Gå til innhold
Hundesonen.no

Line & Zina


PixinaCollie
 Share

Recommended Posts

Siden jeg er så djevelsk god på og oppdatere så har det skjedd MYE siden sist! 

 

Keela er ikke lenger med oss, men hun lever i hjertene våre og vi savner henne så ufattelig mye hver eneste dag, selv om hun ikke er her så henger utstyret hennes fortsatt på plassen hennes i gangen ❤ 

det har også kommet et nytt medlem i flokken, enda en schaferhund, som har rukket og bli hele 8 mnd ? Linkaz Z Alfonzo, i det daglige kaller vi han Fonzo ? Han er en artig liten krabat, som gjør at vi hele tiden må tenke nytt. Vi skal liksom ikke få hvile på Laurbæra og kose oss med treninga, her skal hjernecellene til muttern og fattern jobbes med! Men det er fantastisk artig! Og vi finner stadig vekk nye metoder som funker for oss ? Det er jo knallartig, må hele tiden følge med, gjør jeg dette riktig, funker dette for oss?, hvordan kan vi få dette til bedre, osv. Så GØY! ? FB_IMG_1495460665019.thumb.jpg.7a4ad68c9c68f307d2079ecad192d46a.jpg

FB_IMG_1495460635391.jpg.a4ce970c507205cc3518df41544795a2.jpg

 

FB_IMG_1496155944618.thumb.jpg.dc98f6cba6c4912867f5914c73395197.jpg

 

Zina er fortsatt den snåle lille collien som blir så altfor glad når det kommer besøk eller vi flirer i sofaen av noe morsomt på tvn ? Vi trener lydighet, og nå ønsker vi også og snuse litt mer på agility, så det skal bli spennende! Hun er knakende kul, og jeg ønsker meg minst to (10) til collier pga henne ? IMG_20170521_212947_995.thumb.jpg.28aafbb5edc6eb9cc944d039ba3e7f24.jpg

Den har så mye snåle ting forr seg ?

FB_IMG_1494479097933.thumb.jpg.a3cf87dccc957b5a003ae3f26c518bb4.jpg

IMG_20170518_212626_717.jpg.c1c767b2cacc942d496a96a1002d64e5.jpg

Og vi som ikke er så gode på dette prøver i det minste.Det kommer seg jo for hver gang ?

Vi oppdaterer jevnlig på Facebook hvor de har egen side Zina og Alfonzo. Jeg har som man sikkert ser på oppdateringene litt vanskelig for og oppdatere her med jevne mellomrom ? enklere og publisere et og annet på FB ?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen var vi på utstilling, og jeg må si jeg ble bitt av basillen! Zina gjorde det fantastisk bra, og hun oppførte seg eksemplarisk hele helga ? Jeg er så ufattelig stolt av henne ❤

 

Fremover skal vi prøve oss på lydighet ? blir spennende med disse to, Zina er jo knallgod, fonzo er god innendørs ?

IMG_20170603_190758_341.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden florerer det med bilder på Facebooken min av valpe bilder av collier ? og jeg blir så valpesyk at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg ? Heldigvis har vi to i hus, og kan ikke ha flere her ? 

 

Vi trener og styrer fælt om dagen, for tiden går det i ro og kontakt med Fonzo, aka mr mark i rumpa. Sitte stille liksom, DET er kjedelig det! Og så vil han så gjerne hilse på alle som går forbi, men mesteparten synes han er stor og skummel, så mange går i en bue rundt oss ? Men, ting kommer seg, han evner nå og ligge i ro, se på mennesker gå forbi - alvorlig flink plutt! ? Vi sliter litt med og finne gode nok godbiter til han, det er liksom ikke så farlig når vi er utendørs og det er andre spennende ting der.  Og jeg føler vi snart har prøvd det meste ? Innimellom vil han ha, andre ganger tar han det i munnen og spytter det ut som om det skulle smake stygt ? Men vi har i hvertfall fremgang på kontakt, det går SAKTE, føler ikke jeg kan belønne han med kong, mopp etc for han blir så himla høy. Men vi jobber oss videre ?

IMG_20170609_145853_437.thumb.jpg.95e46e10706cdd4ec6fec35e64a4623d.jpg

Zina går for det meste i ymse lydighet ? Sitt, dekk, sittopp, fot osv. Hun går som ei kule uansett hvor og når, her forleden dag kom det ei jente med en liten hund i flexi, hun slapp hunden bort til zina mens vi sto og trente, Zina brydde seg midt på treet, jeg hadde jo godis, og da gjorde hun som hun fikk beskjed om, (kontakt og sitt). Jeg er jo veldig pinglete av meg og tør ikke si i fra, og erger meg litt over at jeg ikke klarte og si i fra. Men neste gang, da skal jeg prøve og ha en høflig tone og si at vi trener og jeg ikke ønsker hundene oppi oss. Zina var i hvertfall verdt sin vekt i gull ? Det er så morro og jobbe med henne, for hun er så MED uansett hva som skjer rundt henne! ? 

 

IMG_20170610_154752_692.thumb.jpg.4cb6b0ac8ab782cea125b848f4f9d9e3.jpg

Så får vi se hva uka bringer, jeg vil gjerne fortsette og trene kontakt med Fonzo, han sliter litt med og følge med i enkelte situasjoner- er jo så mye spennende rundt oss ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...