Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som klør og klør - splittet fra Valpetråden


Recommended Posts

Jeg hadde levert valpen tilbake og krevd tilbake valpeprisen. Uansett hvor glad man er i valpen så er dette en katastrofe in the making, og jo lengre man beholder den, jo mer knyttet blir man. Hva oppdretter velger å gjøre vet jeg ikke, men hvis dette var min valp så ville jeg nok ha avlivet valpen av dyrevelferdsmessige årsaker dersom den fortsetter å klø.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hun kunne ikke hatt det bedre Det tok 2min så var hun inn i gjengen med søsknene og moren igjen,og kløen ga seg Vet jeg gjorde det rette

Eh.. Dette høres IKKE normalt ut. Men det forundrer meg ikke at du har fått den beskjeden fra enkelte av veterinærene i distriktet ditt. Jeg hadde dratt litt og funnet andre veterinærer. Bra oppdret

Helt normalt at en valp klør på den måten? Neppe..

Har fått snakket med vetrinær og oppdretter. De fleste mener det er helt normalt på valper og unghunder.

Oppdretteren er fantastisk,og tar henne tilbake om jeg bestemmer meg for det.

Men jeg velger å se det an ei stund til,da jeg syns hun har kommet seg veldig på de siste dagene.

Krysser fingrene,for at det fortsetter sånn.

Siste dag på antibiotika var på fredag.Så da gjenstår det å se :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått snakket med vetrinær og oppdretter. De fleste mener det er helt normalt på valper og unghunder.

Oppdretteren er fantastisk,og tar henne tilbake om jeg bestemmer meg for det.

Men jeg velger å se det an ei stund til,da jeg syns hun har kommet seg veldig på de siste dagene.

Krysser fingrene,for at det fortsetter sånn.

Siste dag på antibiotika var på fredag.Så da gjenstår det å se :)

I så fall har ikke jeg hatt noen normale valper... ei heller har jeg sett noen normale valper hos oppdrettervenner/bekjente. Det er ikke normalt å måtte starte livet med kortison og anibiotika fordi man klør så man hyler. Hvorfor bytter du ikke bare med en oppdretter har beholdt, som du vet er frisk?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjort som flere foreslår her, og gi valpen mer enn en type behandling mot utøy så du er sikker på at du tar det dersom det er det som er problemet. Det er som flere skriver her uvanlig at en valp i den alderen har rukket å utvikle allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Da har ingen av mine valper vært normale. Det har blitt i hvertfall 7 av dem. Til og med min allergi hund klødde ikke når den var så liten. Denne hunden ble 3 år og var så ille av allergi at hun skulle fått vandre før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Dette høres IKKE normalt ut. Men det forundrer meg ikke at du har fått den beskjeden fra enkelte av veterinærene i distriktet ditt. Jeg hadde dratt litt og funnet andre veterinærer. Bra oppdretter tar tilbake valpen, men syns det er veldig merkelig at de syns det er vanlig at valper klør så mye at de må medisineres.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har antibiotika behandlet henne i 10dager, behandlet henne med spesialshampoo mot kløe, OG Stronghold.

Hva annet & mer bør jeg spørre etter hos annen vetrinærer da? :/

Jeg ser jo at hun fortsatt klør,og skjønner egentlig ikke så mye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har antibiotika behandlet henne i 10dager, behandlet henne med spesialshampoo mot kløe, OG Stronghold.

Hva annet & mer bør jeg spørre etter hos annen vetrinærer da? :/

Jeg ser jo at hun fortsatt klør,og skjønner egentlig ikke så mye :(

Kan jo tenkes at hun reagerer på noe midd eller noe, selv om det er sjelden for så unge hunder. Hva med å levere henne tilbake for å se hvordan hun blir om hun bor ute igjen, om dere ikke har mulighet for det selv? Så evt ta det derfra om hun blir bedre av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått snakket med vetrinær og oppdretter. De fleste mener det er helt normalt på valper og unghunder.

Hæh? Det er da ikke normalt at VALPER klør sånn som dette? Selv ikke vår forrige hardbarkede allergischäfer ble syk før hun var over året, og hun var allergisk mot alt av utendørs og innendørsallergener + forallergier + hadde generelt dårlig hud og masse mageproblemer...

