Gå til innhold
Hundesonen.no

Krype til korset - hjemme-alenetrening


Sprettballen
 Share

Recommended Posts

@Sprettballen Jeg testet Skype igjen i går, og jeg kom jo på at PCen min har innebygd kamera! :P De fleste har vel det for tiden, så jeg ville prøvd det med Skype. Kvaliteten er jo ikke så farlig så lenge man ser om de er helt hysteriske eller ikke.

Da jeg gikk gjennom døra i går så fikk jeg hjertet helt i halsen... Nyx møtte meg! Rett innenfor døra! "Nå har hun vel ødelagt hele leiligheten...." Men det hadde gått overraskende fint faktisk. Ingenting var ødelagt! Jeg gjentar: Ingenting! :D eneste var at vannskåla hadde sølt en del, men ellers var det absolutt ingen skader eller noen ting! Selv maten på kjøkkenbordet sto urørt :D Tror kanskje det rett og slett er buret i seg selv som er grusomt. Hun har jo sittet i bur i noen mnd nå også, så kanskje hun bare hadde en fase der hun bare var j****valp? :P Har prøvd å sikre stua så godt jeg kan i dag for å teste nå. Har satt opp PC med Skye i hjørnet, har fikset så den svarer automatisk om jeg ringer, og jeg har satt opp kompostgrinder i døra, så hun kun får stua + rundt de tingene jeg ikke får sikret på annen måte.

Så nå får jeg se om det blir bedre :) Det kommer til å suge ekstremt av 3G-nettet, men det får så være...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her kommer en litt kjekk oppdatering fra oss! Etter noen misslykka forsøk på å ha henne alene, både i bur og kompostgjerdebinge, så gav jeg litt opp. Vi sluttet helt å trene på å være alene og je

En siste oppdatering fra oss. Nå anser jeg igrunnen hele problemet for løst. Hun har vært alene i opp til 6-7 timer flere ganger, selv om jeg prøver å ikke la det bli så lenge. Nå er jeg ferdig med pr

Hvorfor gir du godbit når du kommer tilbake? Det beviser jo bare at det er fint at du kommer hjem, og øker utålmodigheten hennes når du lukker døra og hun venter på at den skal åpne seg igjen. Gi god

Nei, går det altså? Det skal jeg sjekke ut så jeg får fikset til i morgen :) :)

Ja, det er ganske genialt! Så slipper man å ha på hele tiden og tømme mobilen for strøm :P

Har du funnet ut hvordan du gjør det?

Hvis ikke så er det ca sånn https://support.skype.com/en/faq/FA3751/can-i-automatically-answer-all-my-calls-with-video-in-skype-for-windows-desktop avhengig av om du har Mac eller vanlig pc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!

Khal han kunne sove i 2 timer, våkne å finne ut at han var alene, så ule fordi det var ingen som så på han når han våknet, så sovnet han igjen �

Hun har nesten ikke ult! Hun gnagde litt på langlina i starten (som jeg glemte å legge bort), men ellers har det vært lite. Det har vært litt uling innimellom, og hun prøvde å grave seg ut av stua en gang, men det varer i 2 min før hun gir seg igjen. Kanskje det er håp! :D

Har skypet med henne kontinuerlig for å "kartlegge" hvor ille det er. Og det er tydeligvis ikke så fælt som jeg tenkte det skulle være :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nesten ikke ult! Hun gnagde litt på langlina i starten (som jeg glemte å legge bort), men ellers har det vært lite. Det har vært litt uling innimellom, og hun prøvde å grave seg ut av stua en gang, men det varer i 2 min før hun gir seg igjen. Kanskje det er håp! :D

Har skypet med henne kontinuerlig for å "kartlegge" hvor ille det er. Og det er tydeligvis ikke så fælt som jeg tenkte det skulle være :)

Så bra! Er deilig når det er slik, enn motsatt! Håper dette løser en god del for dere :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det en oppdatering fra denne kanten!

