Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som klør og klør - splittet fra Valpetråden


Recommended Posts

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hun kunne ikke hatt det bedre Det tok 2min så var hun inn i gjengen med søsknene og moren igjen,og kløen ga seg Vet jeg gjorde det rette

Eh.. Dette høres IKKE normalt ut. Men det forundrer meg ikke at du har fått den beskjeden fra enkelte av veterinærene i distriktet ditt. Jeg hadde dratt litt og funnet andre veterinærer. Bra oppdret

Helt normalt at en valp klør på den måten? Neppe..

Hvorfor må dere vurdere det? :(

Fordi jeg går rundt å føler jeg har kjøpt syk hund.. :(

Problemer med en labb,og hudproblemer..og hun er ikke 11uker enda..nå står hun på en hestekur uten like fra vet...

Jeg vet ikke om jeg orker det :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg går rundt å føler jeg har kjøpt syk hund.. :(

Problemer med en labb,og hudproblemer..og hun er ikke 11uker enda..nå står hun på en hestekur uten like fra vet...

Jeg vet ikke om jeg orker det :icon_cry:

:hug:

Ikke slik jeg hadde håpt valpetiden deres skulle bli jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Ikke slik jeg hadde håpt valpetiden deres skulle bli jo.

Vi har vel egentlig bestemt oss for å prøve til hun er ferdig med medisinene iallefall :(

Håper det er en bagatell, og at det går fort over. Så gir henne ut kuren, også tar vi det derfra :(

Valp skal være kos,og mye jobb..

Ikke hyling,skriking, kløe,og vetrinær :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ulrix Hallinghuldra's Kennel :)

Takk for lykkeønskninger og klemmer alle :)

Ingen tegn på vond fot idag,som vi har sett .. Men det kommer så brått,at jeg tar ingen gleder på forskudd :/

Nå bades hun i spesialshampoo fra vet,og går på 4 x Synulox, hver dag.

JEG syns jo det er mange piller og putte i den lill munnen hver dag,men..

Merker ingen forskjell etter 2døgn iallefall..og hjertet mitt skriker hver gang hun klør seg,for hun "griner" sårt hver gang :( Det er jo tydelig ubehagelig/vondt å klø :(

Hva det enn er hun har på magen,ser ut til å tørke ut..men det er jo ikke verst der,fra början av så.. Verste er kløen i ansikt,på siden og labbene :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ulrix Hallinghuldra's Kennel :)

Takk for lykkeønskninger og klemmer alle :)

Ingen tegn på vond fot idag,som vi har sett .. Men det kommer så brått,at jeg tar ingen gleder på forskudd :/

Nå bades hun i spesialshampoo fra vet,og går på 4 x Synulox, hver dag.

JEG syns jo det er mange piller og putte i den lill munnen hver dag,men..

Merker ingen forskjell etter 2døgn iallefall..og hjertet mitt skriker hver gang hun klør seg,for hun "griner" sårt hver gang :( Det er jo tydelig ubehagelig/vondt å klø :(

Hva det enn er hun har på magen,ser ut til å tørke ut..men det er jo ikke verst der,fra början av så.. Verste er kløen i ansikt,på siden og labbene :/

Det er ikke noe gøy å kjøpe valp, så finne ut at den er syk :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. 2gangen jeg dusja valpen idag,med spesialshampoo.. er helt fælt å høre når pipinga går fra "jeg hater å dusje", til "kløøøø meg meeer" ... :/

Ingen bedring på kløen sålangt.. :/

Jeg ville levert tilbake, før du knytter deg for mye, eller føler du har investert for mye til å gi slipp. Det lover ikke bra at det er så ille allerede, selv om valper kan ha litt perioder hvor ting bare er teit og hoper seg opp, så høres dette litt vel i overkant ut. Det er forskjell på en mulig UVI (utredning som viser seg å være bare lenge siden man har hatt valp, kremt..) og et sår som må behandles med antibiotika for at det ikke skal gå infeksjon i det. Jeg synes det var nok bare det, for det måtte jo komme samtidig (og seff samtidig med at eldstehunden ble kreftoperert), men valpen var da aldri plaget. Jeg tror ikke jeg hadde orket eller klart å ta sjansen på at en slik heftig kløe skal bedre seg og ble fullstendig borte.. :no:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville levert tilbake, før du knytter deg for mye, eller føler du har investert for mye til å gi slipp. Det lover ikke bra at det er så ille allerede, selv om valper kan ha litt perioder hvor ting bare er teit og hoper seg opp, så høres dette litt vel i overkant ut. Det er forskjell på en mulig UVI (utredning som viser seg å være bare lenge siden man har hatt valp, kremt..) og et sår som må behandles med antibiotika for at det ikke skal gå infeksjon i det. Jeg synes det var nok bare det, for det måtte jo komme samtidig (og seff samtidig med at eldstehunden ble kreftoperert), men valpen var da aldri plaget. Jeg tror ikke jeg hadde orket eller klart å ta sjansen på at en slik heftig kløe skal bedre seg og ble fullstendig borte.. :no:

