Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken personlighetstype er du?


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Har tatt noe lignende i jobbsammenheng, da ble jeg INFP-A. Stemmer nok ganske greit. De to siste bokstavene (FP) varierer litt etter hvilken test jeg prøver meg på da, som regel er det bare noen få prosent i forskjell. Jeg er vel ikke så ekstrem av meg, kanskje? :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes det var vanskelig å svare presist på spørsmålene. Jeg tror man må tenke seg grundig om på hvert spørsmål hvis det ikke skal bli veldig upresist, og dermed meningsløst.

Nå kan jeg ikke snakke for alle psykologer i Norge, men vi fikk ihvertfall ikke noe spesifikk opplæring i personlighetstesting og lignende, var jo igjennom det på studiet, men ikke i form av å skulle

Jeg tok den der i fjor og ble INFP. Passer igrunnen veldig bra "Left unchecked, INFPs may start to lose touch, withdrawing into "hermit mode", and it can take a great deal of energy from their fr

Posted Images

Your Results

PERSONALITY: ENTP-A ("THE DEBATER")

VARIANT: ASSERTIVE

ROLE: ANALYST

Extraverted 49%

Intuitive 38%

Thinking 21%

Prospecting 27%

Assertive 23%

Follow the path of the unsafe, independent thinker. Expose your ideas to the dangers of controversy. Speak your mind and fear less the label of 'crack-pot' than the stigma of conformity. And on issues that seem important to you, stand up and be counted at any cost.

Thomas J. Watson

The ENTP personality type is the ultimate devil's advocate, thriving on the process of shredding arguments and beliefs and letting the ribbons drift in the wind for all to see. Unlike their more determined Judging (J) counterparts, ENTPs don't do this because they are trying to achieve some deeper purpose or strategic goal, but for the simple reason that it's fun. No one loves the process of mental sparring more than ENTPs, as it gives them a chance to exercise their effortlessly quick wit, broad accumulated knowledge base, and capacity for connecting disparate ideas to prove their points.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk INTP, gøy at jeg faktisk får samme resultat som for så mange år siden. Kjenner meg veldig igjen i den personlighetstypen :)

Your personality type: The Logician (INTP-T)

Strength of individual traits: Introverted: 98%, Intuitive: 70%, Thinking: 37%, Prospecting: 53%, Turbulent: 43%.

Role: Analyst

Strategy: Constant Improvement

Eneste jeg ikke kjenner meg igjen i er det så høye utslaget på introvert. Jeg var veldig introvert før, og gjennom hele oppveksten, men jeg føler ikke at jeg er det lenger. Men det har jeg jobbet mye for da, så trekkene er der vel kanskje fremdeles. Jeg liker folk generelt godt og foretrekker egentlig ikke å være alene. Men blir sliten av å være sosial da, så det er vel her introverten slår ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your personality type: “The Consul” (ESFJ-A)

Strength of individual traits: Extraverted: 43%, Observant: 62%, Feeling: 21%, Judging: 53%, Assertive: 44%.
Role: Sentinel
Strategy: People Mastery

Jeg kan egentlig ikke si at jeg kjenner meg helt igjen i beskrivelsen. Trodde ikke jeg var så ekstrovert. Tror heller ikke at jeg er SÅ følsom (selv om jeg vet at jeg er mer følsom enn jeg tror :P ), at jeg er så opptatt av å holde min sosiale rolle, ikke få kritikk, ikke såre andre også videre. Jeg er nok også litt mer impulsiv enn det beskrivelsen gir inntrykk av. Og jeg er nok mer egoistisk enn det beskrivelsen sier. Og et par ting passet bare ikke i det hele tatt:

"Discussing scientific theories or debating European politics isn't likely to capture ESFJs' interest for too long. ESFJs are more concerned with fashion and their appearance, their social status and the standings of other people."

"In high school, ESFJs are the cheerleaders and the quarterbacks, setting the tone, taking the spotlight and leading their teams forward to victory and fame. Later in life, ESFJs continue to enjoy supporting their friends and loved ones, organizing social gatherings and doing their best to make sure everyone is happy."

