Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK trues med sanksjoner (WDS 2019)


maysofie
 Share

Recommended Posts

Jeg synes ikke det er relevant å dra inn alle andre arter i debatten om NKK sin protest. Alle land har sine svin på skogen når det gjelder forskjellige arter og hvordan de "forvaltes", NKK kan ikke stå ansvarlig for den totale dyrevelferden i Norge - like lite som FCI står til ansvar for verdens totale dyreveldferd... Underlig argumenter å bruke hval og selfangst.

Jeg synes også det er rart at ingen av de andre landene er bekymret for de rare reglene for å ta inn hunder i Hong Kong - er det rett og slett fordi enkeltmenneskene ikke har begynt å planlegge reisen og innsett at hunden må i karantene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen må gå foran, det er helt fantastisk om det er NKK som gjør det. Dette krever både mot og gjennomføringsvilje, jeg blir stolt av kennel klubben om de står i dette hele veien. Jeg tror også at fler

F..ck... Jeg tok bilde av den fyren og hans kompanjong i standen deres på torsdag. Altså - jeg tok bilde av dem FOR dem liksom... Jeg synes man faktisk skal oppfordre klubbene til å IKKe inviter

Da er vell Nederland med nkk også, og oppfordrer til boikott.

Jeg synes også det er rart at ingen av de andre landene er bekymret for de rare reglene for å ta inn hunder i Hong Kong - er det rett og slett fordi enkeltmenneskene ikke har begynt å planlegge reisen og innsett at hunden må i karantene?

Hva har Hong Kong med saken å gjøre? Det er ikke i Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat lest svaret til FCI.

Og må si at jeg er litt skuffet over at de ikke møtte på møtet. Man burde jo ha argumentene klare.

Det blir litt dårlig politikk å ikke møte til dialog. Det betyr jo ikke at man MÅ bli enige, men man møter.

Tror nkk kun sitter med to valg nå: få sanksjoner som FCI truer med eller legge seg flat.

Hadde man møtt opp så hadde man hatt mulighet for en mellom ting feks (eller ikke, men da har man møtt opp).

Nkk vil nok tape denne kampen ettersom det knapt er andre nasjonale klubber som har gjort noe lignende og FCI vil nok gjøre ett eksempel av nkk for å stoppe andre "opprør".

Er det verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat lest svaret til FCI.

Og må si at jeg er litt skuffet over at de ikke møtte på møtet. Man burde jo ha argumentene klare.

Det blir litt dårlig politikk å ikke møte til dialog. Det betyr jo ikke at man MÅ bli enige, men man møter.

Tror nkk kun sitter med to valg nå: få sanksjoner som FCI truer med eller legge seg flat.

Hadde man møtt opp så hadde man hatt mulighet for en mellom ting feks (eller ikke, men da har man møtt opp).

Nkk vil nok tape denne kampen ettersom det knapt er andre nasjonale klubber som har gjort noe lignende og FCI vil nok gjøre ett eksempel av nkk for å stoppe andre "opprør".

Er det verdt det?

Tenkte det samme.

Dersom man ønsker å jobbe mot en løsning må man jo først og fremst snakke sammen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spendt på folks reaksjon OM det faktisk blir sanksjonering jeg.... spørs hvor mange det er som støtter kennel klubben da :P

Alle, for alle applauderer NKK for at de har grodd baller og gjør det som er rett. Da har de ikke så mye annet valg enn å fortsette å applaudere, egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sanksjoner er det snakk om egentlig? (det er sikkert nevnt - var det utestenging?)

Ingen internasjonale utstillinger eller andre konkurranser (ipo, bruksprøver teller ikke for wcc) stamtavlene blir ikke godkjent i andre FCI land, dommerene i Norge kan ikke brukes osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever lykkelig i troen på at hundevelferd er viktigere enn titler hos de aller fleste medlemmer av nkk jeg, så jeg tror de vil fortsette å ha bred støtte :)

Kosekvens: alt vi avler kan ikke brukes i utlandet. Og det vi avler i Norge blir "blandingsavl" og vi får ikke bruke utenlandske hunder. Det er ikke god velferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Støtten rakner nok fort når medlemmene får kjenne på hva sanksjonene faktisk innebærer. Slutt på offisiel status, heder og ære vil nok slå hardt ned hos mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosekvens: alt vi avler kan ikke brukes i utlandet. Og det vi avler i Norge blir "blandingsavl" og vi får ikke bruke utenlandske hunder. Det er ikke god velferd.