Vi kom hjem fra ferie på fredag sist uke, jeg jobba nattevakt hele helga og fikk derfor ikke trent noe særlig på å være alene. Hun har til nå vært i bur alene hjemme, det går veldig fint å ha henne der når vi er hjemme, føler vi har burtrent godt. Men ift. å være alene ser det ut til at hun rett og slett har kommet inn i et "dette er fælt" spor, så jeg bestemte meg for å lage en kompostgrindgård til henne på badet med en hundeseng, T-skjorte som lukter meg og en kong med masse godt i som har vært i fryseren. V&H, leverpostei, godbiter og baconost. Jeg har i tillegg lagt inn et griseøre, men det har hun ikke vist antydning til interesse for.

På tirsdag testa jeg å ha henne alene der. Hun jobba med kongen i 30 min, Jeg feilberegna tida, hadde tenkt å komme hjem før en halvtime var gått, men det ble 45 min. Bråk og styr de siste 15 min. Jeg gikk inn når jeg kom hjem uavhengig om hun var stille eller ikke. I går tenkte jeg å være kortere borte. Var borte i 20 min, hun var ikke ferdig med kongen før jeg kom hjem og var helt stille hele tiden. Lå bare i senga og spiste. I dag gikk jeg en liten tur med ei venninne, kikka med jevne mellomrom inn til henne og når hun var ferdig meg kongen etter en halv time så gikk hun over på griseøret og lekte litt med det! 2 min før jeg var hjemme begynte hun å pipe og hoppe litt på grinda, så jeg bestemte meg for å ringe opp skype. Da jeg så henne på webcam hadde hun begynt med griseøret igjen, så hun hadde ikke styrt lenge. Da hadde jeg jo allerede ringt opp og hun kunne høre meg, så da rosa jeg henne for å være flink. Hun satt og kikka på PCn og skakka på hodet mens jeg prata med henne, ble litt småfrustrert og peip litt. Prata med henne til jeg kom inn døra.

Dette har vært den beste økta vi har hatt og jeg er sååå fornøyd! Endelig kan jeg skimte lys i enden av tunnelen ^^

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg tydeligvis ikke lufta godt nok. Bæsj over hele badet :shocked: Ikke nok med at hun faktisk gikk på do der, det er greit nok, men så måtte hun jo dra det ut over alt. Gulvet og i senga si. Jeg kikka innom mye og hun virka ikke veldig urolig, så jeg tror ikke hun gikk på do fordi det var fælt å være alene, det var nok heller det at hun MÅTTE på do.

Hun var forøvrig rolig i sånn 20 min og spiste på kongen, jeg var hjemme etter 35 min, og fikk henne til å legge seg i senga si ved å snakke til henne på skype, så jeg tror det kan være en løsning faktisk. Sånn...når hun ikke har smurt bæsjen sin ut over alt.. :|

11866290_10207307565829935_8943425114919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt typisk whippet å rote med bæsjen sin :P

Mine pakker den gjerne inn i teppet sitt, dytter med nesa og gnir seg med hele seg over teppet for å pakke det skikkelig inn..

Det blir mye vask av både hund, teppe og gulv av slikt :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er :D

Her er 2 åringen slutta å ule fullstendig :) Han kan finne på å protest bjeffe 1 eller 2 ganger akkurat når jeg går ut men så er han helt stille, koser seg med godissøk (strør noen never oppdelt frolic) og så legger han seg gjerne, hvis han ikke har kong er det ikke noe krise heller. Veldig glad for det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som har trodd at det var relativt rolig mens jeg var borte, i og med at jeg ikke hører noe når jeg går, og de er trøtte i trynet når jeg kommer hjem... vel.. ikke helt. Fikk høre av huseier i dag (som har vært borte til nå), at det var uling like etter at jeg gikk. Og det var fra begge to, mente han! :o Kan ikke helt forstå det, for de hadde nok å jobbe med begge to matmessig (frossen mat inni ting), og i alle fall gamla har da aldri brydd seg om sånt, og jeg har ikke hørt henne ule. Men han vet ikke hvor lenge de holdt på, for han dro på jobb like etter meg. Mystisk.. Kan prøve å forske litt på det, men ser ikke på det som et stort problem, når de virker så rolige når jeg kommer hjem og det er så lite herjinger.

