Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil selge rev som kjæledyr


mushi
 Share

Recommended Posts

Jeg har sett flere annonser på forskjellige salgssider den siste uken og nå har avisene plukket det opp også.

For første gang blir det nå mulig å kjøpe rev som kjæledyr i Norge.

Joakim Nilsen i Folldal ønsket bare å skaffe seg en kjælerev selv, men fant så ut at det kunne være god forretning. Han ble overveldet over responsen da han la ut en annonse på internett.

– I stedet for reveskinn rundt halsen, har du en levende rev, sier Nilsen.

http://www.tv2.no/2015/07/18/nyheter/kjaelerev/revetal/7167060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utan att egentligen veta helt vad jag talar om eftersom jag aldrig varit nära en själv, men är det inte rävar som när de blir könsmogna luktar fruktansvärt illa?

Jo.

Og de skriker.

Fryktelig søte, og de kan faktisk dresseres nesten som en hund, men jeg ville ikke hatt det innendørs...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygt redd for at når folk oppdager at de lukter, at de skriker, at de løper i gardiner og ødelegger, at det ender opp med at de blir sluppet ut i skogen. Og der vil de ikke klar seg fordi de er født i fangenskap.

Jeg hadde en nabo som hadde en tam rev for masser av år siden. Husker godt så overrasket jeg var over at den søte skapningen stinket. Selv om han ble badet så luktet han for ******.

Syns det er utrolig useriøst av han som har sett et marked i dette her. Han legger jo slett ikke skjul på at han gjør dette pga pengene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette ender bra. Folk kommer til å skaffe seg rever som kjæledyr bare fordi det er spesielt og kult. Jeg tror svært få av som skaffer seg en tenker over hva de faktisk får i hus. Godt Mattilsynet ser på saken og vurderer forbud.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de lukter helt vanvittig :P

De er artige dyr altså, men man må ha egnet gård til dem ute. Å ha rev er for spesielt innteresserte, og jeg mistenker at det ikke først og fremst er de som skjønner hva en rev er, som vil kjøpe seg en.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Ikke noe nytt i Norge det her, husker jeg koste med revevalper som var til salgs på en gård (strutsefarm var det vel faktisk) som liten jentunge, samt møtt på sølvrev og eier ute.

Men forkastelig om det blir en trend, dette er jo for spesielt interesserte isåfall. Synes ikke noe om å avle rev som kjæledyr, hadde vært noe helt annet føler jeg om det var tamrever/unger som behøvde hjem fordi pelsfarm skulle nedlegges f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det i det minste var de russiske revene som var domestiserte, ikke bare noe en tilfeldig fyr fant på å selge siden han kan tjene penger på det. Ikke en gladnyhet akkurat.

Han påstår det er fra linjer som er mer tamme, men jeg har mine tvil :P .

Det lyser jo dollartegn i øynene på han der..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han påstår det er fra linjer som er mer tamme, men jeg har mine tvil :P .

Det lyser jo dollartegn i øynene på han der..

Joa, "mer tamme" kan de godt være, men de er ikke avlet på for å ikke utvise frykt ovenfor mennesker (som eneste avlskriterie) de siste 50 år...

Fyren er ikke en god ambassadør for tamrever, men for kapitalisme og det frie marked derimot...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen god idé, det skal jeg være enig i, men forbud har vi virkelig nok av. Det finnes faktisk mennesker som holder disse dyrene uten problemer. Jeg tenker at det er helt greit å innføre krav for hold av rev, men forbud, nei. Vi er jo også ett av svært få land som har forbud mot privat hold av reptiler. Det stopper jo ikke folk fra å ha dem, bare fra å behandle dem hos veterinær o.l. når det er nødvendig. Alt MÅ ikke være forbudt. I hovedstaden gir de ut brosjyrer til utlendinger, over alt som er forbudt i Norge. Forbud øker ikke nødvendigvis dyrevelferden.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Guest HestHundKatt

Han selger revehaler også. Han skriver at man f.eks kan feste revehalen til en truse, og viser et bilde av det på sin profil på G aysir. Der har han også tegninger av rev med menneskelig kjønnsorgan (erigert penis). Jeg synes det er helt sykt. At det går an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest HestHundKatt

Han selger både "kjælerev" og truser med revehale, og han har altså tegninger av rev med erigert "manne-penis" (noen av bildene er fjernet nå). Løp og kjøp! ? Jeg tipper mange hadde reagert på en annen måte hvis det var hunder. 

-Hundeoppdretter : "Her har du Husky-valpen din. Vil du kjøpe en stringtruse med Huskyhale også? Og hva med noen "erotiske" tegninger av Husky?" 

Jeg håper det blir forbudt å holde rev i fangenskap. 

(Han er forresten åpen om sin legning, så mitt forrige innlegg har ikke "dratt han ut av skapet", bare så det er sagt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2017-07-19 at 2:45 PM, HestHundKatt said:

Han selger både "kjælerev" og truser med revehale, og han har altså tegninger av rev med erigert "manne-penis" (noen av bildene er fjernet nå). Løp og kjøp! ? Jeg tipper mange hadde reagert på en annen måte hvis det var hunder. 

-Hundeoppdretter : "Her har du Husky-valpen din. Vil du kjøpe en stringtruse med Huskyhale også? Og hva med noen "erotiske" tegninger av Husky?" 

Jeg håper det blir forbudt å holde rev i fangenskap. 

(Han er forresten åpen om sin legning, så mitt forrige innlegg har ikke "dratt han ut av skapet", bare så det er sagt). 

wow, man kan jo lure på hva han ellers bedriver tiden sin med når han skaper erotiske bilder av dyr... :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2017 at 2:45 PM, HestHundKatt skrev:

Han selger både "kjælerev" og truser med revehale, og han har altså tegninger av rev med erigert "manne-penis" (noen av bildene er fjernet nå). Løp og kjøp! ? Jeg tipper mange hadde reagert på en annen måte hvis det var hunder. 

-Hundeoppdretter : "Her har du Husky-valpen din. Vil du kjøpe en stringtruse med Huskyhale også? Og hva med noen "erotiske" tegninger av Husky?" 

Jeg håper det blir forbudt å holde rev i fangenskap. 

(Han er forresten åpen om sin legning, så mitt forrige innlegg har ikke "dratt han ut av skapet", bare så det er sagt). 

Han er vel en såkalt "furry" som liker menneskelignende dyr, de tegner ofte menneskelige kjønnsorganer på dyr, enten som dyr eller som det dyret de liker men med menneske anatomi. 

Det er en fetisj slik som andre folk er veldig glad i føtter eller andre ting og som med folk som er litt ekstra tent av føtter er det for det meste ikke noe farlig og som ikke går utover velferden til verken dyr eller mennesker, de aller fleste furries forgriper seg ikke på dyr, men det er jo litt freaky noe av det de som tenner på dette finner på da :P 

Det burde ikke spille noen rolle om noen er en furry eller ikke, tviler på at revene lider fordi fyren liker slike ting, man må verken være furry eller noe annet merkelig for å holde dyr i valpefabrikk lignende bur og ha dollar tegn i øynene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...