Svarte på undersøkelsen to ganger og fikk samme resultat, men med litt ulike prosentverdier. Syns noen av spørsmålene er vanskelige å svare på da, for jeg kan oppføre meg helt annerledes på jobb (hvor jeg har en tydelig sosial rolle) enn det jeg kan gjøre på fest. Og at jeg ikke er redd for å ta ordet på forelesning betyr ikke at jeg har kjempelett for å starte samtaler med vilt fremmede. For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENFP PERSONALITY (THE CAMPAIGNER)

It doesn't interest me what you do for a living. I want to know what you ache for and if you dare to dream of meeting your heart's longing. It doesn't interest me how old you are. I want to know if you will risk looking like a fool for love for your dreams for the adventure of being alive.

Oriah Mountain Dreamer

The ENFP personality is a true free spirit. They are often the life of the party, but unlike Explorers, they are less interested in the sheer excitement and pleasure of the moment than they are in enjoying the social and emotional connections they make with others. Charming, independent, energetic and compassionate, the 7% of the population that they comprise can certainly be felt in any crowd.

Ehm...jeg vet ikke jeg.

Jeg er jo lett å engasjere og sånn, men jeg føler ikke at jeg er særlig sosial, selv om jeg er sosial når jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESFP-A (The entertainer)

81% Extraverted
100% Observant
61% Feeling
87% Prospecting

Spot on til meg :lol: Har tatt den flere ganger i ulike sammenhenger, også varianter som er grundigere enn denne, og jeg blir alltid det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENFP-A ganske mye jeg kjenner meg igjen i, men er ikke såå kreativ tror jeg :P Også står det at man ikke er flink til den praktiske gjennomføringen av ting, det er jeg jo :P

Det var en av de tingene jeg kjente meg igjen i :lol:

Jeg kommer opp med ideer og planer, og lar andre gjennomføre dem.

Jeg har en enorm gjennomføringsevne på kortsiktige ting , med en gang det trekker ut mister jeg interessen totalt og begynner neste prosjekt.

I'll never mount to nothing *ler*

Heldigvis fungerer det i arbeidssituasjonen jeg er i, det er mange som kan gjennomføre ideene mine, og ingen dager er like.

Jeg er alltid best på nye utfordringer, gjør jeg det samme for lenge presterer jeg dårlig.

Når jeg jobbet på bakeri og i vanlige salgsstillinger slet jeg til tider "litt" med fokuset kan man si :lol:

Jeg kjente meg litt igjen i type forelder også *kremt*

Mer engasjement og kjærlighet enn rutiner her i gården *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ENTJ - the commander.

Synes ikke det traff, for jeg er ikke i nærheten av så lite opptatt av andres følelser som den skal ha meg til å være. Ja, jeg setter meg mål og jeg er ikke den som gir meg, men det er ikke på bekostning av alle andre. Kan være med på at jeg likevel er typen til å ta ledelsen hvis ingen andre gjør det, da... Men jeg er ikke SÅ kynisk, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENTJ - The Commander

ENTJ PERSONALITY (“THE COMMANDER”)

Your time is limited, so don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma — which is living with the results of other people's thinking. Don't let the noise of others' opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.
Steve Jobs

ENTJs are natural-born leaders. People with this personality type embody the gifts of charisma and confidence, and project authority in a way that draws crowds together behind a common goal. But unlike their Feeling (F) counterpart, ENTJs are characterized by an often ruthless level of rationality, using their drive, determination and sharp minds to achieve whatever end they've set for themselves. Perhaps it is best that they make up only three percent of the population, lest they overwhelm the more timid and sensitive personality types that make up much of the rest of the world – but we have ENTJs to thank for many of the businesses and institutions we take for granted every day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your personality type: “The Consul” (ESFJ-A)

Strength of individual traits: Extraverted: 43%, Observant: 62%, Feeling: 21%, Judging: 53%, Assertive: 44%.

Role: Sentinel

Strategy: People Mastery

Jeg kan egentlig ikke si at jeg kjenner meg helt igjen i beskrivelsen. Trodde ikke jeg var så ekstrovert. Tror heller ikke at jeg er SÅ følsom (selv om jeg vet at jeg er mer følsom enn jeg tror :P ), at jeg er så opptatt av å holde min sosiale rolle, ikke få kritikk, ikke såre andre også videre. Jeg er nok også litt mer impulsiv enn det beskrivelsen gir inntrykk av. Og jeg er nok mer egoistisk enn det beskrivelsen sier. Og et par ting passet bare ikke i det hele tatt:

"Discussing scientific theories or debating European politics isn't likely to capture ESFJs' interest for too long. ESFJs are more concerned with fashion and their appearance, their social status and the standings of other people."