Jeg har vel egentlig aldri hørt om valper som klør annet enn om de har utøy.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått snakket med vetrinær og oppdretter. De fleste mener det er helt normalt på valper og unghunder.

Oppdretteren er fantastisk,og tar henne tilbake om jeg bestemmer meg for det.

Men jeg velger å se det an ei stund til,da jeg syns hun har kommet seg veldig på de siste dagene.

Krysser fingrene,for at det fortsetter sånn.

Siste dag på antibiotika var på fredag.Så da gjenstår det å se :)

Atte hva for noe? Normalt? Å klø til å skriker? Neppe.

Det finnes flere utøybehandlinger enn stronghold. Jeg ville forsøkt flere behandlinger elr levert valpen tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde Advocate(tror jeg det heter) da Nemi ble utredet som valp. Det skal visst dekke ganske mange typer midd og skabb og sånt.

Jeg ville prøvd dette middelet, gitt det en stund (siden skabb/annet kan klø en god stund etter at det er tatt), og dersom det ikke var bedring ville jeg levert tilbake. :( Vet heller ikke om jeg hadde klart å levere tilbake da, men slik jeg tenker nå i alle fall.

Det er IKKE normalt at valper klør. Vi har hatt mange valper i familien og ingen av dem har klødd. Selv ikke allergihunden til min kusine startet å klø som valp, den var nesten et år gammel før de så første tegn. Har også en annen gang hatt kløe på hund, og den hadde lus. Enkelt og greit å behandle, men hunden klødde en stund etter endt behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun klør mindre nå,faktisk.

Men hun flasser en del,og klør avogtil til hun piper..(men ikke unormalt mye,lenger..)

Hun spiser fryktelig dårlig og har slitt en del med magen..Igår ga jeg kun vom og ikke tørrfór.. idag er hun helt fin i magen :/

Det er samme tørrfóret som hun fikk fra oppdretter liksom.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri hatt en sånn valp, jeg. Selv om det kan gå seg til. Begge mine valper har spist godt, vært blide og fornøyde, ikke hatt problemer med magen eller andre ting. Det skal være kos å ha valp (for det meste så klart), ikke slit og masse usikkerhet. Jeg personlig hadde levert hunden tilbake.. Men hvis du er innstilt på å beholde den så ønsker jeg dere lykke til.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun klør mindre nå,faktisk.

Men hun flasser en del,og klør avogtil til hun piper..(men ikke unormalt mye,lenger..)

Hun spiser fryktelig dårlig og har slitt en del med magen..Igår ga jeg kun vom og ikke tørrfór.. idag er hun helt fin i magen :/

Det er samme tørrfóret som hun fikk fra oppdretter liksom.. :/

Hva er det du vil med dette? Håper du å få høre at det sikkert går bra? Prøver du å overbevise deg selv om noe? Hva tenker du om å beholde en så syk valp? Har du forsikring til henne som dekker dette? Og samvittighet til å la en uskyldig valp gjennomgå et lite *******?

Sent from my D5803 using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun klør mindre nå,faktisk.

Men hun flasser en del,og klør avogtil til hun piper..(men ikke unormalt mye,lenger..)

Hun spiser fryktelig dårlig og har slitt en del med magen..Igår ga jeg kun vom og ikke tørrfór.. idag er hun helt fin i magen :/

Det er samme tørrfóret som hun fikk fra oppdretter liksom.. :/

At en valp klør så den piper, er i seg selv "unormalt mye".....

Gi en kur med ivomec. Da kan du med 100% sikkerhet utelukke utøy (ingen av dråpekurene er 100%) Blir ikke valpen bra da, så bør du kanskje revurdere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Huldra Kommentaren din velger jeg faktisk å overse. Det handler nemlig ikke om å la noen gå igjennom noe som helst..

Hadde jeg sett at bikkja lider 110% så hadde jeg ikke spurt etter råd eller tips..

Jeg føler jeg har gjort alt jeg kan i denne situasjonen.

Hverken jeg eller oppdretter ønsket dette for noen av partene.

Har snakket med oppdretter hele tiden,og.idag tok jeg den tunge avgjørelsen om å levere henne tilbake.

Hun blir her til mandag,da henter oppdretter henne,og hun får være der..

Nå skal jeg nyte den siste dagen,og de få timene vi har igjen, sammen..

:icon_cry:

Takker for alle tips,råd og støttende ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...