Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim, 4-5.07.2015


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Smulemor fikk råde grunnen alene når Audi var litt rufsete i pelsen og det gjorde hun på aldeles utmerket vis. Etter to års fravær fra utstillingsringen løp hun seg til topps og ble BIR med cacib :ahappy: Dommeren syntes det var veldig høy kvalitet på de sorte dvergene her, og da er det jo ekstra stas at han likte Smula best av alle. Han var veldig pratsom mens ringsekretæren gjorde unna papirarbeidet i BTK, og superlativene om Smula kom trillende på ei snor - beautiful, lovely, wonderful og så videre. Stas :D

Kritikken:

«Correct size. Beautifully balanced. Nicely square. Correct topline and tail set. Beautiful feminine head. Excellent eyes. Correct ears. Correct front and rear. Really harsh coat. So sound with correct reach and drive.»

IMG_1265.jpg

IMG_1251.jpg

Gruppedommeren plukket med seg bare store hunder.

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Smula!

Mine er kun påmeldt spesialen i morgen, men jeg stilte en hannhund i dag for noen andre som ble nr 3 i klassen med ck og oppdretteren min fikk championat på den italienske importen sin som forhåpentligvis blir pappan til min neste valp :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også knall kritikk, men bare flat rød. Klør meg fremdeles litt i hodet over det, men jubler med Smula allikevel!

Dette er forøvrig kritikken vi fikk:

"Tall enough. Very handsome masculine boy. Excellent masculine head. Excellent eyes and expression. Correct ears. Well laid shoulder. Quite strong ribbcage. Well angulated in the rear. Sound in comming and going. Excellent harsh coat."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig dag på Leangen i dag! Ganzie slo til med Exc, CK og 2.beste veterantispe, samt debuterte i Rallylydighet med en helt fantastisk runde. Dessverre må hun drasse på en idiotfører som greide det kunsstykket å få oss disket på første skilt :pinch: Men jeg er fornøyd, Ganzie var helt fabelaktig :D

Men Inya derimot :punk: Lille vimseguri, debuterte i konkurranseringen i dag med 2.premie og 4.plass (av 17!!) i rally! Kjempegøy! Kun fem poeng unna 1.premie, det kan man like. Må bare få litt mer sammenhengende kontakt, så blir det bra :D

11707508_865457506842734_775329923302466

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til både Line og Ganzie og de andre fornøyde. :ahappy:

Igår hadde vi ikke helt dagen jeg og Bris, og gikk oss på vår 3 disk på rad i eliteklassen i rally. :P I dag gikk det meget bedre, og vi klarte å bikke oss inn på en 1.premie og dermed vårt første cert! :D

brisrallycert.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til både Line og Ganzie og de andre fornøyde. :ahappy:

Igår hadde vi ikke helt dagen jeg og Bris, og gikk oss på vår 3 disk på rad i eliteklassen i rally. :P I dag gikk det meget bedre, og vi klarte å bikke oss inn på en 1.premie og dermed vårt første cert! :D

brisrallycert.jpg

Så utrolig gøy! Gratulerer så mye :bananas::bananas:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En laaang tur til Trondheim føltes verdt det når resultatene ble så gode som de ble.

Karma, fôrtispa mi på 15 mnd som til daglig bor hos datter og svigersønn startet utstillingskarrieren forrige helg med å ta storcertet i Bodø for spesialdommer Maritha Östlund Holmsten. Denne helga dro vi til Trondheim og stilte for en fullstendig ukjent svenske, Jens Myrmann. Jammen tok ikke jenta storcert nr 2 på seks dager, da var jeg stolt må innrømmes :)

11222697_10152869443402105_5642798950696

Hennes bror, Rupert lå ikke langt etter. Forrige helg på NKK Bodø ble det vinner av juniorklassen med CK og reserve-CERT.
I Trondheim endte han opp med samme plassering.
11701351_10152872451167105_1318171007_o.

Karma er nå fullcertet og kan ikke motta flere cert før hun fyller 2 år. Rupert er fullcertet på småcert, men kan ta ett stort.

Jeg er så heldig å ha en fantastisk flink handler som gjerne stiller for meg. Det er GULL :D

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Siden Zuma depper etter at Amy dro til regnbuebroen, har hun heller ikke store matlysten. Hun vil helst sove eller være helt inntil oss og kooooose.

Så med en veldig slank hovawart hadde vi ikke store forventningene til noen superresultater. Men feil kan man ta! :wub:

Da hun skulle inn i klassen kommenterte dommer og elev (omtrent slik):
- Nu kommer gamla tanten!
- Hun er ikke en gammel tante.
- I veteranklass er man gamla tanten, og jag gillar gamla tanter!

Kritikken lød:
Trevlig eldre dam, Velformet vakkert hode med utmerket uttrykk. Utmerket proporsjoner. Kunne hatt nogot betre brøstparti. Utmerket ben og tasser. For alderen herlige rørelser. Kunne hatt nogot betre hold.

Resultatet ble excellent, ck, 2btk og beste veteran.

I bis veteran ble det takk og farvel. Dog er jeg superfornøyd med guttungen som gjorde en så flott jobb! Og i tillegg deltok han i juniorhandling for første gang og oppnådde 83 poeng (av 100 mulige)! Kun 8'ere og 9'ere på hele kritikkskjemaet, flinkeste junior det :wub:

Edit: Gratulerer til alle som er fornøyd etter helgen :)

Endret av Dratini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NORDJV-14 N UCH Izgara's Frost ble 3 beste hanne med res CACIB igår.

Han var litt for tynn og der er jeg veldig enig med dommeren.

Han har dessverre gått ned i vekt da samtlige av tispene jeg har passet har fått løpetid og 1 mnd med løpetisper setter sine spor.

Men vi er superfornøyd med en glimrende kritikk.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...