kurs er noe nytt hun prøver ut), mitt var forige sommer.

Vi fikk noe materiell om crate games, man får masse materiale i løpet av kurset, nesten for mye når det gikk over 8 uker :)

Crate games kan overføres til hundeseng, men man bør virkelig bruke et bur når man øver på det i starten. Det anbefales å bruke et med dør som lukkes sidelengs, ikke nedover.

Jeg bruker ikke bur selv til daglig, men fikk litt mer valuta ut av flyburet i løpet av kurset.

Crate games er en selvkontroll/"drive" øvelse, ikke egentlig en "slapp av i buret" greier.

Spør du etter kurs i egen tråd får du sikker masse fine forslag fra folk på hva de anbefaler av fysiske greier. Mange har privattimer også, så man kan deale med problemadferd. Susan Garret er kjempeflink hun, men det er noe eget med å ha folk som kan se hunden i virkeligheten, og hjelpe deg der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...