Gå til innhold
Hundesonen.no

Kelabur


Recommended Posts

On 12.11.2017 at 1:14 PM, Frida og fuglehundene said:

Drar opp denne litt igjen jeg. Hva slags bunn er lurt å ha i Kelaburet (metall/treverk)?

Har tre-bunn. Nå er buret mitt bare 6 måneder gammelt, men bunnplate ser helt ny og strøken ut. Har en sånn sklimatte nederst, og dobbelt vetbed over nå på vintere. På sommeren har jeg en sånn baderomsmatte fra IKEA over sklimatta, trekker til deg fuktighet. Fungerer veldig fint :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt ett kelabur i 3 år nå, som har fått gjennomgått litt av hvert med våte hunder (umulig å gå ut uten at de blir våte her), hunder som har tisset og spydd og hatt diare i buret og som da har ført til at eg har dynket buret i grønnsåpevann og rent vann til å skylle med etterpå. Eg har en gammel jævel med verdens sarteste mage, som spiser A L T han finner ute, så forannevnte har skjedd så alt for mange ganger :| Bunnen, som er av tre, ser helt fin ut fremdeles. og viser ingen tegn til at det er på tide å skifte ut. Eg har ikke lakket den heller.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke akkurat sponplate han bruker i bunnen av burene, men mer en tykk finérplate. Jeg har hatt mine bur i rundt 3 år tror jeg? Det er ingen rust og plata i bunnen ser helt fin ut, selv etter å ha opplevd diverse vannskåler som har veltet og våte hunder som har ligget der i kortere eller lengre perioder. Jeg har heller ikke noe vannavstøtende underlag (det graver de uansett vekk, disse bikkjekreka), så bunnplata blir jo ofte eksponert for litt våte hunder, men det ser ut til å gå helt fint enn så lenge. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
31 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Da har jeg bestilt (ble forresten treplate, jeg stoler på sonenfolket ;)). Men han er elendig på å svare på spm, så jeg spør bare her. Sender han faktura per email eller post, eller hvordan har dere gjort det med betaling?

Han foretrekker kontant ved henting. Hvis han sender det pr post så vet jeg ikke, men jeg overførte da til hans kontonummer (Hentet det egentlig, men da passet det ikke bilen så da måtte det sendes seinere) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Han foretrekker kontant ved henting. Hvis han sender det pr post så vet jeg ikke, men jeg overførte da til hans kontonummer. 

Han sender :) Han svarte ikke på spm, sa bare at bestilling var mottatt og leveringstid på ei uke, hehe :)

 

Han syntes forøvrig jeg sendte en lang mail med mye informasjon, men jeg synes det er litt greit å få alt riktig jeg da, når jeg skal ha to forskjellige bur som skal passe på to forskjellige steder i bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

Han sender :) Han svarte ikke på spm, sa bare at bestilling var mottatt og leveringstid på ei uke, hehe :)

 

Han syntes forøvrig jeg sendte en lang mail med mye informasjon, men jeg synes det er litt greit å få alt riktig jeg da, når jeg skal ha to forskjellige bur som skal passe på to forskjellige steder i bilen :P

Han er ikke så glad i mail og sms :lol: Eldre mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frida og fuglehundene skrev:

Da har jeg bestilt (ble forresten treplate, jeg stoler på sonenfolket ;)). Men han er elendig på å svare på spm, så jeg spør bare her. Sender han faktura per email eller post, eller hvordan har dere gjort det med betaling?

Jeg betalte vel oppkrav når jeg hentet det, men jeg fikk det sendt med posten. Plutselig fikk jeg nare hentelapp:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...