Gå til innhold
Hundesonen.no

Den beste regnbuekaken


Sprettballen
 Share

Recommended Posts

Jeg har bursdag om en liten måned og skal ha et lite familieselskap med nær familie, tantunger og sånt. Jeg er ikke så veldig på bakingen, så jeg tenkte at jeg bare skulle lage en kake. Sjokoladekake er litt kjedelig, jeg vil ha noe som passer til alle. Så jeg tenkte regnbuekake, det er jo gøy for ungene også.

Men så vil jeg gjerne ha en god oppskrift. Jeg er ikke så fancy av meg når det kommer til ingredienser. Liker ikke kaker med fruktsmak og sånt noe særlig. Liker det søte, vanilje, sjokolade og sånt. Noen her som har en god oppskrift?

Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage en her hjemme først og se om jeg får den til før jeg lager den til bursdagen, men da kan jeg jo bare halvere røren eller noe sånt :)

Edit: Noen som har prøvd denne kaken? http://passion4vintage.com/2013/11/dobbel-vanilje-regnbuekake/

Den hørtes god ut synes jeg. Er det noen som har prøvd å lage den med bakepulver og vaniljeessens kontra cream of tartar og vaniljepasta? Og skal man ha like mye vaniljeessens i som vaniljepasta om man bytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd den, men den så jo god ut! Jeg har bare laget denne før, med annen glasur da; http://www.veganeren.com/2011/10/regnbuekake.htmlMen det er jo en enklere versjon, den du linker til ser jo enda finere ut. :)

Men hvis du skal bytte ut vaniljepasta med noe (vet ikke om det går jeg, har aldri prøvd pasta før og vet ikke hva forskjellen evt. er) ville jeg heller brukt vaniljeekstrakt. Mye, mye bedre og mindre falsk vaniljesmak, og ganske lett å få tak i (sist kjøpte jeg på Kitch'n, men de har vel på noen matbutikker også). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cream of tartar får du kjøpt på en del innvandrerbutikker. Er sikkert mulig å lage uten, men når det gjelder sånne baking soda/cream of tartar osv syns jeg stort sett det er lettere å følge oppskriften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...