Gå til innhold
Hundesonen.no

Printer


Lillekrapyl
 Share

Recommended Posts

Om du i hovedsak skal skrive ut tekstdokumenter så holder de fleste billige skrivere fra Elkjøp, Expert o.l. Sjekk www.prisjakt.no der kan du søke på kriterier og pris/forhandere. Sjekk også pris på blekk/toner, men stort sett er det billigere å kjøpe ny skriver enn å kjøpe nytt blekk til de billigste skriverene. :P

HP, Canon, Xerox, Epson er generelt gode merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av de billigste fra photosmart. Kostet 800k på eplehuset.

Funker veldig bra, bortsett fra at jeg tror jeg ødela den med å printe ut altfor mange ark som var for tykke for printeren. Men er superfornøyd, den har gjort alt jeg har bedt den om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!

Tenker også på laser.

Hadde vanlig blekkprinter når vi kjøpte for et år siden, og den gikk relativt fort tom for blekk.

Det var kanskje blekket som var med i skriveren? De patronene er aldri fulle. Vi hadde en blekkskriver frem til i vår som jeg var veldig fornøyd med, hadde det vært opp til meg hadde vi fortsatt hatt blekk (gubben vant den diskusjonen). Det er en vesentlig prisforskjell, og sjelden verdt det hvis du ikke skal ha mye gode fotoutskrifter. For masse tekstdokumenter ville jeg definitivt gått for blekk.

Denne er et ok alternativ:

http://www.elkjop.no/product/data/skriver-og-skanner/DJ1514/hp-deskjet-1514-aio-blekkskriver

Du får de billigste s/h laserne under tusenlappen, om det er laser du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var patroner vi kjøpte etterpå.

Men den er ødelagt nå, så ikke så fornøyd ;)

Denne: http://www.expert.no/multifunksjonsprintere/epson-xp-212-multifunction-printer/p/10690/

Da ville jeg klaget både på patronene og skriveren. Litt avhengig av hvor gammel skriveren er/var, men tipper den går under 5 års reklamasjonsrett. (litt avhengig av hvorfor den er ødelagt også, om du har puttet cola og jordbær i den går det neppe på reklamasjon :P )

Når det er sagt stille HP øverst på min liste når det gjelder skrivere, og har vært der i en del år nå (jeg hadde ansvar for skrivere på Prisguiden i en periode).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

For masse tekstdokumenter ville jeg definitivt gått for blekk.

Why? Motsatt mener du vel, skriver du mye tekst er vel laser kjent for å være best og billigst i lengden. Den skriver også adksillig raskere og du slipper hører på spetakkelet i evigheter om du skal skrive ut mer enn en kvart side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg klaget både på patronene og skriveren. Litt avhengig av hvor gammel skriveren er/var, men tipper den går under 5 års reklamasjonsrett. (litt avhengig av hvorfor den er ødelagt også, om du har puttet cola og jordbær i den går det neppe på reklamasjon :P )

Når det er sagt stille HP øverst på min liste når det gjelder skrivere, og har vært der i en del år nå (jeg hadde ansvar for skrivere på Prisguiden i en periode).

Mulig det var pga uorginale patroner :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why? Motsatt mener du vel, skriver du mye tekst er vel laser kjent for å være best og billigst i lengden. Den skriver også adksillig raskere og du slipper hører på spetakkelet i evigheter om du skal skrive ut mer enn en kvart side.

Det med støy avhenger mye mer av skriveren enn typen. Vår nye laserskriver bråker mye mer og lengre enn den gode gamle blekkskriveren, for å si det slik.

Og du skal skrive ut veldig mye før det lønner seg med laser i stedet for blekk. Når TS skal skrive ut ting "i forhold til studier" så tenker jeg et tidsperspektiv på 2-4 år, og da skal det mye til før det lønner seg å kjøpe laser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med støy avhenger mye mer av skriveren enn typen. Vår nye laserskriver bråker mye mer og lengre enn den gode gamle blekkskriveren, for å si det slik.

Og du skal skrive ut veldig mye før det lønner seg med laser i stedet for blekk. Når TS skal skrive ut ting "i forhold til studier" så tenker jeg et tidsperspektiv på 2-4 år, og da skal det mye til før det lønner seg å kjøpe laser.

Neppe. Det går x antall blekkpatroner på en rimelig laserskriver, selv før du trenger å bytte toner. Tonere er ikke så dyre lenger heller, og totalsummen for samme antall sider med en blekkskriver blir mye høyere. Og i forhold til studier så skriver man gjerne ut mange artikler, egne oppgaver - det blir mange sider på et par år det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe. Det går x antall blekkpatroner på en rimelig laserskriver, selv før du trenger å bytte toner. Tonere er ikke så dyre lenger heller, og totalsummen for samme antall sider med en blekkskriver blir mye høyere. Og i forhold til studier så skriver man gjerne ut mange artikler, egne oppgaver - det blir mange sider på et par år det.

Det er ikke så vanskelig å regne seg frem til, om man gidder å finne prisene og beregnet utskriftsmengde på det man vurderer. Og så må man ta kostnaden på skriveren i betraktning. Det er gjerne der laseren faller ut. Vi kjørte regnestykker på dette på forskjellige forbruk på laser og blekk både sist vi kjøpte skriver (2005) og i vår, og blekk kom best ut begge gangene, såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått et studie med mye utskrift.. Og jeg endte med å skrote blekkskriveren min, kjøpte en til ca 1000kr da, og kjøpe meg laser. Da dro jeg ordentlig til ig kjøpte med en multifunksjon.. Men hver utskrift koster meg nå ca 1 kr, tror jeg.. Mulig det er 1,50.. + ark og selve skriverkostnaden da..

Og den har skrevet ut arkene sine, virkelig. Fortsatt like fin.. Så jeg nekter å tro at det finnes blekkskrivere som gjør en like god jobb :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du velger, sørg for å kjøpe en som FUNGERER til det du skal. Ingenting er som å sitte kl 7 om morgenen, klar til å dra, og skal bare printe ut dagens forelesningsnotater som foreleser akkurat har lagt ut, for så å få papirkræsj i skriveren. Eller å printe ut 100 sider dobbeltsidig og finne ut at den har tatt med seg tre ark i stedet for ett midt i, sånn at alt er kaos og du må printe ut på nytt. Og ja, blekkpatroner går fort, spesielt når man har sympatiske forelesere som lager helfarget bakgrunn på notatene. :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn multiskriver fra Canon med blekk som jeg er kjempefornøyd med.

26522_1_l.jpg

Den skriver ut på begge sider av arket og kobles trådløst til wifi slik at jeg kan printe ut både fra mobil og pc uten tilkobling.

Ikke helt det du ser etter da, men jeg slenger bare inn info allikevel :icon_redface: .

Jeg merket fort at det var bedre for meg å bare fylle opp printerkontoen på skolen enn å skrive ut hjemme, så har brukt min egen printer mest til scanning og kopiering. Å printe på skolen er noe jeg ville sjekket opp i om jeg var deg, jeg sparte ihvertfall mye penger på det i forhold til å kjøpe blekk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...