Gå til innhold
Hundesonen.no

Krype til korset - hjemme-alenetrening


Sprettballen
 Share

Recommended Posts

Har du mulighet til at hun kan være i et rom istedenfor et bur når hun er alene? Tenker på et rom der du rydder ut det som kan ødelegges, et ekstra soverom eller badet (skru av gulvvarmen) e.l. Jeg har hatt hund med seperasjonsangst, og måtte jobbe knallhardt for at det skulle bli bedre. I mellomtiden fikk jeg pass til henne de gangene jeg var på skole/jobb. Om du bor et sted der det er hundeluftere eller studenter som vil tjene litt ekstra, er det og en mulighet å la noen lufte henne midt på dagen.

Hun var i gangen en periode, og jeg hadde ryddet vekk absolutt alt hun kunne tenke på å bite på. Gjett hva som skjedde.. Hun gikk på veggene.

Vurderer å sette henne på badet, men er usikker på om hun kanskje tar døra da...

Har snakket med oppdretter, og hun skal hjelpe meg litt med trening og pass, for hun jobber så hun kan ta med hund på kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her kommer en litt kjekk oppdatering fra oss! Etter noen misslykka forsøk på å ha henne alene, både i bur og kompostgjerdebinge, så gav jeg litt opp. Vi sluttet helt å trene på å være alene og je

En siste oppdatering fra oss. Nå anser jeg igrunnen hele problemet for løst. Hun har vært alene i opp til 6-7 timer flere ganger, selv om jeg prøver å ikke la det bli så lenge. Nå er jeg ferdig med pr

Hvorfor gir du godbit når du kommer tilbake? Det beviser jo bare at det er fint at du kommer hjem, og øker utålmodigheten hennes når du lukker døra og hun venter på at den skal åpne seg igjen. Gi god

Hun var i gangen en periode, og jeg hadde ryddet vekk absolutt alt hun kunne tenke på å bite på. Gjett hva som skjedde.. Hun gikk på veggene.

Vurderer å sette henne på badet, men er usikker på om hun kanskje tar døra da...

Har snakket med oppdretter, og hun skal hjelpe meg litt med trening og pass, for hun jobber så hun kan ta med hund på kontoret.

Har du prøvd dog monitor appen? Khal var akkuratt lik som nyx. Nå er han stille omtrent hele tiden, og er han ikke det kan jeg si noe til han så er han stille. Pluss du får fulgt med på kamera hva hun gjør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kan jeg endelig holde opptatt mens jeg går, enda han vet jeg tar på sko og går. Men når alt er spist sitter han å uler i ca. 5min - skikkelig ulve uling. Så legger han seg og er stille som en mus til jeg kommer hjem. Jeg er veldig nøytral når jeg kommer inn, kler av meg og slikt før jeg rolig slipper han løs. Han står i bånd på soverommet (har ikke dør) pga. han er glad i å stå i vinduet og kjefte og har god mulighet for å bevege seg.

Han sover gjerne, men bytter mye stilling (filmet han når jeg var i byen i 2 timer) og etter den ule konserten var det stilt. Er det bare han som protesterer eller "roper" han kanskje på meg før han gir opp og legger seg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vikler ikke hunden seg inn i båndet?

Min hadde ikke sep.angst, men han mislikte å bli etterlatt i starten. Her hjalp det å vente ham ut, og det gikk ganske kjapt. Men så gikk ikke han på vegger eller noe slikt, bare å åpne skuffer og skap og dra ut/tygge litt på innholdet. Her i huset var det enkelt å forhindre, og nå kan han være alene med fristelser uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

@MissHeike Bånd på et rom var jo veldig lurt! Kanskje jeg kan binde fast min i senga eller noe, så slipper hun buret samtidig som hun ikke får ødelagt absolutt alt.

Men en krativ hund kan vel ta med seg senga di rundt i rommet da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vikler seg ikke så har ikke problemer med det. Det er kort nok til at det er lite sjans for å vikle seg inn i det men langt nok til at han kan ligge i alle tenkelige stillinger og litt variert. Han roterer mellom rett på gulvet - under senga - oppi senga - oppi sin egen seng.

Han satt i bur før men jeg syns det går bedre i bånd for han fikk mer "frihet" men uten å være fri. Han flytter litt på senga om han nå vil men ikke så mye at den følger etter ut i stua for eksempel. Bare sånn at jeg må skyve den på plass inntil veggen innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd dog monitor appen? Khal var akkuratt lik som nyx. Nå er han stille omtrent hele tiden, og er han ikke det kan jeg si noe til han så er han stille. Pluss du får fulgt med på kamera hva hun gjør.

Nei, men det hørtes jo veldig lurt ut! Hva trenger man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det hørtes jo veldig lurt ut! Hva trenger man?

Jeg bruker iPhone og iPad eller mac'en min. Men du kan jo og bruke bare data og telefon, to skype kontoer, hvor ene mikrofonen er på hele tiden hos hunden, og din er mutet, så skrur du den bare på når du skal snakke og av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker iPhone og iPad eller mac'en min. Men du kan jo og bruke bare data og telefon, to skype kontoer, hvor ene mikrofonen er på hele tiden hos hunden, og din er mutet, så skrur du den bare på når du skal snakke og av igjen.

men da trenger jeg et webkamera sant? Må eventuelt kjøpe det og da. Men det var en veldig god ide! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da trenger jeg et webkamera sant? Må eventuelt kjøpe det og da. Men det var en veldig god ide! :D

Jupp! Kan alltids bruke det med bare lyd og riktignok!