I 2 år.

Jeg tror ikke det har de helt store konsekvensene for norske hunder altså...

Vi blir ikke eneste land I verden som er ikke er med I fci.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2 år.

Jeg tror ikke det har de helt store konsekvensene for norske hunder altså...

Vi blir ikke eneste land I verden som er ikke er med I fci.

hehe.. Nei, men vi er ikke helt i størrelse med UK, USA eller Canada, f.eks, vi er et lite filleland, også i hundesammenheng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2 år.

Jeg tror ikke det har de helt store konsekvensene for norske hunder altså...

Vi blir ikke eneste land I verden som er ikke er med I fci.

Joda og neida. Men fortsatt stopper det avl i 2 år rett og slett.

Jeg klarer det fint, men for andre medlemer som driver med dette mye mer aktivt enn jeg gjør så kan det føles som en stor konsekvens. Eller de som har trent x antall år for å få lov til å delta på EM/VM o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britene og amerikanerne er jo ikke medlemmer av FCI men man kan jo både importere, eksportere, og konkurrere likevel.

Men om vi får en sanksjon, som vi da "bryter" så er det ikke sikkert FCI tar landet inn igjen. Sånn worst case scenario.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda og neida. Men fortsatt stopper det avl i 2 år rett og slett.

Jeg klarer det fint, men for andre medlemer som driver med dette mye mer aktivt enn jeg gjør så kan det føles som en stor konsekvens. Eller de som har trent x antall år for å få lov til å delta på EM/VM o.l.

Mulig det er meg. Som eier av en tannløs puli og AH er titler åpenbart ikke fryktelig viktig i mitt hundehold. Men jeg kan ikke forstå mennesker som eventuelt skulle mene at Nkk burde agere anderledes bare fordi de mister muligheten til litt personlig heder og ære et par år.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er meg. Som eier av en tannløs puli og AH er titler åpenbart ikke fryktelig viktig i mitt hundehold. Men jeg kan ikke forstå mennesker som eventuelt skulle mene at Nkk burde agere anderledes bare fordi de mister muligheten til litt personlig heder og ære et par år.

Det kan være at du hadde følt det annerledes om du hadde trent målrettet mot landslagplass og det å få konkurrere mot de beste i Europa og/eller verden i LP eller IPO i åresvis. En skulle tro at du har trent nok hund til å vite hvor mange timer som ligger bak en sånn konkurranse-ekvipasje, og at det derfor kanskje ikke føles like uviktig med "personlig heder og ære" i noe som i utgangspunktet er et par år, men som kan bli permanent. Det er ikke utelukka enda, det er ett av to "forslag" FCI kommer med i sitt svar til NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er jo også et så lite hundeland at hvis det blir (mer) problematisk å få inn avlsmateriale fra andre land så vil norsk avl lide...

Men men ingen grunn til å se mørkt på det enda. Håper at de kan komme til et eller annet forlik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du hadde følt det annerledes om du hadde trent målrettet mot landslagplass og det å få konkurrere mot de beste i Europa og/eller verden i LP eller IPO i åresvis. En skulle tro at du har trent nok hund til å vite hvor mange timer som ligger bak en sånn konkurranse-ekvipasje, og at det derfor kanskje ikke føles like uviktig med "personlig heder og ære" i noe som i utgangspunktet er et par år, men som kan bli permanent. Det er ikke utelukka enda, det er ett av to "forslag" FCI kommer med i sitt svar til NKK. 

Nei, jeg hadde ikke det. Uansett hvor mye jeg hadde trent og jobbet hadde jeg ikke ment at Nkk skulle lukke øynene for det som skjer i Kina slik at jeg kunne få muligheten til å konkurrere. Såpass selvinnsikt har jeg opparbeidet meg.

Jeg hadde selvfølgelig syntes det var trist, men det er viktigere ting her i verden enn meg og mitt.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...