Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2015-2016


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Elisabeth00 skrev:

Kjipt semester for min del. Måtte melde meg av to fag pga armer som ikke fungerer. Det ene faget tok jeg opp, så ikke krise, har ok karakter fra før. Så har jeg flere fag fra tidligere som jeg får lagt inn, så jeg får ferdig bachelorgraden likevel.

Siste faget har jeg fått ordnet slik at jeg får levere de ukentlige individuelle obligene sammen med en annen, så det order deg (kjempesnille forelesere og studievenner). Så lenge jeg blir bra til 6. juni er det greit. 

Men fy søren så deppa man blir av å ikke fungere normalt :( Har blitt bedre da, kan bruke bestikk, sminke meg, vaske håret, holde en flaske, kle på meg...

Tegning, skriving, pc, gaming... på fredag er det ny vurdering på om jeg kan starte med det. Da 10 min av gangen i starten. Får lyst til å gråte... men det viktigste er at jeg blir bra til slutt.

Huff, så utrolig trasig!

Masse god bedring :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fra nå av svarer jeg bare på navnet SandySosantCandy. Bare så dere veit det.  

Det er ikke hver dag jeg leverer masteroppgave etter å ha vært borte fra fagmiljøet i 6 år, er i full jobb, ikke får veileder før 3 mnd før innlevering og skriver mesteparten av oppgaven i løpet av de

Ja, jeg avsluttet like greit med en A på masteroppgaven jeg. 

Posted Images

Eksamen tirsdag og onsdag neste uke. Har hatt minimalt med tid til å lese pga et stort prosjekt som skulle leveres inn på onsdag, så all tid har gått med til det. Men jeg er overraskende motivert! :D Spørs hvor motivert jeg er når jeg skal begynne på tidligere eksamensoppgaver og ser hvor lite jeg egentlig kan.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2016 at 9:04 PM, Lillekrapyl skrev:

Huff, så utrolig trasig!

Masse god bedring :heart:

Tusen takk ^_^

I følge fysio/kiropraktor ligger jeg foran skjema når det gjelder å bli frisk. Så det er positivt i alle fall. :) Venstrearmen er så og si helt bra, så da må jeg bare stole på at høyre kommer etter, selv om jeg selvsagt er flink til å si til meg selv at jeg aldri kommer til å bli bra i den armen. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Hold ut! Les så godt du kan, og tenk at nå er det innspurten. Så går det som det går. 

Takk for motivasjon! Men Organisasjon er så tungt stoff og jeg har virkelig ikke noe lesehode! Gleder meg til økonomieksamene istedet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Tusen takk ^_^

I følge fysio/kiropraktor ligger jeg foran skjema når det gjelder å bli frisk. Så det er positivt i alle fall. :) Venstrearmen er så og si helt bra, så da må jeg bare stole på at høyre kommer etter, selv om jeg selvsagt er flink til å si til meg selv at jeg aldri kommer til å bli bra i den armen. :P

Uff, kjenner igjen følelsen! Følte meg slik med ryggen min lenge. Jeg fungerte heldigvis stort sett til alt utenom styrketrening og hadde litt smerter på dansingen. Men jeg ville bare gi opp. Trodde jeg aldri ville bli bra. Nå er jeg nesten helt kvitt smertene :D Kan danse uten å få vondt og har til og med trent styrke med stor suksess :D Blir nok bra tilslutt!

Viktig å holde motivasjonen oppe! Jeg har vært på tidligvakt i dag (0430-1200) og er dermed døds trøtt. Eksamenslesning etterpå. Så nå har jeg tatt meg to biter sjokolade og en kopp te og en liten pause etter å ha regnet to oppgaver :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kenzo skrev:

Huff ja, lest to kapitler (føler ikke jeg kan noen ting) og har 10 kapitler og 298 sider igjen å lese til tirsdag :cry:

Prøve noe annet enn å lese?

Å bare lese boka fungerer iallefall dårlig for meg.

Lage tankekart, skrive notater etc hjelper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor mye "ekstra" som dukker opp rett før innlevering. Plutselig må jeg tegne en haug med maskintegninger :/ Jaja, blir snaart ferdig, snart! Urutinert av studentadministasjonen å ha stengt mandag og tirsdag fra kl. 10 når vi skal levere inn bachelor onsdag kl 12. Vi reiser fra Bergen og hadde derfor planer om å komme tirsdag ettermiddag.... snakk om å prioritere studentene sine.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sende førsteutkast til veileder i kveld. Eller i alle fall førsteutkast så langt jeg kommer. :P Altså, jeg kommer ikke til å ha sammendraget og konklusjonen helt på plass, men jeg har uansett lyst til å lese gjennom hele oppgaven et par ganger før jeg skriver det. Men jeg må komme mer eller mindre i mål med diskusjonen min i kveld, og det går SÅ treigt! Føler at jeg ikke diskuterer nok, bare konkluderer på en måte. Har litt lyst til å gå og legge meg i fosterstilling på sofaen i felleskjøkkenet en time eller to. Samtidig vet jeg at jeg kommer til å dra i land dette i løpet av kvelden, jeg klarer jo alltid å komme i mål med det jeg har bestemt meg for på magisk vis. Så det ordner seg vel. Jada. 11 dager til jeg må være ferdig. Jeg har trua! :cheer:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg helt ødelagt etter tidligvakt. I tillegg er jeg litt småsyk. Så langt har det resultert i null lesing i dag.. Jeg burde virkelig, men jeg vet ikke hvor effektivt det blir. Kanskje jeg bare skal skrive ned litt formler og stikkord som er lurt å kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom i mål med det jeg skulle i går. Ganske digg å vite at jeg kunne levert denne blekka og fått en ståkarakterer. Nå gjelder det bare å bruke de siste dagene på å heve den noen karakterer. I dag skal jeg på jobbintervju (:D) og etterpå setter jeg i gang med første runde korrekturlesing. 

image.jpg

(Tok meg ikke råd til fargeprint :P )

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ingvild skrev:

Jeg kom i mål med det jeg skulle i går. Ganske digg å vite at jeg kunne levert denne blekka og fått en ståkarakterer. Nå gjelder det bare å bruke de siste dagene på å heve den noen karakterer. I dag skal jeg på jobbintervju (:D) og etterpå setter jeg i gang med første runde korrekturlesing. 

