Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken personlighetstype er du?


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Kom over en personlighetstest som tar utgangspunkt i Myers-Briggs Type Indicator, som er en av verdens mest brukte. Spørsmålene du svarer på viser hvor du faller innenfor 4 områder:

  • Introversion (I) or Extraversion (E)
  • Intuition (N) or Sensing (S)
  • Thinking (T) or Feeling (F)
  • Judging (J) or Perceiving (P)

Så ender du opp med 4 bokstaver som sammen lager utgjør en av de 16 personlighetstypene som finnes, i følge denne indikatoren. Jeg syns hvertfall det var veldig gøy å lese etterpå om det som kjennetegner min personlighetstype, fordi det stemte så utrolig bra.

Kanskje noen andre også syns sånt er gøy? Del gjerne resultatet deres!

Jeg endte forøvrig opp med INFJ - "The Advocate", som egentlig er ganske rart da det hevdes at mindre enn 1% av verdenspopulasjonen har denne typen :blink: Kanskje det egentlig bare betyr at jeg er utrolig sær, (det har jeg for så vidt hatt en mistanke om lenge :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes det var vanskelig å svare presist på spørsmålene. Jeg tror man må tenke seg grundig om på hvert spørsmål hvis det ikke skal bli veldig upresist, og dermed meningsløst.

Nå kan jeg ikke snakke for alle psykologer i Norge, men vi fikk ihvertfall ikke noe spesifikk opplæring i personlighetstesting og lignende, var jo igjennom det på studiet, men ikke i form av å skulle

Jeg tok den der i fjor og ble INFP. Passer igrunnen veldig bra "Left unchecked, INFPs may start to lose touch, withdrawing into "hermit mode", and it can take a great deal of energy from their fr

Posted Images

Har tatt en slik test før, da ble jeg INTJ, beskrivelsen passer godt på visse ting. Ikke så mye på andre ting. Det skal visst være ca 0,8% som er INTJ, men jeg har et klart inntrykk av at det er langt flere i Norge enn det det kanskje er i USA (som jeg tipper de fleste av disse tallene kommer fra).

Det er helt klart at I-N-T stemmer på meg. Om det stemmer med J eller P tror jeg er litt mer usikkert i det store og hele. På mange måter passer jeg bedre i slik INTP blir beskrevet.

Nå ble jeg visst ISTJ. Haha, jaja. Denne testen var litt annerledes lagt opp og "S"'en var den svakeste biten (altså den med minst %) så jeg er vel en eller annen plass viglende mellom ISTJ, INTJ og noen ganger kanskje litt mer med en P på slutten.
Jeg fikk forøvrig A på den siste variablen (som ikke var med i forrige test jeg tok)

I - 60%

S- 13%

T - 30%

J - 30%

A - 37%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt denne testen to ganger med ca 3-4 års mellomrom - og kom ut med nøyaktig samme profil begge gangene. Jeg tror jeg var ISTP, men husker ikke helt, det stemte i hvert fall veldig godt slik jeg selv oppfatter meg også. Siste gangen gjorde vi det skikkelig der vi hadde en time med den som foretok personlighetstesten etterpå også, der hun forklarte hvordan testen slo ut og hvordan resultatet kunne tolkes. Det var veldig interessant egentlig :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESFJ er jeg :) og jeg tok en omfattende personlighetsanalyse via et fag på studiet nå i høst (Belbin test) og kom ut med akkurat de samme resultatene som denne type testen kom fram til. Det var litt gøy for jeg tror alt stemmer, jeg kjenner meg ihvertfall veldig igjen :ahappy: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

ISTJ "The Logistician"

"The ISTJ personality type is thought to be the most abundant, making up around 13% of the population. Their defining characteristics of integrity, practical logic and tireless dedication to duty make ISTJs a vital core to many families, as well as organizations that uphold traditions, rules and standards, such as law offices, regulatory bodies and military. People with the ISTJ personality type enjoy taking responsibility for their actions, and take pride in the work they do – when working towards a goal, ISTJs hold back none of their time and energy completing each relevant task with accuracy and patience."

Jaja var liksom ikke helt feil med tanke på både yrkesvalg og alt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med et rådgivningskurs jeg tok for noen få år siden tok jeg JTI-test. Som @Siri var det en "skikkelig" test med en rådgiver etterpå som fortalte meg litt hvordan jeg kunne bruke testen. Etter et halvt år hadde vi også en samtale for å prate litt om hvordan denne analysen hadde påvirket arbeidsteknikkene mine etter kurset og testen. Jeg fikk også et hefte som forteller litt om hvordan jeg muligens er - hvor svært mye stemmer :)

Jeg kom ut som en ISFP, vissnok ikke helt normalt med det yrket jeg har (de fleste er gjerne TJ til slutt) :P Jeg slo veldig ut på P, og det er ingen hemmelighet at jeg er litt ekstremt spontan, noe som kan være litt slitsomt for de rundt meg til tider :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at det ser ut til å stemme for de fleste av dere også :)

Jeg er visst ganske "balansert" på det meste, og tipper ikke sånn utrolig mye i hverken den ene eller andre retningen på de ulike områdene, med et unntak. Resultatet mitt ser nemlig sånn ut:

Introverted: 38%

Intuitive: 91%

Feeling: 17%,

Judging: 23%

Turbulent: 13%

Så er det jo sånn at desto høyere prosent du har på bokstavene som utgjør din personlighetstype, desto mer "typisk" er du for nettopp den typen. Jeg er jo litt sånn spredd over alt egentlig, med unntak av at jeg definitivt er intuitiv og ganske så introvert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INTP-P var mitt resultat, å lese om den typen var relativt nedslående, i større grad enn mange av de andre typene.

Er det vanlig at testen brukes i forbindelse med samtaleterapi/utredning forøvrig?

Nå kan jeg ikke snakke for alle psykologer i Norge, men vi fikk ihvertfall ikke noe spesifikk opplæring i personlighetstesting og lignende, var jo igjennom det på studiet, men ikke i form av å skulle bruke det klinisk (mer som at dette finnes, også tok vi et par tre selv). Men jeg vil tro det er vanligere hos ulike coacher, rådgivere (eksempelvis i forhold til jobb og utdanning), men min erfaring er at det ikke brukes utbredt innenfor klinisk psykologi ihvertfall. Men nå har jeg kun jobbet klinisk, så kan ikke snakke så mye om andre steder :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble INTP, ''The Logician''. Kjenner meg igjen, ja. Stort utslag på dette; 65% introverted og 57% turbulent. Mindre utslag på dette; 18% intuitive, 18% thinking og 25% prospecting.

The INTP personality type is fairly rare, making up only three percent of the population, which is definitely a good thing for them, as there's nothing they'd be more unhappy about than being "common". INTPs pride themselves on their inventiveness and creativity, their unique perspective and vigorous intellect. Usually known as the philosopher, the architect, or the dreamy professor, INTPs have been responsible for many scientific discoveries throughout history.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den der i fjor og ble INFP. Passer igrunnen veldig bra :P

"Left unchecked, INFPs may start to lose touch, withdrawing into "hermit mode", and it can take a great deal of energy from their friends or partner to bring them back to the real world."

En gang en hermit, alltid en hermit. :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...