Jeg er så usikker selv,men jeg har hentet og betalt antibiotikaen for 7dager frem,og gir henne ut kuren på å bli bedre :/

Jeg syns hun er mykere på magen enn hva hun var,og det ser ikke like ille ut.. men det går litt i glemmeboken når hun piper fordi hun klør seg andre plasser :(

Det er mest på siden ved hoftene, på labbene og halsen.. ansiktet også,avogtil :(

Jeg aner ikke om oppdretteren kjøper henne tilbake heller, om det blir utfallet.

Og hva skjer da liksom? Jeg føler ikke det er rett å gi "problemet" videre til noen andre heller :/

Jeg tar ikke stilling til dette enda, da jeg er bestemt for å fullføre kuren en ukes tid til..også tar jeg ting som det kommer da, selvom det kanskje er dumt.

Men 3døgn på antibiotika, 2 x dusj i kløestillende spesialshampo,har ingen virkning enda iallefall :(

Syns det er sårt å høre på henne når hun våkner og piper,fordi hun klør.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usikker selv,men jeg har hentet og betalt antibiotikaen for 7dager frem,og gir henne ut kuren på å bli bedre :/

Jeg syns hun er mykere på magen enn hva hun var,og det ser ikke like ille ut.. men det går litt i glemmeboken når hun piper fordi hun klør seg andre plasser :(

Det er mest på siden ved hoftene, på labbene og halsen.. ansiktet også,avogtil :(

Jeg aner ikke om oppdretteren kjøper henne tilbake heller, om det blir utfallet.

Og hva skjer da liksom? Jeg føler ikke det er rett å gi "problemet" videre til noen andre heller :/

Jeg tar ikke stilling til dette enda, da jeg er bestemt for å fullføre kuren en ukes tid til..også tar jeg ting som det kommer da, selvom det kanskje er dumt.

Men 3døgn på antibiotika, 2 x dusj i kløestillende spesialshampo,har ingen virkning enda iallefall :(

Syns det er sårt å høre på henne når hun våkner og piper,fordi hun klør.. :(

Har du ringt oppdretter og fortalt om dette da? Det bør du gjøre uansett om du beholder eller ikke, asap.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ringt oppdretter og fortalt om dette da? Det bør du gjøre uansett om du beholder eller ikke, asap.

Jepp, h*n vet om det.

De beholdt 4stk selv,så de har sjekket søsknene for kløe/utslett også.

Men ingenting på de :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, h*n vet om det.

De beholdt 4stk selv,så de har sjekket søsknene for kløe/utslett også.

Men ingenting på de :/

Hadde jeg vært oppdretter hadde jeg nærmest tryglet om å få valpen tilbake og heve kjøpet, for ingen skal slite med det der igjennom den første tiden av valpetiden... Det er ikke normalt og det er jo noe alvorlig galt om det er slikt du utsagner det :/ Hadde sagt at du ville heve kjøpet om dt kommer til det, om det blir til at hun skal tilbake så du får tilbake valpesummen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usikker selv,men jeg har hentet og betalt antibiotikaen for 7dager frem,og gir henne ut kuren på å bli bedre :/

Jeg syns hun er mykere på magen enn hva hun var,og det ser ikke like ille ut.. men det går litt i glemmeboken når hun piper fordi hun klør seg andre plasser :(

Det er mest på siden ved hoftene, på labbene og halsen.. ansiktet også,avogtil :(

Jeg aner ikke om oppdretteren kjøper henne tilbake heller, om det blir utfallet.

Og hva skjer da liksom? Jeg føler ikke det er rett å gi "problemet" videre til noen andre heller :/

Jeg tar ikke stilling til dette enda, da jeg er bestemt for å fullføre kuren en ukes tid til..også tar jeg ting som det kommer da, selvom det kanskje er dumt.