Prøvde også å ha de løse sammen i både gangen og badet en dag. Det gikk overraskende bra, mtp herjinger og ødeleggelser. Kun en flaske med luktepinner var revet ned, og pinnene var bare flyttet litt på (det må jo være grusomt med parfymeolje). Ellers var begge sovende da jeg kom, lå på hvert sitt sted. Men mistenker det må ha vært endel bråk likevel, fordi en stk gal valp var gal da jeg dro, og gamla sier godt ifra når han blir sånn.. :P Skal bli kjekt å få eget hus å hyle i! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har begynt på alene hjemme treningen enda :icon_redface: Valpen er 5 måneder neste uke og det lengste han har vært alene er når jeg har gått ut med søpla eller vært på do :icon_redface: Selv når jeg går på do så bli han stort sett med meg

Er så livredd for at han skal ødelegge noe i leiligheten. For jeg har under ingen omstendigheter råd til å erstatte sofaen eller andre møbler (eller vegger) som samboer eier, og han eier alt her.

Må vel snart begynne så vidt å trene litt på det, for det er greit å kunne ha litt flere som kan passe han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe med det, men er ikke samboer klar over at det er vanlig med litt svinn når man har valp? :) Sånn mtp å være streng når om ting blir ødelagt? Folk har forskjellige måter å organisere seg på, men jeg tenker at du risikerer å skyte deg selv litt i foten om du ikke alenetrener snart :) Samboer var vel med på avgjørelsen om å skaffe valp?

Jeg ville ryddet GODT og begrenset arealet valpen kan få tilgang til, og begynt nå :) Har den en frossen kong å jobbe med og en pipeleke å drepe kommer du et godt stykke før sofabeinet blir interessant. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også ryddet og sikret for ting som kan ødelegges. Stapp en kong full med nammis og putt i fryseren og gi når dere går. Strø godbiter eller noe og gi griseøre eller noe annet å tygge på så går det nok bra. Men noe kan nok skje ja, for det er jo en valp vi snakker om. Kompostgrinner er vel ikke så ille dyrt og kan avgrense området.

@Huldra om du vil sjekke lyden bare så kan du laste ned Audacity og ha på innspilling mens du er vekke. Når du skal spille av opptaket kan du gå fort igjennom og se når det lages lyder. Det gjorde vi når venninna mi var her for å se om det var forsvarlig å la hundene være alene hjemme. Det går fort å gå igjennom og man ser som sagt veldig godt når de lager høye lyder som bjeff eller ul.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe med det, men er ikke samboer klar over at det er vanlig med litt svinn når man har valp? :) Sånn mtp å være streng når om ting blir ødelagt? Folk har forskjellige måter å organisere seg på, men jeg tenker at du risikerer å skyte deg selv litt i foten om du ikke alenetrener snart :) Samboer var vel med på avgjørelsen om å skaffe valp?

Jeg ville ryddet GODT og begrenset arealet valpen kan få tilgang til, og begynt nå :) Har den en frossen kong å jobbe med og en pipeleke å drepe kommer du et godt stykke før sofabeinet blir interessant. :)

Han er nok ikke veldig klar over hva en valp kan finne på :P I utgangspunktet så hadde jeg med meg hund inn i forholdet, men så døde den. Han viste da at jeg kom til å skaffe meg ny hund uavhengig av hva han sa. Ikke ar han hatt hund før heller, og valpen er veldig grei. Enda ikke ødelagt annet enn en dorull/tørkerull :P

Nå er det ikke veldig krise å ikke lære den å være alene, da jeg uansett er hjemme ca. 90 % av tiden og har ikke behov for det. Meeen så kunne det vært greit å ha hundepass innimellom, og de må jo på jobb.

Hadde en annen unghund som uansett hvor god jeg ryddet og forberedte klarte å rasere hele leiligheten. Så er litt farget av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig sånn det er å ha valp, man risikerer å få noen ting (eller mange ting) makulert. Det eneste Keiron ødela som hadde betydning i valpetiden var den fine Razer Naga musa mi! Da var ikke mor blid. Men slik er det. Jeg vet jeg var veldig heldig.

