Gå til innhold
Hundesonen.no

Gentester


Betty
 Share

Recommended Posts

Dere som har testet for DM via test fra OFFA, hvordan fungerer det? Får man tilsendt et svaberkit som man sender tilbake?

Og må man betale toll og moms når det ankommer, eller slipper man unna?

Far er testet fri, så min er i verste fall bærer, men har lyst til å finne ut av det. :)

Jeg bestilte via OFFA, fikk tilsendt kit fra dem som jeg sendte tilbake. Betalte ikke toll og moms på det. :)

Bris ble forøvrig testet Normal på DM o Clear på DE. :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vet om tre gentester på min rase, og de er relativt nye - den ene ble vel tilgjengelig på markedet i fjor, trur eg. Jeg har hittil ikke benyttet meg av dem, men skal ta to av testene på Foenix

Jeg bestilte via OFFA, fikk tilsendt kit fra dem som jeg sendte tilbake. Betalte ikke toll og moms på det. Bris ble forøvrig testet Normal på DM o Clear på DE.

På tross av tester så har vi noe som heter mutasjoner også, så små endringer kan komme som ikke ligger på linjene i første omgang. I tillegg så er det jo en liten risiko for at komersielle tester blir

Posted Images

Tenker å dra opp denne litt, i tilfelle det er flere raser å svare for eller nye tester tilgjengelig :) 

I samme slengen kan jeg kuppe litt med min nysgjerrighet! Dere som har testet hos Optigen, hvis man ser bort fra frakt av prøver osv, hvor lang tid har det tatt før dere har fått prøveresultatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, maysofie skrev:

Tenker å dra opp denne litt, i tilfelle det er flere raser å svare for eller nye tester tilgjengelig :) 

I samme slengen kan jeg kuppe litt med min nysgjerrighet! Dere som har testet hos Optigen, hvis man ser bort fra frakt av prøver osv, hvor lang tid har det tatt før dere har fått prøveresultatene?

Står det ikke ca. tid for svar? Jeg brukte ikke Optigen, men det sto hvor mange dager man kunne forvente at det tok, og jeg fikk jo kvittering på mail når kortet hadde blitt belastet, så jeg visste omtrent når de mottok prøvene. Det tok ihvertfall under en uke fra kortet ble belastet til jeg fikk resultatene. Det var Animal Genetics i England jeg sendte inn til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...