Men appen dog monitor er gull. Den koster penger da riktignok. 39kr. Finnes til iPhone og Windows telefon, vil tro den er på Android og. Appen er og på ipad, mac. Sikkert nettbrettene til Android og Windows og (:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det, ja. Men jeg fant ut at jeg har en utrolig stor, tung sofa i stua. Jeg testet det nå, og den får hun ikke med seg. Skal prøve i morgen å sette henne der :)

Ville brukt plastbelagt vaier eller sånn langline av plast eller noe annet som er vanskelig å kveile rundt føtter og slikt. Så man slipper skader fra båndet. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! Kan alltids bruke det med bare lyd og riktignok!

Men appen dog monitor er gull. Den koster penger da riktignok. 39kr. Finnes til iPhone og Windows telefon, vil tro den er på Android og. Appen er og på ipad, mac. Sikkert nettbrettene til Android og Windows og (:

Da kjøper jeg den nå, så tester jeg i morgen! :D Har jo ikke mulighet til å sjekke hele tiden på jobb, men får sjekket ganske ofte innimellom kunderushet. Skal kjøpe meg et billig webkamera på neste lønning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! Kan alltids bruke det med bare lyd og riktignok!

Men appen dog monitor er gull. Den koster penger da riktignok. 39kr. Finnes til iPhone og Windows telefon, vil tro den er på Android og. Appen er og på ipad, mac. Sikkert nettbrettene til Android og Windows og (:

Må man ha to Apple-produkter? Jeg har jo iphone, men tenker å bare bruke den med vanlig pc. Funker det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil hun ikke bite i stykker sofaen da? Jeg ville heller platebelagt et helt rom (gangen, badet) med kompostgrinder i en periode, dersom hun gikk på veggene. De kan bøyes rundt karmer og sånt også.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil hun ikke bite i stykker sofaen da? Jeg ville heller platebelagt et helt rom (gangen, badet) med kompostgrinder i en periode, dersom hun gikk på veggene. De kan bøyes rundt karmer og sånt også.

Det var egentlig kjempelurt! Det skal jeg gjøre.

I dag ble det bånd bundet i sofaen, og jeg hadde satt opp pcen med Skype så jeg skulle få høre henne hvis hun begynte å bjeffe. Det gikk veldig fint, hadde testet det og hele pakka, men så plutselig, akkurat idet jeg setter meg på tbanen, så legger den på! Jeg gikk ganske lenge med det hjemme for å teste, og også da la den bare helt plutselig på noen ganger.... Er det noen som vet hva som skjer med det? :/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig kjempelurt! Det skal jeg gjøre.

I dag ble det bånd bundet i sofaen, og jeg hadde satt opp pcen med Skype så jeg skulle få høre henne hvis hun begynte å bjeffe. Det gikk veldig fint, hadde testet det og hele pakka, men så plutselig, akkurat idet jeg setter meg på tbanen, så legger den på! Jeg gikk ganske lenge med det hjemme for å teste, og også da la den bare helt plutselig på noen ganger.... Er det noen som vet hva som skjer med det? :/

Har du satt skypen hjemme til å svare automatisk? Vår legger også på noen ganger, men da er det bare å ringe opp igjen så pleier det å funke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også prøve med en sånn app, bare lage to skype-kontoer. Er ikke så kjempegira på å kjøpe nytt kamera til flere lapper, kjøpte jo et greit kamera til nesten 1000-lappen før vi fikk minien.

Nå har vi kommet hjem fra ferie og starter treningen igjen i morgen. Jeg tror kanskje hun vil roe seg litt om jeg kan snakke til henne og be henne tie stille. Vi gjør jo det når vi er hjemme og da gir hun fort opp. Sier vi ingenting kan hun pipe i 45 min. Ikke på samme måten som når hun er alene, men småpiping som er superirriterende.

Hun har vært en del alene i bilen i ferien og det har gått supert. Ikke et pip i henne, sånn med mindre hun oppdager at vi er rett uten for bilen og sånn, da gauler hun virkelig. Hun har tydelig sovet når vi kommer tilbake etter å ha dratt fra henne.

Takk for alle råd som har kommet og lykke til til dere andre som sliter med det samme. Litt godt å vite at vi ikke er alene!

RED: Gikk forøvrig i fra henne og Nemi i bilen med luka åpen når vi var og trente hund med ei venninne. Vi skulle bort å se på noe som ungene hennes drev med, og da hylte og skreik hun den lungene kunne bære. Med en gang vi var ute av syne ble det helt tyst. Jeg tror hun bråker når hun ser/hører.

Kanskje jeg skal begynne å ta med meg Nemi helt ut når vi trener slik at det er helt stille i leiligheten. Kan hende hun tror det er jeg som er på gangen eller at hun tror Nemi kan slippe henne ut om hun hyler nok :P Merker hun reagerer og hører etter om Nemi bytter stilling osv. når de er alene. Nemi er heller ikke vant med at jeg stikker ut og inn på småturer, så hun ligger liksom og venter litt nå virker det som. Da er hun litt urolig, i den forstand at hun tripper litt og bytter stillinger. Hun blir nok litt urolig av bråket til Blitz også.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
    • Nå er jeg (enn så lenge) såpass heldig at jeg ikke betaler strøm der jeg leier, så det kan jeg leve med! 🤭 Takk for alle svar! 😃 Det er jo tydelig at vom er "råbillig" kontra tørrfôr+vomkuler, så da har vi en fremtidsplan. Nå skal vi først bruke opp den 12kg sekken og 6kg SMAAK jeg kjøpte før jeg begynte å regne på dette 🤪
    • Ååh..lille Odin!! Vi savner han💖
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...