Jeg er 100% ufør men har fremdeles trent på hjemme alene trening fordi det kan skje ting som gjør at hunden må være eller har det bedre av å være hjemme alene. Når jeg drar til timen min på sykehuset trenger jeg ikke finne barnevakt til han, og nå er bestemoren min syk også og da er det godt å kunne la hunden være igjen hjemme når jeg drar på besøk til henne. Du må nok kaste deg i det og prøve, kan hende valpen din ikke er så destruktiv som den forrige. Bare husk å gi noe å holde på med så går det ofte veldig bra. Det er mange bra tips til hva du kan gjøre i tråden her, som for eksempel og ha skype for å prate til og se valpen om det trengs osv. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 mnd. er litt sent, men jeg ville begynt jeg. Jeg vet ikke hvorfor du er 90% hjemme eller om dette er noe som kan endre seg de neste 15 årene, men jeg hadde ikke turt å ikke lære den å være alene, hehe :)

Med Blitz så går det litt opp og ned. I går var hun alene i 1 time og 15 min. Vi hadde vært på tur i 2 timer først så hun var sliiiiten. Målet var at hun skulle "gi opp" og legge seg til å sove. Hun la seg til å sove etter en time, så da gikk vi hjem. Men da var hun skikkelig sliten. Måtte prate med henne litt på skype innimellom. Synes generelt hun er roligere, men ikke rolig, hehe. Får bare håpe hun greier 3 timer neste mandag. Hvis ikke får jeg bare stikke hjem. Bor heldigvis bare 5 min gange fra skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 mnd. er litt sent, men jeg ville begynt jeg. Jeg vet ikke hvorfor du er 90% hjemme eller om dette er noe som kan endre seg de neste 15 årene, men jeg hadde ikke turt å ikke lære den å være alene, hehe :)

Med Blitz så går det litt opp og ned. I går var hun alene i 1 time og 15 min. Vi hadde vært på tur i 2 timer først så hun var sliiiiten. Målet var at hun skulle "gi opp" og legge seg til å sove. Hun la seg til å sove etter en time, så da gikk vi hjem. Men da var hun skikkelig sliten. Måtte prate med henne litt på skype innimellom. Synes generelt hun er roligere, men ikke rolig, hehe. Får bare håpe hun greier 3 timer neste mandag. Hvis ikke får jeg bare stikke hjem. Bor heldigvis bare 5 min gange fra skolen.

Begynte seint (7-10 mnd) med gamle hunden også, og han klarte seg egentlig ganske bra :P Sjansen for at det endrer seg de neste 10 årene er minimalt (har hatt det sånn i 7 år). De gangene den må være alene er type når jeg er på butikken, kino, hos venner osv. Han klarer helt fint å ligge alene i bilen :)

Skal lære han å være alene hjemme. Jeg har bare ikke så fryktelig stort behov for det når det jeg gjør om dagene stort sett innebærer at hunden ikke trenger å være alene.

Mitt største "problem" er kanskje det at å å komme seg ut av huset noen ganger kan være vanskelig (pga. min helse). Så de aller fleste gangene (i løpet av en uke) når jeg er ute av huset, så er det for at valpen skal få komt seg ut :P

Hjemme alene er mest for at jeg skal kunne så litt friere når det kommer til hundepassere :lol::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen går veldig opp og ned. Sist gang gikk det ikke særlig bra og jeg må bare innse og bite i det sure eple at vi må begynne helt på scratch. Men...Blitz greier fint flere timer i bilen, så nå skal sambo begynne å ta bussen til jobb, så Blitz kan være alene i bilen i parkeringsgarasjen under blokka mens jeg er på skolen.

Jeg prøvde å sette henne der i dag og sette meg ute av syne så hun ikke kunne se meg. Satt der i en halvtime så jeg kunne høre om hun lagde lyd og hun var helt stille. Så mens vi trener på å være alene i leiligheten kan hun i det minste være i bilen når jeg må på skolen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turt å gå fra en hund i bånd over tid. Har riktig nok aldri prøvd. Men etter div nesten dødsfall, og rt dødsfall på geit/sau , så tenker jeg ikke å teste sånt... Bånd kan gjøre stor skade...

Enig med deg :)

En hund på stallen klarte å henge seg selv mens vi var ute og red hestene, stakkars eieren som kom tilbake til det synet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...