Men 3døgn på antibiotika, 2 x dusj i kløestillende spesialshampo,har ingen virkning enda iallefall :(

Syns det er sårt å høre på henne når hun våkner og piper,fordi hun klør.. :(

Det er ikke foret eller noe da? Hvis valpen har vært frisk frem til han kom den til deg, så må det være en forandring som har gjort utslaget tenker jeg.. Forutsatt st valpen var frisk når du fikk den da..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke foret eller noe da? Hvis valpen har vært frisk frem til han kom den til deg, så må det være en forandring som har gjort utslaget tenker jeg.. Forutsatt st valpen var frisk når du fikk den da..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hun får samme fóret som hos oppdretter.

Om det er fóret,så vet ikke oppdretter det selv isåfall. Det er Alaska Husky,og de er født&oppvokst utendørs.

Her er hun familiehund,og bor inne.

@ Ja, hun var helt frisk.

Det gikk et par dager før jeg merket noe spesielt i det hele tatt :/

Oppdretter er fohandler av fór,så jeg kjøpte 15kg hos de,og blander i vom.Akkurat som hos oppdretter.

Eneste forskjellen er at hunden levde sine første 8uker ute,og kom inn hos oss.

Vetrinæren mente at det ikke var derfor,mtp at irritasjonen i huden er blitt så "ekstrem" på kort tid :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om valpen bodde ute, så ville vel Oppdretter ha merket hvis en av valpene klødde seg veldig?

Og litt merkelig at hun ikke er noe rød.. I det minste bare av kløinga..

Hva har dere prøvd da? Kan hun ha udyr på seg?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Du er helt sikker på at det ikke er midd, skabb eller noe sånt? Foreldrene mine kjøpte en valp med midd. Hun ble helt hysterisk og klødde seg til blods. Om hun har vært hilst på en hund med midd eller vært bortpå en plass en rev med midd akkurat har ligget, kan hun ha fått midd uten at de andre i kullet har det. Men jeg vil jo tro veterinær har sjekka grundig for sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med valpen er behandlet for midd, skabb og andre parasitter? Det er jo det første en veterinær bør gjøre når det kommer inn en kløende valp. Utelukke det enkleste først.

Ellers er min vet ganske i mot antibiotika, gir det ikke ut med mindre hun må. Så når mi har hudbetennelse, så får vi kremer og sjampoer vi behandler med. Nå går jo hun på kortison i tillegg da, men den siste sjampoen vi fikk virka utrolig bra, merka tydelig bedring etter en ukes bruk! Den er fra Vibrac-serien med sjampo. Husker ikke helt hva den heter, kan evt. sjekke opp. Hvit flaske med grønt på, lukter litt sånn urteaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min valp begynte å klø ca en uke etter at vi hentet ham. Han satte seg ned og klødde seg heftig ca en gang i minuttet, mye mer enn en normal valp klør. Han fikk noe imot utøy, da ble det bra i løpet av et par dager. Han fikk også ganske heftige valpekviser på magen etter en stund, de ble ganske betente selv om vi passet på å tørke magen godt hver gang vi hadde vært ute. Da hjalp det med en antibiotikakur, selv om jeg strengt tatt synes han var veldig liten for å få medisiner... Kan det være noe av det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetrinæren kikka i pelsen,på magen og i ørene.

Jeg fortalte, men tror de utelukka mye da vi har andre hunder som ikke klør.

Jeg syns vel egentlig at vetrinærene vi har tilgjengelig,gjør en ekstremt dårlig jobb, generelt.

Jeg har selv saumfart pelsen hennes når hun ligger på fanget,uten å finne noe.

Hun flasser litt, og klør.

Og det er ingen irritasjon,eller rødhet.

Kun kløe :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp vært innom hos vetrinæren igjen,i frustrasjon!

Hun nevnte ikke behandling mot utøy (lus,midd osv) engang på tirsdag!

Så nå venter jeg en times tid i sentrum til resepten er klar!

Hun nevnte kortison,fordi at det ble vurdert på tirsdag,men vetrinæren ville EGENTLIG ikke bruke det mtp alderen hennes.

Ikke at det hadde blitt aktuelt uansett!

Man prøver andre ting på valp først altså!

Jeg kokte... forbanna shit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...