"In high school, ESFJs are the cheerleaders and the quarterbacks, setting the tone, taking the spotlight and leading their teams forward to victory and fame. Later in life, ESFJs continue to enjoy supporting their friends and loved ones, organizing social gatherings and doing their best to make sure everyone is happy."

Svarte på undersøkelsen to ganger og fikk samme resultat, men med litt ulike prosentverdier. Syns noen av spørsmålene er vanskelige å svare på da, for jeg kan oppføre meg helt annerledes på jobb (hvor jeg har en tydelig sosial rolle) enn det jeg kan gjøre på fest. Og at jeg ikke er redd for å ta ordet på forelesning betyr ikke at jeg har kjempelett for å starte samtaler med vilt fremmede. For eksempel.

Jeg fikk også ESFJ (fikk noe helt annet sist gang :P), og føler meg mye mer introvert enn den sier, ei heller så opptatt av sosial status og sladder. Jeg er ikke så sosial som den vil ha meg til å være :P Men den traff midt i blinken på yrke. Jeg går vernepleie, og dette passer veldig godt:

"Careers as administrators are a natural fit, allowing ESFJs to organize not just an environment, but the people in it. Their practical skills combine well with their dependability, making ESFJ personalities surprisingly good accountants – though they often prefer to be personal accountants, helping people and interacting with them directly, instead of corporate accountants crunching numbers in some back room.

Purely analytical careers are often too dull for ESFJs though – they need human interaction and emotional feedback to be truly satisfied in their line of work. Good listeners and enthusiastic team members, people with the ESFJ personality type are excellent providers of medical care and social work. Teaching is another great option, as ESFJs are comfortable with authority, but are supportive and friendly enough to keep that authority from feeling overbearing."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENFJ PERSONALITY (“THE PROTAGONIST”)

ENFJS ARE NATURAL-BORN LEADERS, FULL OF PASSION AND CHARISMA. FORMING AROUND TWO PERCENT OF THE POPULATION, THEY ARE OFTENTIMES OUR POLITICIANS, OUR COACHES AND OUR TEACHERS, REACHING OUT AND INSPIRING OTHERS TO ACHIEVE AND TO DO GOOD IN THE WORLD. WITH A NATURAL CONFIDENCE THAT BEGETS INFLUENCE, ENFJS TAKE A GREAT DEAL OF PRIDE AND JOY IN GUIDING OTHERS TO WORK TOGETHER TO IMPROVE THEMSELVES AND THEIR COMMUNITY.

VARIANT: ASSERTIVE

ROLE: DIPLOMAT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en av de tingene jeg kjente meg igjen i :lol:

Jeg kommer opp med ideer og planer, og lar andre gjennomføre dem.

Jeg har en enorm gjennomføringsevne på kortsiktige ting , med en gang det trekker ut mister jeg interessen totalt og begynner neste prosjekt.

I'll never mount to nothing *ler*

Heldigvis fungerer det i arbeidssituasjonen jeg er i, det er mange som kan gjennomføre ideene mine, og ingen dager er like.

Jeg er alltid best på nye utfordringer, gjør jeg det samme for lenge presterer jeg dårlig.

Når jeg jobbet på bakeri og i vanlige salgsstillinger slet jeg til tider "litt" med fokuset kan man si :lol:

Jeg kjente meg litt igjen i type forelder også *kremt*

Mer engasjement og kjærlighet enn rutiner her i gården *host*

Hehe. Jeg er ganske god på gjennomføring også jeg altså. Men er litt der som du nevner da, hvis det drar veeeldig langt ut, så er jeg ofte den som begynner på neste prosjekt/oppgave :P

Kjente meg veldig igjen i det med drømmer og planlegging av ting som ikke er heeelt gjennomførbart :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISFJ (variabel: turbulent og role: sentinel).

Styrker: støttende, tålmodig, pålitelig, observant, entusiastisk, lojal og hardtarbeidende, gode praktiske ferdigheter.
Svakheter: tar ting for personlig, ydmyk og sjenert, undertrykker følelsene sine, tar på seg for mye/prøve for hardt å møte forventninger, liker ikke forandringer, for altroistisk.

Stemmer ganske bra, men jeg har lært meg å ikke undertrykke følelser hvertfall :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...