Gå til innhold
Hundesonen.no

Line & Zina


PixinaCollie
 Share

Recommended Posts

Så har jeg rota meg inn her også :o

Selv er jeg ei jente født i 1990, grønn når det kommer til hund- men jeg prøver og suge til meg så mye kunnskap som overhodet mulig. Til daglig jobber jeg på dyrepensjonat, hvor jeg også får lære vanvittig mye, oppleve forskjellige raser og individer. :)

Min første hund er Perfect Image Dressed To The Nines. ( Zina ) Sammen skal vi jobbe hardt for og forsøke og bli godkjent redningshund. Veien kommer til og bli lang og beinhard. Men vi skal hvertfall gjøre et solid forsøk! Vi er heller ikke alene, jeg har ei knallgod venninne som gjerne hjelper til, løfter fingern når jeg trenger en skjennepreken, eller en hjelpendes hånd alt ettersom, hun og hennes hund har akkurat det samme målet.

Vi gleder oss til veien videre, både oppturer og nedturer :D

Zina er forøvrig ei livlig lita frøken med bein i nesa, hun bor med to schaferhundee, og hun prøver så godt hun kan og henge etter dem med de enn så lenge altfor korte beina ;)

post-16327-1438202381,3746_thumb.jpg

post-16327-1438202394,0295_thumb.jpg

post-16327-1438202406,3619_thumb.jpg

post-16327-1438202418,0236_thumb.jpg

post-16327-1438202427,7714_thumb.jpg

post-16327-1438202438,7229_thumb.jpg

post-16327-1438202446,7804_thumb.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tiden flyr med jobb, valp og alt som hører til :o Men vi gjør da litt hver dag ^_^ Zina vokser i en forrykende fart synes jeg, var da ikke såå lenge siden hun var liten og søt :wub: Nå er hun stor og søt :lol: innimellom har vi tatt turen ned til et sandtak vi har i nærheten her, hvor hundene får løpe som de vil, flott plass, med sand og nedfalte trær, hun synes de nedfalte trærne er noe tull, siden hun er så kort i beina kommer hun værken over eller under noen av plassene der :lol: Men hun finner seg stadig nye måter og forfølge de "store" på :Ppost-16327-1439448495,9496_thumb.jpg

Ellers så er vi innom litt forskjellig, her om dagen gikk vi to små spor, første sporet gikk hun bare og susa og fjasa og ingenting stemte for noen av oss. Men det andre sporet gikk hun som ei KULE! til og med over en liten trebåt. Men det var da ikke noe problem det, hun måtte jo finne tanten sin som hadde tulla seg bort på andre siden :P

post-16327-1439448651,6813_thumb.jpg

Jeg er ikke noe flink til og ta bilder med mobilen til hverdags, men må prøve å bli flinkere, det er jo veldig morro og se tilbake på! :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Og så glemte jeg meg helt bort visstnok..

kommer sterkere tilbake med oppdatering av kurs, og bilder når vi har vært der [emoji4]

Ellers prøver vi oss på litt av hvert, touch, apport, og utgangstilling(?) er jo så grønn at jeg ikke husker hva halvparten heter engang :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi har vært på ruinkurs, og det gikk strålendes! Hun er rå altså! Såklart var det endel ukjent og ting kunne vært skummelt, men hun dura på og fant figurantene en etter en, de hadde jo godis! Såklart måtte hun finne dem da! (Hvem sier nei til noe og stappe i magen liksom.. :P )

Dag en var hun fortsatt litt forsiktig, men likevel gikk hun på og leita [emoji4] dag to, vel.. Hun var rå! Vi var i papphaug og i en posehaug på søpletomta, og det var null stress! Økta litt ute på dagen var vi ute, og det gikk også så det suste, da var hun virkelig på, selv med ting som bråka, og at vi var utendørs. Jeg er stolt, og jeg gleder meg til tiden fremover, hun vokser så alt for fort synes jeg også :o

Tenkte jeg skulle slenge med bilder.. Men, taptalk ville ikke la meg gjøre det nå... :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg fortsatt ikke får til å legge inn bilder, og litt fordi jeg hadde lyst, [emoji23] laget jeg en facebook side til Zina som det går an og følge med på - søk opp perfect image dressed to the nines [emoji4] veldig praktisk og ha en plass og samle alt på tror jeg ;p

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget vår egne ruinbane! Hun går så det suuser :D Hun hopper opp på gamle bråkete takplater uten og mokke, freser rundt og bruker nesa og hodet [emoji7] flink liten flekk!

Her om dagen fikk jeg et infall av at vi burde trene litt stå, og plass. Så vi gjorde det! Ståen kunne vært bedre, men det kommer seg sakte men sikkert, plass er også ikke så dumt faktisk! Må bare få venninna mi til å pirke litt, siden jeg ikke alltid ser når hun sitter riktig [emoji23] men det hele går fremover, og det er gøøøøy!!!

Jeg får fortsatt ikke til å legge inn bilder her, men det ligger bilder/video på fb siden vår ' perfect image dressed to the nines ' [emoji1]

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

26c135a214c466fe376fc17f04531e46.jpg

Endelig fikk jeg lov til å legge til et bilde!

Zinus synes snøen er det artigste som finnes i hele verden [emoji7] Gleder meg til det kommer mer snø, slik at hun kan boinke rundt i dypsnøen [emoji23]

Ellers, trener vi litt med apporten, sitt/bli, osv osv, det kommer seg sakte men sikkert :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper på å få hivd oss med på treninger så snart som det er mulighet!

Og ja, hun vokser så altfor fort, 6 mnd allerede :o

Du får pakke Aska i bilen og komme på besøk hos oss, så kan vi ha en liten minitrening her hjemme i skogen :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Siden sist har det skjedd endel nytt og spennende!

Vi trener lydighet for harde møkka om dagen, og Zinus er fantastisk artig og trene med! Hun er så på og med [emoji7] 41b63556da25ea65c0e03f5dbd1d5a15.jpg

Forhåpentligvis får vi ting til og sitte litt mer etterhvert, slik at vi kan pelle oss ut og starte, nrh er lagt litt på hylla for hennes del, siden mennesker tidvis kan være litt skumle, men dette kommer seg sakte men sikkert dette også heldigvis, så hun skal få være med på treninger uansett, for og få en god opplevelse med de fantastiske folkene vi trener med [emoji16]

Det har også kommet et nytt tilskudd i flokken, Ebonbackens Ebon aka Keela, schäferhund. Lita sprø frøken som er med på absolutt alt! [emoji7] Desverre hadde hun et lite uhell og det resulterte i et øye mindre, men hun er likeglad, og full av futt, og vi gleder oss til skjermen er av slik at vi kan utforske verden enda mer [emoji7] 8e95e43e069b1cfbf248718d62da3948.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...