Dødsbra! :cheer: Jeg skal levere førsteutkast i morgen til min veileder. Det kommer til å bli en pinlig affære, men jeg har i det minste 30 sider nå jeg er innmari fornøyd med (anser dem som ferdige), så jeg må bare hoolahoppe resten inntil 19. mai. Kommer til å være en av skrekkstudentene som sitter og skriver fram til kl 12 på innleveringsdagen og deretter løper til nærmeste Allkopi for å trykke.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Dødsbra! :cheer: Jeg skal levere førsteutkast i morgen til min veileder. Det kommer til å bli en pinlig affære, men jeg har i det minste 30 sider nå jeg er innmari fornøyd med (anser dem som ferdige), så jeg må bare hoolahoppe resten inntil 19. mai. Kommer til å være en av skrekkstudentene som sitter og skriver fram til kl 12 på innleveringsdagen og deretter løper til nærmeste Allkopi for å trykke.  :P

Hva skriver du om forresten ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen lønner det seg ikke å søke på ting som egentlig ikke passer 100% - for noen ganger så FUNKER DET!!! Nylig fikk jeg tildelt 1 av 25 plasser på en seilbåt i sommer, hvor vi som er hjelpelærere og innimellom har undervisning på universitetet skal dele erfaringer. Det er folk fra ørten nasjoner; Polen, Estland, Litauen, Latvia, Russland, Finland, Sverige, Norge, Italia, Danmark og Tyskland. Og her klarte jeg å snatche til meg en plass. God damn :P Måtte være min supersjarmerende søknad. For jeg har ikke utpreget mye lærer-erfaring :lol:  (har litt da, men allikevel....).

1 week of hoisting the sails over nordsjøen! Fåkk yes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ingvild skrev:

Jeg kom i mål med det jeg skulle i går. Ganske digg å vite at jeg kunne levert denne blekka og fått en ståkarakterer. Nå gjelder det bare å bruke de siste dagene på å heve den noen karakterer. I dag skal jeg på jobbintervju (:D) og etterpå setter jeg i gang med første runde korrekturlesing. 

Woho :D Deilig følelse! Hvilken farge skulle forsiden være da? Hilsen en som er glad i design på oppgaver :aww: Alltid min jobb når vi har gruppearbeid.

Satt på skolen i dag fra 0800-1730. Aldri vært så lenge på skolen før! Men det bare skjedde plutselig. Har jo aldri hatt muligheten før heller pga hundene, men nå som jeg bor hjemme og mamma og pappa passer de for meg, så er det jo en mulighet :) Håper jeg har fått en del ut av disse timene. Skal lese rett over litt tidligere eksamener senere i kveld for å se om jeg må pugge noen formler eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MegaMarie skrev:

Woho :D Deilig følelse! Hvilken farge skulle forsiden være da? Hilsen en som er glad i design på oppgaver :aww: Alltid min jobb når vi har gruppearbeid.

Satt på skolen i dag fra 0800-1730. Aldri vært så lenge på skolen før! Men det bare skjedde plutselig. Har jo aldri hatt muligheten før heller pga hundene, men nå som jeg bor hjemme og mamma og pappa passer de for meg, så er det jo en mulighet :) Håper jeg har fått en del ut av disse timene. Skal lese rett over litt tidligere eksamener senere i kveld for å se om jeg må pugge noen formler eller lignende. 

Ikke glem GoT daten vår!!!!! 

----

Ferdig med alle maskintegningene, så i morgen blir det å lese korrektur på rapporten og fylle inn noe i sammendraget. Så sier vi oss fornøyd og leverer inn onsdag formiddag! For en følelse :D. Gleder meg!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Noen som vet om en kan være sykemeldt fra en ekstrahjelpstilling (i praksis 2 dager i uka) og likevel fullføre studier, altså ta eksamener?

De eneste som vil kunne reagere på det, er arbeidsgiveren din, kanskje? Med tanke på det studieadministrative er det i alle fall ikke noe problem at du studerer mens du er sjukmeldt fra jobb, det gjør jo folk stadig vekk. Studiestedet forholder seg til antall studiepoeng du "produserer" og er ikke opptatt av status andre steder (arbeidstaker/stønadsmottaker/sjukmeldt etc), og det er bare dersom du ber om tilrettelegging på eksamen pga sjukdom eller utsatt eksamen (eller permisjon pga langvarig sjukdom) at vi får vite noe om helsebildet ditt. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, MegaMarie skrev:

Woho :D Deilig følelse! Hvilken farge skulle forsiden være da? Hilsen en som er glad i design på oppgaver :aww: Alltid min jobb når vi har gruppearbeid.

Det er standard design på masteroppgaveforsidene ved NMBU:

image.jpg

Heldigvis er det fritt fram hvordan oppgaven ser ut inni. :) 

image.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...